Gå til innhold

Svenske tilstander på vei til Norge


Anbefalte innlegg

Det er helt ufattelig hvordan sosialistene har kjørt Sverige totalt i grøften...

Ingen andre Europeiske land er engang i nærheten av dette.

Alternativet nå, for å rydde opp etter sosialistene, er å sette inn militæret... helt utrolig..

"ta reven i Tyrkia" sier noen... som om det skulle hjelpe...nye står i kø for å ta over..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, ForTheEmperor said:

Er ikke det kun i Stockholm volden stort sett skjer? Sverige har 9 millioner mennesker og mange bor jo i distriktene som for eks i Nord-Sverige og opplever ikke det samme som det skjer i Stockholm. Så det er jo mer en storbyproblem. 

Tidligere var vel tyngdepunkt i Malmö. Stockholm økte først senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Sosialistene? De Konservative er like ansvarlig for den mislykkede innvandrings- og integeringspolitikken i Sverige som venstresiden. Husk Fredrik Reinfeldts «Åpne deres hjerter»-tale.

Men det var sosialdemokratene som satt med makten...men som vanlig har de aldri noe ansvar for det de gjør...

Unnskylder ingen... men er velle neppe noen hemmelighet selv for deg hvem som støtter innvandring her i Norge.. er det SV eller Frp tro du..??

Lenke til kommentar
the 3 X skrev (2 minutter siden):

Men det var sosialdemokratene som satt med makten

Så satt de konservative med makten, så satt sosialdemokratene ved makten, og ingenting forandret seg.

 

the 3 X skrev (3 minutter siden):

men som vanlig har de aldri noe ansvar for det de gjør...

Akkurat som med de konservative.

Det er ingen av blokkene som har bedre mer moralske mennesker, de er politikere alle sammen, de jobber for seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (18 minutter siden):

Men det var sosialdemokratene som satt med makten...men som vanlig har de aldri noe ansvar for det de gjør...

Unnskylder ingen...??

Både høyre- og venstresiden har sittet med makten de siste tretti årene i Sverige og ført tilnærmet den samme politikken.

Så jo, du unnskylder de konservative når du skylder på sosialistene.

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (45 minutter siden):

Det er helt ufattelig hvordan sosialistene har kjørt Sverige totalt i grøften...

Ingen andre Europeiske land er engang i nærheten av dette.

Alternativet nå, for å rydde opp etter sosialistene, er å sette inn militæret... helt utrolig..

"ta reven i Tyrkia" sier noen... som om det skulle hjelpe...nye står i kø for å ta over..

 

Men hva er egentlig grunnen til at det har endt opp slik i Sverige? Det har jo også vært mange voldshendelser i Malmø de siste åra og nå dette. Og ikke minst, hvordan klarer de å rekruttere såpass unge gutter til å utføre disse jobbene? Det er jo noe som er alvorlig galt her. For så vidt enig med deg i det siste, de har alltid en som er klar til å ta over i slike nettverk, og de kan være svært vanskelige å få tak i mtp de ofte oppholder seg i andre land hvor de kan gi ordre fra. 

Lenke til kommentar

Tdligere gjengmedlem i Young Guns, Mikael Niaz Ali, opplevde rasisme, fant seg ikke til rette på skolen og søkte anerkjennelse hos likesinnede.

Sitat

Halvt pakistansk

– Jeg er oppvokst i Asker. Far er pakistansk, mor norsk. Jeg har to søsken. Vi fikk en vanlig, norsk oppdragelse.

Mikael gledet seg vilt til å begynne på skolen. Med ny sekk var han klar for det alle hadde snakket om i flere måneder hjemme: Skolestarten. Barn på høyere klassetrinn skulle være faddere.

«Pakkis»

– Allerede da fadderne hørte at jeg het Ali til etternavn startet mobbingen. Jeg ble ertet og kalt pakkis. Jeg valgte å le av det, men det sved skikkelig – ordene, og kroppsspråket deres,  minnes han.  Mikael ble redd. Gleden ved å være «stor skolegutt» ble snudd til frykt. Hver dag grudde han seg til å gå på skolen.

Følte seg dum

Ali klarte ikke å le da faren hans senere ble utsatt for rasisme. Sakte begynte det å bygge seg opp en sårhet og et sinne inne i han. Det gikk ikke så bra i det faglige heller, han hadde skrive- og lesevansker.

– Jeg ble ikke sett eller hørt og opplevde lite mestringsfølelse. Jeg følte meg dum.

Ensom også. Mikael søkte anerkjennelse hos likesinnede, litt slike som han, som heller ikke fant seg til rette på skolen.

– Jeg var lett påvirkelig, ønsket å bli sett. Et par av naboguttene fant på mye ugagn. Jeg ble med.

 

Endret av Subara
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Apropos Anders Magnus, var mange som var rasende etter reportasjen han hadde fra Stockholm på dagsrevyen.
Rasisme og svarmaling.
Harald Klungtveit reiste bort, for å vise at i Stockholm var det ingen problemer. Kunne vært artig om han tok en ny tur nå.
Men han
https://www.m24.no/anders-magnus-dagsrevyen-filter-media/filter-nyheter-dro-til-de-svenske-forstedene-og-ble-ikke-kastet-stein-pa/133628

Sitat

Jeg har en mistanke om at NRK  har gått i en klassisk felle etter å ha giret seg opp til å være modige eller motstrøms, og så ble det bare ensidig og ukritisk. Jeg reagerer også på narrativet om at Dagsrevyen nærmest har gravd opp noe som ikke var kjent selv for svenskene.

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, ForTheEmperor said:

Er ikke det kun i Stockholm volden stort sett skjer? Sverige har 9 millioner mennesker og mange bor jo i distriktene som for eks i Nord-Sverige og opplever ikke det samme som det skjer i Stockholm. Så det er jo mer en storbyproblem. 

Det kan man jo si om uroligheter de fleste plasser.
Det angår likevel flere enn de som kjenner en direkte konsekvens av dette.

Typiske problemer i USA som alle kjenner til er ofte "bare" storbyproblemer der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (56 minutter siden):

Apropos Anders Magnus, var mange som var rasende etter reportasjen han hadde fra Stockholm på dagsrevyen.
Rasisme og svarmaling.
Harald Klungtveit reiste bort, for å vise at i Stockholm var det ingen problemer. Kunne vært artig om han tok en ny tur nå.

Husker en reportasje fra Sverige for en stund siden der vi fikk se Anders Magnus og en svensk forsker bli truet av en gjeng på en café. Gjengen krevde å få vite hva de snakket om, stenge kamera.. og videre trusler. Denne gjengen med utlendinger mente vel seg ha råderetten til dette området av Sverige.

Områder som styres av gjenger sprer seg altså som brann i tørt gress pr.dags dato. Jeg klarer bare ikke å se hvordan Sverige skal få kontroll over disse tilstandene uten at gjengene tar til motmæle med et enda større trykk av vold/krig.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (4 timer siden):

Både høyre- og venstresiden har sittet med makten de siste tretti årene i Sverige og ført tilnærmet den samme politikken.

Så jo, du unnskylder de konservative når du skylder på sosialistene.

Det er riktig.

Og begge har på udemokratisk vis motarbeidet og sabotert en edruelig debatt om problemstillingen.

Berøringsangst for det vanskelige og fornektelse av realiteter har sin pris……..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Sent tirsdag kveld ble det skutt med hagle mot et hus på Nordstrand. Det ble også skutt mot en bil. Ingen ble såret i angrepet. Politiet satte inn store ressurser for å ta gjerningspersonene.

Dagbladet meldte i går at en tidligere B-gjengprofil bor i huset som ble beskutt. Aftenposten har fått det bekreftet av en rekke kilder.

To menn er siktet for angrepet.

Ifølge Aftenpostens opplysninger har én av de siktede gjerningspersonene bånd til den svenske gjengen Shottaz.

 

Aftenposten får opplyst fra en sentralt plassert kilde i norsk politi at mannen i 30-årene knyttes til den svenske gjengen Shottaz.

Han er dømt minst fire ganger i Sverige. Dommene gjelder for det meste små mengder narkotika.

Ifølge Aftenpostens kilde skal mannen ha reist til Norge fordi han er truet i Sverige. To nære slektninger av mannen skal være skutt og drept i Sverige. Politiet ser likevel på Nordstrand-skytingen som et lokalt oppgjør mellom norske kriminelle, opplyser kilden.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/q1gVPw/en-av-de-siktede-etter-nordstrand-skyting-knyttes-til-svensk-gjeng

 

Endret av :utakt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...