Gå til innhold

Google truer ansatte med sparken hvis de ikke vaksinerer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Nimrad said:

Det finnes vel noen som har gyldige medisinske grunner for at de ikke bør få vaksine; allergier eller lignende?

Det er alltid noen unntak, og disse skal selvfølgelig få slippe om de vitenskapelig kan dokumentere hvorfor, men tror de fleste som ikke tar nå baserer sin overbevisning på ting de har hørt på internet. Forøvrig er min mor i gruppen som først fikk beskjed av legen å ikke ta vaksinen (hun har reagert nokså hardt på tidligere vaksiner), men ettersom mere data ble tilgjengelig endret legen standpunkt og anså sannsynligheten for alvorlig sykdom som større enn negative bivirkninger av vaksinen. Mor er nå fullvaksinert og merket knapt vaksinen forøvrig.

Endret av The Very End
  • Liker 8
Lenke til kommentar

I tillegg bør sykehusene nedprioritere pasienter som røyker, drikker og kjører uforsvarlig. Folk som røyker og drikker bør forstå at dersom de slutter med det, så reduseres risiko for hjerte- og karsykdommer. De som kjører uforsvarlig _vet_ at å fikle med mobil eller kjøre over fartsgrensen, er farlig og bør nedprioriteres om de havner i en ulykke og må legges inn på sykehus. Hva med de som spiser usunt og får problemer pga det? Nedprioriter!! På denne måten kan vi redusere antallet intensivplasser for alle som ikke fortjener det og forbeholde plassene til de som er vaksinert mot covid, men allikevel blir syke. Dette bør Jonas aksjonere på umiddelbart slik at alle de hellige i Norge er sikret 'fast track' om de må legges inn pga covid.

Elles synes jeg innlegget ditt er usmakelig og skinner av hat mot de som velger noe annet enn deg. Til info så kan jeg opplyse at jeg har gjennomgått covid _uten_ problemer, som mange andre. Det var riktig strategi for min del og jeg har nå en fantastisk besyttelse som de fullvaksinerte bare kan drømme om ;-)

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Capitalist Hippie skrev (12 timer siden):

Jørs. Borsett fra det faktum at vaksinen ikke fungerer spesielt bra og gir mer eller mindre aktive og/eller unge mennesker hjerteproblemer, eller? Eller er du en sånn raring som er i mot det, du vet, vitenskapen sier om akkurat disse tingene? 

Jaha, ikke fungerer spesielt bra? Ikke helt min oppfattning av hva vitenskapen sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Anders Jensen said:

HSØ utsetter ca 250 operasjoner per uke nå. Halvparten av de innlagte med COVID er uvaksinert. Da tenker jeg det er rimelig si at drøyt 100 ukentlige operasjoner ikke blir gjennomført pga vaksinemotstand. Det er nokså reelle konsekvenser. I tillegg kommer rasering av økonomien for å unngå at helsevesenet bryter sammen.

Nei, det blir en for enkel utrengning. Realiteten er at om alle var vaksinerte ville sykehusene trolig fortsatt vært på grønn beredskap og ca ingen operasjoner ville blitt utsatt. Sykehusene har kapasitet for en del koronapasienter uten å utsette operasjoner, uten at jeg vet spesifikt om det er 150, 200, 250 eller hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, aklla said:

Sånn mtp at de 12% som ikke er vaksinert står for over 50% av innleggelsene nå så har det nok en god effekt..

Under 50% av innlegelsene er vaksinert - er dette "nok en god effekt"? Folk som er vaksinert 3 ganger blir smittet og inlagt på sykehus. Jeg skjønner ikke de som sier at vaksinen er god eller at den funker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Abigor said:

Under 50% av innlegelsene er vaksinert - er dette "nok en god effekt"? Folk som er vaksinert 3 ganger blir smittet og inlagt på sykehus. Jeg skjønner ikke de som sier at vaksinen er god eller at den funker.

Om vaksinene ikke fungerte ville man forvente at omkring 95% av de på sykehus var vaksinerte. (Justert for vaksinasjonsgrad i de forskjellige aldersgruppene. Ettersom yngre, som har lavere risiko for alvorlig sykdom, har lavere vaksinasjonsgrad.)

Men fordi vaksinene virker reduseres antall sykehusinnleggelser blant de vaksinerte massivt, og man sitter igjen med at de uvaksinerte utgjør en svært stor andel av de som havner på sykehus.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
55 minutes ago, -Birger- said:

Fiffig og totalt ubegrunnet argumentasjon fra deg.
Kan du holde hjerteproblemer opp mot senvirkninger etter Covid?

Du er klar over at saken han referer til kommer fra dagsrevyen (NRK i går, 19:00 sendingen), og at sykehus(ene) var krystallklare på at grunn ekstra arbeid knyttet til covid var det ikke tilstrekkelig ressurser til å behandle "vanlige" pasienter i like stor grad? Selv hjertepasienter må nå vente på behandling.

Endret av The Very End
Misforståelser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...