Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

32 minutes ago, Snikpellik said:

F hva? En liste med noe så vanlig på et pressemøte som rekkefølgen på hvilke medier som stiller spørsmål?

Ser bare ut som det står en F ved AP-journalisten. First? Friendly? Foe? Facepalm?
 

36 minutes ago, jjkoggan said:

Tenk på det, en president som kommer forberedt istedenfor å "shoot from the hip" med BS.

Joa, det er jo en grunn til at de gjerne vil ha spørsmålene (og ikke bare topics) på forhånd, han var jo til og med forbredt at det ene svaret leste han jo omtrent rett fra notatene. :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Five big takeaways on Georgia's new election law

- It creates a voter ID requirement for absentee voting
- It limits the use of ballot drop boxes
- It gives state lawmakers sweeping control over elections
- It shortens the time frame for runoff elections and ends the “jungle primary” system for special elections
- It expands weekend early voting, but cuts short the deadline for request absentee ballots

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (25 minutter siden):


 

Joa, det er jo en grunn til at de gjerne vil ha spørsmålene (og ikke bare topics) på forhånd, han var jo til og med forbredt at det ene svaret leste han jo omtrent rett fra notatene. :]

En kan svare spørsmålene nøyere når en vet på forhånd og alle blir bedre informert 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (24 minutter siden):

Hva er da vitsen med pressekonferanse? Bare å sende spm til wh og få noen skriftlige svar tilbake. Og hva med å slippe til konservative medier? Neida .. 

Medie får spørre videre baserte på Bidens svar på pressekonferansen.  Det gjelder å bare vite på forhånd hva slags spørsmål kommer slik at du har den rette informasjon med deg.  
 

Det ser ut som du er mer intersert i å forvirre Biden enn å få saklig svar på spørsmålene 

Jeg er enig at han burde svaret på konservativt medias spørsmålene 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, jjkoggan said:

Medie får spørre videre baserte på Bidens svar på pressekonferansen.  Det gjelder å bare vite på forhånd hva slags spørsmål kommer slik at du har den rette informasjon med deg.  
 

Det ser ut som du er mer intersert i å forvirre Biden enn å få saklig svar på spørsmålene 

Jeg er enig at han burde svaret på konservativt medias spørsmålene 

Som gir Biden mulighet til å plukke ut de spørsmålene som han liker. En pressekonferanse er ikke til for Biden men for pressen slik at de kan grave etter info men slik denne administrasjonen gjør dette så blir det Biden som styrer agendaen. Skal de holde på sånn i fire år er det natta for den frie pressen og demokratiet i USA

Biden klarer helt fint å forvirre seg selv uten andres hjelp

Endret av scuderia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 timer siden):

Som gir Biden mulighet til å plukke ut de spørsmålene som han liker. En pressekonferanse er ikke til for Biden men for pressen slik at de kan grave etter info men slik denne administrasjonen gjør dette så blir det Biden som styrer agendaen. Skal de holde på sånn i fire år er det natta for den frie pressen og demokratiet i USA

Biden klarer helt fint å forvirre seg selv uten andres hjelp

Hvordan vet du at Biden fikk alle spørsmålene på forhånd 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (21 timer siden):

En kan svare spørsmålene nøyere når en vet på forhånd og alle blir bedre informert 

Enig. Og å forvente at en enkelt person - uten noe støtte - skal ha full oversikt over noe så enormt som staten i USA er å forlange mye.

Samtidig så er det noe interessant med uforberedte spørsmål. Det er vanskeligere for politikeren å utnytte taleskrivere, medievitere og valgfolk til å skreddersy svaret for å få maksimalt gjennomslag i kritiske velger-grupper. Man ser kanskje et mer ærlig og usminket bilde av politikeren.

-k

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (22 minutter siden):

Enig. Og å forvente at en enkelt person - uten noe støtte - skal ha full oversikt over noe så enormt som staten i USA er å forlange mye.

Samtidig så er det noe interessant med uforberedte spørsmål. Det er vanskeligere for politikeren å utnytte taleskrivere, medievitere og valgfolk til å skreddersy svaret for å få maksimalt gjennomslag i kritiske velger-grupper. Man ser kanskje et mer ærlig og usminket bilde av politikeren.

-k

Det kan bli intersannt med uforberedte spørsmål men det kan bli misførende å dømme dem baserte på hvor flink de er til å tale.  Det vil si, det finnes mange intelligente flinke folk som har problemer med å uttrykke seg med flyttende, godt gjennomtenkte svarer på vanskelige spørsmål.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, jjkoggan said:

Jupp, politisk sett er det farlig, men dumt er det ikke.  Det er ganske vanlig i business møter at du kommer med notater slik at du har den rette informasjon  hvis du blir spurt noe.  

Det går vel litt mer på at man egentlig skal kunne sin egen politikk uten å måtte lese fra notater.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (4 minutter siden):

Det går vel litt mer på at man egentlig skal kunne sin egen politikk uten å måtte lese fra notater.
 

Hvordan beviser dette at han ikke kunne sin egen politikk?   Jeg bruker notater slik at jeg kan si noe på den beste måten, ikke fordi jeg ikke kjenner hva jeg snakker om 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, jjkoggan said:

Hvordan beviser dette at han ikke kunne sin egen politikk?   Jeg bruker notater slik at jeg kan si noe på den beste måten, ikke fordi jeg ikke kjenner hva jeg snakker om 

Jeg vet ikke, hvor ofte leste egentlig Obama eller Reagan fra notater under sine pressekonferanser eller smalltalks med pressen?

Lenke til kommentar

Gallup CEO: 42 Million Want to Migrate to U.S.

There are 33 countries in Latin America and the Caribbean. Roughly 450 million adults live in the region. Gallup asked them if they would like to move to another country permanently if they could. A whopping 27% said "yes."
Of those who want to leave their country permanently, 35% -- or 42 million -- said they want to go to the United States.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, jallajall said:

Jeg vet ikke, hvor ofte leste egentlig Obama eller Reagan fra notater under sine pressekonferanser eller smalltalks med pressen?

Hvilken rolle spiller det?
Det fremgår vel at Biden surrer om han må improvisere, dermed sparer man alles tid ved å ha relevant informasjon tilgjengelig.
Det blir kanskje litt mindre flashy enn om man husker det utenatt, men det spiller jo forsåvidt ingen rolle rent innholdsmessig.
Synes du en sang er dårligere, dersom artisten har skrevet ned teksten, fremfor å memorere den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Atib Azzad said:

Synes du en sang er dårligere, dersom artisten har skrevet ned teksten, fremfor å memorere den?

Sangen (politikken) i seg selv blir ikke dårligere, men på Idol har det vel ikke slått positivt ut blandt dommerne de gangene man må lese teksten fra en lapp. :]

Obama gjorde jo ikke noen dårligere pressebriefs enn Biden selv om han ikke stod med notater med talkingpoints, det var også helt sikkert mye han ikke husket, men det er heller
ikke nødvendig for å gi gode svar.

For eksempel spurt om Nord Korea; Det er ikke nødvendig å ha med hvilken FN resolusjon som ble brutt. Svaret i seg selv blir ikke noe bedre av å henvise til FN resolusjon nr 1718. Problemet oppstår dersom man må ha en huskelapp med stikkord som "UN", "Allies/partnes", "escalation" , "diplomacy", "denuclearization", o.l. - dette er en del av hans basic policy og er ting man skal kunne på rams. Man skal ikke behøve en huskelapp med nevnte stikkord for å kunne gi et helt enkelt og overfladisk svar på spørsmålet, det er jo ikke en gang snakk om dype svar eller utredninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...