Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cowboystrekk skrev (8 minutter siden):

Det vil jo hjelpe, men om du greier å kjøre minnet så raskt at det kompenserer for halv cache er mer tvilsomt.

Tenkte på ytelse mot en X prosessor ja, raskt minne kan ikke kompensere for halvert cache, men har sett noen klare noen imponerende minnehastigheter med 4750G/5700G på techpowerup bl.a

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (3 minutter siden):

Hvis 4650G klarte å komme opp i samme nivå som 3600, men med 4MB vs 16MB L3, så mistenker jeg det er mulig å få 5700G forbi 5800X med skikkelig raskt single rank B-die

Det kan godt hende, kommer litt an på hvor langt du kommer med infinity fabric. Er du uheldig med binning på 5800X og lander på max 1900 og greier 2300+ på 5700G tror jeg det kan være mulig.

Lenke til kommentar

Klarte å boote 4x8GB 4000Mhz i kveld på 5900X`en, så ikke den komme. Må nesten prøve 5600X og den rammen på ny.  Beste timings før jeg gav etter for makta var CL16,17,16,16 på CL19 4400 kittet.  Det som var rart var at det var null WHEA feil så langt. Jeg er spoild for tia,  alt er så lett med CL14, 4000Mhz 2X16 GB. Kittet har ikke feil i mem bench, men det er boot eller no boot.  Men mye WHEA feil på 2000Mhz fclk, men jazzer man opp spenning her og der, så synker WHEA betraktelig.  Prøver å nå 89 sek, ligger på 90,19 og rundt 62400 i read i Aida.  Jeg testet også 4400 CL 17 før dette, men bortsett fra CL13 på 3800 var det ikke så veldig mye å skryte av Måtte fortsatt kjøre 14,15,8,12 3800Mhz,  men det andre kittet gjør det samme på 4000Mhz, no sweat. Verre å få 5900X til å oppføre seg, booter til 4950 som en charm, men dark Hero en sliter med å holde følge. Må få opp custom loopen. 5K steady PBO er målet BTW 

Neste target er Unify-X

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (16 minutter siden):

Hmm... Samme elendige ytelse. 
Er det bare meg som har problemer med dårlig ytelse i Win 11 og Ryzen 3 med installert chipsetdrivere? Uten så er ytelsen konge. Altså med standard chipset driver som kommer med win 11.

Da forholder du deg til W11 sine drivere.

Jeg har ikke så stor forskjell i ytelse som du har, min ligger ganske der den burde være for min del.

Men jeg har Ryzen 7. Trodde ikke du brukte entry level serien til AMD? 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, ExcaliBuR said:

Da forholder du deg til W11 sine drivere.

Jeg har ikke så stor forskjell i ytelse som du har, min ligger ganske der den burde være for min del.

Men jeg har Ryzen 7. Trodde ikke du brukte entry level serien til AMD? 

Jeg bruker 5950x. Gikk fra ~290fps i Tombraider til 198fps, bare ved å installere chipsetdrivere. Ikkje vet jeg, men noe er stein galt. Uten disse driverene så er alt bra.

ALDRI skjedd med Intel, men skal ikkje ta noe Intel VS AMD her.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (12 timer siden):

Jeg bruker 5950x. Gikk fra ~290fps i Tombraider til 198fps, bare ved å installere chipsetdrivere. Ikkje vet jeg, men noe er stein galt. Uten disse driverene så er alt bra.

ALDRI skjedd med Intel, men skal ikkje ta noe Intel VS AMD her.

Why change something that works 😛 Har du problemer som kan relateres til chipsetdrivere, bytt de, funke ting fint, ikke gjør noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...