Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (8 timer siden):

Det svenske markedet og det amerikanske markedet er nesten identisk når det gjelder økonomisk frihet (Norge er bare litt mindre fritt).  https://www.heritage.org/index/ranking

Ingen jeg kjenner blant aktive forumdeltagere idag støtter et helt fritt markedet siden Skatteflykning forsvant, vi krangler bare om hvor mye og hva slags reguleringer trenges.  Jeg advarer deg imot bruk av ordet Libertine på engelsk når du snakker til amerikanere, fordi det brukes til å beskrive folk uten moral, særlig når det gjelder sex..  De tenker på Hugh Hefner og anfre hedonister når du sier libertine,  ikke enpolitisk ideologi.

LOL 😁 My bad man. Litt morro med engelsk og norsk språk; 'Don't chair on me.' -> ikke stol på meg ☺️

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (6 minutter siden):

LOL 😁 My bad man. Litt morro med engelsk og norsk språk; 'Don't chair on me.' -> ikke stol på meg ☺️

På norsk ordboken -

Libertiner og libertinisme har i dag den nedsettende betydningen «nytelsessyk, utsvevende, vellysting»,[1] det vil si en person som lever fritt og uavhengig i henhold til gjeldende moral, og som uhemmet omfavner personlige nytelser, især seksuelle.[

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Libertiner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

Det er en velkommen pakke som nå kommer, men det du skal merke deg er at inntekts taket for å få hjelp beregnes for 2019 ligningen. Det er mange som nå er totalt blakke som hadde god inntekt i 2019. De får ikke ei krone. Hvor stort antall dette er vet jeg ikke, men Biden vet ikke at han med dette rammer 'sub urban' hushold og det var de som stemte ham inn. Ved å snyte dem for den hjelpen han lovet dem betyr at de vil stemme republikansk i neste valg. Biden er en IDIOT som tror at han redder landet, men det gjør han bare ikke. Og en annen ting som forverrer saken er at den inntektsgruppen han nå rammer er de som har størst verdier i form av eiendommer (hus, firma etc) og de vil bankene ta alt fra hvis de ikke kan betale gjelda si når moritoriumet ender. Mannen er som sagt en idiot i mine øyne.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 timer siden):

Det er en velkommen pakke som nå kommer, men det du skal merke deg er at inntekts taket for å få hjelp beregnes for 2019 ligningen. Det er mange som nå er totalt blakke som hadde god inntekt i 2019. De får ikke ei krone. Hvor stort antall dette er vet jeg ikke, men Biden vet ikke at han med dette rammer 'sub urban' hushold og det var de som stemte ham inn. Ved å snyte dem for den hjelpen han lovet dem betyr at de vil stemme republikansk i neste valg. Biden er en IDIOT som tror at han redder landet, men det gjør han bare ikke. Og en annen ting som forverrer saken er at den inntektsgruppen han nå rammer er de som har størst verdier i form av eiendommer (hus, firma etc) og de vil bankene ta alt fra hvis de ikke kan betale gjelda si når moritoriumet ender. Mannen er som sagt en idiot i mine øyne.

Du forutsetter at lovgivere kan gjør akkurat som de vil, ikke gå frem og tilbake  fordi de  må fornøye andre politikkere i kongressen for å få deres støtte.   Min nabo sa nettopp igår at han ikke vil stemme på Biden igjen fordi han gir penger til hans suburban barn som ikke trenger pengene.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 timer siden):

Og en annen ting som forverrer saken er at den inntektsgruppen han nå rammer er de som har størst verdier i form av eiendommer (hus, firma etc)

Eg vil anta at de som er i stand til å tjene millioner av dollar er smarte nok til å ha eit par til overs "just in case"? I verste fall er det alltid mulig å selge huset på billigsalg. Selv om COVID rammet mange, er det deler av befolkningen som lever bedre enn noen gong og har råa til å kjøpe. Så det er ingen vits å la "banken ta alt". Det kan jo også nevnes at COVID har herjet i over 1 år nå. Så det er meir enn nok til å legge ut noe for salg for å hente inn penger?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (6 timer siden):

Det er en velkommen pakke som nå kommer, men det du skal merke deg er at inntekts taket for å få hjelp beregnes for 2019 ligningen. Det er mange som nå er totalt blakke som hadde god inntekt i 2019. De får ikke ei krone. Hvor stort antall dette er vet jeg ikke, men Biden vet ikke at han med dette rammer 'sub urban' hushold og det var de som stemte ham inn. Ved å snyte dem for den hjelpen han lovet dem betyr at de vil stemme republikansk i neste valg. Biden er en IDIOT som tror at han redder landet, men det gjør han bare ikke. Og en annen ting som forverrer saken er at den inntektsgruppen han nå rammer er de som har størst verdier i form av eiendommer (hus, firma etc) og de vil bankene ta alt fra hvis de ikke kan betale gjelda si når moritoriumet ender. Mannen er som sagt en idiot i mine øyne.

Biden og en majoritet av demokratene ønsket ikke denne begrensningen.

...det er republikanere og en ørliten minoritet blant demokratene -- 7 demokrater -- som blokkerte den foreslåtte støtten fra å gå gjennom, uten inntektsprøving, og som pusher på for å få strenge inntektsbegrensninger, slik at de rikeste kan få mer støtte da de ikke har inntekt, men formue og avkastning.

Forhandlingen som gikk gjennom var en påminnelse om at mange demokrater er konservative, og ALLE republikanerene stemte mot alle forslagene, fordi de ønsket at færre skulle få støtte.

...om noen stemmer på partiet som ikke ønsker å hjelpe dem fordi partiet som ønsker å hjelpe dem ikke er progressivt og liberalt nok til å hjelpe dem fordi de har for få senatorer til å få gjennom liberal og progressiv politikk...

...så har de misforstått noe fundamentalt om hvordan man får hva man vil ha.

...

Om du er en kyllingbonde, og det er mangel på kyllinger, slik at du ikke får kjøpt en kylling i butikken... og du vil ha kylling... så hjelper det ikke å kjøpe biff og bytte ut kyllinger med kyr... da får du i alle fall ikke hva du vil ha.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Biden og en majoritet av demokratene ønsket ikke denne begrensningen.

Red. Det var ikke en eneste Republikaner som stemte for. Det var en 'partisan' lov som ble vedtatt. Det var ikke Republikanere som fikk inn den begrensningen, det var Demokratene. Når skal dere forstå at Demokratene er (mange av dem) Høyre folk. De står for en innsparings politikk (austarity) og det har jeg sagt om Biden og Demokratene siden dag 1. Det var de Progressive som ikke ville ha det og Centristene/Høyre som satte det inn i loven. Ikke for å fornærme noen, men nå slår byråkratiet til med feil, klager og alt helvete som kommer nå i kjølvannet av mangelfulle/feilaktige registre. Nana mid term!

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

Eg leser det eg svarer på ja.

Da ser du at jeg ikke har noe problem med pakken, men med strategien Biden velger å ta. Ved ikke å presse de Demokratene som ville ha lavere inntekts tak og de som var imot minstelønn (stort sett de samme i begge tilfellene) ødelegger han alle sjangser for å beholde flertall i kongressen i 22. Det er det jeg kaller ham ut for. Han svikter velgerne sine, og spesiellt den gruppen som valgte ham inn.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Da ser du at jeg ikke har noe problem med pakken, men med strategien Biden velger å ta. Ved ikke å presse de Demokratene som ville ha lavere inntekts tak og de som var imot minstelønn (stort sett de samme i begge tilfellene) ødelegger han alle sjangser for å beholde flertall i kongressen i 22. Det er det jeg kaller ham ut for. Han svikter velgerne sine, og spesiellt den gruppen som valgte ham inn.

Kva inntekts tak er det snakk om?

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

75% av alle amerikanere, demokrater og republikanere, støtter krisepakka som lå på bordet og nå har passert. Den haster å få ut og noen kompromisser må svelges for at det skal skje, og at det ikke skal drøyes ut i det evige. Minstelønna kommer opp igjen separat. 

Da støter de på 'fillibuster' regelen i senatet som sier at 60 av 100 senatorer må stemme ja. Det er det desverre ikke en sjangse for at skal skje. Republikanerne stemmer imot alt som har med støtte til folk å gjøre.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 timer siden):

Kva inntekts tak er det snakk om?

For at du skal få 1400$ per voksen person i husholdningen har Demokratene satt et inntektstak på 75K i året. 150K samlet. Det er hva jeg snakker om. Hvis du ikke kvalifiserer så får du heller ikke engangs støtte for barna. Du får da bare $3000 (opp fra $2000) i skattefradrag per barn. Ledighets trygda går NED fra $400 til $300 i uka. Biden er en kjiip, dum og senil gammel mann. Ex Gjennomsnitt leie for en 2 roms leilighet starter på $1800 i måneden. USA opplever en kraftig prisstigning og mer blir det. Helseforsikringen er ventet å gå opp med 40% i løpet av året.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

For at du skal få 1400$ per voksen person i husholdningen har Demokratene satt et inntektstak på 75K i året. 150K samlet. Det er hva jeg snakker om. Hvis du ikke kvalifiserer så får du heller ikke engangs støtte for barna. Du får da bare $3000 (opp fra $2000) i skattefradrag per barn. Ledighets trygda går NED fra $400 til $300 i uka. Biden er en kjiip, dum og senil gammel mann. Ex Gjennomsnitt leie for en 2 roms leilighet starter på $1800 i måneden. USA opplever en kraftig prisstigning og mer blir det. Helseforsikringen er ventet å gå opp med 40% i løpet av året.

Kva skal ein singel person med 1400 dollar om dei tjener 75-80k i året? Eller ein par som tjener 150-160k i året? 

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

For at du skal få 1400$ per voksen person i husholdningen har Demokratene satt et inntektstak på 75K i året. 150K samlet. Det er hva jeg snakker om. Hvis du ikke kvalifiserer så får du heller ikke engangs støtte for barna. Du får da bare $3000 (opp fra $2000) i skattefradrag per barn. Ledighets trygda går NED fra $400 til $300 i uka. Biden er en kjiip, dum og senil gammel mann. Ex Gjennomsnitt leie for en 2 roms leilighet starter på $1800 i måneden. USA opplever en kraftig prisstigning og mer blir det. Helseforsikringen er ventet å gå opp med 40% i løpet av året.

Median er $1100, ikke $1800.  I de viktige «blue wall statens» kan du kjøpe 270 kvm hus for $1100/ måned ut i suburbs.  En som tjener $75 K  trenger ikke pengene, de jobber som før krisen.   Biden taper en del stemmer fordi inntektstaket er så høy 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (43 minutter siden):

Kva skal ein singel person med 1400 dollar om dei tjener 75-80k i året? Eller ein par som tjener 150-160k i året? 

 

jjkoggan skrev (39 minutter siden):

Median er $1100, ikke $1800.  I de viktige «blue wall statens» kan du kjøpe 270 kvm hus for $1100/ måned ut i suburbs.  En som tjener $75 K  trenger ikke pengene, de jobber som før krisen.   Biden taper en del stemmer fordi inntektstaket er så høy 

Jeg vil bare si at det er mange som har mistet jobben. Sist jeg sjekket (i November/Desember tror jeg) var 30% av alle Amerikanske husholdninger insolvente. En familie med to voksne og 3 barn kan med å få denne engangs utbetalingen redusere gjelda si (eller etterslepet kraftig). Ligninga burde vært for 2020, men jeg vet at den for de fleste blir 2019 gjeldene. Det er bare å google det mine venner. 😐

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

...det er så enkelt:

Velg 1:
a) Ingen får økonomisk krisestøtte fra skattepengene deres eget arbeid har produsert
b) Mange får økonomisk krisestøtte fra skattepengene deres eget arbeid har produsert

---

Og når det kommer til skyld, hvorfor dette problemet her finnes, hvorfor dette valget må tas, så må du se på hvem som stemmer mot forslagene som gir flere støtte -- ikke på dem som ønsket støtte til flest mulig men ikke har flertall og trenger å inngå kompromisser for å få støtten.

Det er tydelig at misinformasjonen i USA og vesten har gått nesten fullt ut anti-Biden.

https://www.reuters.com/article/factCheckNew/idUSL1N2L80Z0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...