Gå til innhold

Svenske tilstander på vei til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JK22 skrev (6 timer siden):

Det hjelpe ikke. Det hjelpe ikke i det hele tatt! Ser på Nederland! Ser på Portugal! Der hadde de prøvd seg med liberalisering for å få ned rusmisbruket, men dette gikk galt fordi det ikke finnes en vilje for å regulere og kontrollere rusmidlene som forresten må være ikke-skadelig for aksept på medisinsk grunnlag. Legene er enda mer strengere fordi de er meget godt kjent med følgene av ulovlige og kunstige rusmidler. I flere amerikanske delstater har de prøvd seg på det, men der hadde man klarte å reise et meget strengt reguleringssystem som ikke overla ansvaret til rusmisbrukeren - og etter sist nytt ser det ut at dette kan fungere langt bedre enn i de nevnte landene. 

"Klin kokos" er å ha overdrevet toleranse og overla alt til rusmisbrukeren, omgivelsene må inn i bildet med en strenghet som trenges som når en far må håndtere et krakilsk barn - med regler, reguleringer og forbud i fornuftige ordninger for å stoppe videre rus og bearbeide samfunnskonsekvensene. 

I Øst-Asia viser de vegen; kollektiv strenghet er det eneste som ikke har blitt utprøvd. All rus er egentlig skadelig i seg selv, og det finnes ingen menneskerett for å ruse seg på skadelige substanser. 

Disse kriminelle organisasjonene oppsto ikke med narkosmugling, det er historisk sett ikke sett et eneste tilfelle hvor organisert kriminalitet hadde oppstått omkring en eneste bestemt inntektskilde. De trenger ikke å overleve på å tilfredsstille selvopptatte og dumme nek som ikke maktet å takle hverdagslivet. 

Hva er det du vil vi skal se i Portugal og Nederland? Såvidt meg bekjent har denne ruspolitikken fungert godt, mindre inntekter til kriminelle er en bra bonus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 minutter siden):

greia er jo at de nå kan avlytte hvemsomhelst i samfunnet, uten at det foreligger mistanke om noe kriminelt.

med andre ord, kan benyttes til å avlytte alt mulig rart.

nå ser vi hvordan dynamikken virker, først dommedagsprofetier, mobilisering av militæret, "trygling" om politi-bistand fra naboland, osv. i en stor gryte man rører rundt i, som åpner for metoder mest kjent fra Nord-Korea og andre regimer vi vanligvis ikke liker.

Mobilisering og hjelp fra naboland/NATO kan vise seg nødvendig.

De svenske styresmaktene har tillatt ting å gå ekstremt langt.

Endret av Entern
Lenke til kommentar
57 minutes ago, the 3 X said:

Nei, det er vel bedre å la de kriminelle og deres advokater ha frie tøyler...🙄

 

37 minutes ago, Entern said:

Hva ellers skal man gjøre, gå fra dør til dør med hund og maskinpistol?

Jeg mener det er jo en grunn til at politiet ikke kan gå rundt å bedrive masseovervåkning. Det er en grunn til at samfunnet vårt er bygget opp på måten det er bygget opp på.

Det er en grunn til at samfunnet vårt fungerer bedre enn de som det rømmes fra.

Å utfordre prinsippene om maktfordeling, retten til fri forsamling, og å kunne leve livet sitt uten å bli overvåket er ikke bra.

Da er det faktisk bedre å gå fra dør til dør med shäfer, maskinpistol og skinnfrakk. Så lenge det gjøre si offentlighet.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (Akkurat nå):

ta med en klype salt?

Hvis du sikter til utspillet om hundretalls milliarder kroner i inntekter, så skriver det seg fra en rapport utarbeidet for EU-kommisjonen. Jeg er for å ta alt med en klype salt jeg, men er usikker på hvordan det tjener EU å overdrive dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (8 minutter siden):

 

Jeg mener det er jo en grunn til at politiet ikke kan gå rundt å bedrive masseovervåkning. Det er en grunn til at samfunnet vårt er bygget opp på måten det er bygget opp på.

Det er en grunn til at samfunnet vårt fungerer bedre enn de som det rømmes fra.

Å utfordre prinsippene om maktfordeling, retten til fri forsamling, og å kunne leve livet sitt uten å bli overvåket er ikke bra.

Da er det faktisk bedre å gå fra dør til dør med shäfer, maskinpistol og skinnfrakk. Så lenge det gjøre si offentlighet.

Vårt tillitsbaserte system er jo i dette tilfellet ikke en styrke men en svakhet, som disse skadedyrene bruker mot oss.

For øvrig enig, dør til dør med hund og maskinpistol er ærligere og litt vanskeligere å utnytte til feil bruk.

Problemet med overvåking er jo mulighetene til misbruk. Tenker meg nok at mange i den svenske politikerklassen heller vil overvåke lovlydige svensker med annerledes meninger enn kriminelle innvandrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (9 minutter siden):

Hvis du sikter til utspillet om hundretalls milliarder kroner i inntekter, så skriver det seg fra en rapport utarbeidet for EU-kommisjonen. Jeg er for å ta alt med en klype salt jeg, men er usikker på hvordan det tjener EU å overdrive dette.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Aiven skrev (9 minutter siden):

Hvis du sikter til utspillet om hundretalls milliarder kroner i inntekter, så skriver det seg fra en rapport utarbeidet for EU-kommisjonen.

ja, bl.a. denne summen.

legg merke til at de sauser sammen både lovlige virksomheter og kriminell aktivitet for å komme frem til tilsvarende "halvt svensk statsbudsjett".

Det er garantert mye "kriminelle" penger i omløp, men ikke i den størrelseordenen tror jeg.

Det bør ikke være noen automatikk å slå sammen inntektene fra Ali's Kebab & Bil-polering med narkopenger i omløp, bare fordi folk "er i slekt", kommer fra samme sted, etc.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (2 minutter siden):

ja, bl.a. denne summen.

legg merke til at de sauser sammen både lovlige virksomheter og kriminell aktivitet for å komme frem til tilsvarende "halvt svensk statsbudsjett".

Det er garantert mye "kriminelle" penger i omløp, men ikke i den størrelseordenen tror jeg.

Det bør ikke være noen automatikk å slå sammen inntektene fra Ali's Kebab & Bil-polering med narkopenger i omløp, bare fordi folk "er i slekt", kommer fra samme sted, etc.

Med all respekt, din lekmannsvurdering av dette veier ikke særlig tungt, med mindre du har kilder selvsagt. Eller tilfeldigvis har skrevet masteroppgave om temaet, e.l.

Det er spesifisert i artikkelen at dette tallet dreier seg kun om kriminelle inntekter.

"– I en rapport från EU-kommissionen konstateras att den svenska kriminaliteten årligen omsätter halva Sveriges statsbudget. "

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, Crooked Cracker said:

Samtidig som at politet beviselig har feilet grundig i sin strategi og regelrett dummet seg ut, det er jo nettopp derfor at både politikere og folk nå nærmest krever sterkere lut.

Det skal kun være forbeholdt folk som bor i disse områdene liksom, virker temmelig nyttesløst.

Vil anta at han undervurderte omfanget av gjengproblematikken, som de fleste andre der borte.

Jeg er enig. Men i politiets forsvar har de gjort så godt de kan. Problemet er at lovverket er utformet etter konfliktredde svensker, som sjelden tør å strekke seg utenfor janteloven. I dag har vi en helt annen demografi. At så mange lover er rester fra 70-tallet er i hovedsak politikernes feil.

De som bor i utsatte områder har lenge vært lei av slapphet og uvitenhet fra både politikere og opinionsledere. Allerede i 2014 ble det sett mange tegn på situasjonen vi er i nå. Blant annet ble en håndgranat kastet inn i feil hus, noe som resulterte i at en 8 år gammel gutt døde. Året før døde en 4 år gammel jente da en bil eksploderte. En førskole i Biskopgården skrev et brev til gjengkriminelle og ba dem slutte å skyte på lekeplassen deres. De hørte ikke etter.

Neuding: Ge besked – varför är barnen mindre värda? | GP

Alle de som hevdet å elske mangfold og multikulturalisme, ignorerte fullstendig denne utviklingen. Sannsynligvis fordi både ofrene og gjerningsmennene hadde feil hudfarge. Det er så hykleri. Hvis skyting noen gang ble mer enn oppslag i de dager, hadde de bare floskler å by på, f.eks. kjærlighet skal vinne over hat.

 

53 minutes ago, Aiven said:

Syke greier. Link her (Aftonbladet)

Hvis bomber og eksplosjoner er et blødende sår, er korrupsjonen og forbrytelsene i systemet en kreftsykdom. Jeg hørte på en podcast med begge forfatterne, og de tok gjentatte ganger opp saker der klanmedlemmer infiltrerer banker, helsevesen og politikk. Det kan for eksempel handle om å dele ut et falskt sertifikat for å få helseerstatning eller de kan få banker til å skrive ut blankolån til de som er med i klanen. Akkurat i dag leste jeg at kriminelle driver medisinske sentre og i forrige uke ble fetteren til en gjengkriminell mann som jobbet som aktor arrestert. Det ser ut som hun har lekket gradert informasjon.

Varningen: Gängkriminella driver vårdcentraler - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Gängvåldet är inte ens det farligaste hotet (expressen.se)

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 time siden):

Syke greier. Link her (Aftonbladet)

Da er borgerkrig hvor tungt væpnede svenske soldater må patruljere i bygatene og smugene mens panserkjøretøyer måtte rette sitt skyts mot leilighetsblokker samtidig som snikmord, bombeattentat og bygerilja bli vanlig, nærmest uunngåelig hvor flere hundretusener mennesker må uskadeliggjøres av den svenske staten som må gjenvinne sin kontroll. Disse klanene må brytes ned, og da må man ha massedeportering av disse tilbake til disses hjemlandene, selv om de risikere verre når de må tvinges tilbake. For hvis dette fortsetter, vil det svenske demokratiet kollapser i 2030-2050 og avløses av et apartheidsstyre for hender på nazistiske krefter som vil få det innfødte svenske folkets tillatelse til å kaste ut de skadelige elementene med tenkelige og utenkelige metoder. 

Da må innflyttere innse at de risikere å miste enhver om de skulle tviholde på klanssystemet og underminere landet som gir dem tilflukt, for når soldatene patruljere med ordre om å drepe på sikt, når fremmede uniformerte menn ransaker hjem og tar folk i forvaring, når hele familier sendes til integreringsleirer for å returnere dem til hjemlandet hvor gamle fiender venter med kvessede kniver i hendene, vil de simpelt opphøre med å eksistere. 

Da må de bryte opp klanmentaliteten og overgi seg helt og fullstendig til det svenske samfunnets betingelser for å unngå selvødeleggelse. Det kommer ikke på tale å la fremmedartede gjester fra meget langt vekk stjele til seg land og rikdom, og gjøre det nye hjemlandet til et åsted for vold, terror og krig. 

Det er ikke snakk om Islam i det hele tatt, klansamfunnstenkningen er ikke-religiøst for folk fra Midtøsten, Nord-Afrika, Afghanistan og Pakistan. Kristne og andre ikke-muslimer er ikke bedre enn muslimer i dette respekt. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bastu skrev (38 minutter siden):

Jeg er enig. Men i politiets forsvar har de gjort så godt de kan. Problemet er at lovverket er utformet etter konfliktredde svensker, som sjelden tør å strekke seg utenfor janteloven. I dag har vi en helt annen demografi. At så mange lover er rester fra 70-tallet er i hovedsak politikernes feil.

De som bor i utsatte områder har lenge vært lei av slapphet og uvitenhet fra både politikere og opinionsledere. Allerede i 2014 ble det sett mange tegn på situasjonen vi er i nå. Blant annet ble en håndgranat kastet inn i feil hus, noe som resulterte i at en 8 år gammel gutt døde. Året før døde en 4 år gammel jente da en bil eksploderte. En førskole i Biskopgården skrev et brev til gjengkriminelle og ba dem slutte å skyte på lekeplassen deres. De hørte ikke etter.

Neuding: Ge besked – varför är barnen mindre värda? | GP

Alle de som hevdet å elske mangfold og multikulturalisme, ignorerte fullstendig denne utviklingen. Sannsynligvis fordi både ofrene og gjerningsmennene hadde feil hudfarge. Det er så hykleri. Hvis skyting noen gang ble mer enn oppslag i de dager, hadde de bare floskler å by på, f.eks. kjærlighet skal vinne over hat.

 

Hvis bomber og eksplosjoner er et blødende sår, er korrupsjonen og forbrytelsene i systemet en kreftsykdom. Jeg hørte på en podcast med begge forfatterne, og de tok gjentatte ganger opp saker der klanmedlemmer infiltrerer banker, helsevesen og politikk. Det kan for eksempel handle om å dele ut et falskt sertifikat for å få helseerstatning eller de kan få banker til å skrive ut blankolån til de som er med i klanen. Akkurat i dag leste jeg at kriminelle driver medisinske sentre og i forrige uke ble fetteren til en gjengkriminell mann som jobbet som aktor arrestert. Det ser ut som hun har lekket gradert informasjon.

Varningen: Gängkriminella driver vårdcentraler - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Gängvåldet är inte ens det farligaste hotet (expressen.se)

Jepp. De kriminelle organisasjonene er en kreft som har infiltrert hele de svenske samfunnet.

Å rense giften ut av systemet vil måtte kreve svært harde tiltak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 time siden):

Ok. Har du tenkt å begrunne det?

jeg "begrunnet" det med tvil om det stemmer.

hvis det var slik at penger tilsvarende et halvt svensk statsbudsjett var fra monkeybusiness mellom lovlige virksomheter og kriminelle nettverk, ville det da ikke ha blitt oppdaget og slått ned på av skattemyndigheter og politiet for lengst? Og, dette skal en etat i EU i Brüssel attpå til ha bedre oversikt over enn svenskene sjøl? Nei det tror jeg ikke. Mye rart som kommer fra Brüssel og er vel en eller annen agenda de driver med.

Lenke til kommentar
2 hours ago, JK22 said:

Det er ikke snakk om Islam i det hele tatt, klansamfunnstenkningen er ikke-religiøst for folk fra Midtøsten, Nord-Afrika, Afghanistan og Pakistan. Kristne og andre ikke-muslimer er ikke bedre enn muslimer i dette respekt. 

Hvordan du enn vrir og vender på det så er det totalt uforenlig med vårt tillitsbaserte trygge og gode samfunn, det er i en total motsetning av det og passer ikke inn her på noe som helst vis. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...