Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (8 timer siden):

Jeg snakker om virkeligheten idag, ikke om et eller annet endres.  Det er et faktum idag at militæren er en av den letteste veiene for fattige idag å nå middelklassen.  Dette er den politiske virkeligheten for Biden hvis han kutter budsjettet før han klarer å endre samfunnet og økonomi slik du og jeg ønsker.  Det må være bedre alternativer før Biden slakter militæren, ellers begår han politisk selvmord 

Politikere har alltid en god undskyldning. Sannheten er at Biden representerer Wall Street og ikke kommer til å løfte en finger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (På 14.4.2021 den 12.26):

Det er et faktum idag at militæren er en av den letteste veiene for fattige idag å nå middelklassen.

Desverre en sannhet som kan bidra til å holde budsjettene høye. Men å øke dem kan ikke bare forklares med å få fattige inn i middelklassen? Der stritter jeg imot. Det eneste som hjelper der er et bedre fordelings system.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Desverre en sannhet som kan bidra til å holde budsjettene høye. Men å øke dem kan ikke bare forklares med å få fattige inn i middelklassen? Der stritter jeg imot. Det eneste som hjelper der er et bedre fordelings system.

Han øker ikke budsjettet justert for inflasjon.  Kutter han budsjettet noe betydelig så blir det mange mer arbeidsledige og  rikere folk overlever arbeidsledigheten bedre enn de som var fattige før deres militærtjeneste.  Før han kutter budsjettet må det finnes alternativer for disse folk, ellers begår han politisk selvmord.

 

Et bedre fordelings system kan hjelpe, men det hjelper ikke noen før den endres, noe som blir vanskelig å gjøre uten noe støtte fra et par republikanere, noe som jeg tviler på skal skje.  Hvis man skal dømme en president så må man ta i betrakning det politiske miljø han jobber imot.  Selv om han greier å nå noe uten støtte fra andre siden, så blir det meget sannsynlig at motpartiet slakter det ned så snart de får makten.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (22 timer siden):

Et bedre fordelings system kan hjelpe, men det hjelper ikke noen før den endres, noe som blir vanskelig å gjøre uten noe støtte fra et par republikanere, noe som jeg tviler på skal skje.  Hvis man skal dømme en president så må man ta i betrakning det politiske miljø han jobber imot.  Selv om han greier å nå noe uten støtte fra andre siden, så blir det meget sannsynlig at motpartiet slakter det ned så snart de får makten.  

Det er jeg enig med deg i. Derav politisk reform. Noe jeg ikke ser kan komme uten å fjerne 'fillibuster' regelen. Jeg ser ingen annen utvei.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (8 timer siden):

Det er jeg enig med deg i. Derav politisk reform. Noe jeg ikke ser kan komme uten å fjerne 'fillibuster' regelen. Jeg sere ingen annen utvei.

Eliminering av filibuster hjelper en president nå sine mål men også lover som flertallet amerikanere ikke støtter og prøver å slakte ned så snart den andre siden får makten.  Lover som flertallet ikke støtter er lite effektivt og polariserer stemmere 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (8 timer siden):

Eliminering av filibuster hjelper en president nå sine mål men også lover som flertallet amerikanere ikke støtter og prøver å slakte ned så snart den andre siden får makten.  Lover som flertallet ikke støtter er lite effektivt og polariserer stemmere 

Det er bare ikke tilfelle. Sjekk historien til 'fillibuster' regelen så ser du hva den har stoppet gjennom tidene. Den regelen hindrer all positiv utvikling i USA. Ikke engang i tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 4/15/2021 at 10:55 PM, jjkoggan said:

Hvis man skal dømme en president så må man ta i betrakning det politiske miljø han jobber imot.  Selv om han greier å nå noe uten støtte fra andre siden, så blir det meget sannsynlig at motpartiet slakter det ned så snart de får makten.  

Tror du har et viktig poeng av mer vidstrakt betydning enn lokale Washington-prosesser. Mange som støtter Biden minner om venstresiden i 20-åra. De skal liksom seire fullstendig over motparten som blir forklart som idioter eller onde. Den gang tapte de mot-reaksjonen. Det betyr dog ikke at historien gjentar seg.

Noe tegn til reaksjon mot Biden - eller får han folket med seg over til en ny økonomisk hverdag?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Oddvardm said:

Det er bare ikke tilfelle. Sjekk historien til 'fillibuster' regelen så ser du hva den har stoppet gjennom tidene. Den regelen hindrer all positiv utvikling i USA. Ikke engang i tvil.

Demokratene satte ny rekord i bruk av filibuster under Trump så...

Det vi ser nå er en enorm forsøk på powergrab av demokratene med utvidelse av høyesterett og tiltak for å hindre minoriteten sine muligheter til å blokke avgjørelser. Og dere var redd for at Trump skulle oppføre seg diktatorisk :)

Lenke til kommentar
lada1 skrev (4 timer siden):

Noe tegn til reaksjon mot Biden - eller får han folket med seg over til en ny økonomisk hverdag?

Han hadde overveldende støtte selv blant republikanske velgere for American Rescue Plan og har nå nylig også gått forbi Trumps høyeste prosent på meningsmålinger rundt håndtering av økonomi. Dersom han får gjennom økning av minstelønn vil nok enda flere bli fornøyd med hans økonomiske politikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (16 timer siden):

Det er bare ikke tilfelle. Sjekk historien til 'fillibuster' regelen så ser du hva den har stoppet gjennom tidene. Den regelen hindrer all positiv utvikling i USA. Ikke engang i tvil.

Det er tilfelle.  Lover som Obamacare, uten støtte fra noe republikanere ble den mest polariserende sak og førte til republikansk majoriteten i senatet og bidro stort til Trumps suksess. Hadde det vært noe kompromiss ville det antagelig vært ingen Trump

Du må huske at selv om det hindret lover du er glad i, det hindret også lover som du ville hate.  

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 17.4.2021 den 14.12):

Potáto, potato. Poenget er at skattebetalerne blir fortalt at krigen er over, mens de i realiteten må fortsette å betale for den.

Hva mener du at han skal gjøre i Afghanistan da? Det synes som et problem skapt av forgjengerne uten opplagte løsninger.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 20.4.2021 den 23.56):

Hva mener du at han skal gjøre i Afghanistan da? Det synes som et problem skapt av forgjengerne uten opplagte løsninger.

-k

Den opplagte løsningen er å trekke ut alt personell og overlate Afghanistan til sin egen befolkning. USA burde selvsagt aldri vært der i første omgang.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 4/21/2021 at 9:41 AM, Aiven said:

Den opplagte løsningen er å trekke ut alt personell og overlate Afghanistan til sin egen befolkning. USA burde selvsagt aldri vært der i første omgang.

Vel, når det ble klart at OBL stod bak 9/11 med Taliban sin godkjennelse så var det på sin plass med angrep på Taliban. At USA så ble i landet i etterkant kan man lure på om var så lurt. På den andre siden er landet strategisk plassert øst for Iran og etter irak krigen så hadde USA baser både øst og vest for Iran. Dette er vel hovedgrunnen til at USA fortsatt er i landet nå. 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (20 minutter siden):

Vel, når det ble klart at OBL stod bak 9/11 med Taliban sin godkjennelse så var det på sin plass med angrep på Taliban. At USA så ble i landet i etterkant kan man lure på om var så lurt. På den andre siden er landet strategisk plassert øst for Iran og etter irak krigen så hadde USA baser både øst og vest for Iran. Dette er vel hovedgrunnen til at USA fortsatt er i landet nå. 

Jeg er enig i det siste du skriver, men at Taliban var vesentlig bidragsyter til 9/11 har vi kun amerikansk etteretning sitt ord på – og de lyver så det renner av dem (når de får beskjed om å gjøre det), så det er i realiteten verdiløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Aiven said:

Jeg er enig i det siste du skriver, men at Taliban var vesentlig bidragsyter til 9/11 har vi kun amerikansk etteretning sitt ord på – og de lyver så det renner av dem (når de får beskjed om å gjøre det), så det er i realiteten verdiløst.

Du kan så si men OBL skrøt jo faktisk av dette angrepet så.. Men at Taliban støttet eller visste om dette angrepet er mindre klart. Det som er klart er at Taliban huset, beskyttet og støttet Al qaeda . Og nektet å utlevere OBL.

Blir litt som om Norge huser og støtter en radikalgruppe som hater svensker. Når denne gruppen da dreper et par tusen svensker og Norge fortsetter å huse, støtter og  beskytte dem så må man regne med at Sverige angriper Norge. Sånn er livet

Lenke til kommentar
Sitat

President Joe Biden on Tuesday will continue his push for a national $15 minimum wage with an executive order that raises pay to at least that level for hundreds of thousands of federal contract workers, according to senior White House officials.

The move will increase the current minimum wage of $10.95 by nearly 37% by March of next year and continue to tie future increases to inflation.

It will apply to federal workers from cleaning and maintenance staff to food service contractors and laborers, sweeping in tipped workers who were previously left out of the last increase under former President Barack Obama.

White House officials insist it won't increase costs for taxpayers because of benefits including increased worker productivity.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...