Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, de er sikkert gode på buzzwords ;-) , men det er fortsatt feil å omtale de som "de fire store" innenfor it-konsulenthus.

Det var ingen som omtalte de som "de fire store" innenfor it-konsulenthus. Gå gjerne tilbake og les originalposten. Det har hele tiden vært snakk om "Arbeidsgiver: Ett av de fire store revisjonshusene".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva du tenker er unikt høyt, men jeg anser det hvertfall som en god lønn. Poenget var uansett ikke nivået, men at man kan forvente nesten en dobling av lønnen på 5 år. Det er ikke mange som har så god lønnsutvikling som er nesten gitt fra man starter. Karrierestigen i disse selskapene er relativt satt for de fleste.

 

Det stemmer sikkert det du sier, men jeg ser ikke grunnen til å begynne karrieren der. Manager-jobben vil vente på meg hvis jeg vil ha den. Samtlige av mine overordnede hoppet rett inn som Manager/Director etter å ha jobbet andre steder først.

Lenke til kommentar

Det stemmer sikkert det du sier, men jeg ser ikke grunnen til å begynne karrieren der. Manager-jobben vil vente på meg hvis jeg vil ha den. Samtlige av mine overordnede hoppet rett inn som Manager/Director etter å ha jobbet andre steder først.

Jeg er ikke kjent med hvordan det er for IT-konsulenter karrieremessig. Det vet du sikkert bedre selv. Jeg vet bare at for økonomer er det ofte et OK+ sted å starte(pga utvikling, attraktivitet i "industrien" osv).
Lenke til kommentar

For å være litt ufin mot økonomer (kan ikke dy meg):

 

Revisjonsselskapene er sikkert en finfin arbeidsplass for mange, men har du god teknisk kompetanse mener jeg IT-bransjen tilbyr bedre muligheter.

 

Som nevnt går det an å tjene greit i revisjonsselskapene hvis man jobber hardt og påtar seg mye ansvar. Men det er en grunn til at de fleste utviklere skyr unna lederstillinger. Er man flink i faget kan man jobbe åtte til fire uten stress eller overtid og tjene vel så godt som mellomledere. Dessuten er det jo mye kjekkere arbeid.  :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

ca 8 års erfaring, 36, privat selskap oslo, c# .net CMS noe frontend og en del kundekontakt. webutvikling på viktige prosjekter. (er solgt inn som senior utvikler, men har ikke den tittelen offisielt)

615 000 før skatt. tjener jeg for lite? 

 

har noen erfaringer med lønnsnivå i sopra steria, bouvet, novanet/epinova/novacare?

tips til selskaper som faktisk har konkurransedyktig lønn?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

ca 8 års erfaring, 36, privat selskap oslo, c# .net CMS noe frontend og en del kundekontakt. webutvikling på viktige prosjekter. (er solgt inn som senior utvikler, men har ikke den tittelen offisielt)

615 000 før skatt. tjener jeg for lite? 

 

har noen erfaringer med lønnsnivå i sopra steria, bouvet, novanet/epinova/novacare?

tips til selskaper som faktisk har konkurransedyktig lønn?

 

Du tjener lite vil jeg tro. Kjenner flere som tjener 600k med 3-års erfaring. Det kan være at de er dyktigere enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk IT-konsulent med ca 5.5 års erfaring i Oslo. Jobber i hovedsak med c# eller frontend. Har noe over 700k hva tenker dere om det? Kjenner flere som tjener nærmere 850k med de har en del dårligere betingelser og goder, i tillegg til at de har byttet jobb. Selv har jeg jobbet samme sted siden studiene, og av de jeg har spurt på mitt nivå, tjener jeg best (2-3stk), men vet om en som tjente 700k for ca 1 år siden, når jeg lå på ~670k, så rimelig å anta at han tjener mer nå

Lenke til kommentar

 

Stillingstittel: IT rådgiver (kommunal sektor)

Erfaring: 11 år

Sertifisering: Nei

Arbeidsoppgaver: Strategi og utviklingsarbeid, prosjektledelse, innkjøp og budsjettering og drift.

Utdanning: Nei

Årsinntekt: 535 000. Har fleksitid, overtidsbetalt, betalt lunsj og får telefoni dekket.

 

 

Alder?

Lenke til kommentar

Stilling: Fullstack utvikler inkludert mobilutvikling (ikke design) (privat sektor)
Erfaring: 8 år

Alder: 31 år
Sertifisering: Ingen

Goder: Fri telefon/internett
Utdanning: Bachelor data
Årsinntekt: 620 000 fastlønn + ca 30.000 i vakt, ikke betalt overtid(overtid brukes til avspassering)

 

Er lønnen lav? Hvor mye tjener mobilutviklere?

Endret av RinseAndRepeat
Lenke til kommentar

Selv om du avspaserer overtiden skal du fortsatt ha utbetalt 40% ekstra lønn for de timene. Det der høres ikke ut som en lovlig ordning.

 

Vi kan spørre om å få betalt overtid dersom vi ser det er nødvendig, men er jo det ekstra steget man må ta ved å gå til sjefen først, så folk flest bare teller opp timer man har til gode og går tidlig noen dager eller tar avspassering. I teorien kan man få overtidsbetalt men i praksis blir det lite. Ble feil å si det ikke er overtidsbetalt. Er ikke slik at sjefen ber oss om å sitte lenge heller.

Lenke til kommentar

Stillingstittel: BI-konsulent

Sted: Oslo

Erfaring: 0 år

Utdanning: Bachelor informatikk

Årslønn: 450 000;- + bonus + fri internet, mobil, lunsj, busskort

 

Synes det var en god startlønn, jeg. Hva mener dere?

 

 

Oppdatering

 

Stilling: Senior BI Konsulent

Sted: Oslo

Erfaring: 1,5 år

Utdanning: Bsc. Informatikk + sertifiseringer

Årslønn: 520 000;- + fri internett, mobil, lunsj

 

 

 

Oppdatering. Går fra privat til statlig og fra konsulent til in-house. Blir spennende.

 

Stilling: Business Intelligence Advisor

Sted: Oslo

Efaring: 3 år

Utdanning: Bsc. Informatikk + MCSE

Årslønn: 680 000;- + overtid/fleks + fri internett, mobil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...