Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kahuna skrev (2 minutter siden):

Oksemøkk.

Hvem sin skyld er det at energi ble dyrt i europa igjen? Du ble plutselig stille etter at du hadde lesset på med russiske løgner.

Det har jeg svart på allerede. Prisene økte kraftig etter at europa sanksjonerte Russland og stanset gassimporten etter at det hadde vært en liten økning før dette.

Du bekreftet jo også påstanden min om persondebatt i hvert innlegg, flaut at dere legger dere på et så lavt nivå.

Endret av Socketlicker
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Socketlicker skrev (22 minutter siden):

Det har jeg svart på allerede. Prisene økte kraftig etter at europa sanksjonerte Russland og stanset gassimporten etter at det hadde vært en liten økning før dette.

Du bekreftet jo også påstanden min om persondebatt i hvert innlegg, flaut at dere legger dere på et så lavt nivå.

Du svarer ikke, du bare gjentar kremlins løgner. 

Russland startet den økonomiske krigføringen høsten -21 ved å trekke seg ut av spotmarkede for gasssalg. Det i seg selv drev prisene opp, men det tømte også europeiske gasslagre så gassprisen ble enda mer sårbar for forstyrrelser.

Hvilke sanksjoner har europa innført på russisk salg av gass igjen? 

• Liker 9
Skrevet
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Russland startet den økonomiske krigføringen høsten -21 ved å trekke seg ut av spotmarkede for gasssalg. Det i seg selv drev prisene opp, men det tømte også europeiske gasslagre så gassprisen ble enda mer sårbar for forstyrrelser.

Hvilke sanksjoner har europa innført på russisk salg av gass igjen? 

Det førte til en økning, men det var først da europa stanset importen at prisene skøt i været. Det viser grafen som ble postet.

Importforbud på flytende gass, både ptroleumsgass og flytende gass (LPG og LNG). https://commission.europa.eu/topics/eu-solidarity-ukraine/eu-sanctions-against-russia-following-invasion-ukraine/sanctions-energy_en

Kahuna skrev (5 minutter siden):

Du svarer ikke, du bare gjentar kremlins løgner. 

Ikke et enste innlegg klarer du å skrive uten å gå på person. Flaut😄🤡

Skrevet
Socketlicker skrev (2 minutter siden):

Men gasseksporten ble strupet av Russland i forkant - da lagrene var lave. Deretter ble rørledninger sprengt av ukjente gjerningsmenn. Eksporten i rørledningene som fortsatt er inntakte pågår "as we speak". Skulle vi importert mer fra Russland måtte det ha vært (dyr) LNG. Gassprisen ville blitt høy uansett. Sanksjoner eller ikke.

• Liker 1
Skrevet
sedsberg skrev (35 minutter siden):

Dette er også helt standard trolling. Ikke noe nytt. Han er rask til å selv kalle folk idioter og evneveike men går rett i offerrollen så fort han blir konfrontert med trollinga. Som sagt, tatt ut av læreboka om trolling. Det er bare støy.

Kanskje, mest sannsynlig, men kanskje også bare en hjernevasket utstøtt unggutt/pike som ikke skjønner bedre, og kanskje trenger litt veiledning, så lenge moderator ikke gjør noe som helst med dette så er det ikke stort en får gjort utenom å prøve å diskutere redelig med krabaten, kanskje det er opp til oss å vise frem ordentlig debattskikk så lenge hen ikke har det selv, jeg vet jeg trengte litt hjelp med ordentlig debatteknikk når jeg først begynte å diskutere. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Socketlicker skrev (1 time siden):

Det førte til en økning, men det var først da europa stanset importen at prisene skøt i været. Det viser grafen som ble postet.

Importforbud på flytende gass, både ptroleumsgass og flytende gass (LPG og LNG). https://commission.europa.eu/topics/eu-solidarity-ukraine/eu-sanctions-against-russia-following-invasion-ukraine/sanctions-energy_en

Ikke et enste innlegg klarer du å skrive uten å gå på person. Flaut😄🤡

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet, når var det europa stoppet import av russisk gass(linken din viser ikke det)?

• Liker 3
Skrevet (endret)
JK22 skrev (3 timer siden):

Så klimaskeptikernes konge innrømte det til slutt. Det russiske landbruket har kommet i krisetilstand fordi klimaendringene hadde fulgt til dyrtid og store problemer med bestemte mattyper - som vi her i Norge hadde lært, er potetplanter sterkt sårbar for overvanning som resultat av flom og kraftig regnskyll. Og; det virker som at potetdyrking hadde hendt i sårbar grunn utsatt for plutselig frost, det har vært flere kuldebølger samtidig som etterspørsel fulgt til uansvarlighet som ved å ignorere viktige regler. Potetplanter er egentlig meget følsomt for kulde på så lite på to kuldegrader - det er hvorfor de bare kan dyrkes når det er mer enn tre varmegrader døgnet rundt. I Norge hvor kulde er mest plagsomt som i indre Østlandet og Nordlandet finnes det frostvanning og akrylduk som mottiltak. Det gjør at Alvdal, et av de kaldeste stedene i hele Norge, er noen av de beste potetbygdene i landet. Tror ikke russerne er kjent med dette. 

Det kan også nemnast at varmt og fuktig klima gjer potetplantene utsette for tørråte, som gjer at potetplantene visnar før tida for deretter å kunne spreie seg til sjølve potetene. Difor er kjølege område best eigna til dyrking av sortar som er utsette, slik som f.eks. mandelpotet. Feilslåtte avlingar på grunn av tørråte bidrog rundt midten av 1800-talet til svolt i Irland, og dette førte til at mange irar emigrerte til USA.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hungersnøden_i_Irland_1845–1849

Tørråte kan motverkast ved å avle fram meir resistente sortar, vekselbruk der ein ikkje dyrkar poteter på same stad år etter år eller ved sprøyting mot tørråte i varme- og fuktige periodar.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
<generisk_navn> skrev (15 timer siden):

Og i Østersjøen fortsetter russerne å riste i gjerdet:

(misvisende tittel, men Russland eskalerer innsatsen i spillet)

Russlands Østersjøflåte har hjemmehavn ved St. Petersburg

Sitat

Kronstadt marinebase refererer til den russiske marinebasen i byen Kronstadt, som ligger på Kotlin Island i St. Petersburgs region.

Kronstadt er en viktig maritim base og er hjemmehavn for den russiske Østersjøflåten. Den har sterke befestninger, arsenaler, dokker og verft, og er en viktig del av Russlands marine infrastruktur. 

IRXtqcU.png

cEs7iMp.png

og vi har venner som har dette innen rekkevidde

• Liker 2
Skrevet
Socketlicker skrev (5 timer siden):

Heier ikke på noen "side", bare påpeker at de mest fanatiske tilhengerne av Ukraina driver ønsketenkning som ikke har basis i realiteten eller fakta.

Om du ikkje heier på russland har du ein merkelig måte å ordlegge deg på.

• Liker 9
Skrevet
Mbappe09 skrev (28 minutter siden):

Kan dere slutte å svare klovnen? Dere går jo i fellen hans!

Synes du det er bedre at russertrollet får spre putinpropagandaen uimotsagt?
Jeg mener NEI! 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Mbappe09 skrev (32 minutter siden):

Kan dere slutte å svare klovnen? Dere går jo i fellen hans!

Hvilken felle ? Hen greier jo knapt å svare for seg selv, og forsvinner ved bare mildt press om dokumentasjon, møt hen med fakta og en viss seriøsitet så går dette veldig greit.

• Liker 4
Skrevet
Mr.M skrev (1 time siden):

Russlands Østersjøflåte har hjemmehavn ved St. Petersburg

Nå har vel den hjemmhavn i Baltiysk/Kaliningrad vel?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...