Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

1 minute ago, ToxicTed said:

Hvorfor ikke? Her blir du noe konspiratorisk.

Det er moralsk forkastelig å vise at staten burde latt 50 000 dø (fritt vilt for korona) mot de totale kostnadene. Det viser også reaksjonene på mine innlegg her at ingen vil stå for offentlig i fullt navn.

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wisd0m skrev (40 minutter siden):

og heller kjøre en skikkelig lockdown blant de med for svak helse hvis de trenger.

Det fungerer ikke å kjøre "skikkelig lockdown" for de med svak helse. De med svak helse har oftere  et livsnødvendig behov for å gå ut døra enn de fleste friske å besøke "smittehubber" som sykehus, legesenter og andre helseforetak. Valget en reelt må ta er om en som samfunn er villig til å ofre de svakerestilte for at de sterkere stilte skal kunne leve mer normalt i en slik situasjon eller ikke. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Wisd0m said:

Det er moralsk forkastelig å vise at staten burde latt 50 000 dø (fritt vilt for korona) mot de totale kostnadene. Det viser også reaksjonene på mine innlegg her at ingen vil stå for offentlig i fullt navn.

Norge er at de landene som har sluppet best fra pandemien rent økonomisk. Du kan jo bare se på landene der man lot smitten løpe mer fritt, som du ser ut til å ville.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ToxicTed said:

Norge er at de landene som har sluppet best fra pandemien rent økonomisk. Du kan jo bare se på landene der man lot smitten løpe mer fritt, som du ser ut til å ville.

Har man prissatt nedsatt livskvalitet til alle de man tok 1,5-2 år ifra? Og evt. betalingsvilje de vil hatt for et normalt liv?

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Wisd0m said:

Har man prissatt nedsatt livskvalitet til alle de man tok 1,5-2 år ifra? Og evt. betalingsvilje de vil hatt for et normalt liv?

Alle har vel hatt 'nedsatt livskvalitet' de siste 18 månedene. Det sies at dette er denne største krisen verden har opplevd siden andre verdendskrig, så hva forventer du? At alt skal fortsette som før for deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Wisd0m said:

Du greier ikke å argumentere uten å gå for å ta mannen? Dårlig nivå. 

Enig, men kom till den slutsatsen efter dina senaste inlägg. Du verkar väldigt övertygad om att Norge hade klarat sig bättre med mindre tilltak samtidigt som du väl ikke har kommit med något som backar opp det och ignorerar kilder som har kommit till en annan slutsats.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

«De med svak helse» kan være så mangt, det er veldig lite konkret. Risikogruppene inkluderer over halvannen million nordmenn. Det er alt fra studenten Jonas på 22 som kjenner litt astma iblant til taxisjåfør Reidar på 57 med nylig gjennomgått lungekreftsykdom.

Det er ikke noe realisme i å skulle kjøre en lockdown bare blant de med «svak helse» slik @Wisd0m foreslår, smitten finner veien uansett, gjør man noe sånt kommer man i en evig runddans. Det som er realistisk for samfunnet, økonomi, livskvalitet og helsevesen er å ha det så åpent som mulig for alle uten at man mister helt kontrollen frem til det har blitt immunitet nok i befolkningen til at man ikke trenger å snakke om kontroll eller ikke kontroll lengre. Det er den raskeste veien tilbake til normalen, og det er en grunn til at dette er veien de fleste land går.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro lengre jeg, er så mye frem og tilbake, tror egentlig det bare er en influensa som er krise maksimert i media jeg. I følge rapporten fra helsedirektoratet så har det død 200 av vaksine bivirkninger siden januar og død 200 av corona siden januar. Pest eller kolera. Snitt alderen blant de som har død med (ikke av) Sars-cov-2-1984 er 84år (over gjennomsnittet) Har vi ikke et helsevesen som kan ta trøkket fra oss vanlige borgere? Nei dette handler om helt andre ting en Sykdom, Nå skal vi låse ned hele samfunnet PGA co2 hahaha det som trærne trenger for å lage fotosyntese.. la oss lagre det i bakken....

Endret av Smith-Mundt-Act2012
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Du lager mye ut av lite her. Jeg spurte deg et par spørsmål, så stiller du 50 nye og langer ut mot fryktkultur, medier, det du kaller "såkalte smitteutbrudd" etc. Jeg synes ikke det bidrar til noe mindre oppfattelse fryktkultur å beskylde folk som tar en test for å være redde. Denne frykten du forsøker å male på folk kjenner jeg meg ikke igjen i.

EDIT: Også er det vanskelig å diskutere når du endrer postene så mye i ettertid, legger til nye lange avsnitt etc. Så beklager om det jeg svarer på ikke er det postene dine ender opp med å bli til alltid.

Jeg beklager det men det er fordi jeg formulerer meg uheldig og ønsker ikke at det skal tas opp i feil mening. Jeg mente ikke at jeg automatisk gikk ut ifra at alle som tester seg gjør det av frykt, det var et spørsmål om inkonsekvens. Jeg er ganske ydmyk for påpekninger om at noe kan være dårlig frmulert men jeg tar full selvkritikk også på det; er det noe jeg virkelig ønsker er det å diskutere dette på sakligst mulig måte uten at man skal gå i skyttergrav og forsvarsposisjon.

Det jkeg reagerte på er antakelsen om at jeg "hånet" noen; det gjør jeg virkelig ikke; jeg bryr meg veldig om samfunnet rundt meg og mener at man ikke må la seg rive for mye med av frykt OM det er det som er motivasjonen; men jeg kan ta feil og jeg har tatt feil før. Å ha rett er ikke det viktigste for meg; det viktige er at ting går bra for samfunnet.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Covidiot skrev (1 minutt siden):

Høie ser ut til å holde hodet ganske kaldt.

Viktig og bra.

Han kan ikke åpne med å si "vi kan ikke fortsette slik, for mange må ikke bli syke samtidig" og deretter følge opp med å legge alt ansvaret over på den enkelte. Hvis det hadde funka så hadde vi ikke hatt den spredningen vi ser nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (5 timer siden):

"Me har ikkje noko register over dei som har takka nei til vaksinasjon."

haha, derimot er det f.nr. register over de som har takket ja, så er vel bare et par tastetrykk å lage oversikt på de uteblitte.

Noen kommuner sender også ut SMS med påminning til dem som ikke har registrert seg, så hvordan kan han si at de ikke vet hvem dette er. 

Sitat
Sitat

Sample conversation if the vax brigade knocks on your door (improvise)

Hi! I am from the Vax Brigade! How are you doing?
"I am short time right now, what do you have?"
"We are here to inform you about the vax".
"Oh, I just had the Johnson vax in June, and I am fine, thanks for your concern!"
"Have your neighbors been vaxxed?"
"I don't know about all of them but I do know (point at the leftist troublemaker's house) that they are skeptical. I don't know why, I had no problems".
"Insert additional random question from vax goon"
Your response - "I have a lot to do" or "I have to go pick up the kids" or "I am in the middle of cleaning" and "THANK YOU for chatting!", take any promotional crap they might have and tell them you'll share it, and THANK YOU. Then be done with them as politely as possible.

 

If they ask you for proof of the vax, pretend to look for it, even on your phone and say, "oh, I was not ready for this! Even take this part as far as letting them scroll your photos and when nothing shows up, say, "Oh, it is probably on the other phone, my spouse (might) have it." Your spouse, (if they really push it) does not have to know where the "other" possibly even nonexistent phone is. Make sure your spouse knows you'll be answering the vax goons this way, and be on the same page.

Coming off as ROCK STUPID rather than smart will also help enormously, you do not need to impress them.

 

This is WAR and those who sent these people intend to harm you. Honesty is stupidity while facing this kind of threat. Help everyone. Screw their data. Garbage in, garbage out. (Jim Stone, freelance journalist.

 

 

Lenke til kommentar

FHI: – Vi har noen avgjørende uker foran oss
https://www.tv2.no/nyheter/14190547/

Sitat

FHI beskriver smitteøkningen som alvorlig. For å komme oss ut av pandemien, må vi vaksinere oss nå, sier direktør Camilla Stoltenberg.

– Epidemien har blitt mindre farlig blant de som er vaksinert. Det bidrar til å dempe smitten, sier Stoltenberg.

– Likevel mener vi at denne smitteøkningen er alvorlig. Det vil først og fremst ramme en del mennesker som kan bli alvorlig syke. Hvis smittespredningen blir rask og høy, vil den spre seg til store deler av befolkningen i flere aldersgruppper. Derfor må vi ta det alvorlig nå, sier Stoltenberg.

Hun oppfordrer folk til å vaksinere seg, som er veien ut av pandemien.

– Vi har noen avgjørende uker foran oss, sier Stoltenberg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tredobling av innlagte koronapasienter på Oslo universitetssykehus på én uke
https://www.ao.no/tredobling-av-innlagte-koronapasienter-pa-oslo-universitetssykehus-pa-n-uke/s/5-128-163476

Sitat

– På fredag i forrige uke hadde vi ingen på respirator, og nå er det tre. Det er en signifikant økning, sier pressevakt ved Oslo universitetssykehus, (OUS), Anders Bayer, til Avisa Oslo. 

Fredag er det til sammen ni pasienter som er innlagt med covid-19 på OUS. Tre av de ligger på intensivavdelingen og i respirator.

– Dette er en tredobling av antall innlagte for vår del. Fredag for en uke siden hadde vi til sammen tre innlagte pasienter med covid-19, men ingen i respirator, sier Bayer.

Han ønsker ikke kommentere alderen til pasientene, men sier at man generelt ser at det ikke lenger er de eldste pasientgruppene som blir innlagt.

Foreløpig antagelig lite problem når det er tredobling fra et så lavt antall, men eventuell videre tredobling vil naturligvis by på litt mer trøbbel for OUS. Får bare håpe flest mulig som sitter på gjerdet får ræva i gir og vaksinerer seg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...