Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

G skrev (3 minutter siden):

haha Yessmann. Alt for å sverte regjeringen dette. Du utelot følgende sitat:

 

Jeg stiller et oppriktig spørsmål så du kan spare deg drittslengingen.

Ja, HVIS nødvendig. Dette så jeg ikke ved første gjennomlesning - har en mistanke om at artikkelen er oppdatert i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må få lov å benytte latterliggjøring som et motsvar (hersketeknikk) når man debatterer folk som har åpenbare agendaer. Du har jo vist at du hater alt som heter koronatiltak. Så latterliggjøringen er passelig, når man oppdager den misbruken som du gjorde i det innlegget ditt. Men, ser at du nesten angrer nå. Tviler likevel på at dette dreier seg om en ekte anger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Budeia said:

Høres spennende ut, hva? Det ville ikke være direkte nytt, de hadde både lungepest og andre ting i middelalderen som tok en stor prosent av befolkningen. Da ville en virkelig sett at mange debattanter forsvant fra forumet. 

Ja :wee:

(jeg kunne selvpåført meg ting som ledet til død. Men, den naturlige døden er et lotteri man ikke så lett kan styre. Selvsagt så kan man jo tilrettelegge for et lengst mulig liv)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Har heller ingen planer om å selvpåføre meg ting og tang. Forresten, kom over noe interessant. Kan korona gi opphav til økt fedme også, er det det riktige forkjølelseviruset?

Quote

Enkelte forkjølelsesvirus er mer utbredt blant overvektige enn normalvektige.

Da slike virus ble gitt til forsøksdyr som aper, mus og kylling, ble de også overvektige. Dyrene ble fetere selv om de beveget seg som før og spiste akkurat like mye.

https://www.nrk.no/fedmemysteriet_-bmi-og-overvekt-oker-selv-om-vi-spiser-sunnere-og-trener-mer-1.15455551

For forkjølelsesvirus inbefatter mange typer virus eller? Korona, adeno ..?

Jeg har gått ned litt i vekt i vår. Men, har ikke hatt noen kjent koronainfeksjon eller andre forkjølelsesaktige infeksjoner.

Quote

Når vi fryser, vil kroppen bruke energi på varmetap og skjelving. Fryser du mye, kan kroppen også omdanne noen vanlige fettceller til å bli varmeprodusenter.

Folk med stor andel slikt fett kan sitte stille og kvitte seg med betydelige mengder energi uten å bevege seg.

Herlig

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (13 minutter siden):

Herlig

Ja, problemet er at med et konstant inntak av kalorier og stor livvidde vil leveren få problemer, og utvikle seg til en fettlever. Men dette hører hjemme under "Skal vi bare akseptere at folk er tjukke?" under Politikk Norsk. 

Det høres lenge ut med koronahotell til uti november. Det er hvis de finner det nødvendig, men jeg mistenker at de vil finne det nødvendig :)

Lenke til kommentar
G skrev (55 minutter siden):

Må få lov å benytte latterliggjøring som et motsvar (hersketeknikk) når man debatterer folk som har åpenbare agendaer. Du har jo vist at du hater alt som heter koronatiltak. Så latterliggjøringen er passelig, når man oppdager den misbruken som du gjorde i det innlegget ditt. Men, ser at du nesten angrer nå. Tviler likevel på at dette dreier seg om en ekte anger.

Jeg synes det er morsomt at jeg blir beskylt for å "ha en agenda" også av de på motsatt side (de som mener coronafrykten er kraftig overdrevet).

Når jeg blir beskylt for dette fra begge ytterpunkter, tolker jeg det som at jeg har funnet et greit balansepunkt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
G skrev (6 timer siden):

Jeg tror heller ikke alt er bra med Kina på mange vis. Men, du dikter nå bare opp forklaringer virker det som.

Kina har interesse av å stoppe pandemien de også. Jeg tror ikke på at de med hensikt har sluppet det ut av et laboratorie. Det kan likevel ha kommet i fra en lab., men isåfall så tror jeg på glipp-teorien. Alternativet er jo at det har kommet i fra naturen slik kineserne har oppgitt.

Det finnes mang en smart asiater. De kan være ekstremt flinke i matematikk f.eks. og andre ting. De leser seg jo omtrent ihjel på skole. Så dersom de har samlet en del fagfolk og kommet fram til at det å vaksinere ungdommen veldig tidlig er bra/best.. Noe som også egentlig virker å være noe mer logisk for min del. Jeg var også tidlig ute å spredte nyheten, eller understreket hva Kina hadde bestemt seg for med ungdommen, på tross av at jeg ikke tilhører den aldersgruppen lengre selv.

Men, stapeis vestlige medisinske holdninger om å ta vare på de svake og gamle overtrumpet jo alle vurderinger virker det som. Men, ok det er jo nå en gang slik det er blitt her. Jeg er jo glad for at jeg fikk vaksine til slutt jeg også, og alle vil jo få tilbudet snart.

Påstanden min var nok litt overdrevet her på kvelden, for jeg kjenner en som vaksinerer seg med Sinopharm i Kina. Jeg har ikke lest om det er bivirkninger. Type inaktivert virus. Leser videre at den er nødgodkjent av WHO, tatt i bruk i andre land og ligger på 4. plass i utberedelse.

Sitat

 _118212443_optimised-vaccines_by_country_26apr-nc.thumb.png.89dc69530e128b21e9096e051f36345b.png

WHO via VG opplyser at de er veldig sikre på at Sinopharm-vaksinen beskytter folk i aldersgruppen 18-59, men at det er lite tiltro til dataene om beskyttelse for dem over 60 år. Det har de i såfalt ikke fortalt vedkommende som vaksineres.

Men her står det at The WHO noted that few adults over the age of 60 were included in clinical trials, so efficacy could not be estimated for this age group. But it said there was no reason to think that the vaccine would act differently in older recipients.

Jeg mener at kineserne fortstatt har en vei å gå når det gjelder åpenhet, eller at de har åpenhet med forsinkelser for i det lengste å beholde glansbildeversjonen. Og jeg regner med at QR-koden på mobilen gjør det vanskelig å unngå sprøytene. Dvs. ikke frivillig.

Det virker som Norge har et bra innrapporteringssystem for bivirkninger på helsenorge.no. Storbritannia som har vaksinert millioner med AZ og startet tidligere enn Norge, fant bivirkningene etter oss. I USA får de ikke hjemløse med i statistikken o.l.

Når Kina startet vaksineringen med 18 år til 59 år (?) er de eldste utelatt, og det er spesielt i en kultur hvor de praktiserer forfedredyrking og har stor respekt for eldre, når jeg reflekterer fritt.

I Norge settes beredskapen først eller mangelen på den, siden vi begynte med de eldre for å ha nok sykehussenger. Vi har også ventet lenge på vaksinene med en del smitte i befolkningen. Kineserne har levd med lite smitte, har selvforsynt vaksineproduksjon og startet med befolkning i "produktive år" Ellers kjenner jeg lite til vaksinepolitikken deres.

Endret av Subara
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om det er noe jeg ikke savner fra typiske utesteder, så er det typiske fuktig/klamme luften som oppstår i løpet av kvelden. Kan tenke meg at det må være en fordel for viruset. Kanskje det er noe bedre nå når det er makstall på personer, og sannsynligvis veiledere for ventilasjon og lufting / håper jeg? Men folk som svetter, snakker høyt for å overdøve musikk, beveger seg frem og tilbake mange ganger for å gå på toalett. Folk som glemmer smittevernstiltak når promilla stiger og begynner å snakke enda høyere og rope. Grøss. Det er begrenset hvor mye man kan hindre spredning når man er i festlig lag, rett og slett.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Nok et utbrudd på utested med mange smittede. Vært mange av de siden nasjonal skjenkestopp ble opphevet.

Smitten aukar i Bergen – over 30 tilfelle knytt til utestad
https://www.nrk.no/vestland/smitten-aukar-i-bergen-_-minst-20-smitta-pa-utestad-1.15492507

Vel - ut i fra antall skjenkesteder i landet her er det ikke mange utbrudd. Bare i Oslo er det 1200 virksomheter som innehar en skjenkebevilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anyhow ungdom i Grenland selger smitte for 150-200 kroner på snap. Dette var det man frykta bare for en uke sia at folk smitter hverandre med vilje etter alt snakket om vaksinepass. Nå har det altså skjedd

https://www.tv2.no/nyheter/13995113/

Myndighetene er dumme vil jeg si. De unge har hatt den største byrden mtp  tiltakene nå er det egentlig ikke rart at dugnaden er over for deres del. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar
50 minutes ago, William_S said:

Anyhow ungdom i Grenland selger smitte for 150-200 kroner på snap. Dette var det man frykta bare for en uke sia at folk smitter hverandre med vilje etter alt snakket om vaksinepass. Nå har det altså skjedd

https://www.tv2.no/nyheter/13995113/

Myndighetene er dumme vil jeg si. De unge har hatt den største byrden mtp  tiltakene nå er det egentlig ikke rart at dugnaden er over for deres del. 

Jeg tror også at dette er et mulig opplegg unge tenker på. Men, alternativet om jeg kan få være smått konspiratorisk. Dette kan jo være en dekkoperasjon for at myndighetene ikke vil innrømme luftsmitte også :lol:

Endret av G
Lenke til kommentar
On 5/9/2021 at 1:57 AM, nirolo said:

Men hvor interessant er slike anekdoter? Ingen har sagt at vaksinen er 100% effektiv, så noen vil fortsatt bli smittet og noen vil dø. Dvs fram til viruset er slått helt ned.

Det vil fremtiden vise om anekdoter?

Hvorfor så avansert? Mange leser her inne som ikke vet hva anekdoter er?

Du kunne skrevet: ikke-dokumentert historie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...