Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 


Dette er noe av det grusomste jeg har sett i krigen. Håper det er innafor, ift. forumreglene ;)

Svenskene sendte ukrainerne surstrømming. Det høres for meg ut som om det var slik ordet "blyat" ble oppfunnet.

Dette er friendly fire da den nok var ment brukt mot fienden. Ser nesten ut som en CS-gass test. Kanskje ukrainerne bør slippe åpnede bokser med surstrømming ned i russiske stidsvognsluker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Just now, Enceladus said:

Det var da voldsomt med tanks som røyk. Noen spesielle hendelser?

Eller det den generelle offensiven rundt robotyne og verbove som sliter med russer tanks?

 

I sør har vel knapt russerne stridsvogner nå. De fleste er vel gravd ned og brukes som statisk forsvar.

Kanskje det er der russerne forsøker å avansere i nordøst? De ser ikke ut til å gjøre særlig fremskritt. Men Kreml pusher på for å forsøke å få dem til å gjøre noe for å avlaste sør. Og da går tapene deres opp.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Brother Ursus said:

 

 


Dette er noe av det grusomste jeg har sett i krigen. Håper det er innafor, ift. forumreglene ;)

Svenskene sendte ukrainerne surstrømming. Det høres for meg ut som om det var slik ordet "blyat" ble oppfunnet.

Dette er friendly fire da den nok var ment brukt mot fienden. Ser nesten ut som en CS-gass test. Kanskje ukrainerne bør slippe åpnede bokser med surstrømming ned i russiske stidsvognsluker.

Reported!

Videoer av direkte bruk og synlige konsekvenser av biologiske våpen er ikke tillatt!

PS. Har smakt dette. En svensk kompis inviterte til en lørdagskveld i festlig lag, med surstrømming og dugelig med sprit. Selv med sistnevnte ble førstnevnte noe som mest minnet om ondskap fra en verden i det hinsidige....

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

"The Nazis entered this war under the rather childish delusion that they were going to bomb everyone else, and nobody was going to bomb them. At Rotterdam, London, Warsaw and half a hundred other places, they put their rather naive theory into operation. They have sown the wind, and so they shall reap the whirlwind."

-Sir Arthur Harris, British Bomber Command

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (45 minutter siden):

"The Nazis entered this war under the rather childish delusion that they were going to bomb everyone else, and nobody was going to bomb them. At Rotterdam, London, Warsaw and half a hundred other places, they put their rather naive theory into operation. They have sown the wind, and so they shall reap the whirlwind."

-Sir Arthur Harris, British Bomber Command

Litt usikker på hvor du vil hen med dette. Mener du at Ukraina/vesten skal begynne med den slags teppebombing som "Bomber Harris" drev med ? Han gikk nok en smule langt, og satte sin egen regtjering i forlegenhet.

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (5 minutter siden):

Litt usikker på hvor du vil hen med dette. Mener du at Ukraina/vesten skal begynne med den slags teppebombing som "Bomber Harris" drev med ? Han gikk nok en smule langt, og satte sin egen regtjering i forlegenhet.

Jeg blir faktisk litt imponert om Ukraina klarer å "ta igjen" overdrevet/ en smule for langt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, SilverShaded said:

Litt usikker på hvor du vil hen med dette. Mener du at Ukraina/vesten skal begynne med den slags teppebombing som "Bomber Harris" drev med ? Han gikk nok en smule langt, og satte sin egen regtjering i forlegenhet.


Jeg bare synes parallellene er interessante. Nå flyr det droner over Moskva nesten hver dag.

Russerne er i ferd med å repe virvelvinden.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
SilverShaded skrev (22 minutter siden):

Litt usikker på hvor du vil hen med dette. Mener du at Ukraina/vesten skal begynne med den slags teppebombing som "Bomber Harris" drev med ? Han gikk nok en smule langt, og satte sin egen regtjering i forlegenhet.

Presisjonsbombing var ikke en ting den gangen. Den eneste måten du kunne destruere et bombemål pålitelig var å teppebombe det. Bomber Harris "the Dresden decimator" var helt innafor.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (6 minutter siden):

Presisjonsbombing var ikke en ting den gangen. Den eneste måten du kunne destruere et bombemål pålitelig var å teppebombe det. Bomber Harris "the Dresden decimator" var helt innafor.

Hvis sivilbefolkningen i en hel by er et bombemål, er det kanskje innafor å koke og steke dem i en ildstorm med brannbomber slik han gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...