Gå til innhold

Antikrist, CERN, Johannes åpenbaring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du sier Antikrist så tenker jeg en Engel som var uenig med Gud aka Lucifer, i bibelen blir han sett på som ond, men var/er han virkelig ond bare for han var uenig med gud?

Jeg sier heller ikke at det som står i bibelen er sant eller usant, det vet jeg nemlig ikke.

 

Jeg er verken Satanist eller Kristen, bare så det er sagt (Jeg tilhører forøvrig ingen religion i det hele tatt)

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
1 minute ago, Jesuserkongen said:

Fordi Bibelen er det eneste som gir mening til skapelsen, livet, kjærligheten og verden. 
 

Jeg vet at Bibelen er Guds ord til mennesket. Det vet jeg nettopp fordi jeg leser Bibelen.

Er det da slik at om man skal avgjøre om noe er sant eller ikke, må man bedømme om det gir mening?

Du sier du vet at bibelen er Guds ord til mennesket, og at du vet nettopp dette fordi du leser bibelen (som du allerede har avgjort er sann fordi den gir mening til alt).

Ser du hvordan dette er sirkulær logikk?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (22 minutter siden):

Når du sier Antikrist så tenker jeg en Engel som var uenig med Gud aka Lucifer, i bibelen blir han sett på som ond, men var/er han virkelig ond bare for han var uenig med gud?

Jeg sier heller ikke at det som står i bibelen er sant eller usant, det vet jeg nemlig ikke.

 

Jeg er verken Satanist eller Kristen, bare så det er sagt (Jeg tilhører forøvrig ingen religion i det hele tatt)

Antikrist betyr «mot» eller istedenfor.

Antikrist er altså en person som vil høye seg selv som «Gud» og vil ikke anerkjenne Jesus Kristus som Gud. Antikrist vil selv gjøre «mirakler» slik at mange mennesker vil bli tilhengere av han. Dette er da bedrag fra Satan selv. 
 

Gud gav oss mennesker fritt valg. Mennesket selv falt for synden i Edens Hage. Det var Djevelen som lurte Eva til å spise eple som Gud hadde sagt var forbudt. (Hvorfor?) Fordi Gud visste at eple ville åpne deres øyne for det gode OG det onde. De visste ikke hva ondt var før Eva ble bedratt av Djevelen.

Der har du vår verden i dag. En syndig jord med syndige mennesker.

Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (4 minutter siden):

Er det da slik at om man skal avgjøre om noe er sant eller ikke, må man bedømme om det gir mening?

Du sier du vet at bibelen er Guds ord til mennesket, og at du vet nettopp dette fordi du leser bibelen (som du allerede har avgjort er sann fordi den gir mening til alt).

Ser du hvordan dette er sirkulær logikk?

 

Jesus har vist meg sannheten. Det at du ikke tar til deg sannheten er ikke opp til meg å avgjøre. Bibelen ER den eneste sannheten. Men folk vil helst ikke åpne Bibelen å undersøke selv engang. De nøyer seg med menneskets «klokskap». 

Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (18 minutter siden):

Fordi Bibelen er det eneste som gir mening til skapelsen, livet, kjærligheten og verden. 
 

Jeg vet at Bibelen er Guds ord til mennesket. Det vet jeg nettopp fordi jeg leser Bibelen.

Hva hvis det er djevelen som skrev bibelen og har fått folk til å tro at det er guds ord? Det gir mer mening hvis tenker etter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (4 minutter siden):

Jo tenk etter. Hvorfor ellers skulle man kunne be om tilgivelse og fortsatt komme til himmelen? Kanskje de ti bud egentlig bare er tips om hva slags ting man kan be om tilgivelse for?

Tror ikke du helt vet hva som menes ved De Ti Bud. Hvorfor har du en samvittighet? Hvordan vet du forskjellen på rett og galt? Hva er det som regulerer ditt «moralske» kompass? 
At du har innsikt nok til å se dine egne feil, ANGRE på det du gjorde og ydmyke deg ovenfor Herren Din Skaper- da viser Gud deg nåde. Hvis du tror at du kan be om tilgivelse og komme til himmelen så har du misforstått. 

«Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.»
‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭6‬ ‭N78BM‬‬

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...