Gå til innhold

Hva skal du stemme på i år?  

267 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på?

    • Høyre
      23
    • Arbeiderpartiet
      37
    • MDG
      26
    • Liberalistene
      13
    • SV
      13
    • Venstre
      19
    • FRP
      33
    • KrF
      1
    • Rødt
      29
    • Demokratene
      15
    • Andre
      12
    • Senterpartiet
      26
    • Blank
      13
    • Skal ikke stemme
      7

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 13. sep. 2021, 21:59

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (13 minutter siden):

Hadde du sagt det samme om det var FRP som ble nevnt? Jeg er ikke for å kaste kaker eller spytte på noen partier men det er rart hvor dobeltmoralsk mange er når det gjelder partier de selv ikke liker.

Eh... ja..? Man spytter da ikke etter folk, uavhengig av parti eller forsåvidt også alt annet. Utrolig merkelig uttalelse å si at man er fristet til å spytte på politikere, mener nå jeg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 hours ago, Snikpellik said:

Eh... ja..? Man spytter da ikke etter folk, uavhengig av parti eller forsåvidt også alt annet. Utrolig merkelig uttalelse å si at man er fristet til å spytte på politikere, mener nå jeg. 

Selvsagt ingen har vel vært uenig i det?

Jeg bare merker meg at få tar til orde mot kakekastere så lenge det er FRP i skuddlinjen. All slik form for oppførsel mener jeg ligger i samme klasse forkastelig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kakekaster-domt-til-45-dagers-fengsel/60312650

https://forum.doktoronline.no/topic/203045-er-det-mer-legitimt-å-kaste-bløtkake-på-carl-i-hagen-enn-kristin-halvorsen/

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvorfor jeg skulle ta til orde mot kakekasting i 2005 og 2016, det var snakk om en bruker her som snakket om et ønske om å spytte på politikere da hen skulle stemme og jeg kommenterte det.

Når det gjelder stråmannen kakekasting så er ikke det noe bedre nei. Handler om folkeskikk, og lovlig er det heller ikke. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
19 hours ago, G said:

Håper ikke demokratene er miljøfiendtlige. Men, at de også ser verdien av et godt miljøvern utført på en mer moderat, men gjerne en effektiv måte. Det er designet på tiltakene som betyr noe for hvordan det blir med slagkraft og hvordan det oppleves for folk.

Fra demokratenes program under punkt 12. Miljø (det finnes ikke noe om klima) kanskje fordi punkt 12.1. heter:

 Vi avviser teorien om menneskeskapt global oppvarming

-Og sier:

Vi lever i dag i en varm periode med temperaturer lignende middelalderens og den romerske varmetid.
Datamodellene til IPCC kan ikke forklare disse tidligere klimaendringene på jorden.
De tar heller ikke hensyn til at jordens klima ikke er fullt ut forstått, ikke kan forutsies på lang sikt, og ikke tar hensyn til påvirkningen fra vanndamp, eller påvirkning fra solaktivitet.
Det innebærer at vi ikke kan stole helt på FNs klimapanel, som er dypt politisert, og heller ikke kan
stole på at “klimatiltakene” vil fungere, siden disse ikke er vitenskapelig begrunnet.
Byråkrater tjener store penger på klimaavgifter og klimakvoter og deres forskere blir dermed godt betalt til å servere noe som bekrefter dyster klimapropaganda.
Ensidig statlig finansiert klimainformasjon, bl.a. i skoleverket, NRK og i politisk ensrettede
forskningsmiljøer, må opphøre.
Det samme må myndighetenes aktive spredning av angst, uro og klimaredsel i befolkningen. Politikere skal roe situasjoner, ikke skape panikk.
Media og myndigheters systematiske sensur av fakta og motforestillinger til påstandene om at det eksisterer en klimakrise, må også motarbeides. Målet må være å få fakta på bordet i enhver sak, slik at politikere og velgere kan ta riktige valg.
Så har ikke vært tilfelle i klimaspørsmålet.
CO2 er ikke forurensning, men en uunnværlig bestanddel av alt planteliv.
CO2 har effekter som økt plantevekst, og er dermed et positivt bidrag til den globale matforsyningen.
Vi bør fortsatt ha forskning på jorden klima, men den skal være uten binding til klimaindustrien, og levere etterprøvbare resultater, som stemmer med observerbare fakta.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 hours ago, Theo343 said:

Hadde du sagt det samme om det var FRP som ble nevnt? Jeg er ikke for å kaste kaker eller spytte på noen partier men det er rart hvor dobeltmoralsk mange er når det gjelder partier de selv ikke liker.

Sånn er det bare. Man hegner om de man liker. Både Tajik og Listhaug er blitt utsatt for usaklig hets. Men reaksjonene fra den progressive venstresiden kunne ikke være mer annerledes. Hets av Tajik eller andre av venstresidens yndlinger blir møtt med massive reaksjoner og sterk fordømmelse, mens hets av Listhaug og andre de hater blir møtt med stilltiende aksept. 🤭

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Dassen said:

Det er sikkert vel og bra med et Naturvernforbundet. Men, jeg tror at de fleste skjønner at miljøvern er viktig, nesten uansett parti. Er de blå partiene så ille for miljøet egentlig, og hva er kriteriet (nåløyet) for at Naturvernforbundet skal gi den grønne haken? (ment som et poeng, og ikke for å fiske etter detaljene, da kunne jeg åpnet PDF-en og kanskje funnet det).

Det viktige blir å få til mest mulig miljøvern innenfor rimelighetens grenser. Dersom Norge kan bidra til å innovere verden over på miljøvern så vil jeg si at det hadde vært noe stort. Framfor å være så streng på absolutt alt. Jeg synes mikroplast er urovekkende. Mulig at CO2-regnestykket er vesentlig, og jordkloden er jo på feil vei.

Men, hvorfor skal CO2 pumpes ned i brønner i Nordsjøen. Ikke bare lagrer du vekk CO2, men oksygenet i den forbindelsen. Hva med planteriket både naturlig og kunstig. Kunne man brukt noe mer CO2 til å stimulere mer grønn vekst? Tør vedde på at det finnes geniale løsninger/konsepter for hvordan menneske kan snu den dårlige trenden vi står midt oppi på overtid.

Lenke til kommentar
G skrev (22 timer siden):

Javel. Da reiser jeg til stemmelokalet for å forhåndsstemme.

Får håpe at ingen MDG-politikere står lagelig til, for da hadde jeg kanskje vært fristet til å spytte på dem. Sorry, men jeg synes miljøentusiasmen er samfunnsødeleggende og for overivrig. Jeg er like mye for å redde miljøet som dem. Men tiltakene må være fornuftige. Vi sitter f.eks. med en fossil bilpark, og fossildrivstoffet forsvinner ikke fra forbruksøkosystemet okke som. Oljen pumpes opp og det der. Enten det blir plastikk som surrer rundt i en stor virvel i havene eller til annen bruk.

Det koster miljøet å produsere en fossilbil og en EL-bil. Ergo så bør fossilbilparken få leve til den går ut på dato. Vi har uansett ingen nysalg av særlig mange fossile kjøretøy annet enn til f.eks. militære og spesielle tilfeller.

Dette med bilpolitikk er litt morsomt. Det sparkes inn åpne dører her. 

Stortinget har enstemmig vedtatt et mål om at det kun skal selges fossilfrie nye privatbiler fra 2025. Det målet er helt realistisk å nå. Det betyr IKKE på noen måte at noen har tenkt å nekte folk å kjøre sin gamle fossilbil etter 2025, det er vel ikke noe tema noe sted. Ikke engang hos MDG. Drivstoffet kan hende blir dyrt, bompenger kan hende blir dyrt, og man kommer nok til å gjøre det ekstra attraktivt å satse på fossilfritt, men ingen kommer til å nekte noen å kjøre sin gamle bil, ikke på mange år enda. 
I noen begrensede områder i de største byene ønsker man å begrense biltrafikken ja, men det er altså ikke snakk om noe generelt forbud mot den typen bil.

Folk må rett og slett slutte å "argumentere" for at man enda i mange år framover skal få lov til å kjøre sin gamle fossilbil. Det er ingen som har tenkt å nekte noen det. 

Endret av jonlem
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (På 2021-6-10 den 18.11):

Jeg er ganske usikker på hva jeg vil stemme på i år. Jeg har stemt FrP før, men i år blir det kanskje for første gang SP eller Rødt. Grunnen er at FrP hjelper en norsk regjering med H i spissen å dra Norge i retning mot mer globalisme og integrering i EU. Det er flott at FrP jobber for lavere avgifter, mindre tåpelige reguleringer, mindre bompenger, bedre veier og strengere innvandringspolitikk, men det hjelper lite når det først og fremst er Høyre som styrer retningen for landet.

Vindmøller, Acer, strømkabler til utlandet, dårligere kår for de svakeste i samfunnet (jeg er for rusreform og mot AAP kutt/karenstid da jeg selv har vært på AAP), en fraværende distriktspolitikk og andre områder gjør at jeg ikke ønsker å stemme blått denne gang. En stemme til partier som Demokratene eller andre småpartier vil være en proteststemme og ikke en stemme som påvirker retningen man drar landet. Det er i realiteten et valg mellom blått og rødgrønn blokk. SP kan være et godt alternativ for oss som bor i distriktene og ikke ønsker å se naturen ødelegges av vindmøller eller distriktsfiendlig politikk som den MDG ønsker.

Stemme på Sp er som å skru av bryteren i Norge. De er kun opptatt av bønders ve og vel. Intet annet. Det er svakheten med de rød/ grønne. Sp destruktive  væren. Det å skru klokken tilbake. Få noe tilbake i tuben.  

Jeg håper vi klarer å bli klar over hvor syk EØS avtalen er. Vi må få flere til å engasjere seg i politikk utviklingen i EØS området før det er for sent. Vi må få statlig hånd på salg av strøm til utlandet , like viktig som vi må få tilbake Cermag på statlige hender og Entra m.fl. 

Sp er dessverre ikke opptatt av noe annet enn overføringer og vern av næringsindustrien og bønders inntekt. De fleste i Norge bor nå i tettbygde strøk og i byer. Det er kun ca.38000 bønder igjen. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, jonlem said:

Dette med bilpolitikk er litt morsomt. Det sparkes inn åpne dører her. 

Stortinget har enstemmig vedtatt et mål om at det kun skal selges fossilfrie nye privatbiler fra 2025. Det målet er helt realistisk å nå. Det betyr IKKE på noen måte at noen har tenkt å nekte folk å kjøre sin gamle fossilbil etter 2025, det er vel ikke noe tema noe sted. Ikke engang hos MDG. Drivstoffet kan hende blir dyrt, bompenger kan hende blir dyrt, og man kommer nok til å gjøre det ekstra attraktivt å satse på fossilfritt, men ingen kommer til å nekte noen å kjøre sin gamle bil, ikke på mange år enda. 
I noen begrensede områder i de største byene ønsker man å begrense biltrafikken ja, men det er altså ikke snakk om noe generelt forbud mot den typen bil.

Folk må rett og slett slutte å "argumentere" for at man enda i mange år framover skal få lov til å kjøre sin gamle fossilbil. Det er ingen som har tenkt å nekte noen det. 

Jo enkelte politikere, mer enkelte politikere ønsker å forby fossilbilen i byer, noe ala kopiere tyskere på sånt. Da får de heller gjøre hele bykjernen bilfri mener jeg og legge opp til voldsomme parkeringsanlegg eller forvente at nye byer oppstår ute på bygda nær kjøpesentrene etterhvert og byene blir rene bosoner og utelivssoner. Tviler på at dere rendyrkede miljøvernere skal greie å vinne folkesjelen når bilen straffes alltid så hardt. Den er et nødvendig gode i vår moderne tid. Så får man heller modernisere pø om pø.

Har fått med meg at EL-biler er eneste lovlige nå øyeblikk. Var også derfor jeg skrev at militære kjøretøy og andre unntak i en tidligere post.. Så jeg er ikke helt uinformert.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en "missed opertunity" at disse valgomatene ikke lager synlig statistikk for den beste matchen basert på alle som prøver den.

På den måten kunne VG og andre gitt en direkte og LIVE oversikt over stemningen i folket fremfor disse "telefonintervjuene - vi ringe 982 personer for å lage et stolpediagram" fra div. kilder som jeg synes er litt tvilsomme.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk Trond Giske på besøk – inviterte til «Allsang uten grenser»
https://www.nrk.no/trondelag/arbeiderpartiet-i-orland-inviterte-til-allsang-uten-grenser-med-trond-giske-1.15604866

Sitat

Lokallaget inviterte til «Allsang uten grenser» med Trond Giske som konferansier. Etter sterke reaksjoner endret de invitasjonen. – Må beklage om noen har følt seg støtt, sier lokallagslederen.

Classy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...