Gå til innhold

Stayclassy starter Trendit.no luksusfelle deltager er eier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Kanskje jostein må ta over hele bedriften nå for å redde driften😂

Jostein er på god vei bli canceled. Han har blitt cocky som fy etter han begyntr tjene penger. Vil ikke bet skatt osv. Thomas styrer jo gutten med en fjernkontroll. Jostein har gjort mye rart de siste ukene som ikke settes pris på.

Sånn utenom så søker Trendit programledere. Du er velkommen søke 😉

Endret av Tristogleit
Lenke til kommentar
Tristogleit skrev (15 minutter siden):

Jostein er på god vei bli canceled. Han har blitt cocky som fy etter han begyntr tjene penger. Vil ikke bet skatt osv. Thomas styrer jo gutten med en fjernkontroll. Jostein har gjort mye rart de siste ukene som ikke settes pris på.

Sånn utenom så søker Trendit programledere. Du er velkommen søke 😉

Haha jeg holder god avstand og humrer over det som detter ut i mine sossiale medier. Det er litt av en gjeng😅

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har man fått lest kjennelsen til konkurskarantene. 

Det kan se ut til at Thomas må en tur innom lukkede dører en liten periode. 

Tre uker før Stayclassy ble slått konkurs overførte Thomas Holstad ca 1.000.000,- til egen konto. Revisor som har påpekt dårlig bokføring over flere år. 

DSB som har bedt Stayclassy trekke et produkt som er brannfarlig for barn: Stayclassy trakk aldri produktet. 350k i bot før konkursen. 

245 meklingsaker gjennom forbukertilsynet fra 2021 til konkurs. De aller fleste i kundes favør. 

Det er er atskillig mer. Kjennelsen er på 17 sider. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
TjoHey skrev (På 3.10.2023 den 12:01 PM):

Da har man fått lest kjennelsen til konkurskarantene. 

Det kan se ut til at Thomas må en tur innom lukkede dører en liten periode. 

Tre uker før Stayclassy ble slått konkurs overførte Thomas Holstad ca 1.000.000,- til egen konto. Revisor som har påpekt dårlig bokføring over flere år. 

DSB som har bedt Stayclassy trekke et produkt som er brannfarlig for barn: Stayclassy trakk aldri produktet. 350k i bot før konkursen. 

245 meklingsaker gjennom forbukertilsynet fra 2021 til konkurs. De aller fleste i kundes favør. 

Det er er atskillig mer. Kjennelsen er på 17 sider. 

Dette er er hinsides galskap.

Jeg synes det offentlige jobber for sakte i slike saker. De burde ha kortere saksbehandlingstid fra ting klages inn/oppdages til det foreligger vedtak/dom/bot. Og deretter bør det følges opp at dette etterfølges innen rimelig tid.

Og konkurskarantene biter jo ikke på Holstad ettersom han nå har fått en annen til å være eier for seg, mens han selv styrer i kulissene. Der burde og noen gått inn og ilagt forbud mot innvolvering når det er snakk om så grove ting som det her er snakk om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tristogleit skrev (På 4.12.2023 den 4:08 PM):

IMG_6653.thumb.jpg.483272956985992bf8db6bf9ab722c2a.jpg

IMG_6650.jpg

IMG_6651.jpg

IMG_6652.jpg

IMG_6654.jpg

Det avgjørende her er jo om han har et lager selv han sender ut fra, eller om alt går fra produsent og direkte til kunde.

Det er det siste der som er dropshipping. Har han lager selv så er ikke det dropshipping. Det er mye misforståelser ute og går rundt dette og derfor viktig at dette blir satt rett.

Sitat

What Is Drop-shipping? Drop-shipping is when a person, or company, sells goods on their website that they do not keep in stock. When an order is received, they send those orders to another company to ship the goods directly to the buyer.

 

Lenke til kommentar

Er jo ikke teknisk sett dropshipping da de bruker samme leverandør men endrer bla logo, droppshipping er når man som norsk firma bestiller varer fra kina som en mellommann uten lokalt lager.

Men ja det skvipet Thomas selger er ikke verdt de penga når man får samme kvalitet på aliexpress.

Samme gjaldt jo sparkesyklene, var jo ikke noe eget utviklet, var kina sparkesykler som de satte stayclassy på.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
LD93 skrev (På 26.1.2023 den 13.05):

Alt man får ut av slike historier er jo at det er "kult" å lure andre for å tjene på det selv. 

Bare å se på ungene rundt om på skoler nå og hvem forbildene deres er. Det er kjeltringer som behandler kvinner som møkk under skoen og skryter av det på SoMe sine "hemmelige" grupper med flere hundre medlemmer.

På tiktok / jodel / insta / snap osv osv som ungene bruker i dag er det hyllester til han fyren som drev det selskapet om at han er "legende" og han er jo åpenbart smartere enn alle fordi han har lurt alle..Så argumentene ungene bruker i dag er at siden han lurer andre, så er det de som blir lurt sin skyld og de er jo enda dummere.. Så hva er best?  Å være dum eller dummere.

Merker jeg gruer meg mer og mer til mine barn kommer i tenårene og skal begynne sin reise.

Dette er ingenting nytt. For over 100 år siden var det en viss kar med etternavn Ponzy uten moral og skrupler også. Og hans personlighet lå jo i samme gate som Holstad. Så lenge en holder sin egen sti ren og lærer avkommet sitt moral og anstendighet, kommer det til å gå bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...