Gå til innhold

Jonas drapet - kan vi ikke bare gå rett på sak?


Anbefalte innlegg

såvidt jeg har skjønt fins det ingen tilknytning til hverken dop-miljø eller kriminelle miljø, så hvor kommer antagelsene fra at han i så fall har levd "hemmelig" dobbelt-liv som har gjort han har fått fiender?

kan hele greia evt. være at han er blitt forfulgt av en gæærn stalker som "hater ham" fordi han var populær og hadde masse fans på nettet? Høres søkt ut, men er mye rare folk der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deechon skrev (8 minutter siden):

Det er ikke alle drap som blir løst. Det er alltid noen som slipper unna, selv om det er svært usannsynlig at det vil være tilfellet i denne saken.

https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_uoppklarte_drapssaker

Hvorfor tenker du at det er svært usannsynlig i denne saken? 

Han ble drept uti skauen, ingen har sett noe. Han ble trakassert og terrorisert i lengre tid i forkant, bilbranner og hjemmebesøk, såvidt jeg vet er ingen tatt. 

Jeg har veldig liten tro på at politiet klarer å ta noen for dette. Håper jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (12 minutter siden):

Jeg har veldig liten tro på at politiet klarer å ta noen for dette. Håper jeg tar feil. 

han skal evt. ha blitt lurt ut til denne hytta (for et mulig jobb-oppdrag) i så fall kan det ha vært kontakt med potensiell gjerningsperson (kanskje tele/data spor) men folk flest er jo såpass opplyste "nå til dags" at det virker snålt om noen har vært dumme nok å legge igjen sporbare avtrykk i den kategorien i forkant. Så liten sjanse å finne noe her kanskje, men vi får se.

Lenke til kommentar

"ny teori"

kan han ha blitt drept annet sted og fraktet ut til hytta i etterkant? Og, at det ikke var han selv som sendte kart/opplysning via telefonen til en bekjent om hvor ham befant seg (hytta) men faktisk gjerningspersonen som har brukt telefonen hans?

 

Sitat

VG har tidligere skrevet at den 30 år gamle lastebilsjåføren varslet en kollega om hvor han befant seg før han skal ha blitt skutt og drept. Varselet til kollegaen var en melding som inneholdt et skjermbilde med et kartutsnitt som viste posisjonen til 30-åringen idet skjermbildet ble tatt, før klokken 9 om morgenen på drapsdagen, torsdag 17. august, får VG opplyst.

når det er en arbeidskollega, hvorfor ringte han ikke for å si hvor han var, fremfor å knote med sms? Virker litt snålt, og ingen garanti for at han selv er avsenderen som sagt.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

såvidt jeg har skjønt fins det ingen tilknytning til hverken dop-miljø eller kriminelle miljø, så hvor kommer antagelsene fra at han i så fall har levd "hemmelig" dobbelt-liv som har gjort han har fått fiender?

kan hele greia evt. være at han er blitt forfulgt av en gæærn stalker som "hater ham" fordi han var populær og hadde masse fans på nettet? Høres søkt ut, men er mye rare folk der ute.

Da har du ikke skjønt eller undersøkt særlig mye. 

Det er foretatt avhør av over 75 personer tidlig i etterforskningen. Det er blitt skutt mot enda en ny person. 

Ting tyder på at et helt miljø skal rulles opp.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke skjønt eller undersøkt særlig mye. 

skal innrømme jeg ikke har lest veldig mye om saken nei.

men jeg har fått inntrykk av det ikke var noe "miljø"

var vel senest for noen dager siden at en nær venn av ham i et intervju, avfeide slike bindinger (?)

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

skal innrømme jeg ikke har lest veldig mye om saken nei.

men jeg har fått inntrykk av det ikke var noe "miljø"

var vel senest for noen dager siden at en nær venn av ham i et intervju, avfeide slike bindinger (?)

Etter at politiet sa de vurderte sikkerhetstiltak for personer i Jonas sin omgangskrets er det smart å ikke være for brautende i media.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 timer siden):

https://ringeriksavisa.no/arkiv/item/9602-skudd-mot-bil-i-modum-mulig-drapsforsok

 

Nå er det et lite stykke unna, men det ryktes om en motorsykkel i Modum. 

Det snakkes mye om folk på motorsykler i Jonas saken også

Dette er jo ikke bekreftet som en del av den samme saken. Det spekuleres, ja. Men fremdeles ikke noen håndfast rundt denne skytingen annet enn at det var en mann på motorsykkel.

Lenke til kommentar
16 hours ago, Psykake said:

Det er foretatt avhør av over 75 personer tidlig i etterforskningen. Det er blitt skutt mot enda en ny person. 

Ting tyder på at et helt miljø skal rulles opp.

 

Dersom noen avrettes for å skremme eller statuere et eksempel - så skulle vel det tyde på noe slags større ja.

Det virker jo veldig dumt at en isolert kreditor skyter debitor (dersom dette skulle ha noe med penger å gjøre da).

Endret av lada1
Lenke til kommentar

det er vel gjerne to miljøer, som viser slik intensitet (over tid) i å "ta" personer de vil straffe, nemlig narko og/eller mc miljøene. Deretter kommer ugjerninger grunnet i brusten kjærlighet/parforhold.

Han må jo sjøl ha hatt anelse om hvorfor han blir forfulgt, i alle fall hvis det er av førstnevnte kategori. Sånn sett litt merkelig han ikke har betrodd seg til kjæreste eller andre nærstående (eller kan ha gjort det, men ikke offentlig kjent?)

Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

Dersom noen avrettes for å skremme eller statuere et eksempel - så skulle vel det tyde på noe slags større ja.

Det virker jo veldig dumt at en isolert kreditor skyter debitor (dersom dette skulle ha noe med penger å gjøre da).

Jeg tror dette handler om store penger og at Jonas satt på informasjon som ikke skulle se dagens lys. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...