Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Phantom Software skrev (35 minutter siden):

På den annen side kan mange barn være låst i rammer hjemme der de blir veldig ensidig påvirket, så det kan være sunt å få med seg et litt mer nyansert bilde.

Skolen bidrar jo der. I skolen legges det veldig føringer på å ikke definere gutt og jente. Kontrasten er desverre at noen skoler kjører gammel stil med å skille gutter og jenter på aktivitet og annet av misforstått hensyn til muslimer. 

Barn kan lære om og få informasjon om mye. Samfunnet bør ikke oppmuntre til at barn skal brukes for å fremme hverken kjønnsidentitet eller religion. 

Hvis man har fasit på at man blir født homofil, er dette i såfall sterkt underlig ikke er en del av pensum innen barne og ungdomsarbeid med... Normalt er identitet en sammensatt blanding av arv og miljø. 

Endret av plankeby
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (32 minutter siden):

Det er ikke mitt fagfelt, men det er vel ganske bred enighet i forskermiljøet om dette?

Tviler jeg på. Det er ikke meningen fra naturens side. Jeg har personlig en teori om at dette er traumer fra barndommen. Vi er derimot født for å elske det motsatte kjønn for det er i vårt DNA ect med tanke på reproduksjon av menneskeheten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Alt oppstyret rundt pride er forferdelig, fra begge ekstreme sider. Å lære barn om diverse seksualitet når de har seksualundervisning er helt greit, men jeg synes man bør være i en alder der de lovlig kan samtykke før de får lov å delta i pride.

Så kan man jo argumentere for at foreldre bestemmer over barna sine selv, og det er noe jeg er enig i, så kanskje det alikevel er innafor at de har et barnetog i diverse pride arrangementer 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • plankeby endret tittelen til Å bruke barn for å fremme saker. Egen barnepride. Homofili, lesbiske m.m.
thatguy83 skrev (2 timer siden):

Tviler jeg på. Det er ikke meningen fra naturens side. Jeg har personlig en teori om at dette er traumer fra barndommen. Vi er derimot født for å elske det motsatte kjønn for det er i vårt DNA ect med tanke på reproduksjon av menneskeheten.

Homofili er godt dokumenter på godt over 1500 forskjellige arter.
Hvordan kan du da mene at det "ikke er meningen fra naturens side"?

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (12 minutter siden):

Jeg mener denne tråden beviser hvorfor barn trenger å lære om forskjellige legninger.

Lære eller indoktrinere. Det er ett vanskelig skille mener jeg, og de som skal lære bort dette blir raskt aktivister. 

Endret av Kron
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, thatguy83 said:

Tviler jeg på. Det er ikke meningen fra naturens side. Jeg har personlig en teori om at dette er traumer fra barndommen. Vi er derimot født for å elske det motsatte kjønn for det er i vårt DNA ect med tanke på reproduksjon av menneskeheten.

Det er kortenkt av deg å tro at homofili ikke kan støtte reproduksjon av menneskeheten, selv gjennom DNA. Vi er i 2023 nå, må tenke lenger enn som så.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
plankeby skrev (4 timer siden):

Litt usikker på om det hører under samfunn, politikk eller kjærlighet og samliv.

Røde kors ønsker å lage barnetog/barnepride for å støtte homofile, lesbiske, transpersoner osv.

Jeg blir litt betenkt over at barn skal dras inn i slike tema. Hvilket kjønn man identifiserer seg med, religion, tro og annet som man former som en del av sin identitet, bør barn ikke dras inn i. Altså at barn kan vite at de har frihet til å forme sin identitet når de blir tenåringer og ungdom.

Såvidt jeg vet er man hverken født homofil, lesbisk eller religiøs. Derfor er jeg kritisk til å bruke barn for å fremme slike temaer.

Barnepride med frivillig oppmøte uten involvering av skole og annet er greit nok. Men fortsatt litt i grenseland. Gi meg gjerne gode argumenter for at vi trenger barnepride, så 10 åringer kan vise seg fram der og kjempe for saken.

Grunnen er enkel. Det har den samme forklaringen som at Adolf Hitler, Vladimir Putin, søndagsskolen, Den Norske Kirke - resten kan du pønske ut selv, alle forstod at skal en virkelig drive politisk påvirkning av samfunnet, skal en alltid begynne med barna.

Barn er naive og lettlurte, og de som har skjønt dette i mest ekstrem grad er vel den muslimske kultur:

  

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dette arrangementet "barnepride" skulle vært. Nå ble det avlyst pga. trusler, det er jo helt horribelt. Trusler mot et arrangement rettet mot barn, hvor skrudd i hodet er man da? 

Men, jeg tviler på at "barnepride" ville vært et tog med sjuåringer i lakk og lær. Fint om noen kan dele litt info om arrangementet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
:utakt skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke hva dette arrangementet "barnepride" skulle vært. Nå ble det avlyst pga. trusler, det er jo helt horribelt. Trusler mot et arrangement rettet mot barn, hvor skrudd i hodet er man da? 

Men, jeg tviler på at "barnepride" ville vært et tog med sjuåringer i lakk og lær. Fint om noen kan dele litt info om arrangementet.

Trusler er ugreit og det var sikkert ikke lakk og lær til barn. 

Hvorfor i all verden trenger man en barnepride? Pride er en markering og det er ikke slik at alle trenger å identifisere seg med Pride fordi en er "skeiv".

La barn være barn og ikke brikker i politiske, religiøse og trendy markeringer.

Trenger barn å delta i pride for å bygge opp trygghet på egen identitet???

Ser nå overskrift avlyser barnefestival, blir litt feil vinkling. Pride markering er mer riktig.

Jeg ser nå at det var en åpen festival uten at noen krav å delta. F.eks at man drar dit i skoletid.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...