Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm
0laf skrev (21 minutter siden):

Det merkeligste av alt, er at det tok 2 måneder før Putler "kvittet" seg med disse Wagner-lederne.
Jeg hadde trodd det ville gått mye raskere, og er absolutt ikke overrasket.

Jeg tok for god fisk at det var på dagen to måneder siden wagner kjørte mot moskva basert på et innlegg her inne.

Om det stemmer er det litt for tilfeldig enn om svinet ble drept i går eller i morgen.

Ellers enig, svinet var dømt til å dø.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (21 minutter siden):

... en russisk "folkehelt"...


Har stusset litt på dette?
Prigozhin fremstilles enkelte ganger i vestlige medier som om han var en slags folkehelt i Russland, men var han virkelig det?

Av det som har kommet frem i diverse medier gjennom årene, så var han i ungdomsårene en brutal kriminell, som ble dømt til 13 års fengsel for flere brutale ran.

Han tilbrakte hele åttitallet i sovjetisk fengsel, og når han slapp ut, så startet han med dette angivelige "pølsesalget", som mange som kjente han hevder også var bare svindel og bløff, hvor han stakk av med pengene til investorer osv.

Det er vel svært få som har uttalt noe særlig positivt om Prigozhin.
Få i russiske myndigheter, utover Putin, hadde noe særlig til overs for fyren.
Han er hatet av hele nasjoner og folkeslag, som en krigsforbryter og gærning av de sjeldne.

Eliten i Russland har vel aldri vært særlig begeistret for verken Wagner eller Prigozhin?

Selv mange i Wagner likte ikke Prigozhin, da han ofte var for brutal, selv for enkelte skrullinger i Wagner, ubehøvlet, frekk osv.

Det sagt, så er det jo ikke sånn at det er troverdige meningsmålinger fra Russland om slike ting, ei heller får den jevne russer presentert noe annet enn propaganda, så hvem vet?
 

 

Endret av 0laf
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Brother Ursus said:

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/vladimir-putin-ma-do/15982206/

– Vladimir Putin må dø

KYIV, Ukraina (TV 2): Den politiske lederen for Russlands væpnede opposisjon håper krigen i Ukraina kan være over før jul. Men da må Putin ryddes av veien først.

Er vel på tide at rebellene tar seg en ny tur inn i russland og tar en ny runde geriljaborgerkrig/blitzborgerkrig, om ikke annet så for å vise at de fortsatt er en trussel mot det etablerte i russland. Fyre opp blant vanlige folk og kanskje klare å skape den berømte gnisten? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Dellers said:

Jeg er for så vidt drit lei av hele krigen og Putin. Jeg har sagt til min mor at jeg ønsker meg Putins hode på et fat til jul, og det kommer jeg til å stå ved. Jeg får ikke riktig fred så lenge jeg må irritere meg over at det uvesenet finnes.

Håper julegaveønsket ditt går i oppfyllelse 😜

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tror det var perfekt timing å la deg gå 2 måneder. Like etter kuppforsøket ville det blitt for åpenbart og Wagner-sjefen ville blitt en martyr. 

Sies nå at hele ledelsen i Wagner satt i flyet, så her har nok Putin gjort det bra.

 

Meldingen og psykologien til det russiske folk er klar: Sier du imot Putin så skjer det deg fort en tragisk ulykke, uansett hvor mye makt og penger du har. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, shockorshot said:

Altså det at Dmitrij Utkin (aka mr SS-tattoveringer på skuldrene) antageligvis er død også, er jo en glede å høre. Fuck han, tror jeg lager noe kake for å feire.


Har allerede spretti sjampis her 😄

Ser ut til at mer eller mindre hele ledelsen til Wagner var ombord. Bryr meg ikke om det var Putin som drepte dem engang. Bare glad de er borte. Håper og tror dette skaper mer splittelse og paranoia i Russland.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Brother Ursus said:


Har allerede spretti sjampis her 😄

Ser ut til at mer eller mindre hele ledelsen til Wagner var ombord. Bryr meg ikke om det var Putin som drepte dem engang. Bare glad de er borte. Håper og tror dette skaper mer splittelse og paranoia i Russland.

Altså jeg håper det ikke var Putin som drepte dem, for tenk hvor paranoid han nå må være da i såfall.

På mange måter føler jeg denne likvidasjonen har fått Putin i et enda svakere posisjon.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Wagner var tidligere usikker på om Prigoshin var med dette flyet - bekrefter de at han og Utkin var med.

Russiske myndigheter har tidligere publisert passasjerlista:

 

Sitat

 

Disse var om bord i flyet

  • Jevgenij Prigozjin
  • Dmitrij Utkin
  • Sergey Propustin
  • Yevgeny Makaryan
  • Aleksandr Totmin
  • Valeriy Chekalov
  • Nikolay Matuseev

Flyansatte:

  • Aleksei Levshin
  • Rustam Karimov
  • Kristina Raspopova

Kilde: Den russiske luftfartsmyndigheten Rosaviatsia

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...