Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: Pre-Sales Engineer


Hvor gammel du er: 33

Hva du tjener du i timen/månedslønn:  111.608,- i mnd + kommisjon. Ligger i snitt på 1.5 til 1.7 i året. 

Hvor mye betaler du i skatt? Altfor høyt.. 45% +
 

Utdanning: IKT-Fagbrev

 

Annet: internett, mobil og god pensjon

 

Meget fornøyd blitt de siste årene. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i ferd med å gå på flere intervjuer nå men den første jeg sa ja til: 

Stillingstittel: Jr Utvikler

Erfaring: 0 år (begynner etter vårsemesteret) 
Arbeidsoppgaver: systemutvikling (hardware produsent) 
Utdanning: B.Sc UiO
Årsinntekt: 550 000 + standard godene, betalt mobil, internett

Lenke til kommentar

Jeg har fått et slik tilbud, men usikker om jeg skal ta det. Er dette et bra tilbud?

 

Stillingstittel: Konsulent

Erfaring: 0 år

Arbeidsoppgaver: Systemutvikling

Utdanning: Bachelor UiO

Sted: Oslo

Årsinntekt: 490 000 + betalt mobil, internett. Signering bonus 20 000.

Endret av Proxy123
Lenke til kommentar

Startlønna er nok ikke blant bransjens beste, men det kan jo hende lønnsutviklingen er bra de første årene. Det er som regel da man opplever størst lønnsvekst.

 

Du kan jo spørre hva du kan forvente i lønnsutvikling de neste 5 årene f.eks. hvis du vurderer å takke nei på grunn av lønn.

Lenke til kommentar

Stillingstittel: IT-Konsulent

Sektor: Privat
Arbeidsoppgaver: Backend utvikler
Erfaring: 0 år
Alder: 22
Utdanning: Prog&Nett på UiO, Bachelor.
Årsinntekt: 505 + andre bonuser
Sted: Oslo

Stillingstittel: IT-Konsulent

Sektor: Privat
Arbeidsoppgaver: Backend utvikler
Erfaring: 1 år
Alder: 23
Utdanning: Prog&Nett på UiO, Bachelor.
Årsinntekt: 535 + andre bonus
Sted: Oslo

Usikker om det var så bra økning, men jaja.

Endret av Ryel
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på kravene til å ha vakt tenker jeg.

 

Jeg har hatt chill vakt der jeg bare må svare innenfor 1 time, og om det skjer noe om natten er det greit å ta det neste morgen. Øl til middag ok, ikke lov å drikke seg full. De merker man ikke så mye til.

 

Og så har jeg vært borti vaktordninger der man må være pålogget PC og svare innen 15 minutter. Disse er veldig stress, kan ikke gjøre noen ting. Må ha med PC på trening, bussen, alarm som vekker deg om natten osv. Sånn vakt er veldig stress, og bør da betale tilsvarende.

 

100-150 kr timen man er on-call vil jeg si er vanlig, samt full lønn (+ evt overtid) i fra det man må ta tak i noe.

Har man regelmessig vakt som en del av stillingen sin er det kanskje bakt inn i lønn osv. fra før av.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Når du sier bakvakt, er det da bak en vakt som er første ledd og løser mesteparten av utfordringer?

Altså at normal vakt eskalerer til bakvakt ved behov?

 

Hos oss er vakt kompensert med 10.000 kr for én uke, 24/7. Vi har da 1 time respons. Eventuelle utrykninger/oppdrag kompenseres time for time, men minimum 2 timer.

Bakvakt har et tillegg på 30.000 kr i året (så vidt jeg vet), og er bakvakt 24/7/365, men har ingen responstid eller krav utover å hjelpe så godt som mulig. Det er vel 3-4 bakvakter, så hvis én er utilgjengelig, så hopper man videre på neste.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Takk for svar, det er fint å ha en pekepinn da dette ikke avklart hos oss enda.

 

Har ikke noe informasjon om responstid enda, men vakten skal være tilgjengelig hele døgnet utenfor normal åpningstid hos support (08-16 man-fre). Ansvaret for vakten er feilretting hvis det skulle oppstå kritiske feil, eller ting som ikke kan vente til neste virkedag. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ca 8 års erfaring, 36, privat selskap oslo (4,5 års ansiennitet), c# .net CMS noe frontend og en del kundekontakt. webutvikling på viktige prosjekter. (er solgt inn som senior utvikler, men har ikke blitt gitt tittelen av min leder - som plager meg litt)

 

615 000 før skatt. tjener jeg for lite? 

 

Finnes det noen tekna medlemmer her som kan slå opp riktige tall for meg basert på hva jeg nevner over, og sende på PM? på forhånd takk :)

Lenke til kommentar

 

ca 8 års erfaring, 36, privat selskap oslo (4,5 års ansiennitet), c# .net CMS noe frontend og en del kundekontakt. webutvikling på viktige prosjekter. (er solgt inn som senior utvikler, men har ikke blitt gitt tittelen av min leder - som plager meg litt)

 

615 000 før skatt. tjener jeg for lite? 

 

Finnes det noen tekna medlemmer her som kan slå opp riktige tall for meg basert på hva jeg nevner over, og sende på PM? på forhånd takk :)

 

 

Hva med å melde seg inn i Tekna og finne det ut selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ca 8 års erfaring, 36, privat selskap oslo (4,5 års ansiennitet), c# .net CMS noe frontend og en del kundekontakt. webutvikling på viktige prosjekter. (er solgt inn som senior utvikler, men har ikke blitt gitt tittelen av min leder - som plager meg litt)

 

615 000 før skatt. tjener jeg for lite?

 

Finnes det noen tekna medlemmer her som kan slå opp riktige tall for meg basert på hva jeg nevner over, og sende på PM? på forhånd takk :)

Definitivt lavt, ja. Med 8 års erfaring bør du i alle fall ligge på 800k

Lenke til kommentar

 

ca 8 års erfaring, 36, privat selskap oslo (4,5 års ansiennitet), c# .net CMS noe frontend og en del kundekontakt. webutvikling på viktige prosjekter. (er solgt inn som senior utvikler, men har ikke blitt gitt tittelen av min leder - som plager meg litt)

 

615 000 før skatt. tjener jeg for lite? 

 

Finnes det noen tekna medlemmer her som kan slå opp riktige tall for meg basert på hva jeg nevner over, og sende på PM? på forhånd takk :)

Du tjener like mye som min kompis som har ett års erfaring.

Endret av Riktig Lønn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...