Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
34 minutes ago, Morromann said:

Hvilken økonomisk verdensorden vil stige opp av det kaoset da?

Hvis du ser bort i fra koseordene de bruker, så snakker jeg om The Great Reset / UN Agenda 2030.

Samfunnet var ganske ødelagt etter de to første verdenskrigene også, men en ny verden reiste seg opp av asken. En mye mer sentralisert verden - med United Nations systemet og mer. Verdenen etter Covid (og klima gate også) vil gjøre det samme, men ikke til vår fordel. Jeg har forklart dette i den andre tråden og vil ikke gå for mye inn på det i denne tråden.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Jaha, og hvem skal finansiere lockdown hvert eneste år i all fremtid for ever and  ever da? Må jo tømme en god el oljefoiond da? Øke skattene med 50%? Du er klar over at den modellen din med 100% sikkerthet vil føre til en gigantisk økonomisk katastrofe av apokapyptiske dimensjoner? Samfunnet vil ikke HA RÅD TIL DET!!!!!!! Vi har ikke råd til stort mer NÅ så et slikt scenarie med evige nedstenigner er 100% usannsynelig og politikerne VET DET! Om man leser mellom linjene har man fått med seg at politikerne er i ferd med å vrake hele lockdownsystemet FORDI SAMFUNNENE VÅRE IKKE HAR RÅD TIL DET! Det vil knuse all verdsiskapning og det vil derfor ikke være mer penger igjen til å ha noe helsevesen og heller ikke penger til forskning når befolkningen havner i rennesteingen fordi man har stengt ned samfunnet. Men nå har jo til og med Aavistland, som du trykket til ditt brøst da han sa at kanskje ingen under 45 får vaksinen sagt at pandmeien sannsynligvis er over i Norge i juli? Men når han sier noe positivt, nei da gjelder det ikke lenger ikke sant? Da er det likevel dommedag og helvete og lockdown til vi dør som gjelder ikke sant?

JA VI VET at du kun tror på locvkdown for allktid og ultafatalistiske spådommer uten noe håp?`Så hva er poenget da?`Hadde jeg gått rundt og vært så fatalistisk hadde jeg prøvd å nyte den tiden som faktisk er fremfor å gå rundt å si til alle at vi kun har dommedag forn oss.

Jo, det er 101% usannsynlig med tilbakevendende nedstenginger fordi det vil ruinere samfunnet fullstendig. Derofr vil man heller in worst case scanrio at vaksinene ikke virker; foreberede befolkningen på at man må leve med et slikt virus slik forferdrene våre levde med tuberkolosen i flere tiår. Og satste på et program for å øke kapasisteten i helsevesenet men ikke ruinere samfunnet.

Det er litt vanskelig å diskutere med deg når du heler tiden setter opp stråmenn og tillegger meg meninger som jeg da må forsvare. 

I innlegget over er det 3 stk alene. Påstander og meninger jeg aldri har hatt. 

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Fordi jeg vet det er en agenda rundt Covid, som jeg har visst om siden starten ja. Hva denne agendaen er har jeg forklart mange ganger nå i den andre tråden. Selvfølgelig vil pandemien en dag være over (duhh!!), men det er når målene med den er oppnådd. Hvilken dato det blir vet selvsagt ikke jeg, og ikke sikkert eliten vet det heller - siden det avhenger av hvor raskt de kan få vaksinen(e) inn i alle folk. De ønsker også å skade den gamle økonomiske orden mer, slik at de har en unnskyldning for å innføre det nye systemet deres.

Så artig! 

Er gøy å lese det gærninger skriver 🤩🤩

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

De uten godkjent QR kode kan bli annen rangs borgere, er det bekymringer om der ute... Segregering av folket vil ikke skape trygghet for noen. Splitt og hersk teknikk slik jeg ser det.

Helt topp om gærninger som nekter å ta vaksine og ellers ikke makter å forholde seg til realiteter blir holdt litt tilbake 👍👍

Svein og Kari er personer man snart bør finne en egnet øy til. 

Endret av Jotun
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (1 time siden):

Det er litt vanskelig å diskutere med deg når du heler tiden setter opp stråmenn og tillegger meg meninger som jeg da må forsvare. 

I innlegget over er det 3 stk alene. Påstander og meninger jeg aldri har hatt. 

Hvor er stråmannen? Du skrev: "Det er ikke usannsynlig med periodevise nedstenginger og tiltak i årene som kommer". Sitat slutt.

Og da spør jeg; hvordan skal man FINANSIERE disse NEDSTENGINENE da? Tror du Norge har ubegrenset med penger på bok til å finansiere alle bedrifter som må stenge ned og betale trygd til alle som permiteres og blir arbeidsledige? Har du noen ide for hvordan man skal holde skatteinntektene oppe?

Ikke det at jeg tror på disse fatalistiske sceneariene dine da, de gode nyhetene om vaksiner går over all forventning og alle seriøse eksperter slår fast at det går mot slutten. Det er alltids noen "doom and gloom"-typer men de vil alltid være der; får ikke gjort noe med det.

Men hvor er stråmannen i at jeg spør deg om hvordan Norge i det uendelige skal finansiere nedstenginer "i årene som kommer"? Jeg tror du ville fått sjokk om du visste hvor mye penger Norge har brukt på coronakrisen allerede. Om så all lockdown i verden stopper i morgen har vi flere pr med økonomisk stagnasjon foran oss.

Så beklager jeg i om jeg virker for hissig, det tærer på et over et år med denne pandemiskiten. Det blir liksom en grense for hvor mye elendighet man hele tiden må lese når det endelig er lys i tunnelen.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Hvis du ser bort i fra koseordene de bruker, så snakker jeg om The Great Reset / UN Agenda 2030.

Samfunnet var ganske ødelagt etter de to første verdenskrigene også, men en ny verden reiste seg opp av asken. En mye mer sentralisert verden - med United Nations systemet og mer. Verdenen etter Covid (og klima gate også) vil gjøre det samme, men ikke til vår fordel. Jeg har forklart dette i den andre tråden og vil ikke gå for mye inn på det i denne tråden.

Joda, jeg har fått med meg hva du mener om dette? Men du siterer ofte hva Bill Gates sier; om at pandmeien skal vare ihvertfall til 2022; men; vi har vel fått med oss alle de siste dagene nå at Bill Gates er i deep sh*t om dagen? Regner med at han ikke blir kalt inn til hygggeintervju hos CNN og MNSBC fremover; han blir nok de-plattformet fremover når det har kommet for en dag hvem han har pleiet omgang med. Så det spiller ingen rolle hva Bill Gates mener nå ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Morromann said:

Hvor er stråmannen? Du skrev: "Det er ikke usannsynlig med periodevise nedstenginger og tiltak i årene som kommer". Sitat slutt.

Og da spør jeg; hvordan skal man FINANSIERE disse NEDSTENGINENE da? Tror du Norge har ubegrenset med penger på bok til å finansiere alle bedrifter som må stenge ned og betale trygd til alle som permiteres og blir arbeidsledige? Har du noen ide for hvordan man skal holde skatteinntektene oppe?

Ikke det at jeg tror på disse fatalistiske sceneariene dine da, de gode nyhetene om vaksiner går over all forventning og alle seriøse eksperter slår fast at det går mot slutten. Det er alltids noen "doom and gloom"-typer men de vil alltid være der; får ikke gjort noe med det.

Men hvor er stråmannen i at jeg spør deg om hvordan Norge i det uendelige skal finansiere nedstenginer "i årene som kommer"? Jeg tror du ville fått sjokk om du visste hvor mye penger Norge har brukt på coronakrisen allerede. Om så all lockdown i verden stopper i morgen har vi flere pr med økonomisk stagnasjon foran oss.

Så beklager jeg i om jeg virker for hissig, det tærer på et over et år med denne pandemiskiten. Det blir liksom en grense for hvor mye elendighet man hele tiden må lese når det endelig er lys i tunnelen.

Jeg er mest interessert i hvilken prosentandel Raja har fått lov å dele ut av denne potten til kulturlivet :devil:

Sikkert bra at også de får litt, men det virket jo som om noen fikk en veldig mye mer skjevfordelt andel av kakefatet med Raja som kaptein bak roret.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Morromann said:

Joda, jeg har fått med meg hva du mener om dette? Men du siterer ofte hva Bill Gates sier; om at pandmeien skal vare ihvertfall til 2022; men; vi har vel fått med oss alle de siste dagene nå at Bill Gates er i deep sh*t om dagen? Regner med at han ikke blir kalt inn til hygggeintervju hos CNN og MNSBC fremover; han blir nok de-plattformet fremover når det har kommet for en dag hvem han har pleiet omgang med. Så det spiller ingen rolle hva Bill Gates mener nå ihvertfall.

Dette har jeg ikke fått med meg. Dette må du nok utbrodere bittelitt for meg.

Edit:

Åh..

https://www.theguardian.com/technology/2021/may/10/melinda-bill-gates-divorce-jeffrey-epstein-meetings

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden handler om koronaviruet i Norge, jeg tenker at vi nå setter en strek for konspirasjons diskusjoner og ting urelatert til koronaviruset i Norge. Videre OT vil bli fjernet, ønsker en å diskutere konspirasjons teorier gjøres dette i andre tråder enn denne. 

Modereringen skal ikke kommenteres. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er knallvær nå i Rogaland. Håper det varer en stund til. For her er det som regel mye regn og vind. Husker et år det virket som om sommeren var lik i været som høst-/vårværet. Det kan jo gi D-vitamin til folk å få litt sol og det er garantert godt for psyken å være litt utendørs. Det er mange som prater om hvor hjerteskjærende det er for barna med koronatiltak. Men jeg lurer faktisk på om folk har fått mer tid til hverandre i familier, og om dette kan bidra til å skape litt vekst i fødselstallene framover?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Hvor er stråmannen? Du skrev: "Det er ikke usannsynlig med periodevise nedstenginger og tiltak i årene som kommer". Sitat slutt.

Og da spør jeg; hvordan skal man FINANSIERE disse NEDSTENGINENE da? Tror du Norge har ubegrenset med penger på bok til å finansiere alle bedrifter som må stenge ned og betale trygd til alle som permiteres og blir arbeidsledige? Har du noen ide for hvordan man skal holde skatteinntektene oppe?

Ikke det at jeg tror på disse fatalistiske sceneariene dine da, de gode nyhetene om vaksiner går over all forventning og alle seriøse eksperter slår fast at det går mot slutten. Det er alltids noen "doom and gloom"-typer men de vil alltid være der; får ikke gjort noe med det.

Men hvor er stråmannen i at jeg spør deg om hvordan Norge i det uendelige skal finansiere nedstenginer "i årene som kommer"? Jeg tror du ville fått sjokk om du visste hvor mye penger Norge har brukt på coronakrisen allerede. Om så all lockdown i verden stopper i morgen har vi flere pr med økonomisk stagnasjon foran oss.

Så beklager jeg i om jeg virker for hissig, det tærer på et over et år med denne pandemiskiten. Det blir liksom en grense for hvor mye elendighet man hele tiden må lese når det endelig er lys i tunnelen.

Stråmannen er påstanden om Aavitsland. Den saken har vi diskutert før, men du tar ikke til deg det jeg skriver og fortsetter å sette opp samme stråmann.

Stråmann også påstanden om at jeg tror på lockdown for evig. Det har jeg aldri sagt. Det jeg tror er at pga mutasjoner som stadig dukker opp så vil det periodevis fremover blir tiltak og nedstengninger dersom man ikke får kontroll på mutasjonene ved innreise. For at vi skal få til det så må det være innreisekarantene i overskuelig fremtid. Problemet er også at når det først er utbrudd så må det ganske kraftige tiltak til for å slå ned - aka nedstengninger. I første omgang vil disse bli regionale selvsagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på når vi får være med å spre vår første norske mutasjon jeg :fun:

Det må jo snart komme noe produktivt ut av alle disse russe- og studenttreffene. Kanskje den mutasjonen blir like motstandsdyktig som den "norske rotta" (rattus norvegicus), som vi fikk skylda for etter Svartedauen.

Endret av G
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, G said:

Lurer på når vi får være med å spre vår første norske mutasjon jeg :fun:

Det må jo snart komme noe produktivt ut av alle disse russe- og studenttreffene.

Var det ikke en eller to i høst? Denne turbuss-mutasjonen og så var det noe greier i Trondheim? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva menes med dette?

– Regjeringen vil videreføre en streng grensekontroll til 10. november 2021. Regjeringen vil også videreføre ordningen med karantenehotell for innreise til Norge og beredskapen på callsenteret for innreiseregistrering i samme periode, skriver de i en pressemelding om det reviderte nasjonalbudsjettet.

Karantenehotell vil vel ikke gjelde for innreise for norske statsborgere som er vaksinert - eller? Lenge før 10. november har vel alle som ønsker blitt vaksinert....?

 

https://www.vg.no/nyheter/i/Ep7Ama/vil-forlenge-karantenehotell-ordningen-til-november

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...