Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

32 minutes ago, jallajall said:

Sangen (politikken) i seg selv blir ikke dårligere, men på Idol har det vel ikke slått positivt ut blandt dommerne de gangene man må lese teksten fra en lapp. :]

Obama gjorde jo ikke noen dårligere pressebriefs enn Biden selv om han ikke stod med notater med talkingpoints, det var også helt sikkert mye han ikke husket, men det er heller
ikke nødvendig for å gi gode svar.

Ja, om dette dreide seg om et rent underholdningsprogram alá Idol, ville jeg vært enig med deg.

Om en politiker foretrekker nedskrevne notater, eller ikke, synes jeg bør være fullstendig underordnet.

Obama er et helt annet menneske enn Biden, det som funker for den ene, kan bli klønete for den andre.

Om hensikten her er å så tvil om Bidens mentale helse, kan ikke jeg kommentere på det, men hvorvidt noen har lapp eller ikke, bør være aldeles likegyldig i seg selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Biden ser sunn ut, både fysisk og mentalt. Det blir nok omkamp mellom Trump og Biden i 2024, selv om Biden da er 82 år. Jeg tror egentlig Biden er ganske lett å like, når det kommer til stykket. Personlig støtter jeg Trump. Men jeg liker også Biden. 

Jeg så klipp fra pressekonferansen på YouTube og Biden klarte seg ganske bra. Det gjør ikke så mye om han mumler litt og har noen talefeil. Helhetsinntrykket blir bra. 

Men må si at media har blitt en stor skam. Media driver propaganda mot Trump i fire år, og så dekker de over feilene til Biden-administrasjonen like etter valget, og behandler generelt Biden med silkehansker. Hvis vi ikke passer oss, kommer media til å avgjøre alle valgene fremover i USA og Vesten. Murdoch-imperiet styrte jo mer eller mindre Storbritannia i flere år, og det bør tjene som en advarsel. Når avisene i Storbritannia bestemte seg for å kvitte seg med en stasminister, så var det ikke mer å si om den saken. 

 

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Atib Azzad said:

Ja, om dette dreide seg om et rent underholdningsprogram alá Idol, ville jeg vært enig med deg.

Om en politiker foretrekker nedskrevne notater, eller ikke, synes jeg bør være fullstendig underordnet.

Obama er et helt annet menneske enn Biden, det som funker for den ene, kan bli klønete for den andre.

Om hensikten her er å så tvil om Bidens mentale helse, kan ikke jeg kommentere på det, men hvorvidt noen har lapp eller ikke, bør være aldeles likegyldig i seg selv..

Dette er jo ikke notater for å gjøre svaret bedre eller mer utfyllende eller for å gi et mindre klønete svar. Dette notatet er selve svaret.
Det er ikke på noen som helst måte betryggende at han må sjekke notatene før han er i stand til å avgi et svar på grunnleggende utenriskpolitkkk, dette er noe han skal kunne på rams uten å skulle måtte sjekke notatene sine.

Det er som å spørre Lysbakken om privat vs offentlig helse, han skal ikke behøve å måtte kikke ned i notatblokka si for å huske elementær talkingpoints som "velferdsprofitører", "overskudd" og "utelandske fond".

73578826.thumb.jpg.9d7af8bb8fce29c017c1f24d9d635ac4.jpg

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
25 minutes ago, jallajall said:

Dette er jo ikke notater for å gjøre svaret bedre eller mer utfyllende eller for å gi et mindre klønete svar. Dette notatet er selve svaret.
Det er ikke på noen som helst måte betryggende at han må sjekke notatene før han er i stand til å avgi et svar på grunnleggende utenriskpolitkkk, dette er noe han skal kunne på rams uten å skulle måtte sjekke notatene sine.

Det er som å spørre Lysbakken om privat vs offentlig helse, han skal ikke behøve å måtte kikke ned i notatblokka si for å huske elementær talkingpoints som "velferdsprofitører", "overskudd" og "utelandske fond".

Ja-ok, så hensikten er å så tvil om Bidens hodehelse?

Hvorfor skal det ha noe å si om noe står skrevet før det blir levert muntlig.
Lysbakken ville vel vært den samme personen, med den samme politikken, selv om hukommelsen hans krevde notater.

Du må gjerne mene masse om måten man velger å organisere seg på, men dersom budskapet blir levert, er det helt irrelevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 28.3.2021 den 15.35):

Hvilken rolle spiller det?
Det fremgår vel at Biden surrer om han må improvisere, dermed sparer man alles tid ved å ha relevant informasjon tilgjengelig.
Det blir kanskje litt mindre flashy enn om man husker det utenatt, men det spiller jo forsåvidt ingen rolle rent innholdsmessig.
Synes du en sang er dårligere, dersom artisten har skrevet ned teksten, fremfor å memorere den?

Men vi snakker om verdens mektiske mann, som skal ta viktige avgjørelser på kort varsel. Synes ikke det er betryggende hvis han "surrer" hvis han må improvisere, særlig når vi snakker om egen politikk, og noe som burde sitte i ryggmargen.

Når det er sagt, bruker vel de aller fleste politikere enten telepromptere, manus eller i det minste notater for å huske viktige poenger og for å få tall og fakta riktig. Dette er bra.

Ja, jeg er litt bekymret for helsen hans. Synes han snøvler, til tider prater usammenhengende og surrer mer enn man burde forvente av verdens mektigste mann. Deler av pressekonferansen var til dels pinlig å se på.
Jeg er ikke beroliget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (2 timer siden):

Men vi snakker om verdens mektiske mann, som skal ta viktige avgjørelser på kort varsel. Synes ikke det er betryggende hvis han "surrer" hvis han må improvisere, særlig når vi snakker om egen politikk, og noe som burde sitte i ryggmargen.

Han har vel hittil rundt 50-60 møter med pressen hvor han hverken har "manus" eller har surrer når han svarer på spørsmål fra ropende reportere.

Det som omtales her var hans første ordinære pressekonferanse i White House, og konservative medier skal ha det til at han ikke har tatt spørsmål fra journalister før det, som jo er helt feil. Fox News kjørte jo til og med en klokke med telling av sekunder på skjermen, men ignorerte pressetreffene Biden hadde på den tiden utenfor White House. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 timer siden):

Biden er vår tids Bush Sr. Blir overrasket om han blir gjenvalgt. 

Hvilke kilder har dere egentlig, som kommer til denne forståelsen..?

Ratingen er stabil, og det er et oppgjør som har ventet, som en verkende torn i foten til USA;
Oppgjøret med alt-right -- inkludert mediene som lyger om politikk, og politikerene som er så autoritære de bokstavelig talt støttet et kuppforsøk i USA -- som inkluderer de fleste republikanske senatorer, utenom Mitt Romney og et par til som åpent sa i fra at de ikke støttet Trump.
---

Fox News bør betale for spredningen av falske nyheter, og kan -- OG BØR -- bli straffet..:
Dominion sues Fox News for $1.6 billion - The Washington Post

1.6 milliarder er dog alt for lite. Offeret er ikke først og fremst Dominion, men menneskene som ikke har forstått at Fox News ikke er en seriøs nyhetskilde, og bruker nettverket til å skape en falsk forståelse av eget land.
Det andre offeret i rekken er ikke Dominion, men USA som nasjon. Det lider av alt-right, som en ondartet kreftsvulst, som heldigvis enda ikke har spredt seg til vitale organer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Hvilke kilder har dere egentlig, som kommer til denne forståelsen..?

Ratingen er stabil, og det er et oppgjør som har ventet, som en verkende torn i foten til USA;
Oppgjøret med alt-right -- inkludert mediene som lyger om politikk, og politikerene som er så autoritære de bokstavelig talt støttet et kuppforsøk i USA -- som inkluderer de fleste republikanske senatorer, utenom Mitt Romney og et par til som åpent sa i fra at de ikke støttet Trump.

Nå hadde Bush senior på det meste en aproval rating på 90% sine første år, men hans store svakhet var ofte at han var anonym, noe som administrativt var bra for USA, men som amerikansk politiker ofte er en svakhet angående popularitet. Nå liker jeg Bidens anonyme stil personlig, er et friskt pust fra Trumps bombastiske stil, men i lengden så tror jeg en karismatisk republikaner kan slå Biden i et valg. Fire år er lenge i amerikansk politikk. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (16 minutter siden):

Nå hadde Bush senior på det meste en aproval rating på 90% sine første år, men hans store svakhet var ofte at han var anonym, noe som administrativt var bra for USA, men som amerikansk politiker ofte er en svakhet angående popularitet. Nå liker jeg Bidens anonyme stil personlig, er et friskt pust fra Trumps bombastiske stil, men i lengden så tror jeg en karismatisk republikaner kan slå Biden i et valg. Fire år er lenge i amerikansk politikk. 

Anonym? Biden er jo overalt i det siste, og er veldig mye mer synlig offentlig enn det for eksempel Trump var i spesielt sitt siste år som president. Forskjellen i timeplanen til de to presidentene er helt ekstrem spesielt når det gjelder offentlige opptredener.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Anonym? Biden er jo overalt i det siste, og er veldig mye mer synlig offentlig enn det for eksempel Trump var i spesielt sitt siste år som president. Forskjellen i timeplanen til de to presidentene er helt ekstrem spesielt når det gjelder offentlige opptredener.

Der ikke Trump viste seg fysisk offentlig tok han igjen i digitale kanaler. Jeg vil si at han har vært anonym ja, ventet ekstremt lenge med å holde sin første tale, og han har stort sett vært i media i det siste fordi han har lovet alle vaksine på tre uker (noen som jeg tror vil bite han i rompa litt som "read my lips" fra Buch), og at han holdt på å falle ned en trapp. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Anonym? Biden er jo overalt i det siste, og er veldig mye mer synlig offentlig enn det for eksempel Trump var i spesielt sitt siste år som president. Forskjellen i timeplanen til de to presidentene er helt ekstrem spesielt når det gjelder offentlige opptredener.

Alle normale presidenter ville ses som anonyme i forhold til Trump fordi Trump sa så mye kontroversiellt  og dumt at det ble gjentatt i det uendelig verden rundt hver dag.  Det er typisk amerikansk politikk når det gjelder presidenter,  vi velger ofte presidenter med motsatte egenskaper til den siste presidenten.  Obama var forsiktig og tilbakeholden mens Trump var aldri forsiktig og tilbakeholden, så da velger vi noen som kjedelig i forhold til Trump og jeg er sikkert den neste presidenten har noe personlig egenskaper som er det motsatte til Biden, særlig personlig egenskaper som mange mener er grunnen til at noe går galt med landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Snikpellik said:

Han har vel hittil rundt 50-60 møter med pressen hvor han hverken har "manus" eller har surrer når han svarer på spørsmål fra ropende reportere.

Hvor ofte er det han svarer på spørsmål da?
Synes jeg ser videoklipp hele tiden av at signerer et eller annet, er på besøk et sted, e.l. hvor pressen begynner å rope spørsmål til han, men staffet hans dytter pressen med en gang. Selv da han signerte covid bill'en på 1.9T svarte han ikke på et eneste spørsmål fra pressen. De ropte og ropte, men ble umiddelbart dyttet ut av staff.
Peter Doocy i Fox har jo ikke en gang fått stille Biden et eneste spørsmål en gang, han har ropt ut et spørsmål som Biden svarte på mens de ble dyttet vekk, men that's it.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Mr.Duklain said:

Nå hadde Bush senior på det meste en aproval rating på 90% sine første år, men hans store svakhet var ofte at han var anonym, noe som administrativt var bra for USA, men som amerikansk politiker ofte er en svakhet angående popularitet. Nå liker jeg Bidens anonyme stil personlig, er et friskt pust fra Trumps bombastiske stil, men i lengden så tror jeg en karismatisk republikaner kan slå Biden i et valg. Fire år er lenge i amerikansk politikk. 

Bush sr. var ekstremt populær etter gulf krigen i 1991 men ble felt på grunn av økonomien og ikke minst Ross Perot. Som VP til Reagan så kan man si han overraskende vant i i 1988 og like overraskende tapte i 1992. Ikke dårlig det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, knutinh said:

Hvem er kilden til disse videoklippene? Er de troverdige? Hevder de at klippene viser det du tror de viser?

Det har ikke så mye å si hvem som er kilden. I klippet i posten over var det The Hill. Du kan høre staffet hans begynner å pushe ut pressen før Biden til og med er ferdig med å si "Thank you". Et annet eksempel er her, signerer en av tidenes største bill og bare går uten å svare på et spøsmål. Et annet eksempel her. Eller her.

Andre ganger når han stopper opp og svarer på spørsmål fra pressen, er det gjerne i bare noen få sekunder og han gir svar som ikke er verdt noe. Did you receive a briefing about the border today? "Yes I did".  What did you learn? "A lot". Bye.
Noen ganger stopper han i hele 30 sek før han går videre.

Så har man de litt mer snodige situasjonene som da snakker online med andre demokrater og han spør Peolosi om det er noen spørsmål han skal svare på om det er hva han er supposed to to, men hun bare kutter feeden.

Endret av jallajall
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (13 timer siden):

Aaron Maté fra The Grayzone intervjuer Lyle Goldstein, research professor and founding director of the China Maritime Studies Institute at the US Naval War College, om Bidens nye kalde krig mot Kina og Russland:

Hvis dere gidder å se denne så ser dere to ting. 1. Russland under press 2. Hvor oppsiktvekkende det er at Amerikanske bombefly opererer fra Norge. Vi har en regjering som elsker 'kuler og krutt'. problemet er at VI gjør ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...