Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feynman skrev (På 25.4.2022 den 22.33):

Elon Musk: USAs neste president :)

Ps.. Elon Musk.. eller Nazi Musk, er vell egentlig ikke født i USA så han kan vell aldri bli President annet end Kansje i et konsern, hans høyeste tittel tror jeg kan bli guvernør slik som Arnold Swartsneger. For all del USA kan jo ha en conman så hvorfor ikke et Nazi geni.

Lenke til kommentar

Flust av folk her inne som dunker på Teslas salgstall. 

Meanwhile in reality: Tesla blir største luksusbilmerke i USA 😂

Quote

According to estimates from the Automotive News Research & Data Center Tesla sold more than 491,000 cars in the US last year, more than 56% higher than what they were able to sell in 2021. That is a whopping 158,612 more than BMW which sold 332,388 cars in the US during the same time period, down 1.3% from 2022.

Making the accomplishment even more impressive is that Tesla increased their sales 56% while overall sales in the US luxury segment dropped by 8%.



 

Lenke til kommentar
1 hour ago, BlunderPOP said:

Ps.. Elon Musk.. eller Nazi Musk, er vell egentlig ikke født i USA så han kan vell aldri bli President annet end Kansje i et konsern, hans høyeste tittel tror jeg kan bli guvernør slik som Arnold Swartsneger. For all del USA kan jo ha en conman så hvorfor ikke et Nazi geni.

Hva gjør han til nazist egentlig? Veldig nysgjerrig på hvordan mer ytringsfrihet kan føre til gasskamre og sånt :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (17 minutter siden):

Jeg tror du vet like godt som meg hvilke biler de selger.

De selger bare tomme løfter ifølge deg? Semi, solceller - alt har du hata, helt frem til nå for noen mnd siden. Hva skjedde? 
 

Jeg bare tuller, alle vet hva som skjedde. Jeg vil bare ha frem måten du debatterer på. Hos koko høyre blir standpunktet tatt i det sekundet handa går ned i trusa på et barn/du blir tatt for trafficking/du sier noe jævlig om transeksuelle. Paaaatetisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og skrev (55 minutter siden):

Hva gjør han til nazist egentlig? Veldig nysgjerrig på hvordan mer ytringsfrihet kan føre til gasskamre og sånt :roll:

Vell det disfuksjonelle med twitter var vell egentlig i stor grad oppspinn fra den Kristen Nasjonalistiske fløyen av det republikanske partiet, som ble utestenkt fra Twitter fordi di spedde Qanan propeganda og da E Musk flere ganger ga utrykk for at han syntes det var fundamentalt feil å utestenge Nazi og Quanan propaganda fra Twitter, og at DJ trump som har flere direkte røtter til det Ytre høyre i USA burde få spre møkka si på Twitter, så må man bare forstå det slik at han ønsker at slik informasjon skal være del av det daglige temaet og tas på alvor i det politiske verdens bilde. Og at dette er synspunkter han støtter. Det har etter han har tatt over vist seg at hans ytringer vedrørende ytringsfrihet kun strekker seg innenfor hans synsing og at han ikke det spor er interessert i dette, noe som har fått drastiske følger til den grad at både Twitter og Tesla har stupt i verdi. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe særlig mening om E Musk, men han har vist seg å ha en tydeligere og tydeligere høyre vent ståsted i forhold til politiske ytinger i det offentlig, og jeg ble sjokkert da det viste seg at han hadde spekulert i støtte til Ukraina gjennom strategisk teknologi som di prøvde å skvise ut penger fra.

Elan Musk = Ytringsfrihet = feil

Endret av BlunderPOP
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, BlunderPOP said:

Vell det disfuksjonelle med twitter var vell egentlig i stor grad oppspinn fra den Kristen Nasjonalistiske fløyen av det republikanske partiet, som ble utestenkt fra Twitter fordi di spedde Qanan propeganda og da E Musk flere ganger ga utrykk for at han syntes det var fundamentalt feil å utestenge Nazi og Quanan propaganda fra Twitter, og at DJ trump som har flere direkte røtter til det Ytre høyre i USA burde få spre møkka si på Twitter, så må man bare forstå det slik at han ønsker at slik informasjon skal være del av det daglige temaet og tas på alvor i det politiske verdens bilde. Og at dette er synspunkter han støtter. Det har etter han har tatt over vist seg at hans ytringer vedrørende ytringsfrihet kun strekker seg innenfor hans synsing og at han ikke det spor er interessert i dette, noe som har fått drastiske følger til den grad at både Twitter og Tesla har stupt i verdi. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe særlig mening om E Musk, men han har vist seg å ha en tydeligere og tydeligere høyre vent ståsted i forhold til politiske ytinger i det offentlig, og jeg ble sjokkert da det viste seg at han hadde spekulert i støtte til Ukraina gjennom strategisk teknologi som di prøvde å skvise ut penger fra.

Elan Musk = Ytringsfrihet = feil

Her var det mye rart! Dette var egentlig ikke et svar på det jeg lurte på ? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FNs menneskerettsorganisasjon har kommet med en uttalelse i forbindelse med den skarpe økningen rasisme og fasiliteringen av dette på Twitter.

Freedom of speech is not freedom to spread racial hatred on social media: UN experts

Sitat

UN experts said today that a sharp increase in the use of the racist “N” word on Twitter after its recent acquisition highlights the urgent need for a deeper level of accountability from social media corporations over the expression of hatred towards people of African descent. The experts expressed their concerns in the following statement:

https://www.ohchr.org/en/statements/2023/01/freedom-speech-not-freedom-spread-racial-hatred-social-media-un-experts

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og skrev (1 time siden):

Her var det mye rart! Dette var egentlig ikke et svar på det jeg lurte på ? 

 

Vet ikke helt hva du så for deg, men jeg kunne ikke finne noe litteratur på «hva gjør en Nynasist til en Nynasist og medfølgene sjekkliste som E Musk har fylt ut». Personlig kunne jeg ikke brudd meg døyten, ettersom Tesla alltid har slått meg som oppblåste siden det finnes ørten mer interessante elkjøretøy (deriblant min store store favoritt Boliger B2). Når Musk kastet seg in I det politiske teateret i USA og til stadighet tok parti med Trump, ble jeg litt overrasket.

Når det kommer til « hvordan mer ytringsfrihet kan føre til gasskamre og sånt» Vet jeg ikke, jeg har aldri sakt at Ytringsfrihet kan føre til gasskamre, hva du legger i «og sånt» slår meg som enda mer kryptisk.

Endret av BlunderPOP
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BlunderPOP skrev (1 time siden):

Vet ikke helt hva du så for deg, men jeg kunne ikke finne noe litteratur på «hva gjør en Nynasist til en Nynasist og medfølgene sjekkliste som E Musk har fylt ut». Personlig kunne jeg ikke brudd meg døyten, ettersom Tesla alltid har slått meg som oppblåste siden det finnes ørten mer interessante elkjøretøy (deriblant min store store favoritt Boliger B2). Når Musk kastet seg in I det politiske teateret i USA og til stadighet tok parti med Trump, ble jeg litt overrasket.

Når det kommer til « hvordan mer ytringsfrihet kan føre til gasskamre og sånt» Vet jeg ikke, jeg har aldri sakt at Ytringsfrihet kan føre til gasskamre, hva du legger i «og sånt» slår meg som enda mer kryptisk.

Naziter har gasskammere. Har Elon gasskammer?

Dette er sjakk matt 🥲

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 minutter siden):

Naziter har gasskammere. Har Elon gasskammer?

Dette er sjakk matt 🥲

Aner ikke? Helt sikkert, mista logikken i den tankerekka for lenge siden jeg , nazistene hadde hunder, biler, alt mulig rart, til og med kattunger aner ikke om dette gjør at E Musk har kattunger… sikkert noe logisk der inne.. jeg kan bare ikke se det 🙃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (13 minutter siden):

Forsøker man å avspore debatten med dette nazismetullet? Hva med å heller fokusere på alt det fine som skjer på Twitter for tiden? 
 

«Musk er først og fremst en selger av slangeolje, ikke ingeniør. Og hovedperson i en kult som forguder ham»

Debattklovn, august 2022 - før han fikk vite at Musk var en nazist. Så snudde det helt når Elon stakk ut hue og fremsto som en drittsekk. Her har man et godt eksempel på en klovn, type debatt. 

Endret av DrAlban3000
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...