Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nizzen sa, AMD gjør AMD ting....

Dette er svaret jeg fikk fra AMD. Når jeg sa at noen hadde fått nøkkelen likevel så fikk jeg beskjed om at det ikke er riktig. Jeg tror mer på en voksen forumbruker her enn jeg gjør på AMD support.

Quote

Unfortunately, the promotion for the game(s) you are trying to redeem has expired and the coupon code is now void.
All rewards are subject to an expiration date and customers need to redeem their codes and use all available credits before then.

Please be sure to check amdrewards.com to see the terms and conditions for each promotion.
We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.

Regards,

AMD Rewards

Jeg skal være ærlig å si at jeg hadde et ansvar for å løse inn koden før fristen men når spillet ble utsatt så gikk det helt i glemmeboka. Men det er i slike tilfeller man ser forskjell på aktører.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 timer siden):

Som nizzen sa, AMD gjør AMD ting....

Dette er svaret jeg fikk fra AMD. Når jeg sa at noen hadde fått nøkkelen likevel så fikk jeg beskjed om at det ikke er riktig. Jeg tror mer på en voksen forumbruker her enn jeg gjør på AMD support.

Det gjør du helt rett i, fordi jeg har beis til å dekke hele sjarken👍

Kjøpte 5900X i desember 2020.

789406047_amdsupport.thumb.png.3af7b377d64befed4903d4b4707990d6.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMD: Windows 11 Slows Our CPUs Up To 15%, Patch Coming

Renoir

AMD has announced that all of its WIndows 11-compatible processors can suffer from reduced performance in some applications when used with the new operating system, with extreme outliers in eSports gaming titles dropping by up to 10–15%. For applications, AMD says that the performance impact weighs in at 3–5%. A software update and a Windows Update are in the works to address the issues, with both expected to arrive in October 2021 (this month).

The errors impact every Ryzen CPU supported in Windows 11. That means all Zen+, Zen 2 and Zen 3 CPUs that comprise the Ryzen 2000, Ryzen 3000, Ryzen 4000, and Ryzen 5000 processors are impacted. In addition, select AMD EPYC processors for data centers, along with some newer Athlon chips, are also impacted. You can see the full list here, but suffice it to say that every AMD chip on our Best CPUs for gaming list is impacted.
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Meg bekjent har ramhastighet/latency ikke noe å si i verken CPU-Z cpubench eller Cinebench.. Jeg synser også på at det er grunnen til at vi kun ser leaks ifra disse på Alder lake:)

Alt rundt og over 700 i ST cpu-z vil jeg si er bra med zen3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In other news: The “new” Ryzen with a Stepping B2 in circulation?

 

It seems that AMD has proceeded with a small update at the sole discretion of some members of its Ryzen family. Some in the small community and see a small miracle that mechanically improves the performance… We do not have too much speed.

A Stepping B2 for more homogeneity?

The Ryzen 9 5950X, Ryzen 9 5900X, Ryzen 9 5900, Ryzen 7 5800X, Ryzen 7 5800, Ryzen 5600X and the APU Ryzen 7 5700GE in traffic will arrive with a Stepping B2. If nothing has changed in AMD's communication on these CPUs, neither in those concerned with the frequencies, nor in those concerned with the TDP, it seems that this stepping brings some improvements.

Ryzen Stepping b2

It's the overclocker @KCcRtttu who was able to take account of the changes when he wanted to “secure” the 5900X he was going to sue. It can also push the 12 cores of this CPU to a frequency of 5150 MHz using liquid refrigeration. Compared to the first version of the Ryzen 9 5900X (Stepping B0 ), it was noted that at the same frequency, the new model was 9ºC cooler and consumed less than 30W.

The other note is that it can now use DDR4 up to 4100 MHz on its Asus Crosshair VIII Extreme , which was not the case at all.

What conclusion is drawn from this first return?

For the moment, we find some users doing the same. But the CPU user base with this stepping B2 is too weak to have certificates.

Over the months, it has been incoherent to note that AMD is improving its manufacturing process. But until then, many of us have also noticed that the overclocking potential of a Ryzen 5000 is very random following its lot by example. This stepping B2 could bring more maturity but for the moment of our side we have nothing to measure.

If you have recently purchased a Ryzen 5000, do not hesitate to share with us your returns on this story within our Discord server.

Endret av Ola Norman
Lenke til kommentar

Ikke noe særlig nytt av x570 hovedkort lanseringer, enn det som har droppet her i tråden tidligere? Skulle kanskje ha byttet mitt inn i noe nytt. Da det er en detalj med HK som ikke er som det skal. Klarer å leve med det, men liker ikke å ha feil på hardware. Ingen bios-oppgraderinger eller skifte av CPU har hjulpet heller.

____

Et annet tema. Kom over denne nyheten:

TSMC’s chairman Mark Liu, in an interview with Time Magazine, commented on how his firm is dealing with the chip shortage. While injecting $100 billion to increase manufacturing capacity over the next three years seems like the right step, the move will not be sufficient as demand grows for cutting-edge wafers, so the company has to take a drastic decision.

https://wccftech.com/playstation-jim-ryans-100s-million-players-consoles-model-frustrating/

100 milliarder dollar er jo ikke langt unna et år med det norske oljefondets avkastning:

Quote

Fondet fikk en avkastning på 10,9 prosent, eller 1 070 milliarder kroner i 2020.

 

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/7/2021 at 8:53 AM, MrMarbles said:

Kommer ikke til å installere 11 før typ 6-12 måneder. Orker ikke bugs og redusert ytelse i mange måneder.

Tror vi gjør lurt i det ja.

Quote

Fixed an issue that was making explorer.exe crash sometimes when closing File Explorer windows.

https://wccftech.com/windows-11-insider-build-22471-drops-ahead-of-public-launch/

Og det like før lansering eller like etter. Har ikke satt meg inn i datoer. Skammelig nære lansering faktisk av MS det der.

Lenke til kommentar
On 10/7/2021 at 8:53 AM, MrMarbles said:

Kommer ikke til å installere 11 før typ 6-12 måneder. Orker ikke bugs og redusert ytelse i mange måneder.

For de med Ryzen, så burde man iallefall vente med Win11 til L3 cache buggen er helt fixet. Jeg kjører nå Win11 på min Intel rigg, og ytelsen er på linje med Win10 på de tinga jeg har testet så langt. Fix for AMD skal komme senere i Oktober.

Win11 er bra for oss med ultrawide monitor, men bortsett fra dette ser jeg ingen grunn til å oppgradere fra Win10 enda... så du kan fint vente 1 år til :) (til 22H2 oppdateringen kommer)

 

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (37 minutter siden):

Ang WHEA 19 med ram på 3800-4200 ser det ut til å være et mønster. Har du et ITX eller mATX-hk ser det ut til at sjansen er vesentlig mindre enn med full size ATX. Har du 1 ccd er og sjansen mindre. Noen high end ATX hk ser ut til å slippe unna, men da hovedsaklig om de har 1 ccd. 

Det er et mønster ja: dess mer data som går gjennom IF, dess høyere sjanse for at du ser WHEA-19.

Med Micron rev.E på XMP så jeg ikke WHEA på en 5800X + B550-F, men da jeg strammet inn sekundære timinger begynte OCCT Large Data Set å produsere WHEA-19.

Jeg mistenker at de som "ikke har WHEA" egentlig har det, men de tester ikke stabilitet på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...