Jump to content

Recommended Posts

Bra tråd, så kudos til deg :) Blir spennende å følge med her på veien videre! Blir det AMD-rigg her mon tro 😜

Edited by Mala
  • Like 2

Zen 3 ser meget spennende ut. Frister å skifte ut min gamle kriger, 2500k. Spiller ikke noe særlig på PC lenger, men gøy å oppgradere likevel😎

5 minutes ago, Panneband said:

Første review? Ser til og med ut som 5600X knuser 10900k i de fleste spill :grin:

Kan hvertfall se at tallene for siege, gta og cs go ikke er i nærheten av riktig for 10900k 😂

Tror vi skal vente litt til 😉

Gikk for "minstemann" 3600 non-x sist i påvente om å slå på en større tromme i år. For min del blir det mest spennende å se hvem som skiller seg mest ut av 5800X og 5900X

Jakobk skrev (51 minutter siden):

Zen 3 ser meget spennende ut. Frister å skifte ut min gamle kriger, 2500k. Spiller ikke noe særlig på PC lenger, men gøy å oppgradere likevel😎

Jøss! Den har vært i lang og tro tjeneste! Har faktisk min liggende hjemme enda 😛 

Edited by Mala

Betroz skrev (Akkurat nå):

Rart at tester ikke kommer før i dag. Eller var det slik med Ryzen 3000 også? Husker ikke jeg.

Var sånn med Ryzen 3000 også

• Innsiktsfullt 1

Om man skulle rasket sammen ett solid Ryzen setup fra Komplett.no i dag, hva ville dere satt på ønskelisten da? Utelukkende gaming :)

EDIT: Minst 3 m2-spor.

Edited by Mala
  • Like 1

Mumriken skrev (38 minutter siden):

Kan hvertfall se at tallene for siege, gta og cs go ikke er i nærheten av riktig for 10900k 😂

Tror vi skal vente litt til 😉

Kanskje for 10900K@2933cl16 ram :p Men ikke din 10900K. Tviler på at noen av 5000-serien slår din uansett selv topptweaka, men at flere av dem kan slå en moderat tweaka 10900K@5GHz med 4000cl18 ram eller noe sånt kan jeg tro på. 

• Like 1

12 minutes ago, Cowboystrekk said:

Kanskje for 10900K@2933cl16 ram :p Men ikke din 10900K. Tviler på at noen av 5000-serien slår din uansett selv topptweaka, men at flere av dem kan slå en moderat tweaka 10900K@5GHz med 4000cl18 ram eller noe sånt kan jeg tro på. 

Joda, riktig at 10900k med kjip ram ikke er noe å skrive hjem om. Jeg skal sitte klar klokken 15 å bestille cpu for å teste selv med gode b-dies (5800 eller 5900)😊 

• Like 3

Mumriken skrev (11 minutter siden):

Joda, riktig at 10900k med kjip ram ikke er noe å skrive hjem om. Jeg skal sitte klar klokken 15 å bestille cpu for å teste selv med gode b-dies (5800 eller 5900)😊 

Jeg tipper 5800 jevnt over vil gjøre det bedre i spill ihvertfall. 3800X var ekstremt godt binna og en 'god' overklokker sammenligna med de fleste andre i 3000-serien. Spent på hvor langt rammen går, men det lille vi har sett av lekkasjer tyder på at 3800 vil være den generelle grensa. 

• Innsiktsfullt 1

Mala skrev (43 minutter siden):

Om man skulle rasket sammen ett solid Ryzen setup fra Komplett.no i dag, hva ville dere satt på ønskelisten da? Utelukkende gaming :)

https://www.komplett.no/product/1159987/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b550-f-gaming-hovedkort

https://www.komplett.no/product/1139422/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/gskill-ripjaws-v-ddr4-3600mhz-16gb

Velg den prosessoren som passer deg selv

• Like 2

N o r e n g skrev (11 minutter siden):

Se der ja, fin pris på det HK. Men må nok ha 3 M2-spor, har gått bort fra standard ssd bruk i grunn. Den rammen hadde jeg faktisk på lista, sikkert du som tipsa om de i den andre tråden :p