Gå til innhold

Oscar-utdeling på lavmål


Anbefalte innlegg

D0vendyret skrev (3 minutter siden):

Da er du tilbake til det jeg sa tidligere - det er normalt å være mørk i huden og flere enn skallede, men fortsatt ikke greit å si "mokkamann" (mm). Så hvordan skille mellom hva som er ok 'normalt' og ikke?

Forøvrig; Så en mann med tjukt og flott hår kan ikke på denne auto-immune sykdommen?

Uff du roter. Ser fortsatt ikkje relevansen. Det er fortsatt forskjell mellom ein auto immun sykdom, og det at menn opplever ein naturlig androgenic respons på hårsekkene fra genetikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tidligere kamerat av meg sa engang at leddgikten min bråkte like mye som en skikkelig gammel dør på landet. Han endte opp på sykehus etter at jeg var ferdig med han. Politiet var selvfølgelig enig med meg når de fikk høre hva som hadde skjedd i forkant.

En annen tremenning lurte på om det var ett romvesen som kom forbi når jeg tilfeldigvis gikk uten sokker og blottet psoriasis utslettet mitt. Han angrer nok på den uttalelsen nå når det ene øyet hans ikke virker særlig lenger. Han prøvde å få i gang rettsak mot meg, men det ble henlagt forholdsvis fort når de fikk se pasientjournalen min.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Ja, dette må du nesten bare forstå, auto immune sykdommer er naturlig, for hva er det om ikke naturlig ? overnaturlig kanskje ? 

Ja sykdommer er naturlige. Men dei er fortsatt sykdommer. I motsetning til hårtap blant menn, som vanligvis ikkje er sykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Så, da er det galt å vitse om autoimmune hårtap hos menn..?

Vanskelig spørsmål, som vi ikkje eingang har komt til, fordi vi fortsatt er på forskjeller mellom menn og kvinner.

Men ja, eg syns det også er dårlig humor å sparke nedover mot menn, som lider av auto immun sykdommer...

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Ja sykdommer er naturlige.

Nei så fint det tok sin tid, men greit.

 

Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Men dei er fortsatt sykdommer. I motsetning til hårtap blant menn, som vanligvis ikkje er sykdom.

Så er det greit og mobbe noen på utseendet så lenge det ikke er på grunn av sykdom ? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Nei så fint det tok sin tid, men greit.

Har vanskelig å forstå at du ikkje tok poenget mitt. At auto immun sykdom, er sykdom. Og mannlig hårtap, som ikkje er auto immun sykdom, er naturlig... Men kanskje ikkje?

 

skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Så er det greit og mobbe noen på utseendet så lenge det ikke er på grunn av sykdom ? 

Nei mobbing er ikkje greit..

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Har vanskelig å forstå at du ikkje tok poenget mitt. At auto immun sykdom, er sykdom. Og mannlig hårtap, som ikkje er auto immun sykdom, er naturlig... Men kanskje ikkje?

Det er jo du som prøver og gjøre det til noe det ikke er.

Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Nei mobbing er ikkje greit..

Men det er bedre om menn blir utsatt for det, for kvinner er så sarte, eller hva er poenget ditt egentlig ?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Autoimmun sykdom vs naturlig kroppslig del av ein manns liv?

Det er alt en natulig del av livet, kvinner får oftere auto immune sykdommer, menn tåler dårligere bakterier å virus.

 

Pallehysa skrev (Akkurat nå):

At auto immun sykdom relatert hårtap blant kvinner, bør anses som meir følsomt enn vanlig hårtap blant menn...

Så du mener altså at kvinner er svakere og beskyttes mot slemme komikere. Greit nok jeg er uenig. Det korrekte er nok at dette er individuelt fra person til person. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Det er alt en natulig del av livet, kvinner får oftere auto immune sykdommer, menn tåler dårligere bakterier å virus.

Men det er fortsatt forskjell mellom auto immun sykdommer, og mannlig naturlig hårtap... Tenk det!

 

skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Så du mener altså at kvinner er svakere og beskyttes mot slemme komikere. Greit nok jeg er uenig. Det korrekte er nok at dette er individuelt fra person til person. 

Og der var vi på stråmenn....

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Men det er fortsatt forskjell mellom auto immun sykdommer, og mannlig naturlig hårtap... Tenk det!

Tenk det ja. 

 

Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Og der var vi på stråmenn...

Dette er hele poenget ditt at kvinner tar det hardere enn menn, men nå er det jo som selv sier langt vanligere blant menn med hårtap og da er det vel også langt vanligere blant menn å være følsomme rundt hårtap, det er en relativt stor industri rundt hårtap og ikke rent uvanlig og gjøre narr av det, men kvinner skal altså beskyttes mot dette mer enn menn. Det er hva du har sagt hele veien, for det er "naturlig" noe som er helt idiotisk å si.     

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Det får du nesten ta på din egen kappe. 

Nei, for dette er eit veldig godt eksempel på kvifor debatten er fordummende. Du lager stråmenn, ignorerer "kjøttet" i debatten, og maler videre på idiotien... Eller meiner du at du bidrar med denne kommentaren?

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (57 minutter siden):

Uff du roter. Ser fortsatt ikkje relevansen. Det er fortsatt forskjell mellom ein auto immun sykdom, og det at menn opplever ein naturlig androgenic respons på hårsekkene fra genetikk.

At du ikke ser relevansen på 'normalt' gjør ikke at jeg roter. Jeg viser til at 'normalt' ikke er ett argument hvis noe 'normalt' kan vitses med, mens andre 'normale' ting ikke kan. Da er altså 'normalt' ett ikke-argument.

For å gi deg eksempel. (du/personen som blir utsatt for målrettet humor(2) er i salen)
1 - Jeg vitser om damer og hengepuppene deres (stor sal og sendes over hele verden) - ok?  det er normalt å ha hengepupper.

2 - Jeg vitser om deg/konkret person i salen om hengepuppene dine/hennes - ok? (spøken er ganske målrettet på person som jo sliter/kan slite med denne utfordringen med hengepupper)

Selv syns jeg det ofte er greit å spøke generelt, men når man går på person med stort publikum så mener jeg det går over grensen for hva som er humor. (samt; ingen kan vite om denne personen sliter noe forferdelig med komplekser for akkurat dette) Men hengepupper er fortsatt 'normalt'

Endret av D0vendyret
La til "kan slite" iom ikke alle bryr seg om de har hengepupper
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Nei, for dette er eit veldig godt eksempel på kvifor debatten er fordummende. Du lager stråmenn, ignorerer "kjøttet" i debatten, og maler videre på idiotien... Eller meiner du at du bidrar med denne kommentaren?

Det er du som prøver og lage et kunstig skille her, mellom hvem det er mest greit og gjøre narr av, svaret ditt er menn for hårtapet deres er "naturlig" i dine øyne, mens kvinners hårtap er ikke det, noe det er uansett hvordan du prøver og vri deg unna, dette er fakta, ditt overnaturlige hårtap eller hva du nå enn mener det er, er ikke fakta. Når alt kommer til alt så er det fremdeles individuelt hva folk føler. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Uff du roter. Ser fortsatt ikkje relevansen. Det er fortsatt forskjell mellom ein auto immun sykdom, og det at menn opplever ein naturlig androgenic respons på hårsekkene fra genetikk.

Siterer en gang til for å poengtere flere ting jeg mener og slik at første sitat ikke blir ei bok :)

Nå er det endel år siden jeg kunne si at jeg stiller opp i neste års reklame for roll-on (altså lite hår)
Men jeg har også en auto-immun sykdom jeg fikk for noen år tilbake. Den er så sjelden at nevrologen kalte den for eksotisk.

Så du mener altså jeg bør reagere/det er ikke ok hvis noen spøker om ting relatert til sykdommen min, men ikke om hårtapet mitt, for du mener det er en forskjell. Jeg kan ikke si meg enig, for hårtapet og sykdommen er meg begge deler. Jeg spøker med begge deler og syns det er greit når folk spøker om de til meg. Joda, sykdommen er slitsom, men hvis man ikke kan ta det med humor så blir ting langt tyngre. Men det er slik jeg ser på det, andre med skallethet og sykdom kan mene noe annet. 
Noen menn sliter såpass ved hårtap at de skaffer tupé og/eller tar hårtransplantasjon - andre igjen bryr seg døyten. Samme med sykdom - noen sliter, andre syns det er greit å spøke med det. (samt alt imellom)

Det er også en grunn til at jeg mener 'normalt' ikke er ett argument, fordi folk er forskjellig og man reagerer forskjellig. Noen er nærtagende på alt, noen bare enkelte ting, osv ...

Jeg hadde ikke satt pris på om han hadde spøkt om hårtapet mitt eller sykdommen i den fullsatte salen, selv om jeg ikke tar ting så personlig.(hadde vært verre hvis det hadde vært dama mi som hadde vært målet) Det er prinsippet med å peke ut en spesifikk person og ha det morro på dennes bekostning man bør være forsiktig med. Det koster så lite å ringe/spørre om det er greit f.eks. (da hadde jeg sagt ja tvert og satt pris på at jeg hadde vært endel av showet - komikeren hadde respektert meg)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...