Gå til innhold

Oscar-utdeling på lavmål


Anbefalte innlegg

Hva skal man si om en prisutdeling som havner i skandaler med sårende vitsing og ørefiker ?

https://www.tv2.no/underholdning/14677135/

Er dette avtalt spill for å skape PR, eller har miljøet blitt så dekadent at dette blir den nye normen ? Hvor langt er de utspjåkede apene villige til å gå for å skape blest om arrangementet sitt og hvilke signaler sender dette til nye generasjoner ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke første gang "Big Willy" har slappet noen. Han gjorde det samme med en journalist en gang som ville kysse han. Jeg tror ikke at Will Smith opprinnelig ville slå Chris Rock (på kamra så ser du at han ler av vitsen), men da kona reagerte på vitsen så "måtte" Wild Wild West Willy vise at han ikke liker når noen kødder med kona hans. Chris Rock tok det hele ganske rolig og fattet, kudos til han. Barnslig av The Fresh Prince.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Ditt andre spørsmål er veldig ledende til ditt første spørsmål.

Når var store ego i Hollywood noe nytt?

Store egoer er ikke noe nytt, men er det ok at oppegående mennesker forsvarer «æren» med vold i et populært tv-program ? For meg virker det som vi er på vei tilbake til steinaldersamfunnet. Hva blir det neste ?

Programlederen bør få sparken og skadevolderen bør miste sin statuett og utestenges…..

Endret av Inspector
Lenke til kommentar

All PR er god PR?
Oscar har slitt med dårlig oppslutning de siste åra. I likhet med de fleste prisutdelinger for øvrig. Latterlig mye "skander" er avtalt spill blant begge parter. Her scorer både Will og Chris "gode" (les: dårlige) PR-poeng. Og Oscar-sirkuset tror jeg heller ikke klager så mye internt. 

Osvar på lavmål? Tja, er vel heller populærkultur på lavmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (5 minutter siden):

Store egoer er ikke noe nytt, men er det ok at oppegående mennesker forsvarer «æren» med vold i et populært tv-program ? For meg virker det som vi er på vei tilbake til steinaldersamfunnet. Hva blir det neste ?

La oss snu litt på det. Er det greit at en oppegående komiker gjør det samme med en kreftpasient? 
 

Selv om det blir sendt på TV betyr ikke at en kan lire ut av seg hva som helst uten å tenke på at det kan få konsekvenser.

Er vel ikke så galt å få se hva som kan skje hvis en støtt å stadig skal drive å ha det moro på andres bekostning?

Det jeg skal litt frem til er at hvis en uansett har en oppførsel som tilsier at nærmere 100% av befolkningen hadde svart tilbake med vold, så ja, da kan en like så greit vise det på TV også.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Gjest Baardsen said:

Synes Will gjorde dette på en så diskret måte som mulig. All ære til han for å stå opp for dama si. Noe annet ville vært utenkelig for en ekte gentleman.

Vi pleier å pryle folk når de forteller vitser 🙄

Fakta er at Chris Rock er en komiker, som er kjent for å fortelle drøye vitser: https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-10659389/Chris-Rocks-controversial-jokes-MailOnline-takes-look-stars-shocking-remarks.html Ganske mange der som sikkert har lyst å banke Chris Rock (og Jimmy Carr, Ricky Gervais og mange andre).

Spørsmålet er; er det da greit å pryle komikere når du føler deg krenket? For det er det du sier - at det er greit å bruke vold når noen sier noe som sårer deg. Flott forbilde må jeg si...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 hours ago, unik42 said:

Vi pleier å pryle folk når de forteller vitser 🙄

Fakta er at Chris Rock er en komiker, som er kjent for å fortelle drøye vitser: https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-10659389/Chris-Rocks-controversial-jokes-MailOnline-takes-look-stars-shocking-remarks.html Ganske mange der som sikkert har lyst å banke Chris Rock (og Jimmy Carr, Ricky Gervais og mange andre).

Spørsmålet er; er det da greit å pryle komikere når du føler deg krenket? For det er det du sier - at det er greit å bruke vold når noen sier noe som sårer deg. Flott forbilde må jeg si...

Det er lov å tenke selv unik42. Det der var et veldig overlagt slag som ikke kom helt ut av det blå. Vil tro Will tenkte seg godt om før han gjorde det der, det var ingen impuls eller blind vold det var et vel fortjent slag for å kødde med dama hans som lider av en sykdom, såpass må du da forstå. Det var heller ikke Will som ble krenket, det var dama hans, skjønner du ikke det? At Mr. Rock er komiker har ingenting med saken å gjøre, det er hverken skjerpende eller formildende. Å fike til noen som gjør narr av dama di synes jeg er helt greit, forbilde eller ikke forbilde. Såpass må du skjønne hvis du tenker litt etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...