Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Russland gjør, og retorikken de bruker, er så tåpelig og bak mål at det må være lov å klø seg i hodet over at folk faktisk faller for det i Vesten. Men det virker som om det er "the usual suspects" som velger å tro på det, og som også har et relativt innbitt hat mot f.eks USA og NATO fra før av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Dragavon said:

Det er jo heilt groteskt så frekke de er. Og som det blir sakt her, de nyttige idiotene sluker det rått,  mens alle oppegående mennesker ikkje heilt veit kva dei skal seie.

Vi må gi Ukraina alt de vil ha.

Eg har bidratt her i dag.

https://www.spleis.no/project/227024

Dronen må naturligvis heite Tor med hammeren 😁

Kunne tenke meg å donere, men hvordan vet jeg at denne er legitim og at pengene går dit de skal?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Raul07 skrev (1 time siden):

Da røk jo hele argumentet at de skal frigjøre folk i Donbass, da finner vel de en annen grunn til ta mer landområder. Faen for et patetisk land Russland er. 

Den grunnen har de allerede funnet.

" -Vi kan ikke tillate at den delen av Ukraina som Zelenskyj eller hans etterfølgere kontrollerer har våpen som utgjør en trussel mot våre territorier, sier Lavrov."

Jeg synes det høres ut som desperasjon. "Slutt å send våpen til Ukraina, om ikke tar vi hele landet".

 

Lenke til kommentar
Bugle skrev (6 minutter siden):

Den grunnen har de allerede funnet.

" -Vi kan ikke tillate at den delen av Ukraina som Zelenskyj eller hans etterfølgere kontrollerer har våpen som utgjør en trussel mot våre territorier, sier Lavrov."

Jeg synes det høres ut som desperasjon. "Slutt å send våpen til Ukraina, om ikke tar vi hele landet".

 

No har jo russland tenkt å ta heile Ukraina uansett. At dei seier at dei berre vil okkupere deler betyr ingenting. For noen måneder siden skulle de ikkje invadere i det hele tatt, dei var berre på øvelse.

Vi må sende så mye våpen vi berre klarer til Ukraina.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Bugle skrev (16 minutter siden):

" -Vi kan ikke tillate at den delen av Ukraina som Zelenskyj eller hans etterfølgere kontrollerer har våpen som utgjør en trussel mot våre territorier, sier Lavrov."

Det er også en relativisme i det. "Våre territorier" flytter seg selvsagt når de erobrer land, som gjør at også den ønskede buffersonen flytter seg. Så erobrer de bare buffersonen og syter på nytt over at de ikke har nok buffersone.

Russlands brutale imperialisme må skytes tilbake til steinalderen for å gjøre omgivelsene trygge.

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Thor. said:

Ikke direkte med krigen å gjøre, men fortsatt høyt relevant:
Erdogan: Nesten alle nordiske land er «terror-reir»

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qWGPvE/erdogan-nesten-alle-nordiske-land-er-terror-reir

Håper både han og Putin forsvinner. Den fattige trøsten er at Tyrkia hater Erdogan også, så med neste valg er vi kvitt dritten.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
The Very End skrev (6 minutter siden):

Den fattige trøsten er at Tyrkia hater Erdogan også, så med neste valg er vi kvitt dritten.

Er det noen meningsmåling eller annen dokumentasjon som kan underbygge det du skriver?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dragavon said:

Det er jo heilt groteskt så frekke de er. Og som det blir sakt her, de nyttige idiotene sluker det rått,  mens alle oppegående mennesker ikkje heilt veit kva dei skal seie.

Vi må gi Ukraina alt de vil ha.

Eg har bidratt her i dag.

https://www.spleis.no/project/227024

Dronen må naturligvis heite Tor med hammeren 😁

Selvfølgelig måtte jeg bidra. Oppfordrer alle til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har begynt dukke opp telefonsamtaler igjen der russiske soldater sier at de taper krigen. Har ikke hørt slike siden i vår. Ser også andre tegn på at det begynner gå ukrainernes vei.

Virker som om det har snudd etter kraftanstrengeldene i donbass. Mulig jeg er optimistisk, men kanskje vi har sett russerne gjøre som republikanerne i Slaget om Ebo i den spanske borgerkrigen; en offensiv de ikke hadde råd til å tape og som tappet dem for deres krefter så ille at de nå går på en smell.

Personlig tror jeg krigen varer til neste sommer minst. Er bare araberstatene pg israel som utkjemper kriger på uker og måneder. Dette vil ta tid, med mindre russerne eller ukrainerne på eller annen måte kollapser.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...