Gå til innhold

Antikrist, CERN, Johannes åpenbaring


Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (1 minutt siden):

Hvis Gud er allmektig, hvorfor ber dere kristne til Gud? For å få ham til å endre mening? Gjorde han feil første gangen, og så kommer han på at han gjorde feil fordi Per i Nannestad ber til Gud om å endre noe?

Når du finner ut at det finnes en Skaper- ville ikke du tilbedt Ham av kjærlighet? Han kommer til mennesket med kjærlighet OG nåde. Han gjør aldri feil nei. Alt til Guds tid. Det er meningen at folk skal begå feil. 
«Men Jesus svarte: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige til omvendelse, men syndere.»
‭‭Lukas‬ ‭5‬:‭31‬-‭32‬ ‭N78BM‬‬

Syndere! Det ALLE mennesker på jorden er. Syndere! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jesuserkongen skrev (14 minutter siden):

Hvor angriper jeg? Jeg sier bare alle som ikke tror på Bibelen er forvirret. 

Du skrev at folk ikke har øyne eller ører. Hva om du heller forteller hva bevisene er, hvis du har noen?

Sitat

Bevis finner du i Bibelen. 
Det står i Bibelen at ikke alle som hører eller leser Guds ord vil forstå.

Da vet du ikke hva «bevis» betyr. Når du har en påstand det ikke finnes noe dokumentasjon på at er sann, så er ikke påstanden bevis, bare fordi den er skrevet ned i en bok. Den er fortsatt bare en påstand det ikke er noen grunn til å tro på før det finnes bevis for at den er sann.

Sitat

Du forstår ikke av din egen hjelp.

Men hjelp ved Den Hellige Ånd.

Nok en påstand du ikke har bevis for, og som det ikke er noen grunn til å tro på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (20 minutter siden):

Det er ikke forskjellige skaperberetninger nei.

Ikke? Les skapelsesberetningen i 1. Mos. 1. les så skapelsesberetningen i 1. Mos. 2. Fortell så hvilken rekkefølge ting ble skapt i.

Disse to skapelsesberetningene er jo uenig med hverandre. Ikke at det betyr stort, for begge to er jo beviselig totalt feil.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (28 minutter siden):

 

Syndere! Det ALLE mennesker på jorden er. Syndere! 

Dette minner om forrige århundres mange svovelpredikanter

Nyfødte barn har vel ikke rukket å gjøre så mange synder ?

Mange voksne har derimot gjort grove overgrep / synder legitimert av Bibelen.
Hvordan vurderer du det paradokset ?

Lenke til kommentar

Interessant trådstarter, skal prøve å få sett videoen du lenker til senere. 👍

Har aldri skjønt hvorfor folk flokker til de samme trådene og emnene de selv "hevder de har null interesse av". Men vi vet nå det alle, de har ikke slått seg til ro, og leter desperat etter sannheten selv. Istedenfor å være ydmyke, prøver de å latterliggjøre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (1 time siden):

Syndere! Det ALLE mennesker på jorden er. Syndere!

Ja, det er derfor han sier: Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse...

Derfor har jeg også sagt at kommer han så ber jeg ham inn på kaffe! Men skriften sier jo at ingen har sett Gud. men den enbårne som er Gud (Joh.1.18) derfor tror jeg ikke det blir noe av før på den siste dag da all synd forsvinner som dugg for solen ved siste basunstøt... (1.Kor.15.51-57) Det beror på oppstandelse og at man da blir født av Gud og ikke kvinner; Den som er født av Gud, gjør ikke synd (1.Joh.3.9) Så sånn er det. 

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Har aldri skjønt hvorfor folk flokker til de samme trådene og emnene de selv "hevder de har null interesse av".

Er det noen av oss som har svart i tråden her som har sagt noe sånt? Jeg skriver da tydelig mange ganger at jeg er veldig interessert i religion og hvordan det virker på mennesker.

Sitat

Men vi vet nå det alle, de har ikke slått seg til ro, og leter desperat etter sannheten selv.

Ikke noen som helst desperasjon her. Jeg synes det er spennende å lære mer om astronomi, abiogenese, evolusjon og lignende, som kan fortelle meg noe om sannheten, med bevis, ikke bare med fantasifulle påstander helt uten bevis.

Men jeg lever helt fint med at jeg antagelig aldri får vite noe om hvordan universet ble til, før Big Bang.

Sitat

Istedenfor å være ydmyke, prøver de å latterliggjøre.

For min del prøver jeg å spørre etter bevis som kan tyde på at disse fantasifulle påstandene har noe som helts med sannheten å gjøre. Hvis du synes det er latterliggjøring så er det ditt problem. 

Jeg skal ikke påstå at jeg er ydmyk, jeg ser heller ingen grunn til å være ydmyk over for påstander det ikke er noen grunn til å tro, før jeg ser bevis som gir grunn til å tro.
Men det går begge veier, det er heller ikke veldig ydmykt å hevde at du kjenner den fantastiske sannheten og at andre bare er blinde.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (5 timer siden):

Antikrist betyr «mot» eller istedenfor.

Antikrist er altså en person som vil høye seg selv som «Gud» og vil ikke anerkjenne Jesus Kristus som Gud. Antikrist vil selv gjøre «mirakler» slik at mange mennesker vil bli tilhengere av han. Dette er da bedrag fra Satan selv. 
 

Gud gav oss mennesker fritt valg. Mennesket selv falt for synden i Edens Hage. Det var Djevelen som lurte Eva til å spise eple som Gud hadde sagt var forbudt. (Hvorfor?) Fordi Gud visste at eple ville åpne deres øyne for det gode OG det onde. De visste ikke hva ondt var før Eva ble bedratt av Djevelen.

Der har du vår verden i dag. En syndig jord med syndige mennesker.

Det kan godt hende, men for min del så vet jeg ikke om noe annet så da spiller det heller ikke noen rolle at Eva tok ett bit av det eplet, om jeg skal være med på hav du sier.

Lenke til kommentar

Dersom man skal få mennesker til å tro på Bibelen nytter det ikke å bare komme med repeterende påstander. Blind tro gagner ingen. Hvordan kan man eventuelt verifisere noe av det selv? Burde da være mye å fortelle her.

Jeg har ikke problem med å tro på at religionene kanskje var basert på noe verdifull visdom en gang i tiden, og at noen ble startet for en god grunn. Lærde mennesker for tusenvis av år siden var ikke noen dumme overtroiske tullinger. Det er bare arrogant å bare avfeie alt skriveriet i hellerisninger og pergamenter som tydelig snakker om ting og tang som ikke kan oppleves bare ved hjelp av de 5 sansene.
Men det er samtidig helt riktig at bibelen har vært oversatt og redigert og hele gospel har blitt utelatt.
Med tanke på at Romerrike adopterte kristendommen og ble de som "standardiserte" tekstene og man vet hvilken krigsmaskin og makt-imperium dette var. Så ville jeg faktisk heller begynt med å lese de tekstene som ble utelatt, for de høres jo ut som noe som kanskje var potensielt opplysende og frigjørende for mennesker. Det er jo ikke slikt maktapparatene liker. Bare en hunch.

Fakta er at kristendommen var ekstremt opptatt av å brenne bøker - som eksempelvis i Norge, slik at vi knapt sitter igjen med en døyt av historie om hva som foregikk i Viking-tiden. Mon tro hva som stod i disse bøkene som var slik en trussel? Og mot hva?
Og hvorfor har de kristne kirkene vært slike iherdige innkrevere av penger gjennom hele den moderne historien?
Gir ingen mening. Jeg ville heller søkt i helt andre bøker enn mainstream Bibelen hvis jeg søkte etter svar. Men derimot noen av de første tekstene fra tiden rundt Jesus tid, en person jeg ser ingen grunn til å benekte eksisterte, er antagelig mye mer sannhet i - fra før de ble "institusjonalisert".

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (48 minutter siden):

Jeg synes det er spennende å lære mer om astronomi, abiogenese, evolusjon og lignende, som kan fortelle meg noe om sannheten

Sannheten om hva?

Capitan Fracassa skrev (49 minutter siden):

Jeg skal ikke påstå at jeg er ydmyk, jeg ser heller ingen grunn til å være ydmyk

Lykkelige er de ydmyke, for de skal arve jorden.


Men du skal vite at i de siste dager skal det være kritiske tider som er vanskelige å mestre.  For da skal menneskene være egoistiske, glad i penger, skrytende, arrogante, spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige, illojale,  uten naturlig hengivenhet, uforsonlige, baktalende, uten selvkontroll, voldsomme, uten kjærlighet til det som er godt,  forræderske, egenrådige og oppblåst av stolthet

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Jesuserkongen skrev (5 timer siden):

Hvis du hadde tatt deg tid til å se videoen jeg postet. Så hadde du forstått hva cern har med dette å gjøre. Men du er bare ute etter å lage kvalme fordi noen ikke er enig med dine hedniske «guder». 
 

 

 

«Hedniske guder» ???  Er du sikker på at du ikke mener hedenske ?

Å fordype seg i et tankekjør om CERN sin grunnforskning og Antikrist, krever hjelp fra en overdose hallusinogener…..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (10 minutter siden):

Sannheten om hva?

Om livet, universet og alt… 

Jeg er generelt interessert i kunnskap (og ja, svaret over er en referanse)

Sitat

Lykkelige er de ydmyke, for de skal arve jorden.

Det sitatet gir ingen mening over hode, og det er ingen grunn til å tro det er sant.

Sitat

Men du skal vite at i de siste dager …

Hvorfor i all verden skal jeg tro på enda en påstand du ikke har noe som helst bevis for at er sann?

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (3 minutter siden):

Om livet, universet og alt… 

Du verden.

Capitan Fracassa skrev (3 minutter siden):

Det sitatet gir ingen mening over hode, og det er ingen grunn til å tro det er san

Du vet hva ydmykhet og stolthet er?

Capitan Fracassa skrev (4 minutter siden):

noe som helst bevis for at er sann?

Tilbake til…

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Men jeg lever helt fint med at jeg antagelig aldri får vite noe om hvordan universet ble til, før Big Bang.

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

som kan fortelle meg noe om sannheten, med bevis

Hvilken sannhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (52 minutter siden):

Du verden.

Ja, ikke sant. Virkeligheten er fantastisk spennende. Det er så mye å lære om den.

Sitat

Du vet hva ydmykhet og stolthet er?

Ja. Gjør du?

Sitat

Tilbake til…

Hvilken sannhet?

Sannhet er det som er i overensstemmelse med virkeligheten. Hvorfor spør du? Hva om du begynte å svare på spørsmål selv, du stikker jo av fra alle de vanskelige (og mange av de lette også) spørsmålene du får.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (58 minutter siden):

Sannhet er det som er i overensstemmelse med virkeligheten. Hvorfor spør du

Uten å dra opp noe her etterspurte jeg beviser i utviklingstråden, nada der, kun teorier.

Så du velger å tro på teoriene som du får servert, helt iorden.

HvemFormetMeningeneDine skrev (1 time siden):

Du vet hva ydmykhet og stolthet er?

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Ja. Gjør du?

Ja derfor jeg siterer for deg.

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Ja, ikke sant. Virkeligheten er fantastisk spennende. Det er så mye å lære om den.

Enig, tenk om du kunne utforske virkeligheten lengre enn de ca. 30 årene du har igjen etter huslånet ditt er betalt. 
Han har til og med lagt evigheten i menneskenes hjerte, men de vil aldri fullt ut kunne forstå det som den sanne Gud har skapt, fra begynnelse til slutt.
Ja vi har mye vi skal lære…bra tiden ikke vil hindre oss.

Og verden og dens begjær vil forsvinne, men den som gjør Guds vilje, vil få leve evig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Christopher Hitchens skrev en gang det at "Det som kan hevdes uten bevisførsel, kan også avvises uten bevisførsel" - dette er det som kalles "Hitchens Razor", ment for å skrelle vekk det som undrar seg nærmere fornuftsbaserte undersøkelser.

Det å skulle fortsette denne irrasjonelle skyttegravskrigen disse trådene utgjør er hva noen vil kalle selve definisjonen på galskap, nemlig å forsette å gjøre det samme gang på gang og forvente forskjellig resultat.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...