Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

2 hours ago, BlunderPOP said:

Vet ikke helt hva du så for deg, men jeg kunne ikke finne noe litteratur på «hva gjør en Nynasist til en Nynasist og medfølgene sjekkliste som E Musk har fylt ut». Personlig kunne jeg ikke brudd meg døyten, ettersom Tesla alltid har slått meg som oppblåste siden det finnes ørten mer interessante elkjøretøy (deriblant min store store favoritt Boliger B2). Når Musk kastet seg in I det politiske teateret i USA og til stadighet tok parti med Trump, ble jeg litt overrasket.

Når det kommer til « hvordan mer ytringsfrihet kan føre til gasskamre og sånt» Vet jeg ikke, jeg har aldri sakt at Ytringsfrihet kan føre til gasskamre, hva du legger i «og sånt» slår meg som enda mer kryptisk.

Men du må jo ha kommet til en konklusjon på hva det er som gjør han en Nazist, siden du kaller han det?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen jeg har ingen anelse hva du (l0mf0mgl0mbl0og) ser for deg, jeg føler jeg har svart mer end godt nokk på spørsmålet ditt. Hva får deg til å tro at E Musk faktisk genuint står for ytringsfrihet? Twitter fungerte helt fint før Nazi Musk tafsa på den. Føler du Kanskje at diskusjon forum som den vi er i skal tillate rasisme og tydelig miss informasjon i lik linje med det som Musk ytrer at hans twitter tillate i ytringsfrihetens navn? Enten bryr han seg egentlig ikke om samfunnets ve og vell og at rasisme og direkte miss informasjon ganger hans private høyre vrengte mål, eller ønsker han å krasje twitter for å å anvende noe i algoritmer til noe annet. At du har bestemt at hasj Musk er noe mer end et menneske er tydelig og noe jeg ikke bryr meg døyten om. Kanskje du er fylt klar over alt dette og deler hans synspunkt, og hadde da forum som den vi er i følgt dine synspunkt på dette. Så hadde jeg vært den første ut døra, det er ikke noe jeg er interessert i å være del av.

Endret av BlunderPOP
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (9 timer siden):

giphy.gif

Merkelig, dette sa du i 2022. Tenker du at føerale myndigheter bør få innsyn? Jeg mener, denne slangeoljeselgeren som lyver, bedrar og lager biler som krasjer pga for dåelige sensorer?

«Problemet Musk har er at han snakker som at teknologi som muligens kan oppfinnes om mange tiår allerede eksisterer. Og han vil selge deg teknologien han ikke har nå og så får du den aldri. Og hvis du ikke kjøper av ham er du finansielt sinnssyk. Tiden vil vise hva føderale myndigheter tenker om Musks falske påstander, falske løfter og regelrette løgner. «

  • Liker 8
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (24 minutter siden):

August 2022: musk er slange

Oktober 2022: musk er en fin fyr

Dette er dine betraktninger basert på twitterkjøpet. Hva er grunnen til helomvendingen? Var Twitteroppkjøpet som har vært en katastrofe for ytringsfriheten såppass positiv? Jeg lurer fælt, for du har motsagt alt du skriver nå idag for noen mnd siden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
4 hours ago, BlunderPOP said:

Igjen jeg har ingen anelse hva du (l0mf0mgl0mbl0og) ser for deg, jeg føler jeg har svart mer end godt nokk på spørsmålet ditt. Hva får deg til å tro at E Musk faktisk genuint står for ytringsfrihet? Twitter fungerte helt fint før Nazi Musk tafsa på den. Føler du Kanskje at diskusjon forum som den vi er i skal tillate rasisme og tydelig miss informasjon i lik linje med det som Musk ytrer at hans twitter tillate i ytringsfrihetens navn? Enten bryr han seg egentlig ikke om samfunnets ve og vell og at rasisme og direkte miss informasjon ganger hans private høyre vrengte mål, eller ønsker han å krasje twitter for å å anvende noe i algoritmer til noe annet. At du har bestemt at hasj Musk er noe mer end et menneske er tydelig og noe jeg ikke bryr meg døyten om. Kanskje du er fylt klar over alt dette og deler hans synspunkt, og hadde da forum som den vi er i følgt dine synspunkt på dette. Så hadde jeg vært den første ut døra, det er ikke noe jeg er interessert i å være del av.

Nei du har ikke svart godt nok. Hva gjør han til en nazist? Jeg skulle jo tro det å slippe informasjon og unbanne folk var det motsatte av nazisme, siden nazistene drev med sensur og bokbrenning. Det eneste du oppnår er å utvannet uttrykket nazist, akkurat som rasist, slik at det mister sin betydning. "misinformasjon" er ikke nazisme. Og rasismen på twitter er hovedsakelig mot hvite. Det er fordi venstreraddiser har fått herjefritt og sensurere alt det de ikke liker inntil Musk tok over.

Ytringsfrihet kan være krenkende, det er en del av det. De som vil sensurere ytringer er de virkelige fascistene. Og Dét er en korrekt merkelapp.

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elon Musk er ingen nazist. Men jeg synes det er problematisk at han fasiliterer for nynazistisk- og rasistisk innhold på Twitter. Det er en grunn til at disse nynazistene var bannet på Twitter før, og å slippe de til igjen synes jeg ikke er en god idé. Mange av de er også straffedømte. Jeg synes ikke holocaust-fornektelse, jødehat og så videre trenger å være tillatt på plattformen og jeg er ikke enig i at det å slippe til disse på Twitter igjen, som eneste plattform, er noe som gjør Twitter bedre. Disse naziene har jo fremdeles sin ytringsfrihet, det er ikke noe man mister bare fordi man er bannet fra Twitter.

Når det er sagt så ble Kanye West bannet igjen da han postet nazi-innhold, men jeg skjønner ikke hvorfor han fikk bannen sin opphevet før dette. Alle visste at han er en nazist og at han ville bruke plattformen til å spre det.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Interessant tråd om hvordan Twitter Blue brukes til å spre mengder desinformasjon om korona, "white genocide", trucker convoy i Canada o.l. gjennom falske kontoer med GAN-genererte profilbilder. Kontoer som er verifisert med Blue blir som kjent prioritert i tidslinjer og kommentarer.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (32 minutter siden):

Elon Musk er ingen nazist. Men jeg synes det er problematisk at han fasiliterer for nynazistisk- og rasistisk innhold på Twitter. Det er en grunn til at disse nynazistene var bannet på Twitter før, og å slippe de til igjen synes jeg ikke er en god idé. Mange av de er også straffedømte. Jeg synes ikke holocaust-fornektelse, jødehat og så videre trenger å være tillatt på plattformen og jeg er ikke enig i at det å slippe til disse på Twitter igjen, som eneste plattform, er noe som gjør Twitter bedre. Disse naziene har jo fremdeles sin ytringsfrihet, det er ikke noe man mister bare fordi man er bannet fra Twitter.

Når det er sagt så ble Kanye West bannet igjen da han postet nazi-innhold, men jeg skjønner ikke hvorfor han fikk bannen sin opphevet før dette. Alle visste at han er en nazist og at han ville bruke plattformen til å spre det.

Aner ikke om han offisielt er med i noe Nazi gruppe/parti. Nå er det ikke slik at det kun er Nazistene som politisk retning som er di eneste som har prøvd å legge lokk på ytringsfriheten, men di brukte gjerne argumenteringen som «i frihetens navn» for å spille in sine makt posisjon. Noe som gjerne kan være ut fra ståsted og deres ståsted i forhold til verdensbildet som di står i, nokk om det. 
 

Det slår meg bare at E Musk i stor grad virker særdeles lite troverdig og noe spekulativ når det kommer til Twitter som offentlig forum og portal som jeg inntil han grep tak i den så på som i alle høyeste grad mye mer fungerte end Facebook som virkelig er forferdelig i mitt syn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og skrev (2 timer siden):

Nei du har ikke svart godt nok. Hva gjør han til en nazist? Jeg skulle jo tro det å slippe informasjon og unbanne folk var det motsatte av nazisme, siden nazistene drev med sensur og bokbrenning. Det eneste du oppnår er å utvannet uttrykket nazist, akkurat som rasist, slik at det mister sin betydning. "misinformasjon" er ikke nazisme. Og rasismen på twitter er hovedsakelig mot hvite. Det er fordi venstreraddiser har fått herjefritt og sensurere alt det de ikke liker inntil Musk tok over.

Ytringsfrihet kan være krenkende, det er en del av det. De som vil sensurere ytringer er de virkelige fascistene. Og Dét er en korrekt merkelapp.

Nå er det ikke slik at Musk i likhet med fasister og nazister er ukritisk til hvilken informasjon som slipper gjennom. Du snakker som om Nazistene brant ALLE bøker, det gjorde di absolutt ikke, bare di di ikke likte.

Det å presentere dårlige stråmenn for å prøve å vinne noe «poeng» eller provosere, er di greie ikke min, det får deg bare til å fremstå som en person som har gått glipp av veldig fundamentale lærdom.

jeg er ferdig med nazi debatten din, lag en ny trå eller noe hvor du vil prate om E Musk faktisk ikke kan kalles nazist, selv om han åpner for at Nazisistisk propaganda skal spres over twitter. Og hvordan hans støtte i media til ekstremt høyre fløyen i USA deriblant Trump ikke gjør han til Nazist». Inntil du faktisk legger inn skikkelige belegg for det motsatte (ikke tullete stråmenn) syns jeg absolutt det gjør han til Nazist. Og kommer til å forsette å se på han på den måten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, BlunderPOP said:

Nå er det ikke slik at Musk i likhet med fasister og nazister er ukritisk til hvilken informasjon som slipper gjennom. Du snakker som om Nazistene brant ALLE bøker, det gjorde di absolutt ikke, bare di di ikke likte.

Det å presentere dårlige stråmenn for å prøve å vinne noe «poeng» eller provosere, er di greie ikke min, det får deg bare til å fremstå som en person som har gått glipp av veldig fundamentale lærdom.

jeg er ferdig med nazi debatten din, lag en ny trå eller noe hvor du vil prate om E Musk faktisk ikke kan kalles nazist, selv om han åpner for at Nazisistisk propaganda skal spres over twitter. Og hvordan hans støtte i media til ekstremt høyre fløyen i USA deriblant Trump ikke gjør han til Nazist». Inntil du faktisk legger inn skikkelige belegg for det motsatte (ikke tullete stråmenn) syns jeg absolutt det gjør han til Nazist. Og kommer til å forsette å se på han på den måten.

Er du som begynte med nazibablinga da uten at jeg fikk noe klart svar. Og lær deg å skrive riktig! Kanskje du burde lære deg til å ikke slenge ord rundt som du ikke helt forstår?

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Lurer på om det er mange i "anti-woke/intoleranse"-høyre som vet at uten demokrater så hadde ikke Tesla eksistert i dag? Det var Obama-administrasjonen som reddet Tesla i 2008 med et nødlån.

Her var det mye rart. Obama var ikke president i 2008. Tesla fikk heller ikke "nødlån" som reddet de.
Loven du sikter til ble signert av Bush i 2007. Har ingenting med nødlån og bailoutprogrammer som andre i bilindustrien benyttet seg av, men at man bl.a. kunne få gunstige lån for å satse på ikke-oljebasert utvikling som skapte arbeidsplasser, som Model S.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Twitter har 436 millioner aktive brukere, som er mer enn en dobling i forhold til 2021 da tallet var 206 millioner. 
Hvis det fortsetter slik med Musks fokus på ytringsfrihet og fjerning av ulovlig innhold så er et estimat at Twitter vil ha 800 millioner aktive brukere ved inngangen til 2024. Det er en økning på ca. 1 million per dag.  Som er et konservativt estimat med tanke på at Twitter for ikke lenge siden hadde 2 millioner nye brukere per dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, DrAlban3000 said:

August 2022: musk er slange

Oktober 2022: musk er en fin fyr

Dette er dine betraktninger basert på twitterkjøpet. Hva er grunnen til helomvendingen? Var Twitteroppkjøpet som har vært en katastrofe for ytringsfriheten såppass positiv? Jeg lurer fælt, for du har motsagt alt du skriver nå idag for noen mnd siden.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har skrevet noe slikt så fint hvis du kommer med noen eksempler. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Gjør oppmerksom på at det er Bård Hoksrud som er tema i ene tråden. Vis meg gjerne hvor jeg motsier meg selv så skal jeg oppklare eller unnskylde meg. 

Du trenger ikke oppklare eller unnskylde ovenfor meg, det er i bunn og grunn hos deg vrangforestillingen sitter. Føeste eksemplet viser at du var sterkt kritisk til Elon og sa han var en kultleder som solgte slangeolje. 
 

Det er en erketypisk koko-høyrelogikk, men jeg koser meg - jeg gjør jo det.

Bård Hoksrud ble resultat av litt dårlig klipping, men lit den stå da jeg synes det er gøy det også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 hours ago, uname -i said:

Se hvor mange av disse selverklærte ytringsfrihetsgnålerne som hele tiden må forsvare og unnskylde Putin, en fyr som setter deg i fengsel om du bruker ordet "krig" om det som foregår nedi Ukraina. 

Fordømmelse av invasjonen av Ukraina er vel noe av det eneste som begge sider av politikken stort sett er enige i. Om det er noen som støtter Putin så er det i såfall bare et fåtall ekstremister, og har null sammenheng med folk på høyresiden som vil ha ytringsfrihet.

Hva jeg ser en del av på høyresiden i USA er kritikk av å sende milliarder til Ukraina, noe som på ingen måte er synonymt med å støtte Russland eller Putin. Det handler mer om hjemlig økonomi enn å bare ikke ville støtte Ukrainerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...