Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (5 minutter siden):

https://motor.no/bil-elbil-problemer/slar-alarm-om-trobbel-med-vws-nye-storselger/183705

Litt mer enn Apple Carplay som ikke er klart i software ja. Noen bugs høres jo skummel ut.

Ja de har massive problemer de også, dessverre. Lakk problemer også, er vell lakkert i telt som koret sier;) 

Skal forøvrig prøvekjøre en på onsdag, blir spennende å se hvor galt det er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
unik42 skrev (2 minutter siden):

Lurer fælt på hva de skrev under på de som kjøpte bilen. Det skulle stå noe om uferdig software i kontrakten, mot at de fikk serviceavtale og vinterhjul med på kjøpet.

Til media manglet det jo bare "småtterier", det har jo vist seg å være totalt misvisende. Selv helt standard knapper i musikk spillere mangler. Her må nok VW ta en ny runde med kompensasjon. 

 

Skal prøve å høre med selger hva de er villig til å tilby når jeg prøver bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (6 minutter siden):

Dette er jo en fadese, der folk som er glad i merket «sitt» må svelge kameler på vegne av noen stive folk i svart dress. Synd :(

De har tross alt vert informert om kamelspisingen. Vw har laget 37 000biler for å høste erfaringer. 

Har sett temmelig mange tester av bilen. De aller fleste feilene går fint an å leve med noen måneder.

spørsmålet kommer hva gjør vw med lakken og andre småfeil? Sier de at det er innenfor fabrikktoleranser eller fikser de feilene?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (5 minutter siden):

De har tross alt vert informert om kamelspisingen. Vw har laget 37 000biler for å høste erfaringer. 

Har sett temmelig mange tester av bilen. De aller fleste feilene går fint an å leve med noen måneder.

spørsmålet kommer hva gjør vw med lakken og andre småfeil? Sier de at det er innenfor fabrikktoleranser eller fikser de feilene?

Informert? Bilen skulle mangle OTA og AR head up. Det finner en på TU sine sider, det var artikler om dette. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Salvesen. said:

Informert? Bilen skulle mangle OTA og AR head up. Det finner en på TU sine sider, det var artikler om dette. 

Ser jo ut som om det er litt mer enn OTA og AR som mangler. Men hvis det "bare" er 12V batteriproblemer burde jo VW ha skiftet batteriene før de sendte de ut til kundene. Så slapp de mye negativ presse. Hvis problemet er verre, så har jo folk blitt lurt (inkludert meg som har en ID4 i bestilling med lovnad om fiks ferdig software til levering).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (14 minutter siden):

Ja som sagt det som var nevnt var manglende OTA og head up. Men i realiteten var det mye mye mer. 

Bugs kommer utenom.

Teslabjørn har testet 3stk av disse. Han har vel kjørt dem flere tusen km i testene sine. Virker ikke som han har fått store problemer under disse turene

Lenke til kommentar

Det begynner å minne mer og mer om Tesla kvailtet her.. 

VW har neppe samme tålmodighet og overbeviste kunder om at dårlige løsninger fungerer, bare brukeren omstiller seg. 
Her må de levere og det kjapt! Hvis ikke blir det bare noen internett faboys som kommer til å sette pris på alle ulempene og bug fixene som VW må rulle ut... 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (25 minutter siden):

Bilene han har testet har de samme manglene som alle andre..

Det kommer vel an på hva du er vant med.

Syntes egentlig at han har vert overraskende positiv til bilene i disse testene. 
 

Ikke sikkert at en som har en taycan hadde vert like imponert. Tror tyskere fant 33logiske feil og bugs i software nå de talte opp. Vil tro dette vil bli rettet opp i av vw. Det er tross alt derfor de har bilene ute hos kunder.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

https://motor.no/bil-elbil-problemer/slar-alarm-om-trobbel-med-vws-nye-storselger/183705

Litt mer enn Apple Carplay som ikke er klart i software ja. Noen bugs høres jo skummel ut.

Alle problemer unngåes om man ikke starter å kjøre før HW har fått ordentlig oppstart. Litt teit at det er mulig. Men hvis man f.eks har bilen plugget i, og driver å tar ut kabel og gjør ting klart der før man får kommet seg av gårde, så er det nok tid til at det går greit. Men hvis man går direkte til bilen og rett inn samt rett i D/B og kjører, så hender det feilmeldinger kommer. Aktiverer man Travel Assist f.eks da, så tvinger man en ny sjekk, og da forsvinner feilmeldingene til den også fungerer den som normalt. 

De må rett og slett gi bilen tid til å få ordentlig start. Eventuelt prioritere HW oppstart annerledes. 

Lenke til kommentar
unik42 skrev (58 minutter siden):

Ser jo ut som om det er litt mer enn OTA og AR som mangler. Men hvis det "bare" er 12V batteriproblemer burde jo VW ha skiftet batteriene før de sendte de ut til kundene. Så slapp de mye negativ presse. Hvis problemet er verre, så har jo folk blitt lurt (inkludert meg som har en ID4 i bestilling med lovnad om fiks ferdig software til levering).

Angående "features", så er det OTA, og AR i Hud som mangler sammen med android auto og apple carplay. Men VW burde kompensere litt for "bugs" som noen opplever, samt 12V batterier som hos enkelte streiker, litt som polestar. 

Ellers er bilen helt nydelig å kjøre. En av de bedre sitte-posisjonene for min kropp i hvertfall på 180cm der man kan dra ut lår-støtten, ha god vinkel i setet og fremdeles sitte rimelig høyt, stille og god på motorvei, og fin følelse mot underlaget uten noe særlig med sporing på motorvei i 120kmt. 

Tesla Bjørn så jo rett og slett våken ut etter sin polarsirkel tur med bilen, så det å kjøre med den er veldig bra. Så mangler det å fikse i bugs og få igang OTA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (14 minutter siden):

Det kommer vel an på hva du er vant med.

Syntes egentlig at han har vert overraskende positiv til bilene i disse testene. 
 

Ikke sikkert at en som har en taycan hadde vert like imponert. Tror tyskere fant 33logiske feil og bugs i software nå de talte opp. Vil tro dette vil bli rettet opp i av vw. Det er tross alt derfor de har bilene ute hos kunder.

Kommer ikke an på hva en er vandt til, kommer an på hva bilen skulle ha men mangler. Som normale knapper i en musikk spiller, ladestasjoner i kart osv. Masse som mangler som ikke skulle ha manglet. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (32 minutter siden):

Battery life sin bil hadde dødt 12V batteri, når han henvendte seg til verksted hadde de 2 ukers venteliste på en død bil! Så han fikset det selv med booster. Overraskende måtte han kjøre for å lade batteriet. Har id3 dynamo??? Virker helt sprøtt.

Den lader kanskje ikke batteriet nå bilen står parkert ?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...