Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Trestein skrev (26 minutter siden):

Ja det er forbasket synd at vw har kopiert alt tesla gjør og har gjort.

Hadde dette vært tilfelle så hadde SW bugs blitt patchet via OTA oppdateringer allerede. Men den gang ei, når var det det skulle skje igjen? «En gang» i 2021? 

Endret av bshagen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (41 minutter siden):

FSD var ikke poenget, men for all del. Inntil da så har VW et problem med skiltavlesninger på avkjørsler som gjør at man plutselig får fra 110-sone til 40-sone midt på motorveien, frontlys som bestemmer seg for å slå seg av midt på natta, 12V-batteri som blir tomt, diverse knapper i infotainment som mangler, en app som faktisk fungerer osv osv. 

«Bare vent til VAG kommer med elbil, da får vi se «kvalitet» 

Tenker jeg sier VAG leverer den samma møkka de bestandig har gjort jeg, en bil med hauger av småfeil. Det har de gjort sålenge jeg har levd, og det kommer til å gjøre i all fremtid også ;)

 

Vw har vel levert el biler i mange år. Både e golf og e up har fungert brukbart så langt.

ID serien er helt fersk. I forhold til vw produksjon utgjør den vel under 1% av vw totale bilproduksjon. Spørsmålet er om dette er viktig nok for vw til å gi høy prioritet. Vi får se om det kommer (innenfor fabrikktoleranse )svar når folk klager. Det lurer jeg på. Hvordan de rydder opp.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 time siden):

Vw har vel levert el biler i mange år. Både e golf og e up har fungert brukbart så langt.

ID serien er helt fersk. I forhold til vw produksjon utgjør den vel under 1% av vw totale bilproduksjon. Spørsmålet er om dette er viktig nok for vw til å gi høy prioritet. Vi får se om det kommer (innenfor fabrikktoleranse )svar når folk klager. Det lurer jeg på. Hvordan de rydder opp.

Alle som leverer en bilmodell for første gang, er ferske - det gjelder VAG like mye som det gjelder Tesla. VAG er bare klin nødt til å levere elbiler, de ble tatt med buksa nede og begge føttene i salaten når de med viten og vilje begikk grovt bedrageri i Dieselgate-saken, samt at EU og lokale myndigheter kommer med krav om nullutslippsbiler innen enn viss tid. Og når det kommer til "oppryddingen" så er jeg også spent, da dette sikkert blir et definisjonsspørsmål mtp hva kjøperne har skrevet under på. Tro meg, VAG gir ikke ved dørene, og om kunde *kan* lures, så blir de lurt. For dette er de eksperter på, og enda verre er lokale importører - alle kjenner til det begredelige ryktet Møller har fra midten av 2000-tallet

Sier bare "lykke til" til alle dere som får trøbbel med ID.3

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 10/20/2020 at 9:05 AM, Salvesen. said:

Til media manglet det jo bare "småtterier", det har jo vist seg å være totalt misvisende. Selv helt standard knapper i musikk spillere mangler. Her må nok VW ta en ny runde med kompensasjon. 

 

Skal prøve å høre med selger hva de er villig til å tilby når jeg prøver bilen.

Stemmer godt med knotet jeg opplevde for å finne basis funksjoner på flere ting.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Trestein said:

Nei. Tror han har fått en tesla gratis for noe vervepremier. Jeg burde nok referere til en litt mindre partisk. Men i forhold til jevne norske motor journalister syntes jeg faktisk at han ikke er av de aller verste. 

Han vant en Model S i vervepremie som han solgte med en gang. Var vanvittig mye styr med skatt og slikt for å få den premien så virket nesten som en byrde. Men han fikk vel litt penger i lomma.

Han eier en Model 3 Performance og en MG ZS EV. Men han kjører for det meste lånte biler for å teste dem.

Og nei han er langt ifra den værste. 

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, bshagen said:

Alle som leverer en bilmodell for første gang, er ferske - det gjelder VAG like mye som det gjelder Tesla. VAG er bare klin nødt til å levere elbiler, de ble tatt med buksa nede og begge føttene i salaten når de med viten og vilje begikk grovt bedrageri i Dieselgate-saken, samt at EU og lokale myndigheter kommer med krav om nullutslippsbiler innen enn viss tid. Og når det kommer til "oppryddingen" så er jeg også spent, da dette sikkert blir et definisjonsspørsmål mtp hva kjøperne har skrevet under på. Tro meg, VAG gir ikke ved dørene, og om kunde *kan* lures, så blir de lurt. For dette er de eksperter på, og enda verre er lokale importører - alle kjenner til det begredelige ryktet Møller har fra midten av 2000-tallet

Sier bare "lykke til" til alle dere som får trøbbel med ID.3

Litt skittent å dra ned buksa bare på VW når mange bilprodusenter ble tatt i Dieselgate: https://wiki2.org/en/Diesel_emissions_scandal

Endret av unik42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Complexity said:

Denne tyske vidunderbilen fortsetter å brilliere med sin software.

Her må 12V batteriet lades for hver kjøretur.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/aPPx1E/bekrefter-batterifeil-paa-id3-kan-gjoere-at-bilen-ikke-starter

Må nesten le av disse anti-Tesla brukerne her i forumet som i åresvis har snakket ned Tesla pga manglende kvalitetskontroll og "beta-software" og at noe slikt ALDRI ville skjedd med VW for de brukte gjerne lenger tid, men da kom de i det minste med et fungerende produkt og brukte ikke kundene som beta-testere.

Slik det ser ut nå har både VW og Polestart introdusert nye biler med flere problemer enn Tesla noen gang har gjort, hvis vi ser bort i fra det kosmetiske som ikke er kritisk for å kunne kjøre bilen.  

Endret av John-B
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Denne tyske vidunderbilen fortsetter å brilliere med sin software.

Her må 12V batteriet lades for hver kjøretur.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/aPPx1E/bekrefter-batterifeil-paa-id3-kan-gjoere-at-bilen-ikke-starter

Artikkelen har en feil i at man må vente til 2021 før 12V problemet er løst. Dette er allerede løst og en fiks er tilgjengelig for de som er berørt av det. Folk som er berørt er ofte de som har keyfobben i nærheten av bilen, slik at de kommuniserer hele tiden. Løsningen er å plassere den et annet sted, til man får time hos verksted. 

Den samme patchen inneholder også fiks for feilmeldingene. 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (5 timer siden):

Og snart kommer den enda mer populære ID.4.

image.png.322d83fdd68a9be749716f876d1b416b.png

Hva er imponerende med det? ID3 er helt ny bil kundene har ventet på leeeenge. Skulle f* bare mangle at den ikke solgte godt når den først kom.

Om du først skal sammenlikne med TM3, hvorfor sammenlikner du ikke med februar-19 og fremover? Blir det ikke like imponerende da tror du?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, oophus said:

Artikkelen har en feil i at man må vente til 2021 før 12V problemet er løst. Dette er allerede løst og en fiks er tilgjengelig for de som er berørt av det. Folk som er berørt er ofte de som har keyfobben i nærheten av bilen, slik at de kommuniserer hele tiden. Løsningen er å plassere den et annet sted, til man får time hos verksted. 

Den samme patchen inneholder også fiks for feilmeldingene. 

Er det en skikkelig fix, eller bare en nødfix? Rart ikke VW har fortalt det til Ole Henrik Johansen og Stein Jarle Olsen.

Får håpe det er litt dårlig rekkevidde på den nøkkelen da. Jeg  må veldig langt unna før mobilen min (som er min nøkkel) mister kontakten med bilen min. Ville vært kjipt å måtte gå til naboen å hente nøkkelen hver gang man skal kjøre.

Kan vel alltids pakke den inn i aliminiumsfolie eller noe da.. Men hallo..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Er det en skikkelig fix, eller bare en nødfix? Rart ikke VW har fortalt det til Ole Henrik Johansen og Stein Jarle Olsen.

Får håpe det er litt dårlig rekkevidde på den nøkkelen da. Jeg  må veldig langt unna før mobilen min (som er min nøkkel) mister kontakten med bilen min. Ville vært kjipt å måtte gå til naboen å hente nøkkelen hver gang man skal kjøre.

Kan vel alltids pakke den inn i aliminiumsfolie eller noe da.. Men hallo..

Bare å prøve seg frem det. Har en liten kjele som effektivt blokkerer alt av mobilnett om jeg legger mobilen oppi og legger på lokket(som er av metall).

Men jo, er litt teit. :p

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kahuna said:

Bare å prøve seg frem det. Har en liten kjele som effektivt blokkerer alt av mobilnett om jeg legger mobilen oppi og legger på lokket(som er av metall).

Men jo, er litt teit. :p

 

Ja må jo bli så man ordner seg en boks av metall å har nøkkelen i den.

Fryktelig teit ja. Erstatter VW 12V batteriene til alle som er plaget med dette? Blybatteriet tar veldig mye skade av dype utladinger og det tåler ikke så alt for mange før det sier godnatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):
oophus skrev (7 timer siden):

Artikkelen har en feil i at man må vente til 2021 før 12V problemet er løst. Dette er allerede løst og en fiks er tilgjengelig for de som er berørt av det. Folk som er berørt er ofte de som har keyfobben i nærheten av bilen, slik at de kommuniserer hele tiden. Løsningen er å plassere den et annet sted, til man får time hos verksted. 

Den samme patchen inneholder også fiks for feilmeldingene. 

Er det en skikkelig fix, eller bare en nødfix? Rart ikke VW har fortalt det til Ole Henrik Johansen og Stein Jarle Olsen.

Får håpe det er litt dårlig rekkevidde på den nøkkelen da. Jeg  må veldig langt unna før mobilen min (som er min nøkkel) mister kontakten med bilen min. Ville vært kjipt å måtte gå til naboen å hente nøkkelen hver gang man skal kjøre.

Kan vel alltids pakke den inn i aliminiumsfolie eller noe da.. Men hallo..

Det rapporteres om at patchen er rundt 30gig stor. Så jeg trur neppe dette er noen "nødfiks". Det er jo en del av en større fiks som også omhandler "juletrelys" opplegget med feilmeldinger om man starter å kjøre før bilen har fått en komplett oppstart. Oppstartstiden rapporteres å være betydelig kjappere. 

Problemet er en kombinasjon av "gal" avslutning av kjøretur og nøkkelfob som kommuniserer med bilen. Artikkelen har tatt opp litt av det, med at man ikke skal skru av bilen med "park" og så trykke på start-knappen for å skru av bilen. Da får man problemet hos de som opplever denne. Man skal kun parkere, sette i park, ta av setebeltet og gå ut av bilen uten å "skru den av" manuelt. Merkelig problem, dog med en fiks jeg regner med det er enkelt å implementere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...