Gå til innhold

Google truer ansatte med sparken hvis de ikke vaksinerer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, oppat said:

Se på hva som IKKE gjøres.

Omikron kommer til å herje i en veldig kort periode.  Det at noen hjertepasienter ikke får hjelp og dør i løpet av noen uker er kanskje et problem, eller kanskje det ikke er noe problem i det hele tatt.  Har vi tilgang til analysen og estimatene eller er argumentene basert på følelser?

Det er jo ikke bare de med hjerteproblemer som ikke vil få hjelpen de trenger. Kreftbehandlinger utsettes, de som er innlagt med Covid-19 vil få et progressivt dårligere tilbud, osv. Jo verre kapasitetsutfordringene blir jo hardere blir prioriteringene rundt hvem som skal få hjelp.

2 minutes ago, oppat said:

Siste tall fra Danmark støtter at Omikron gir mildere syksom enn Delta.  Men hvis det nå viser seg at Omikron tar hardere på danskene enn Sør-Afrikanere så må vi set på hva som er forskjellen mellom de to landene.

De siste tallene fra Danmark viser ingen forskjell. Se tabell 6.

https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-15122021-m3nr.pdf?la=da

 

Lenke til kommentar
oppat skrev (5 minutter siden):

Nei jeg ser fortiden i og med at Omikron har vært i Sør-Afrika i mer enn 4 uker noe som gjør at de har en mengde personer som har gått gjennom hele sykdomsforløpet.

Ok?

Sitat

South African health officials said Friday they are investigating a recent surge in cases among younger age groups not seen in previous waves of the virus, as the country battles an "unprecedented" surge of COVID-19 cases it believes is fueled by the Omicron variant.


 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, -Birger- said:

Og dersom det kommer nye mutasjoner som er farlige, ja så må tiltakene fortsette. Er det andre alternativer?

Det er som legen i Sandnes sa når hun bøt sammen her om dagen, har du bedre alternativ så ta kontakt med FHI. Med en gang!

Det er nettopp det du indikerer som skjer.  FHI og andre veiver med armene og sier "er det andre alternativer"?  Ja det er det.  Det å gjøre absolutt ingenting er et helt rimelig alternativ.

Istedet for tvangsvaksinering kan vi forby statistikk som viser dødlighet og overdødlighet.  Statistikk som viser dødlighet og overdødlighet skal anses som psykologisk krigføring mot befolkningen.

Istedet skal all statistikk basere seg på antall leveår mistet.  Dvs en 96-åring som dør kommer ikke synes i statistikken, mens en 25-åring kommer til å telle ca 55 i statistikken.

Dette er korrekt måte å presentere alvorlighetsgraden uansett.

Eldre som er over gj.snitt leveår får palliativ behandling (man lar dem dø på en fin måte med medisiner).

Media kan fokusere på hvordan den mentale helsen for yngre har blitt så utrolig mye bedre etter at man sluttet med tiltakene.

Man MÅ ikke ødelegge samfunnet for å fokusere 100% på å redde folk som har en fot i graven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oppat skrev (3 minutter siden):

Det er nettopp det du indikerer som skjer.  FHI og andre veiver med armene og sier "er det andre alternativer"?  Ja det er det.  Det å gjøre absolutt ingenting er et helt rimelig alternativ.

Istedet for tvangsvaksinering kan vi forby statistikk som viser dødlighet og overdødlighet.  Statistikk som viser dødlighet og overdødlighet skal anses som psykologisk krigføring mot befolkningen.

Istedet skal all statistikk basere seg på antall leveår mistet.  Dvs en 96-åring som dør kommer ikke synes i statistikken, mens en 25-åring kommer til å telle ca 55 i statistikken.

Dette er korrekt måte å presentere alvorlighetsgraden uansett.

Eldre som er over gj.snitt leveår får palliativ behandling (man lar dem dø på en fin måte med medisiner).

Media kan fokusere på hvordan den mentale helsen for yngre har blitt så utrolig mye bedre etter at man sluttet med tiltakene.

Man MÅ ikke ødelegge samfunnet for å fokusere 100% på å redde folk som har en fot i graven.

Altså, det absolutt beste er å ta et steg tilbake og innse at vi kan ikke sitte med all fakta om en pågående pandemi og et virus i konstant endring. Det beste er å ha en viss tillit til at de retningslinjene som blir lagt til rette er gode tiltak for å ikke miste kontroll og slutte å krangle over nøyaktig hvor måleterskelen for alvorlighet skal ligge. For alvorlig er dette uansett nå, såpass vet vi.

Ingen bør tvinges til vaksinen, men de som ikke vil vaksinere seg bør også slutte å syte for at de føler seg presset når vi er i en situasjon som nå. De bør bare følge litt mer med på hva som skjer og ta sin egen vurdering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oppat skrev (1 minutt siden):

Det er nettopp det du indikerer som skjer.  FHI og andre veiver med armene og sier "er det andre alternativer"?  Ja det er det.  Det å gjøre absolutt ingenting er et helt rimelig alternativ.

Istedet for tvangsvaksinering kan vi forby statistikk som viser dødlighet og overdødlighet.  Statistikk som viser dødlighet og overdødlighet skal anses som psykologisk krigføring mot befolkningen.

Istedet skal all statistikk basere seg på antall leveår mistet.  Dvs en 96-åring som dør kommer ikke synes i statistikken, mens en 25-åring kommer til å telle ca 55 i statistikken.

Dette er korrekt måte å presentere alvorlighetsgraden uansett.

Eldre som er over gj.snitt leveår får palliativ behandling (man lar dem dø på en fin måte med medisiner).

Media kan fokusere på hvordan den mentale helsen for yngre har blitt så utrolig mye bedre etter at man sluttet med tiltakene.

Man MÅ ikke ødelegge samfunnet for å fokusere 100% på å redde folk som har en fot i graven.

Da logger jeg av diskusjonen med deg. . Det er ingen tvangsvaksinering i Norge, bare det å høre slikt pissprat i diskusjonen er nok for meg.

Deretter å høre at du vil la folk dø som kunne fått mang god år. Det er som å høre ekko fra fortiden ome "den endelige løsningen"

Ikke tar du opp faktumet om at svært mange blir langvarig syke av Covid.

Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, oppat said:

Det er nettopp det du indikerer som skjer.  FHI og andre veiver med armene og sier "er det andre alternativer"?  Ja det er det.  Det å gjøre absolutt ingenting er et helt rimelig alternativ.

Istedet for tvangsvaksinering kan vi forby statistikk som viser dødlighet og overdødlighet.  Statistikk som viser dødlighet og overdødlighet skal anses som psykologisk krigføring mot befolkningen.

Istedet skal all statistikk basere seg på antall leveår mistet.  Dvs en 96-åring som dør kommer ikke synes i statistikken, mens en 25-åring kommer til å telle ca 55 i statistikken.

Dette er korrekt måte å presentere alvorlighetsgraden uansett.

Eldre som er over gj.snitt leveår får palliativ behandling (man lar dem dø på en fin måte med medisiner).

Media kan fokusere på hvordan den mentale helsen for yngre har blitt så utrolig mye bedre etter at man sluttet med tiltakene.

Er det egentlig noen som følger med på statistikken over dødsfall til særlig grad lengre? Etter vaksinene kom er det jo stort sett bare de svært gamle og de uvaksinerte som stryker med, så denne statistikken er ganske irrelevant for folk flest.

Personlig følger jeg egentlig bare med på smittede, sykehusinnlagte og intensivpasienter. Tidligere fulgte jeg også med på andel positive tester, men denne har stort sett mistet sin betydning etter at man begynte å grovsortere med hurtigtester.

Lenke til kommentar
-Birger- skrev (30 minutter siden):

Jeg reagererogså på den der. Men Google sier at det er deres standard modell. Du får høyere betalt dersom du bor i områder med høy kostnad.

Føler det er galt på så mange nivå, samt hyklerisk av Google. Hvis en har mulighet for å jobbe hjemmefra, som bidrar til å redusere smittefaren (mer effektivt enn vaksinen), så skal du bli straffet. Så.. ja.. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det er jo ikke bare de med hjerteproblemer som ikke vil få hjelpen de trenger. Kreftbehandlinger utsettes, de som er innlagt med Covid-19 vil få et progressivt dårligere tilbud, osv. Jo verre kapasitetsutfordringene blir jo hardere blir prioriteringene rundt hvem som skal få hjelp.

De siste tallene fra Danmark viser ingen forskjell. Se tabell 6.

https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-15122021-m3nr.pdf?la=da

 

Takk for lenken.  Det er vanskelig å dra konklusjoner fra disse dataene, men vi ser at det er 4.8% Omikron innleggelser i hele perioden fra 22. november til 12. desember.  Problemet er at med vekstraten vi ser så er 50% av tilfellene fra de siste 2.2 dagene.  Dermed blir hele analysen ekstremt avhengig av inkubasjonstiden samt cut-off tid for statistikken fra sykehusene, forsinkelser for sekvensiering av prøver etc.  Inkubasjonstiden er estimert til 1-3 dager og avhengig av om man setter den til 1 eller 3 får man totalt forskjellige tall.

Konklusjonen er at Danmark ikke har tall som underbygger noe som helst.  Vi bør fortsatt fokusere på Sør-Afrika med mindre det dukker opp BRA statistikk.

En ting som Danmark ikke rapporterer er liggetid på sykehus.  I Sør-Afrika gikk ned fra 7.6 til 2.8 døgn med Omikron noe som betyr at sykehusene kan ta unna over dobbelt så mange innleggelser helt uten økte ressurser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, atleape said:

Altså, det absolutt beste er å ta et steg tilbake og innse at vi kan ikke sitte med all fakta om en pågående pandemi og et virus i konstant endring. Det beste er å ha en viss tillit til at de retningslinjene som blir lagt til rette er gode tiltak for å ikke miste kontroll og slutte å krangle over nøyaktig hvor måleterskelen for alvorlighet skal ligge. For alvorlig er dette uansett nå, såpass vet vi.

Ingen bør tvinges til vaksinen, men de som ikke vil vaksinere seg bør også slutte å syte for at de føler seg presset når vi er i en situasjon som nå. De bør bare følge litt mer med på hva som skjer og ta sin egen vurdering.

Men hvilke retningslinjer skal man ha tillit til?  FHI sine?  Hvorfor FHI? Hvorfor ikke høre på de som har gjennomlevt Omikron og som vet mest om sykdommen, nemlig myndighetene i Sør-Afrika?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NiTech skrev (1 time siden):

Skal vi nedprioritere kreftpasienter som røyker?

Skal vi nedprioritere trafikkskadde som har promille?

Skal vi nedprioritere kriminelle med skuddskade?

Du må gjerne oppdatere lista di. Og gjerne fjerne "kriminell, som røyker, som har promille", og spørre deg sjøl. Skal kreftpasienter, trafikkskadde, skuddskadede nedprioriteres fordi folk nekter vaksine, stjeler sykehusressurser unødig og sprenger sykehuskapasiteten under ein pandemi?

https://www.tv2.no/nyheter/14427305/?fbclid=IwAR1rA-6SIJz7VTj4qr5SkY5ms2UAp1-7nkjOYeQRuIpc_RHZHPcaFKADpnk

 

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 time siden):

Jeg kan gå med på at den har en effekt. Men når folk med 3 vaksiner blir syke og innlagt på sykehus vil jeg ikke beskrive effekten som god. På samme måte som at om jeg skifter dekk for 3. gang etter punktering og det fortsetter å punktere vil jeg ikke si at dekkene er gode.

Jeg synes denne delen er underkommunisert i media. Folk snakker om at hvis bare "alle" vaksinerer seg så kan vi bli ferdig med pandemien. Men å er folk (nesten alle?) vaksinert 1, 2 og 3 ganger og vi fortsetter å stenge ned. Trenden virker å være at til neste år er det ny variant og 4. dose. Året etter? Enda en variant og 5. dose. Hvor lenge skal folk holde på at vaksinen fungerer og at vaksinen er løsningen på pandemien?

Sammenligningen ville vel heller være at de aller fleste kjøper gode dekk, og et ørlite antall kjøper jalladekk. Av alle som er på verksted og får byttet dekk pga punktering utgjør jalladekkene 50%.

Ja, de gode dekkene kan også punktere, men det er forsvinnende få prosentvis sammenlignet med jalladekkene. Og jo da, noen av de gode dekkene kan svike litt slik at man må innom benserten å fylle på, men det er relativt harmløst i forhold. 

Det som ikke kommer med ut av sammenligningen er at mange med jalladekk ikke punkterer fordi andre har valgt å koste på seg skikkelige dyrere dekk. 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, -Birger- said:

Da logger jeg av diskusjonen med deg. . Det er ingen tvangsvaksinering i Norge, bare det å høre slikt pissprat i diskusjonen er nok for meg.

Deretter å høre at du vil la folk dø som kunne fått mang god år. Det er som å høre ekko fra fortiden ome "den endelige løsningen"

Ikke tar du opp faktumet om at svært mange blir langvarig syke av Covid.

Jeg blir kvalm.

Det jeg beskriver var strategien i Sverige.  Bruk din evne til å analysere, ikke følelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oppat skrev (21 minutter siden):

Men hvilke retningslinjer skal man ha tillit til?  FHI sine?  Hvorfor FHI? Hvorfor ikke høre på de som har gjennomlevt Omikron og som vet mest om sykdommen, nemlig myndighetene i Sør-Afrika?

Der kan du utøve god kildekritikk, men følg Sør-Afrika du, om du mener det er mer passende. De har på mange punkter strengere restriksjoner enn det vi har nå så det er ingen som taper på det.

Lenke til kommentar

Kollektiv massepsykose. Det er ikke noe nytt det, at befolkninger kollektivt går helt fra forstanden. Det er ei heller noe nytt, at majoriteten vender seg mot en liten minoritet. Mot en "skitten", underlegen, moralsk forkastelig gruppe, som selvsagt blir en syndebukk for alt som går galt. Antisemittismen kommer til tankene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sentinelle skrev (3 minutter siden):

Kollektiv massepsykose. Det er ikke noe nytt det, at befolkninger kollektivt går helt fra forstanden. Det er ei heller noe nytt, at majoriteten vender seg mot en liten minoritet. Mot en "skitten", underlegen, moralsk forkastelig gruppe, som selvsagt blir en syndebukk for alt som går galt. Antisemittismen kommer til tankene.

Whaat? Dette må være den mest useriøse sammenligningen jeg har sett. Om jeg tolker deg korrekt så sammenligner du kritikk mot antivaxxere med holocaust (satt litt på spissen)... De som nekter å vaksinere seg ødelegger for resten av oss. Hadde de hatt et vitenskapelig grunnlag for å nekte så hadde det vært én ting, men all vitenskap tyder på at vaksinen er mange, mange, mange ganger tryggere enn å faktisk få covid.

Folk må slutte med dette "my body my choice"-tullet. Alle andre steder i samfunnet har vi restriksjoner på folk som velger å gjøre idiotiske ting. 

Lenke til kommentar
Kajac skrev (26 minutter siden):

Whaat? Dette må være den mest useriøse sammenligningen jeg har sett. Om jeg tolker deg korrekt så sammenligner du kritikk mot antivaxxere med holocaust (satt litt på spissen)...

Nei, jeg sammenligner det at majoriteten vender seg mot en liten minoritet med antisemittisme. Antisemittisme førte ikke til gassing av jøder fra dag én, men det åpnet gradvis opp for det. Det er derfor denne typen mentalitet vi er vitne til nå er så skummel. Det kan fort gå veldig, veldig galt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...