Gå til innhold

Antikrist, CERN, Johannes åpenbaring


Anbefalte innlegg

The statue was gifted by the Government of India to celebrate its association with CERN, which started in the 1960s and remains strong today. India enjoys the position of Associate Member State.

“India is one of CERN’s associate member states. CERN is a multicultural organisation that welcomes scientists from more than 100 countries and 680 institutions. The Shiva statue is only one of the many statues and art pieces at CERN,” says the CERN’s website.

Hva er mystisk med dette? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jesuserkongen skrev (På 20.8.2023 den 14.34):

 

Hva tenker dere angående Antikrist? 
Nero Cæsar antydes til å være Antikrist som skal reises opp fra «the bottomless pit» CERN spiller en rolle med åpning av portaler..

 

Jeg hopper over alle spørsmålene om Bibelen er sann eller ikke, for det kommer an på holdning og på hvordan man leser i den, dvs man kan ikke lese den på vanlig måte, men studere den. Derfor skal jeg gi deg ærlige svar på hvordan jeg oppfatter Antikrist.

Han er ikke gjenkjennbar som personen du nevner, men kan ganske lett avsløres med et av navnene i Bibelen. Da bruker jeg følgende metode - finn ut hvilke andre navn han nevnes med. Han nevnes først i 1.Joh.2.18 som Antikrist og det nevnes at mange antikrister er kommet, derfor vet vi at det er den siste tid, men det nevnes at de kom fra oss, men var ikke av oss. Da er det nok ikke Nero siden han ikke levde i den siste tid, så det var en enkel sak å avfeie. Jeg har lest fra prof.Daniel 11 som beretter om endetiden, leser man fra v29-34 ser man en hersker som lar det gå ut over "den hellige pakt" og kommer for å vanhellige helligdommen den faste borg, avskaffer det stadige offer og stiller opp den ødelggende vederstyggelighet. De som synder mot pakten gjør han til hedninger med glatte ord. Men de av folket som kjenner sin Gud skal stå fast og holde ut. De forstandige av folket skal lære mengden og de skal falle ved krig, bål, fangenskap og plyndring i lang tid. Mens de ligger under skal de få en liten hjelp og mange skal slå seg sammen med dem på skrømt.

Jeg tenker at det er disse som er uærlige - antikrist er også kalt for løgneren. (1.Joh.2.22) Denne får vi vel opp? 

Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far.

Det snakkes her til Abrahams ætt i Joh.8.37-44

Noe nærmere kommer jeg nok ikke siden det også nevnes noe om satans synagoge i Åp.2.9 og 3.9, og så har vi jo Jesus da som skulle komme for frelse sitt folk fra sine synder (i Matt.1.21) og sannelig stemmer dette også med utsagn fra Heb.2.14- 18:

Siden barna er av kjøtt og blod, måtte også han fullt ut bli som dem. Slik skulle han ved sin død gjøre ende på ham som har dødens makt, det er djevelen, og befri dem som av frykt for døden var i slaveri gjennom hele livet. Det er jo ikke engler han tar seg av. Nei, han tar seg av Abrahams ætt. Derfor måtte han på alle måter bli lik sine søsken, så han kunne være en barmhjertig og trofast øversteprest for Gud og sone folkets synder. Fordi han selv led og ble fristet, kan han hjelpe dem som blir fristet.

Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (På 20.8.2023 den 16.27):

Kristne er de mest forfulgte menneskene til dags dato- men dette snakker ingen om. Troende mennesker i Kina blir forfulgt, kastet i fengsel eller drept hvis de sier at de tilber Jahve.

Ingen snakker om det fordi det sannsynligvis ikke stemmer.

Til en viss grad, dog mikroskopisk liten vel å merke, så er kristendom faktisk tolerert av Kinas Kommunistiske Parti. Folkerepublikken Kina har nemmelig to offisielle kristne kirker («Den kinesiske patriotiske katolske forening» og «Den protestantiske tre-selv patriotiske bevegelse») som begge er direkte kontrollert av staten. All annen organisert kristendom utenfor disse derimot blir mistenkeliggjort og slått ned på. Så ja, vi kan godt si at kristne blir forfulgt i Folkerepublikken Kina. Forøvrig så er ikke dette noe som kun gjelder kristendom, og attpåtil så er det kun fem religioner som Folkerepublikken Kina i det hele tatt aksepterer, og det er: Buddhisme, Taoisme, Islam, Protestantisme og Katolisisme. Så selv om religiøs frihet for kristne i Folkerepublikken Kina er svimlende liten, så er det andre religioner som har det tøffere enn kristendommen igjen.

Faktisk så er det mange ulike grupper som blir forfulgt i Folkerepublikken Kina, og ikke kun religiøse. Men å å påstå at kristne er spesiellt forfulgte blir i så henseende nærmest som et hån mot alle andre som også lider under Kinas Kommunistiske Parti. Og skulle vi faktisk rangere disse gruppene etter hvem som blir undertrykt mest så ville jeg bli overrasket om kristne er i nærheten av å være like undertrykte som f.eks. uigurer, tibetanere eller demokratiforkjempere.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Jesuserkongen skrev (På 20.8.2023 den 15.39):

Hvorfor må diskusjon.no forsøples av slike forvirrede mennesker som ikke kan åpne opp Bibelen å søke sannheten selv?

Hvis bibelen er sannheten, eksisterer det ingen gud. 1. Mosebok 6.6 gir klar uttrykk for at guds eksistens er oppkonstruert.

Sitat

Da angret Herren at han hadde skapt mennesket på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte

Hvordan kan en allmektig skaper angre noe? Hvis han er alfa og omega, begynnelsen og enden, ser alt, inkludert rekkevidden av det han selv skaper ville alle hans handlinger og konsekvensene av det, være klart før han gjør det. Ergo er dette en innrømmelse av at gud ikke er allmektig (siden han angret) og i overført betydning at han ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (På 20.8.2023 den 16.27):

 

Kristne er de mest forfulgte menneskene til dags dato- men dette snakker ingen om. 

Med frekkhetens nådegave presenterer du påstander som forsøker å hvitvaske din egen religions blodflekkede CV. Du tar den uskyldige offerrollen, selv når du ikke fortjener den.

Selvfølgelig ønsker ikke «vanlige kristne» å snakke om religionsforfølgelse.
Kristendommen har jo mer enn en gang forfulgt andre religioner feks.:  https://snl.no/jødeforfølgelser_i_oldtid_og_middelalder

 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Inspector said:

Selvfølgelig ønsker ikke «vanlige kristne» å snakke om religionsforfølgelse.
Kristendommen har jo mer enn en gang forfulgt andre religioner

Ikke bare andre religioner, men de har også gjort det til en forbrytelse å ikke tro på jesusen. For eksempel hadde vi tvungen kirkelig konfirmasjon i Norge fra 1736 til 1912. Konfirmerte man seg ikke kunne man ilegges straff:

Quote

Ingen kunne tas ut til militærtjeneste, inngå ekteskap, være fadder ved dåp eller vitne i retten uten konfirmasjonsattest. Og dersom man ikke hadde møtt til konfirmasjon innen fylte 19 år, kunne man straffes med tukthus eller gapestokk. Om konfirmanten ikke besto den offentlige eksamen i kirken ble han «attvist» og måtte konfirmeres på nytt neste år.

Og for ikke å forglemme hvordan kristendummen ble spredt her i landet - med sverd, drap, vold, trusler, gisseltaking, etc. Kristendummen får bare i retur det de selv har praktisert. Karma is a bitch.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (På 20.8.2023 den 15.20):

Jesus har vist meg sannheten. Det at du ikke tar til deg sannheten er ikke opp til meg å avgjøre. Bibelen ER den eneste sannheten. Men folk vil helst ikke åpne Bibelen å undersøke selv engang. De nøyer seg med menneskets «klokskap». 

Men ser du ikke at Gud/Jesus/Den hellige ånd er selveste ondskapen i verden? Du har ikke blitt vist sannheten, du har indoktrinert deg selv med ondskap fra en fiktiv bok, som er skrevet av helt forferdelige mennesker. Slik Gud fremstår i Bibelen er Hitler en helgen i forhold.

 

Evangeliet etter Matteus, 10:34-39
"Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd
Jeg er kommet for å sette skille:
Sønn står mot far,
datter mot mor,
svigerdatter mot svigermor
og en manns husfolk er hans fiender.

Jesus' kjærlighet: Jesus kom ned for å bringe krig til verden. Av kjærlighet så klart.

 

Salmenes bok, 137:8-9
'Du datter Babel som er herjet,
salig er den som gjengjelder
det du gjorde mot oss.
Salig er den som griper dine barn
og knuser dem mot berget!'

Jesus' kjærlighet: Dine fienders barn skal knuses mot fjellet.

 

Andre samuelsbok, 12:13-15
'Da sa David til Natan: «Jeg har syndet mot Herren.» Natan svarte: «Så har også Herren tatt bort din synd. Du skal ikke dø. Men fordi du gjorde dette og foraktet Herrens ord, skal han dø, sønnen du har fått.» Så gikk Natan hjem.'

Jesus' kjærlighet: Hvis du gjør noe galt, skal sønnen din stå til ansvar og drepes.

 

Første samuelsbok 15:2-4
'Så sier Herren over hærskarene: Jeg krever amalekittene til regnskap for det de gjorde mot israelittene da de dro opp fra Egypt. De sperret veien for dem. Dra nå ut og slå amalekittene. Slå alt som tilhører dem, med bann. Spar ingen. Drep menn og kvinner, småbarn og spedbarn, okser og sauer, kameler og esler!» Saul kalte folket til våpen og mønstret dem i Tela'im. Det var to hundre tusen fotfolk foruten ti tusen judeere.'

Jesus' kjærlighet: Drep kvinner, småbarn og spedbarn, og IKKE vend kinnet ditt til dine fiender.

 

Når jeg bruker ChatGPT til å lese gjennom hele Bibelen og analysere alle typer ondskap som Gud og Jesus oppfordrer til, viser deg seg at Gud/Jesus beskriver, oppfordrer til, kommanderer og belønner følgende handlinger gjennom hele Biblen:

- Krig
- Ofring av mennesker
- Ofring av dyr
- Mord
- Voldtekt
- Folkemord
- Slaveri (altså å gjøre folk til slaver). Ja, Jesus syntes også det var greit med slaveri.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 8/21/2023 at 11:27 AM, Romeren said:

"å videreutvikle kunnskapen" om religion

All den tid denne gudeskikkelsen fremdeles er en høyst hypotetisk figur som ikke har satt noen påviselige entydige empiriske spor i vår verden (alternativt gjør alt hun kan for å gjemme seg for empiriske undersøkelser), er konseptet med å "videreutvikle kunnskapen om religion" (altså å videreutvikle kunnskapen om gud) som å videreutvikle kunnskapen om karakterer i gresk mytologi, Asbjørnsen og Moes eventyr eller i Harry Potter-serien. Det kan sikkert være en morsom akademisk øvelse for litteraturvitere og folklorister for å forstå hvordan (de menneskelige) forfatterne har tenkt og for å få et lite innblikk i samfunnet den gangen historiene ble diktet, men det gir oss ellers ikke noen praktisk faktakunnskap om verdenen vi lever i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (2 timer siden):

Det kan sikkert være en morsom akademisk øvelse for litteraturvitere og folklorister for å forstå hvordan (de menneskelige) forfatterne har tenkt og for å få et lite innblikk i samfunnet den gangen historiene ble diktet, men det gir oss ellers ikke noen praktisk faktakunnskap om verdenen vi lever i.

Religion har vært, og er, veldig viktig for verden, samfunn og enkeltpersoner, og er en viktig drivkraft i historiens utvikling, både på godt og ondt. Kunnskapen om dette og hvordan religion påvirker både mennesker og samfunn, er viktig - helt uavhengig av om religionen er sann eller ikke.

Hvordan f.eks. religion brukes i USA til å innskrenke muligheten for abort, skeives rettigheter eller lære om utviklingsteorien, eller brukes i Russland til å begrunne krigen mot Ukraina er viktig faktakunnskap om verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
IceBlitz skrev (7 timer siden):

Evangeliet etter Matteus, 10:34-39
"Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd
Jeg er kommet for å sette skille:
Sønn står mot far,
datter mot mor,
svigerdatter mot svigermor
og en manns husfolk er hans fiender

Jeg har ikke mulighet til å svare på alle sitatene dine nå, men de kommer litt etter litt.

Jesus forklarte her hva som kan skje i  familier der det er motstand fra andre familiemedlemmer, her er ett lite eksempel:

Parents kicked me out for being Christian, what to do?
https://www.reddit.com/r/Christianity/comments/4n03fc/parents_kicked_me_out_for_being_christian_what_to/

Husk Jesus brukte alltid illustrasjoner når han samtalte med folk.

Matteus: Alt dette sa Jesus til folkemengden ved hjelp av illustrasjoner. Ja, når han talte til dem, brukte han alltid illustrasjoner, så det som ble sagt gjennom profeten, kunne bli oppfylt: «Jeg vil åpne min munn med illustrasjoner, og jeg vil forkynne ting som har vært skjult siden grunnleggelsen.»

 

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (På 21.8.2023 den 0.16):

Han siterte vel strengt tatt bare det som sto på Wikipedia, så ikke nødvendig.

Jeg humret inderlig av denne, etter at du selv siterte fra en ordbok uten å komme med et eneste ord om kontekst, og stadig kaster rundt deg med biblelsitater, også med minimalt av kontekst :)

Flott du sier selv at du trygt kan ignoreres :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (18 timer siden):

All den tid denne gudeskikkelsen fremdeles er en høyst hypotetisk figur som ikke har satt noen påviselige entydige empiriske spor i vår verden (alternativt gjør alt hun kan for å gjemme seg for empiriske undersøkelser), er konseptet med å "videreutvikle kunnskapen om religion" (altså å videreutvikle kunnskapen om gud) som å videreutvikle kunnskapen om karakterer i gresk mytologi, Asbjørnsen og Moes eventyr eller i Harry Potter-serien. Det kan sikkert være en morsom akademisk øvelse for litteraturvitere og folklorister for å forstå hvordan (de menneskelige) forfatterne har tenkt og for å få et lite innblikk i samfunnet den gangen historiene ble diktet, men det gir oss ellers ikke noen praktisk faktakunnskap om verdenen vi lever i.

On the contrary, som det heter på norsk. Våre samfunn er uløselig knyttet til våre tanker, ideer og forestillingsverden. Hvorden samfunnet har blitt som det har blitt. Virkningshistorie er et eget fag innenfor flere områder, ikke minst teologi.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (36 minutter siden):

Tenk om noen fant opp en etisk/moralsk GPS ?

Her har du kartet du kan laste ned og memorere til din moralske GPS, men du må følge den selv, ingen tvinger deg til det. Ta en titt ut i verden å se om kartet til den moralske/etiske GPS` følges.

Inspector skrev (37 minutter siden):

utdaterte/konfliktskapende floskeler preget av primat-kompetanse

Jeg gjentar, ta en titt ut i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...