Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (18 minutter siden):

Fordømmelse av invasjonen av Ukraina er vel noe av det eneste som begge sider av politikken stort sett er enige i. Om det er noen som støtter Putin så er det i såfall bare et fåtall ekstremister, og har null sammenheng med folk på høyresiden som vil ha ytringsfrihet.

Hva jeg ser en del av på høyresiden i USA er kritikk av å sende milliarder til Ukraina, noe som på ingen måte er synonymt med å støtte Russland eller Putin. Det handler mer om hjemlig økonomi enn å bare ikke ville støtte Ukrainerne.

Ekstremister på høyresiden ønsker større ytringsfrihet til å spre sin propaganda, de også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (26 minutter siden):

Fordømmelse av invasjonen av Ukraina er vel noe av det eneste som begge sider av politikken stort sett er enige i. Om det er noen som støtter Putin så er det i såfall bare et fåtall ekstremister, og har null sammenheng med folk på høyresiden som vil ha ytringsfrihet.

Hva jeg ser en del av på høyresiden i USA er kritikk av å sende milliarder til Ukraina, noe som på ingen måte er synonymt med å støtte Russland eller Putin. Det handler mer om hjemlig økonomi enn å bare ikke ville støtte Ukrainerne.

I usa er det republikanske partiet ganske splittet og det ikke snakk om et fåtall ekstremister, det er snakk om 45% av hele det republikanske partiet noe som fikk tydelige konsekvenser når di skulle stemme for representant for overhuset i kapital hill noe som dannet en historisk event som man må tilbake 100 år for å finne lignende av. Og ja det er det Amerikanerne ser på som Kristen nasjonalister. Forstå det rett, di har ingen til høyre for seg som di kan peke på som ekstreme høyre.

blant di Kristen nasjonalistiske republikanerne har man nå både Trump og E Musk som syns det er helt greit at kvinner har mistet den føderalt bestemte retten til selv bestemme over å ta abort.

Trump har ikke bare støttet Putin, men la også opp til å pressen Ukraina før Putin invaderte for andre gang, ved å ulovlig holde igjen pengestøtte som overhuset allerede hadde godkjent å støtte Ukraina med, dette var kapital som var bunnet opp mot militær forsvar opprustning.

sett bort fra dette er det en velkjent faktum at russisk etterretning flere ganger har støttet høyre ekstreme organisasjoner med kapital for å skape ustabilitet i lands politikk, samtidig som russisk etterretning har støttet hacking organisasjoner som Fansybear slik at di kan spe høyreekstrem propaganda flere steder både på facebook, twitter, tiktok og andre steder.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Vell, han har i alle fall sakt det, selv om ryktene vil ha det til at Tesla skal ha notorisk dårlige rettigheter til di ansatte til den grad at mange av dem ikke fikk lønninger rett før jul og allikevel ble bedt om å jobbe et par uker gratis for ham, mener folka space-x har bedre ordninger, kanskje det var di han siktet til, di er jo muligens også plassert i nord Florida hvis jeg ikke tar helt feil

Endret av BlunderPOP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, jjkoggan said:

Ekstremister på høyresiden ønsker større ytringsfrihet til å spre sin propaganda, de også.

Jeg mener folk som støtter upopulære figurer må få lov å mene det uten at sosiale medier skal være noe form for meningspoliti. Om noen støtter IS eller Russland på twitter så må de få lov til det. Grensen går ved oppfordring til ulovligheter.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Hva jeg ser en del av på høyresiden i USA er kritikk av å sende milliarder til Ukraina, noe som på ingen måte er synonymt med å støtte Russland eller Putin. Det handler mer om hjemlig økonomi enn å bare ikke ville støtte Ukrainerne.

Hvis høyresiden er opptatt av økonomi og fornuftig pengebruk så burde de være veldig begeistret for det som skjer i Ukraina nå. For noe som er veldig små summer for USA, setter landet en av sine største internasjonale rivaler ut av spill. Return On Investment er utrolig bra, og noen som støtter kapitalisme burde sette pris på dette:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Tåkefyrste said:

Siviliserte land. Om det er ulovlig å drikke melk i ett land men lovlig å steine homofile i et annet så skjønner jo alle hva som ikke bør være lov å oppfordre til av de to.

Siviliserte land. Så land slik som Japan, Tyskland og Sør Afrika?

Det er en viss lov som blir brutt i Tyskland i så fall.

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

Jeg mener folk som støtter upopulære figurer må få lov å mene det uten at sosiale medier skal være noe form for meningspoliti. Om noen støtter IS eller Russland på twitter så må de få lov til det. Grensen går ved oppfordring til ulovligheter.

Mente du før sosiale media eksisterte at media burde tvinges til å publisere ekstremist propaganda?   Meningspolitiet hos media stanset mye tull tidligere før sosial media uten å skade samfunnet eller hindre ytringsfriheten.  KKK kunne publisere deres egne meninger på deres egne aviser men lokalavisen ble ikke tvunget til å gjør det for dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, DrAlban3000 said:

Du trenger ikke oppklare eller unnskylde ovenfor meg, det er i bunn og grunn hos deg vrangforestillingen sitter. Føeste eksemplet viser at du var sterkt kritisk til Elon og sa han var en kultleder som solgte slangeolje. 
 

Det er en erketypisk koko-høyrelogikk, men jeg koser meg - jeg gjør jo det.

Bård Hoksrud ble resultat av litt dårlig klipping, men lit den stå da jeg synes det er gøy det også.

Hvis Musk gjør noe jeg ikke liker kritiserer jeg det. Når han gjør noe jeg synes er bra påpeker jeg det også.  
Det er ingen selvmotsigelse i det.  Når det gjelder Twitter gjør Musk mye bra etter min og veldig mange andres meninger. 

Du må gjerne påstå at jeg har vrangforestillinger og bla opp gamle Bård Hoksrud-poster til du blir blå, det gjør ikke meg noen ting. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Hvis Musk gjør noe jeg ikke liker kritiserer jeg det. Når han gjør noe jeg synes er bra anerkjenner jeg det også. 
Det er ingen selvmotsigelse i det.  Når det gjelder Twitter gjør Musk mye bra etter min og veldig mange andres meninger. 

Du må gjerne påstå at jeg har vrangforestillinger og bla opp gamle Bård Hoksrud-poster til du blir blå, det gjør ikke meg noen ting. 

Det første eksemplet «glemmer vi» en gang til. La oss late som bård hoksrud posten var det eneste i det innlegget og presse på der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, DrAlban3000 said:

Det første eksemplet «glemmer vi» en gang til. La oss late som bård hoksrud posten var det eneste i det innlegget og presse på der. 

Du får gjerne et bedre resultat om du tenker før du poster istedenfor å bare insta-poste. En selvmotsigelse krever to motstriende meninger. Vis meg gjerne hvor jeg hevder at Musk er en kjempefyr og ikke har svin på skogen i mange sammenhenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (På 12.1.2023 den 18.03):

 

D31ACA8A-92A6-4ABE-8360-2AE683E33D6C.thumb.jpeg.e829d22884dc4faa9e583e654b5f9e3f.jpeg

 

Ytringsfrihet dere!

Merkelig — her hadde jeg faktisk forventet at innlegget var sperret. Borte. Slettet!

Men ... nei. Videoen ligger fremdeles ute. Uten noen sperre. Hvem som helst kan se dette. No stress. 

Så at Musk fjerner alt han ikke liker, stemmer åpenbart ikke. Allikevel: jeg er ikke noe mer glad i hans styring av Twitter.

Min kritikk mot Musk står ved lag – samtidig som jeg registrerer (og er glad for) at slike kritiske poster ikke automatisk bannes og slettes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Siviliserte land. Om det er ulovlig å drikke melk i ett land men lovlig å steine homofile i et annet så skjønner jo alle hva som ikke bør være lov å oppfordre til av de to.

Og hva ønsker du å gjøre om samfunnsskadelig misinformasjon truer med å utløse et kupp..?

Ingenting.

Og hva gjør du når det har vært kupp, og ytringsfriheten ikke lengre finnes..?

Klager på at ingenting ble gjort tidligere, eller rømmer til et bedre land hvor misinformasjon enda ikke har ødelagt landet..?

USA har vært farlig nær punktet hvor demokrati opphører i flere år, og ytringsfriheten vil følge fallet til demokratiet.

Og det er misinformasjon om politikk som har vært drivkraften bak problemene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (6 minutter siden):

Merkelig — her hadde jeg faktisk forventet at innlegget var sperret. Borte. Slettet!

Du hadde det ja? Er det fordi det er noe du kan forvente av ham? ;)
 

qualbeen skrev (7 minutter siden):

Men ... nei. Videoen ligger fremdeles ute. Uten noen sperre. Hvem som helst kan se dette. No stress. 

Ja se her ja, her har man sutret over "shadowbanning" og brukt uvanlige definisjoner imens man har valgt og vrakt i informasjon for å kunne støtte opp under Musk sin agenda, men andre veien så er det jo helt fantastisk av Musk å la den videoen stå til tross for at den setter Tesla i et dårlig lys. At personen bak tweeten blir litt vanskeligere å søke opp er jo helt likegyldig.

 

qualbeen skrev (13 minutter siden):

Så at Musk fjerner alt han ikke liker, stemmer åpenbart ikke. Allikevel: jeg er ikke noe mer glad i hans styring av Twitter.

Nei, hurra og applaus! At han greide å begrense seg til bare search suggestion ban er jo bare helt ypperlig og flott gjort av ham. Oser av at han står for ytringsfrihet, null sensur og objektivitet selv om det ikke er til hans fordel

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (42 minutter siden):

Du hadde det ja? Er det fordi det er noe du kan forvente av ham? ;)

Basert på alle anklager mot ham, så har det bygget seg opp en form for forventning, ja.

Sitat

Ja se her ja, her har man sutret over "shadowbanning" og brukt uvanlige definisjoner imens man har valgt og vrakt i informasjon for å kunne støtte opp under Musk sin agenda, men andre veien så er det jo helt fantastisk av Musk å la den videoen stå til tross for at den setter Tesla i et dårlig lys. At personen bak tweeten blir litt vanskeligere å søke opp er jo helt likegyldig.

Hva snakker du om? 

Jeg kan helt fint søke etter både «kenklippenstein» og «ken klippenstein», uten noen form for innblanding i søkeresultatene. Jeg ser ingen shadow ban eller lignende. Har du prøvd å søke ham opp selv? Lekende lett!

1B649EBC-A39F-4502-B3F9-DDC636976813.thumb.png.85452b4c8a3e819f9adf56db87019c5d.png

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Mente du før sosiale media eksisterte at media burde tvinges til å publisere ekstremist propaganda?   Meningspolitiet hos media stanset mye tull tidligere før sosial media uten å skade samfunnet eller hindre ytringsfriheten.  KKK kunne publisere deres egne meninger på deres egne aviser men lokalavisen ble ikke tvunget til å gjør det for dem.

Hvis anti trust myndigheter gjorde jobben sin så hadde vi kanskje hatt større diversitet i sosiale medier og dermed større spredning i hvem som fikk si hva hvor.

Så lenge Twitter og Facebook og et par andre selskaper fritt får bygge ut sine globale systemer og spre seg ut i verdikjeden så kan man argumentere for tvang.

Ingen av disse selskapene drives av idealisme. De drives primært for å generere inntekter. Rettighetene til en organisasjon er underordnet rettighetene til mennesker.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (19 minutter siden):

Basert på alle anklager mot ham, så har det bygget seg opp en form for forventning, ja.

Hva snakker du om? 

Jeg kan helt fint søke etter både «kenklippenstein» og «ken klippenstein», uten noen form for innblanding i søkeresultatene. Jeg ser ingen shadow ban eller lignende. Har du prøvd å søke ham opp selv? Lekende lett!

1B649EBC-A39F-4502-B3F9-DDC636976813.thumb.png.85452b4c8a3e819f9adf56db87019c5d.png

Ja lekende lett over 24t senere. Du skulle gjerne ha prøvd i går så hadde du nemlig fått et annet resultat.

EC9915E2-2306-4A3D-BE0B-B16AF314B0CE.thumb.jpeg.fa8849aecc90200c39e0ce126b74a754.jpeg

Antar at denne ikke var noe mindre troverdig da den bekreftet at det var en search suggestion ban som nå er opphevet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...