Gå til innhold

Hva skal du stemme på i år?  

267 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på?

    • Høyre
      23
    • Arbeiderpartiet
      37
    • MDG
      26
    • Liberalistene
      13
    • SV
      13
    • Venstre
      19
    • FRP
      33
    • KrF
      1
    • Rødt
      29
    • Demokratene
      15
    • Andre
      12
    • Senterpartiet
      26
    • Blank
      13
    • Skal ikke stemme
      7

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 13. sep. 2021, 21:59

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sp-topp åpner for SV-samarbeid: – En reell problemstilling
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RyPO9a/sv-i-regjering-det-vil-ikke-vedum-snakke-om

Sitat

Stortingsrepresentant Per Olaf Lundteigen utelukker ikke et regjeringssamarbeid mellom Senterpartiet og SV.

Første tegn på at Vedums tidligere løfte om ikke å gå i regjering med SV kanskje ikke er et så veldig vanntett løfte likevel.

Tonen virker å være litt annen nå, og Vedum vil ikke kommentere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Snikpellik said:

FE4E816C-9CD9-47F4-B946-DCC114194E59.thumb.jpeg.2682dcb0b4cec968e905e838db87c969.jpeg

Førstekandidaten til Stortinget fra Oslo Frp er i det minste ærlig!

Vi har nok av problemer i eget land så jeg kan forstå at man ikke orker alle verdens problemer. Jeg vil si det er verre om man fokuserer mer på problemer i utlandet enn i Norge. Men man har jo heldigvis utenriksministre etc. til slikt.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Snikpellik said:

Sp-topp åpner for SV-samarbeid: – En reell problemstilling
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RyPO9a/sv-i-regjering-det-vil-ikke-vedum-snakke-om

Første tegn på at Vedums tidligere løfte om ikke å gå i regjering med SV kanskje ikke er et så veldig vanntett løfte likevel.

Tonen virker å være litt annen nå, og Vedum vil ikke kommentere.

Finnes det vanntette løfter i politikk?

Som man sier. Det er 2 ting ingen vil se hvordan blir til.
1. Pølser
2. Politikk

Ingen vil vite hvordan pølser og politikk blir til.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er begrunnelsen for at man fremdeles ikke kan stemme på nett? Bankkonto, personnummer, helseinfo ligger allerede på nett (forhåpentligvis trygt) så det kan vel ikke være sikkerhet det går på? Det hadde vært fantastisk å bare logge seg inn på Altinn eller hva søren, klikke Valg 2021, få opp alle deltagende partier + liste over partienes håpefulle (med mulighet for å stemme hver enkelt opp eller ned) og deres partiprogrammer (hvert med en "Stem på"-knapp) og så gjøre et kvalifisert valg. 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Vi har nok av problemer i eget land så jeg kan forstå at man ikke orker alle verdens problemer. Jeg vil si det er verre om man fokuserer mer på problemer i utlandet enn i Norge

Syns det er greit å ta det med. Jeg sliter med at vi har norske partier som sitter å ser Israel sprenge hundrevis av barn, uten og si noe som helst. AP fant ut at man skulle ødelegge Libya, der flyter det stadig vekk barn.

Endret av leifeinar
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, XE800 said:

Hva er begrunnelsen for at man fremdeles ikke kan stemme på nett? Bankkonto, personnummer, helseinfo ligger allerede på nett (forhåpentligvis trygt) så det kan vel ikke være sikkerhet det går på? Det hadde vært fantastisk å bare logge seg inn på Altinn eller hva søren, klikke Valg 2021, få opp alle deltagende partier + liste over partienes håpefulle (med mulighet for å stemme hver enkelt opp eller ned) og deres partiprogrammer (hvert med en "Stem på"-knapp) og så gjøre et kvalifisert valg.

Det er nok fordi det ikke skal være mulig å tvinge deg til å stemme mot din vilje.

Du skal gå alene inn i valgboden av samme grunn. 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Javel. Da reiser jeg til stemmelokalet for å forhåndsstemme.

Får håpe at ingen MDG-politikere står lagelig til, for da hadde jeg kanskje vært fristet til å spytte på dem. Sorry, men jeg synes miljøentusiasmen er samfunnsødeleggende og for overivrig. Jeg er like mye for å redde miljøet som dem. Men tiltakene må være fornuftige. Vi sitter f.eks. med en fossil bilpark, og fossildrivstoffet forsvinner ikke fra forbruksøkosystemet okke som. Oljen pumpes opp og det der. Enten det blir plastikk som surrer rundt i en stor virvel i havene eller til annen bruk.

Det koster miljøet å produsere en fossilbil og en EL-bil. Ergo så bør fossilbilparken få leve til den går ut på dato. Vi har uansett ingen nysalg av særlig mange fossile kjøretøy annet enn til f.eks. militære og spesielle tilfeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slapp å se noen politikere tilstede, siden det var et forhåndsvalg utenfor selve kommunesentrum. Ble Høyre i fra meg denne gang. Ikke nødvendigvis neste gang for jeg tar valg for valg. Og det er også forskjeller på Stortings- og kommune-/fylkesvalg på hva man behøver å stemme på.

Jeg synes at Høyre-styrt regjering har håndtert pandemien eksemplarisk ut i fra de forutsetninger pandemihendelsen gir. Først og fremst det som gjør at de får min stemme. Men håper at valget mitt er et bra et. Håper at Høyre er for alle folk de også. Selv om de har en litt næringsrettet politikk. Men, vi behøver næring for å kunne få inn noe skatter også. Viktig å gjøre det enkelt for folk å drive bedrifter.

Endret av G
Lenke til kommentar
15 minutes ago, PosteMonopolet said:

Demokratene er det partiet for oss som vil gi motvekt til «MDG-politikk». Dem er blant annet for bilisme og mot klimahysteri.🙂

Takk. Da kan jeg følge med på hva slags politikere som styrer på der da sånn utover kommende stortingsperiode. Vet ikke om det er partiet for meg, men man kan aldri vite før man har kikket på hva de står for. Regner med at de er så marginalt små, som jo er en bitteliten ulempe i helheten, at det er derfor jeg kjenner dem for dårlig. Synes jo knapt på meningsmålingene de.

Håper ikke demokratene er miljøfiendtlige. Men, at de også ser verdien av et godt miljøvern utført på en mer moderat, men gjerne en effektiv måte. Det er designet på tiltakene som betyr noe for hvordan det blir med slagkraft og hvordan det oppleves for folk.

I norsk sammenheng så burde man vel begynt i Miljødirektoratet og vært litt mindre slepphendte med utslippstillatelser eksempelvis på en av mange ting.

Endret av G
Lenke til kommentar
On 8/8/2021 at 4:57 PM, frohmage said:

Funker det?

Ellers virker det ikke som bedriftene i Oslo sentrum er like misfornøyde med MDG sin politikk som folk utenfra er.

Handelsstanden var negative til bilfritt byliv, men nå er tonen en annen.

Jeg er heller ikke i mot byfritt billiv. Men, da må det være gode parkeringsmuligheter og transportmuligheter inn til bykjernen. Det bør by på liknende komfort som billivet hvor man slipper for mye vær og vind. Blir sikkert dyrt nok, men det tjenes vel tilbake til slutt.

Lenke til kommentar
16 hours ago, fivebigcities said:

Det er nok fordi det ikke skal være mulig å tvinge deg til å stemme mot din vilje.

Du skal gå alene inn i valgboden av samme grunn. 🙂

Det er også vanskelig å utnevne noen med overoppsyn uten at disse har innsikt i hva du har stemt også. Blir liksom litt vanskelig å sette av et korps med mennesker som har overoppsynet også må man avlive disse etterpå av personvernshensyn etter at de har godkjent valget.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Da har valget begynt. Fra i dag kan man forhåndsstemme i alle kommuner. På valgdagen må man avgi stemme i folkeregistrert kommune.

Et godt tips i år er å forhåndsstemme i så god tid som mulig, slik at man minimerer sjansen for å havne i karantene og at det hindrer deg i å få stemt.

Fakta :laugh:

Lenke til kommentar

Forhåndsstemte på vei hjem fra jobb i dag, da valglokalet lå beleilig på veien og det var en relativt kort kø.🙂

Stemte Demokratene. Om det ikke blir noe politisk 💥 av et valg for dem, så er det i alle fall noe økonomisk støtte for neste valg i stemmen.

Fikk valgkort på digipost og sto klar, men de tok heller fødselsnummer. Kun på valgdagen de scanner valgkortene på mobil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...