Gå til innhold

Google truer ansatte med sparken hvis de ikke vaksinerer seg


Anbefalte innlegg

Abigor skrev (13 minutter siden):

Under 50% av innlegelsene er vaksinert - er dette "nok en god effekt"? Folk som er vaksinert 3 ganger blir smittet og inlagt på sykehus. Jeg skjønner ikke de som sier at vaksinen er god eller at den funker.

Det var dette med prosentregning da. 
Når det er 4,2 millioner mennesker som har fått første dose, 3,8 som har fått to doser(Fullvaksinert) og 0,9 millioner med booser dose. Så holder du det opp mot at vi er 5,4 millioner mennesker i Norge.
Av de uvaksinerte er det abolutte flertallet barn og unge opp til 18 år. Disse er knapt registrert inne på sykehusene våre.
Da står du igjen med en svært liten andel mennesker som står for flertallet av innleggelser.
Er du da med på at vaksineringen har god effekt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Noxhaven said:

Når en 130kg kar på gata nyser på deg og du går opp 50kg over natta så flyttes nok grensa til å omhandle luftsmitte fedme også..

Vaksine hjelper dog ikke mot dette.  Derimot vil det at folk over 50 år ser til at for h***ete holde seg hjemme stoppe hele problemet.

Lenke til kommentar
The Very End skrev (6 minutter siden):

Du er klar over at saken han referer til kommer fra dagsrevyen (NRK i går, 19:00 sendingen), og at sykehus(ene) var krystallklare på at grunn ekstra arbeid knyttet til covid var det ikke tilstrekkelig ressurser til å behandle "vanlige" pasienter i like stor grad? Selv hjertepasienter må nå vente på behandling.

Du har lov til å bruke huet.

Jeg ba ham holde langvarige skadevirkninger fra Covid opp mot hjerteproblemer relatert til vaksiner. JEg oppfatter ham som an som argumenterer mot vaksinering.

Forstår ikke kommentaren din her "End". Kanskje du kan bruke "huet" og forklare.

Ref hele konversasjonen:

Sitat
  Capitalist Hippie skrev (9 timer siden):

Så sånn ca. 100 innlagte mennesker mot ca. 5 millioner som alle "absolutt må" ta denne vaksinen hver 6. mnd - satt opp i mot nåværende og fremtidige hjerteproblemer m.m. for disse? Fiffig strategi.

Fiffig og totalt ubegrunnet argumentasjon fra deg.
Kan du holde hjerteproblemer opp mot senvirkninger etter Covid


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, -Birger- said:

Det var dette med prosentregning da. 
Når det er 4,2 millioner mennesker som har fått første dose, 3,8 som har fått to doser(Fullvaksinert) og 0,9 millioner med booser dose. Så holder du det opp mot at vi er 5,4 millioner mennesker i Norge.
Av de uvaksinerte er det abolutte flertallet barn og unge opp til 18 år. Disse er knapt registrert inne på sykehusene våre.
Da står du igjen med en svært liten andel mennesker som står for flertallet av innleggelser.
Er du da med på at vaksineringen har god effekt?

Jeg kan gå med på at den har en effekt. Men når folk med 3 vaksiner blir syke og innlagt på sykehus vil jeg ikke beskrive effekten som god. På samme måte som at om jeg skifter dekk for 3. gang etter punktering og det fortsetter å punktere vil jeg ikke si at dekkene er gode.

Jeg synes denne delen er underkommunisert i media. Folk snakker om at hvis bare "alle" vaksinerer seg så kan vi bli ferdig med pandemien. Men å er folk (nesten alle?) vaksinert 1, 2 og 3 ganger og vi fortsetter å stenge ned. Trenden virker å være at til neste år er det ny variant og 4. dose. Året etter? Enda en variant og 5. dose. Hvor lenge skal folk holde på at vaksinen fungerer og at vaksinen er løsningen på pandemien?

Endret av Abigor
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Abigor said:

Jeg kan gå med på at den har en effekt. Men når folk med 3 vaksiner blir syke og innlagt på sykehus vil jeg ikke beskrive effekten som god. På samme måte som at om jeg skifter dekk for 3. gang etter punktering og det fortsetter å punktere vil jeg ikke si at dekkene er gode.

Om vi sier 175 av de sykehusinnlagte er uvaksinerte, og de ville utgjøre ca 5% i det tilfelle vaksinene ikke fungerte, så kunne man forventet at det ville vært ca 3500 på sykehus med Covid-19 i dag, om vaksinene ikke fungerte.

Det ville vært *fullstendig* kaos, folk ville ikke fått nødvendig hjelp og ville dødd alene i korridorer.

Vaksinene er ikke perfekte, men de er latterlig mye bedre enn ingenting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
21 minutes ago, -Birger- said:

Jeg ba ham holde langvarige skadevirkninger fra Covid opp mot hjerteproblemer relatert til vaksiner. JEg oppfatter ham som an som argumenterer mot vaksinering.

Forstår ikke kommentaren din her "End". Kanskje du kan bruke "huet" og forklare.

Ref hele konversasjonen:


 

Edit (09:50): usikker på hva du mener, mener du eller han at hjerteproblemer knyttet til vaksinering overgår covid helserelaterte problemer? Eller mener du at det er selve sammenligningen som er problemet? I så tilfelle bommer jeg helt og beklager.

Skal man begynne å vurdere disse to mot hverandre ville jeg sett for meg at man blir nødt til å:

1) Dokumenter graden av hjerteproblemer som har en kausalitet med vaksineringen.

2) Dokumenter og sammenlign at andelen mennesker med en slik kausalitet er større enn mengden mennekser som opplever problematiske langtidseffekter av covid, og avveie mtp. samfunnsøkonomi.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Om vaksinene ikke fungerte ville man forvente at omkring 95% av de på sykehus var vaksinerte. (Justert for vaksinasjonsgrad i de forskjellige aldersgruppene. Ettersom yngre, som har lavere risiko for alvorlig sykdom, har lavere vaksinasjonsgrad.)

Men fordi vaksinene virker reduseres antall sykehusinnleggelser blant de vaksinerte massivt, og man sitter igjen med at de uvaksinerte utgjør en svært stor andel av de som havner på sykehus.

Med slike tall er det jo helt meningsløst å kjempe for å optimalisere bort de siste 5% av sykehusinnleggelsene.  Hvis man via vaksine har redusert sykehusinnleggelsene med 90-95% så er det på tide å holde kjeft og la uvaksinerte være i fred.

Omikron kommer nå og vi kommer til å ha en stor bølge med smitte hvor en mikroskopisk andel havner på sykehus.  I og med at Omikron har veldig få bivirkninger så kommer bivirkninger fra vaksinen til å være relativt sett mye større.  Størrelsesorden 10-20x flere skader RELATIVT til skader fra Omikron sammenlignet med Delta.

Disse to tingene samlet burde få folk til å slutte med vaksinehysteriet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, oppat said:

Med slike tall er det jo helt meningsløst å kjempe for å optimalisere bort de siste 5% av sykehusinnleggelsene.  Hvis man via vaksine har redusert sykehusinnleggelsene med 90-95% så er det på tide å holde kjeft og la uvaksinerte være i fred.

Det er absolutt meningsfullt å fortsette å optimalisere, så lenge sykehusene sliter med kapasiteten. Smitten stiger fortsatt, og det er ikke usannsynlig vi vil passere både 500 og 1000 innlagte før det snur. Det at folk ikke får den hjelpen de trenger fører til mange unødvendige dødsfall.

11 minutes ago, oppat said:

Omikron kommer nå og vi kommer til å ha en stor bølge med smitte hvor en mikroskopisk andel havner på sykehus.  I og med at Omikron har veldig få bivirkninger så kommer bivirkninger fra vaksinen til å være relativt sett mye større.  Størrelsesorden 10-20x flere skader RELATIVT til skader fra Omikron sammenlignet med Delta.

Disse to tingene samlet burde få folk til å slutte med vaksinehysteriet.

Det har vært en hypotese om at Omikron gir mildere sykdom enn Delta, men det ser mer og mer ut som det ikke er tilfelle. Det er fortsatt for tidlig til å konkludere, men data fra Danmark tyder på at det er liten forskjell i forhold til Delta. 

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Om vi sier 175 av de sykehusinnlagte er uvaksinerte, og de ville utgjøre ca 5% i det tilfelle vaksinene ikke fungerte, så kunne man forventet at det ville vært ca 3500 på sykehus med Covid-19 i dag, om vaksinene ikke fungerte.

Det ville vært *fullstendig* kaos, folk ville ikke fått nødvendig hjelp og ville dødd alene i korridorer.

Vaksinene er ikke perfekte, men de er latterlig mye bedre enn ingenting.

Det høres jo veldig flott ut! En side som jeg synes har vært dårlig kommunisert i media. Nå har "nesten alle" fått 1, 2 eller 3 vaksiner, likevel stenger vi ned. Faktum er at vaksinen ikke hjelper mot å stenge ned landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, The Very End said:

Ok, men da er dokumentasjonskravet på dine skuldre. Derfor:

1) Dokumenter graden av hjerteproblemer som har en kausalitet med vaksineringen.

2) Dokumenter og sammenlign at andelen mennesker med en slik kausalitet er større enn mengden mennekser som opplever problematiske langtidseffekter av covid. Eventuelt faglig argumenter for hvorfor vi skal følge ditt forslag.

Det er absolutt ikke så lett.  Det finnes enormt mange variable man må ta hensyn til.

1) Det å dokumentere noe som det ikke er forsket nok på er helt feil metodebruk. Kausalitet kommer til å vises en gang i framtiden.  I dag er det korrekte å bruke bayes teorem:  starte med sin subjektive tro og rasjonelt prosessere den informasjon som er tilgjengelig for så å få en ny subjektiv tro.

2) Her finnes det enormt mange variable å ta hensyn til.  Tror man på D-vitamin?  Kanskje vaksine er unødvendig for de som har nok D-vitamin (Sør-Afrika).  Hva med ivermectin?  Osv.  Det å anta at vaksine er enste behandlingsmetode samt at det ikke er mulig å booste immunforsvaret er feil.  Har høyt utdannede mindre sjanse for å få Covid?  I såfall kan vi anta at de gjør ulike smarte triks (som f.eks. å ta D-vitamin) som fungerer uten at vi helt vet hva.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det er absolutt meningsfullt å fortsette å optimalisere, så lenge sykehusene sliter med kapasiteten.

Men jeg har sett på nyhetene så lenge jeg kan huske at sykehusene sliter med kapasiteten. Så det du sier er at så lenge sola går opp i øst og ned i vest så er det meningsfullt å fortsette å optimalisere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Abigor said:

Det høres jo veldig flott ut! En side som jeg synes har vært dårlig kommunisert i media. Nå har "nesten alle" fått 1, 2 eller 3 vaksiner, likevel stenger vi ned. Faktum er at vaksinen ikke hjelper mot å stenge ned landet.

Vaksinene hjelper mot å stenge ned landet, men det er ikke en perfekt løsning. Om alle var fullvaksinerte ville vi kanskje hatt 200 innlagte på sykehus, altså vi ville vært på nivået fra midten av november. En måned forsinkelse i å komme opp i problematiske nivåer med sykehusinnleggelser ville i hvert fall kunne forsinket denne nedstengningen til januar. Kanskje kunne man unngått den helt, men det virker usannsynlig med Omikron.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (17 minutter siden):

Jeg kan gå med på at den har en effekt. Men når folk med 3 vaksiner blir syke og innlagt på sykehus vil jeg ikke beskrive effekten som god. På samme måte som at om jeg skifter dekk for 3. gang etter punktering og det fortsetter å punktere vil jeg ikke si at dekkene er gode.

Jeg synes denne delen er underkommunisert i media. Folk snakker om at hvis bare "alle" vaksinerer seg så kan vi bli ferdig med pandemien. Men å er folk (nesten alle?) vaksinert 1, 2 og 3 ganger og vi fortsetter å stenge ned. Trenden virker å være at til neste år er det ny variant og 4. dose. Året etter? Enda en variant og 5. dose. Hvor lenge skal folk holde på at vaksinen fungerer og at vaksinen er løsningen på pandemien?

Flesteparten av dei som blir innlagte på sykehus med covid, er uvaksinerte og vaksinerte folk som ved ulike grunner har nedsatt immunforsvar. Tar ein bort dei uvaksinerte, kunne ein sikkert ha åpnet samfunnet for fult, uten nedstengninger, då presset på sykehusene ikkje hadde vært så stort.

Når ressursene er så store pr pasient, då det kreves isolering, 24/7 overvåkning, fullt smittevern etc, kan det vel kanskje tenkast at på bakgrunn av dette, uavhengig om vaksinen fungerer mot smitte (nåke den også gjer) burde dei uvaksinerte skjerpe seg å ta del i dugnaden slik at vi kan komme så nær som mulig tilbake til normalen. Nedstengninger som skjer nå, er pga uvaksinerte som sprenger sykehuskapasitetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (45 minutter siden):

Jeg kan gå med på at den har en effekt. Men når folk med 3 vaksiner blir syke og innlagt på sykehus vil jeg ikke beskrive effekten som god. På samme måte som at om jeg skifter dekk for 3. gang etter punktering og det fortsetter å punktere vil jeg ikke si at dekkene er gode.

Jeg synes denne delen er underkommunisert i media. Folk snakker om at hvis bare "alle" vaksinerer seg så kan vi bli ferdig med pandemien. Men å er folk (nesten alle?) vaksinert 1, 2 og 3 ganger og vi fortsetter å stenge ned. Trenden virker å være at til neste år er det ny variant og 4. dose. Året etter? Enda en variant og 5. dose. Hvor lenge skal folk holde på at vaksinen fungerer og at vaksinen er løsningen på pandemien?

Den har god effekt. Den er ikke en 100% løsning. Og jeg ser mange referanser i media om at effektiviteten til de forskjellige vaksinene. Men, mange forstår kanskje ikke det som er formidlet. At effektiviteten til vaskinene er varieerende er også tatt opp gang på gang. Dess eldre en blir dess svakere blir imunfosvaret vårt. Det samme er med de som har sykdommer med redusert imunfosvar og de med transplantasjoner.

En ser lett det som passer inn der og da. Mange er nok også ikke i risikogruppene og er drit lei og orker ikke lese disse sakene.

Og dersom det kommer nye mutasjoner som er farlige, ja så må tiltakene fortsette. Er det andre alternativer?

Det er som legen i Sandnes sa når hun bøt sammen her om dagen, har du bedre alternativ så ta kontakt med FHI. Med en gang!

Lenke til kommentar
oppat skrev (46 minutter siden):

Med slike tall er det jo helt meningsløst å kjempe for å optimalisere bort de siste 5% av sykehusinnleggelsene.  Hvis man via vaksine har redusert sykehusinnleggelsene med 90-95% så er det på tide å holde kjeft og la uvaksinerte være i fred.

Omikron kommer nå og vi kommer til å ha en stor bølge med smitte hvor en mikroskopisk andel havner på sykehus.  I og med at Omikron har veldig få bivirkninger så kommer bivirkninger fra vaksinen til å være relativt sett mye større.  Størrelsesorden 10-20x flere skader RELATIVT til skader fra Omikron sammenlignet med Delta.

Disse to tingene samlet burde få folk til å slutte med vaksinehysteriet.

Ta kontakt med FHI med EN GANG! Du sitter på infomrasjon som de ikke har!!!! Og ikke minst, du er klarsynt!!!!! Du ser fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det er absolutt meningsfullt å fortsette å optimalisere, så lenge sykehusene sliter med kapasiteten. Smitten stiger fortsatt, og det er ikke usannsynlig vi vil passere både 500 og 1000 innlagte før det snur. Det at folk ikke får den hjelpen de trenger fører til mange unødvendige dødsfall.

Det har vært en hypotese om at Omikron gir mildere sykdom enn Delta, men det ser mer og mer ut som det ikke er tilfelle. Det er fortsatt for tidlig til å konkludere, men data fra Danmark tyder på at det er liten forskjell i forhold til Delta. 

Se på hva som IKKE gjøres.

Omikron kommer til å herje i en veldig kort periode.  Det at noen hjertepasienter ikke får hjelp og dør i løpet av noen uker er kanskje et problem, eller kanskje det ikke er noe problem i det hele tatt.  Har vi tilgang til analysen og estimatene eller er argumentene basert på følelser?

Siste tall fra Danmark støtter at Omikron gir mildere syksom enn Delta.  Men hvis det nå viser seg at Omikron tar hardere på danskene enn Sør-Afrikanere så må vi set på hva som er forskjellen mellom de to landene.

I Sør-Afrika er en god del av befolkningen hvite.  De har dermed samme etnisitet som oss.  Hvis hvite Sør-Afrikanere som har tatt sin vaksine ikke har noe problem med denne sykdommen mens samme etnisitet med samme vaksine i Danmark får problem, hva tenker du da?  Jeg ville sett på f.eks. nivåer på D-vitamin i kroppen.  Hvorfor ber ikke FHI oss alle ta 0.1mg D-vitamin daglig noe vi vet har effekt?  Det finnes f.eks. ingen bra dokumentasjon på effekten vaksinen har mot Omikron.  Vi bare antar at den fungerer "greit nok".  Gitt den enorme mengden kvasi-vitenskap som brukes for å pushe vaksinen, hvor lite energi brukes på å pushe f.eks. D-vitamin som vi vet har effekt og INGEN sideeffekter.  Måten dette håndteres på er ikke rasjonelt i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...