Gå til innhold

Stayclassy starter Trendit.no luksusfelle deltager er eier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nightowl skrev (12 minutter siden):

Skal en god del til før man blir ilagt konkurskarantene.

Desverre, ja. Likevell er denne Holstad en som virkelig fortjener dette. Han skylder tusenvis av kunder (og mange av dem barn) både penger, varer og reklamasjoner, noe de rett og slett lover at de skal ordne opp i, som ikke skjer. Mange av disse tilfellene har stått slik siden 2020, og er fremdeles ikke fikset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alt man får ut av slike historier er jo at det er "kult" å lure andre for å tjene på det selv. 

Bare å se på ungene rundt om på skoler nå og hvem forbildene deres er. Det er kjeltringer som behandler kvinner som møkk under skoen og skryter av det på SoMe sine "hemmelige" grupper med flere hundre medlemmer.

På tiktok / jodel / insta / snap osv osv som ungene bruker i dag er det hyllester til han fyren som drev det selskapet om at han er "legende" og han er jo åpenbart smartere enn alle fordi han har lurt alle..Så argumentene ungene bruker i dag er at siden han lurer andre, så er det de som blir lurt sin skyld og de er jo enda dummere.. Så hva er best?  Å være dum eller dummere.

Merker jeg gruer meg mer og mer til mine barn kommer i tenårene og skal begynne sin reise.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LD93 skrev (6 minutter siden):

Alt man får ut av slike historier er jo at det er "kult" å lure andre for å tjene på det selv. 

Bare å se på ungene rundt om på skoler nå og hvem forbildene deres er. Det er kjeltringer som behandler kvinner som møkk under skoen og skryter av det på SoMe sine "hemmelige" grupper med flere hundre medlemmer.

På tiktok / jodel / insta / snap osv osv som ungene bruker i dag er det hyllester til han fyren som drev det selskapet om at han er "legende" og han er jo åpenbart smartere enn alle fordi han har lurt alle..Så argumentene ungene bruker i dag er at siden han lurer andre, så er det de som blir lurt sin skyld og de er jo enda dummere.. Så hva er best?  Å være dum eller dummere.

Merker jeg gruer meg mer og mer til mine barn kommer i tenårene og skal begynne sin reise.

Slik har det vell alltid vært? Folk har sett opp til folk med penger/rikdom/kjendisstatus. Og det er ingen hemmelighet at mange av disse menneskene driver med shady ting. Ikke alle såklart, men mange. 

Lenke til kommentar
nightowl skrev (15 timer siden):

Noen som har sett denne videoen? Jeg ble nysgjerrig, men gidder ikke sjekke den selv. 😄

Det var en livesending hvor hun snakket om sin tid i StayClassy, intet negativt om hverken StayClassy eller Holstad, var mer det at Holstad og Stayclassy hadde tatt seg vann over hodet og at Holstad gjerne kunne gjort ting annerledes, han var visst en knakende kjekk fyr som person visstnok.

I tilegg så hadde hun en moderator under livesendingen visstnok, hva nå det skulle være godt for, kanskje Holstad selv? :lol:

Lenke til kommentar
LD93 skrev (2 timer siden):

Alt man får ut av slike historier er jo at det er "kult" å lure andre for å tjene på det selv. 

Bare å se på ungene rundt om på skoler nå og hvem forbildene deres er. Det er kjeltringer som behandler kvinner som møkk under skoen og skryter av det på SoMe sine "hemmelige" grupper med flere hundre medlemmer.

På tiktok / jodel / insta / snap osv osv som ungene bruker i dag er det hyllester til han fyren som drev det selskapet om at han er "legende" og han er jo åpenbart smartere enn alle fordi han har lurt alle..Så argumentene ungene bruker i dag er at siden han lurer andre, så er det de som blir lurt sin skyld og de er jo enda dummere.. Så hva er best?  Å være dum eller dummere.

Merker jeg gruer meg mer og mer til mine barn kommer i tenårene og skal begynne sin reise.

Ja du har en jobb foran deg da, jeg er selv tenåringsfar og merker godt presset de lever under, mitt ene barn hadde tidligere en Android telefon, men byttet til Iphone da "Absolutt" alle i vennegjengen har det.

Nå skal ikke jeg ta noe sånn Android vs Apple diskusjon her, men det er omtrent ingen av de som vokser opp i dag som er særegne og skille seg ut, greitt nok det var jo litt sånn i min tid også med Levis bukser og college jakke, men ikke så ekstremt som det er i dag og det er SOme sin skyld vil jeg si.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dragonlove skrev (På 26.1.2023 den 15.46):

Ja du har en jobb foran deg da, jeg er selv tenåringsfar og merker godt presset de lever under, mitt ene barn hadde tidligere en Android telefon, men byttet til Iphone da "Absolutt" alle i vennegjengen har det.

Nå skal ikke jeg ta noe sånn Android vs Apple diskusjon her, men det er omtrent ingen av de som vokser opp i dag som er særegne og skille seg ut, greitt nok det var jo litt sånn i min tid også med Levis bukser og college jakke, men ikke så ekstremt som det er i dag og det er SOme sin skyld vil jeg si.

Litt avsporing av tråden, det er merkevarepress også i barneskole, 4. Klasse. Har du ikke IPhone og Ipad er du en fattig looser med dritt foreldre. Enkelt og greit. Brått er barna som har vært storfornøyd med en vanlig god mobil og nettbtett i situasjon med hets fra andre. Trist utvikling. Ikke rart det blir mange kyniske... 

Det er jo foreldrene som betaler disse dyre mobilene osv. i barneskolen. Så foreldrene bidrar jo aktivt. 

Holstad tiltrekker seg folk med å flashe fet livsstil. 

Endret av plankeby
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (19 timer siden):

Litt avsporing av tråden, det er merkevarepress også i barneskole, 4. Klasse. Har du ikke IPhone og Ipad er du en fattig looser med dritt foreldre. Enkelt og greit. Brått er barna som har vært storfornøyd med en vanlig god mobil og nettbtett i situasjon med hets fra andre. Trist utvikling. Ikke rart det blir mange kyniske... 

Det er jo foreldrene som betaler disse dyre mobilene osv. i barneskolen. Så foreldrene bidrar jo aktivt. 

Her i området fikk ungan i klassetrinn levert iPad av skolen, så da bidrar skolen også aktivt til press, eller? 

Lenke til kommentar
bbios skrev (15 timer siden):

Her i området fikk ungan i klassetrinn levert iPad av skolen, så da bidrar skolen også aktivt til press, eller? 

Tja. Det gir jo signaler om at her skal man kjøpe på øverste hylle. Nå har jo også kommunene sterke variabler i økonomi, noen kommuner er fattige andre rike. Hadde en fattig kommune delt ut Ipad, ville jeg undret meg veldig.

Men stopper avsporingen her.

 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (5 timer siden):

Tja. Det gir jo signaler om at her skal man kjøpe på øverste hylle. Nå har jo også kommunene sterke variabler i økonomi, noen kommuner er fattige andre rike. Hadde en fattig kommune delt ut Ipad, ville jeg undret meg veldig.

Fortsetter avsporingen bittelitt. De kjøper gjerne de billigste iPadene, og får sikkert noe skolerabatt. I tillegg så er jeg veldig sikker på at iPad holder ytelsen i flere år enn en en chromebook/android tablet ville gjort. Det hjelper nok også at systemet er mer låst ned også. Noen ganger må man bruke litt mer penger for å ha noe som varer mye lengre. Gir mening at selv fattige kommuner gjør det også synes jeg, innenfor rimelighetens grenser.

Men jeg tror ikke en skole-iPad vil gjøre noe særlig for gruppepress. Ungene på skolen fokuserer nok mest på hvor god råd familien har.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...