Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

22 minutes ago, uname -i said:

Det er fremdeles svindel og det du skriver der støtter den påstanden.

Svindel er noe helt annet. Folk som betaler for Blue for oppgitt hvike tjenester de kjøper før de betaler, dette står klart og tydelig når man klikker på Blue linken. Disse tjeneste får de også.
 

23 minutes ago, uname -i said:

Twitter har tilbydt en verifiseringstjeneste i alle år.

Kjente personer har tidligere kunne søkt om å bli verifisert. Det har vært litt så som så, lamgt fra aølløe har blitt det selv om de har hatt en fremtredende rolle. Ander ganger har de verifisert falske kontoer som ekte.
 

25 minutes ago, uname -i said:

Dette er bevisst å lure folk

Nei, dersom det er noen av de som kjøper tjesnten som tror det innebærer en ID-verfisering, så leser de ikke først hva kjøper. Det opplyses tydelig om produktet de betaler for.
 

27 minutes ago, uname -i said:

I stedet for at det poppet opp "Verified" kunne det stått "Premium" for eksempel. 

Ja, det kunne det. Men hva det burde stått og hva tjenesten burde innebære, er noe helt annet hva det faktisk er.

28 minutes ago, uname -i said:

Twitter lar være å gjøre en veldig viktig ting som de lovet når man betalte $8.

Hva mener du de lover å gjøre?? Igjen, se betingelsene når man signer opp for Blue.

Og kan du nå, etter X antall poster forklare hva du mener "manually autenticated"  innebærer og hvordan du ender opp med denne konklusjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twitter sparker en rekke ansatte igjen, skriver Bloomberg. Det dreier seg om innholdsmoderatorer som jobber med å bekjempe desinformasjon, hat og trakassering globalt.

Twitter Cuts More Staff Overseeing Global Content Moderation
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-07/elon-musk-cuts-more-twitter-staff-overseeing-content-moderation

Sitat

Twitter Inc., under new owner Elon Musk, has made deeper cuts into its already radically diminished trust and safety team handling global content moderation, as well as to the unit related to hate speech and harassment, according to people familiar with the matter. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

LOL. Er din nye taktikk å sitere og svare på hver eneste setning i håp om at folk skal gå lei og ikke få med seg hvor bra du gjør det?

Jeg tar den første bare.

jallajall skrev (1 minutt siden):

Svindel er noe helt annet. Folk som betaler for Blue for oppgitt hvike tjenester de kjøper før de betaler, dette står klart og tydelig når man klikker på Blue linken. Disse tjeneste får de også.

Hvis verkstedet eksplisitt og skriftlig sier at bremsesjekk er inkludert i service og de har som poliicy å drite i det for å tjene litt mer penger, ha vil du kalle det? Jeg ville kalt det svindel.

Og hvordan skiller det seg fra å betale for en tjeneste som eksplisitt inkluderer å sjekke om det er identitetstyveri og så drite i det for å tjene litt penger?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, uname -i said:

Og hvordan skiller det seg fra å betale for en tjeneste som eksplisitt inkluderer å sjekke om det er identitetstyveri og så drite i det for å tjene litt penger?

Igjen, du fortsetter gang på gang å blande sammen personidentifisering, kontoverfisiering of autentisering. Dette er forskjellige ting.
Du må skille disse tingene da de helt forskjellige prosesser.

ID-verifisering er ikke en del av Blue, dette står heller ingen stedte på Twitter.no, i betingelsene når man kjøper det, ei heller har Musk eller noe andre tweeten om det. Hvorfor Hvor har du det fra at ID-verifisering er den del av Twitter Blue tjenesten?
Vekren Twitter eller Blue krever ekte navn, man må gjerne kalle seg for Darth Vader på Twtitter, hvordan ser du for deg at en slik ID-verifiseringsproesses finne sted?

Endret av jallajall
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (40 minutter siden):

Igjen, du fortsetter gang på gang å blande sammen personidentifisering, kontoverfisiering of autentisering. Dette er forskjellige ting.

Nei, dette er bare febrilsk veiving med arma spesielt når det er du som har laget en røre av alt det der for å spore av debatten.

Du er helt blind for det essesnsielle. Twitter sier de skal sjekke at de som oppretter Blue Check ikke driver med "impersonation". At de ikke gjør denne sjekken er et faktum. At det er svindel er den naturlige konklusjonen etter en noensomhelst almengyldig definisjon av begrepet.  

Sitat

Vekren Twitter eller Blue krever ekte navn, man må gjerne kalle seg for Darth Vader på Twtitter

Du vet at Darth Vader ikke finnes på ordentlig? Og at det å forveksle mellom forskjelige kontoer som ikke er Darth Vader neppe er så mye å bry seg om sammenlignet med viktige personer som opererer her i virkeligheten?

Du sporer av med detaljer. Twitter hadde en verifiseringstjeneste. Den var neppe perfekt og taklet alle snedige unntak du kan finne på. For de fleste så er det ikke så viktig om "Darth Vader" eller "catturd2" har blått merke eller ikke.

 

Endret av uname -i
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, uname -i said:

Du er helt blind for det essesnsielle. Twitter sier de skal sjekke at de som oppretter Blue Check ikke driver med "impersonation". At de ikke gjør denne sjekken er et faktum. At det er svindel er den naturlige konklusjonen etter en noensomhelst almengyldig definisjon av begrepet.  

Jeg bruker et pseduonym (et navn fra en film) på kontoen min på Twitter. Mener du på ramme alvor at jeg ble svindlet da jeg kjøpte Twitter Blue??

Muhammed Khan er jo et relativt vanlig navn. Dersom noen kaller seg for det og de de kjøper Blue, hvordan kan Twitter vite at dette ikke er en impersonationkonto?

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
jallajall skrev (56 minutter siden):

Jeg bruker et pseduonym (et navn fra en film) på kontoen min på Twitter. Mener du på ramme alvor at jeg ble svindlet da jeg kjøpte Twitter Blue??

Hvis du betaler $8 for å vise at du støtter Elon Musk i hans kamp mot "woke-mind-virus" og ikke bryr deg så veldig mye om det mangler en tjeneste du ikke trenger, er det da svindel? Hmm, vet ikke. Noen eksperter får svare.

Men la oss si at din anonyme Verified-konto blir kjempepopulær med en million følgere og så er det alltid kaos og problemer fordi folk overbevisende utgir seg for å være deg? Kunne du da tenkt deg å fått den tjenesten du betalte for?

I den artikkelen jeg linket til så klarte journalisten å lage masse tullball rundt den demokratiske senatoren Ed Markey med et minimum av innsats. Tullball som ville vært veldig mye vanskeligere å få til om Elon Musk leverte det han lovet.

 

jallajall skrev (56 minutter siden):

Muhammed Khan er jo et relativt vanlig navn. Dersom noen kaller seg for det og de de kjøper Blue, hvordan kan Twitter vite at dette ikke er en impersonationkonto?

Jeg vet ikke, kanskje han da må dokumentere hvem han er? Sikkert løsbart gitt at verden har måttet forholde seg til problemstillingen "to med samme navn"  millioner av ganger. 

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
17 minutes ago, uname -i said:

Jeg vet ikke, kanskje han da må dokumentere hvem han er? Sikkert løsbart gitt at verden har måttet forholde seg til problemstillingen "to med samme navn"  millioner av ganger. 

Det er du som driver å påstår at Twitter skal drive å personverifiere kontoer, selv om dette aldri har vært en del av nye Blue.

Hva om jeg laget en fake konto og utgir meg for å være den lokale fotballtreneren Ola Halvorsen? Hvordan mener du Twiter skal sette en stopper for dette? Hvordan skal Twitter sjekke om jeg er en impersonator eller ei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (7 minutter siden):

Hva om jeg laget en fake konto og utgir meg for å være den lokale fotballtreneren Ola Halvorsen? Hvordan mener du Twiter skal sette en stopper for dette? Hvordan skal Twitter sjekke om jeg er en impersonator eller ei?

Jeg må nesten spørre. Er du ute etter å vite om det finnes mekanismer for å sjekke om du er den du påstår?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, uname -i said:

Jeg må nesten spørre. Er du ute etter å vite om det finnes mekanismer for å sjekke om du er den du påstår?

Det finnes, men det har aldri vært en forutsetning for å bruke Twitter eller de fleste sosiale medier.
Det er du som hevder det er "svindel" at Twitter ikke sjeker at man faktisk er Ola Halvorsen når man bestiller en abboneringstjeneste de tilbyr.

Jeg ska spørre en siste gang før jeg legger hele debatten død. Hva mener du "manually authenticated" betyr og hvorfor? Hvordan ender du opp med akkuratt den konklusjonen, altså på Twitter autentiserer og hvorfor? Hva mener Musk når han skriver "account"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (59 minutter siden):

Det finnes, men det har aldri vært en forutsetning for å bruke Twitter eller de fleste sosiale medier.

Og det er fremdeles ingen forutsetning heldigvis. Man kan se dette togkræsjet på nært hold uten å putte $8 i lomma på Elon Musk. Man kan også gi masse Likes på tweeter man vet Elon Musk blir kjempesinna på der han sitter og søker på sitt eget navn hele dagen og blir enda mer gæren oppi hodet sitt. Alt helt gratis. 

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
jallajall skrev (9 timer siden):


Hva om jeg laget en fake konto og utgir meg for å være den lokale fotballtreneren Ola Halvorsen? Hvordan mener du Twiter skal sette en stopper for dette? Hvordan skal Twitter sjekke om jeg er en impersonator eller ei?

Betale .1 dollar med et betalingskort i ditt navn gir dem bekreftelse på din identitet, hvor du er skyldig i lovbrudd om det ikke er deg og du ikke har tillatelse til å bruke den personens betalingskort.

Så kan de selvsagt legge til andre alternativer, men det er det enkleste.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Betale .1 dollar med et betalingskort i ditt navn gir dem bekreftelse på din identitet, hvor du er skyldig i lovbrudd om det ikke er deg og du ikke har tillatelse til å bruke den personens betalingskort.

Dette blir litt utenfor, men kortbetaling avslører ikke nødvendigvis noen identitet. Personlig bruker jeg virituelle kort som er top-up'd med bitcoin når jeg betaler ulike tjenester på nettet, og bruker stort sett alltid forskjellige navn i betalingsprossesen.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 timer siden):

Dette blir litt utenfor, men kortbetaling avslører ikke nødvendigvis noen identitet. Personlig bruker jeg virituelle kort som er top-up'd med bitcoin når jeg betaler ulike tjenester på nettet, og bruker stort sett alltid forskjellige navn i betalingsprossesen.

Og med det fikk du verifisert konto på gamle twitter? Jeg tror ikke alle som ønsker verifisert identitet er like opptatte som deg av å gjemme sitt faktiske navn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
17 hours ago, frohmage said:

Og med det fikk du verifisert konto på gamle twitter? Jeg tror ikke alle som ønsker verifisert identitet er like opptatte som deg av å gjemme sitt faktiske navn.

Nei ikke gamle, det var ikke åpent for alle. Det handler ikke utelukkende om å skjule navn i seg selv, men generelt ser jeg ikke noe poeng i å legge igjen reelt navn noe sted når det ikke trengs et sted. Og på kortbetalinger trengs det ikke.

Lenke til kommentar

Melte meg ut av Twitter en gang i 2016-17shh.. angrer ikke et sekund, første var det delvis eid av morder shaken, så nå kjøpte Nazi geniet det.. klarer meg fint uten, husker det gikk ca 1 år så melte jeg meg ut av facbook kontoen som jeg har tilgang til, den jeg ikke har tilgang til holdet facebook så di kan telle den som en av abonomentene di selger til store konserner, tipper ca 5% av kontoene på facebook er døde kontoer som brukeren ikke lenger har tilgang til og facebook nekter å ta ned. Sikkert noen boter inni bildet der også, jeg vil mye heller være her end på Twitter 😁 håper ikke en eller annen Tesla boy ble lei seg nå, ikke meningen å trokke på hashis røykeren deres

Endret av BlunderPOP
  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 9.1.2023 den 12.24):

Hmm

Først sparker Elon Musk samtliige i det brasilianske moderatorteamet.
unbanner han brasilianske valgfornektere og voldsromantikere
Her fyrer han opp den samme gjengen
image.png.f5467fba6239f50fdacd516b1ce9c7e9.png

Så skjer det som skjedde i går med stormingen av den brasilianske regjeringen.

Og til slutt dette i håp om at folk glemmer det over.

image.png.819db0fc921764cb4f335d654f2a121e.png

 

 

 

Det viser bare en ting, hvor utrolig sterk påvirkningskraften som sitter i bigtec er, hva skal man gjøre og twitter er ikke alene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...