Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, oophus3do said:

Om man skal befinne seg i premiumsegmentet, så kan det lønne seg å se hva andre firma i samme segment gjør. Audi, BMW, Mercedes, VW etc har opsjoner for bedre lys alle sammen, og utviklingen der ser ut til å gå rimelig kjapt. 

Er spesielt imponert over hva Audi og Mercedes viser frem angående bruken av lys i trafikkbildet. 

 

Absolutt imponerende hva de får til, men lysene er kostbare. Spesielt Audi sine "projektorer" koster jo en formue. Men det kommer vel som opsjoner hos de aller fleste etterhvert. Tesla ser ut til å bruke resurser andre plasser intill videre. Men ingen vet hva som er nytt med de nye lyktene som kommer nå.

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (1 minutt siden):

Absolutt imponerende hva de får til, men lysene er kostbare. Spesielt Audi sine "projektorer" koster jo en formue. Men det kommer vel som opsjoner hos de aller fleste etterhvert. Tesla ser ut til å bruke resurser andre plasser intill videre. Men ingen vet hva som er nytt med de nye lyktene som kommer nå.

Alt av ny teknologi er kostbart, til det ikke er det lengre over tid. Men et sted må en altså starte. 

Om Tesla kommer med en ny modell i 2023 uten forbedringer på lysene, så hadde jeg isåfall blitt skuffet. Hvorfor ikke dra det et steg videre? RGB med muligheter i å prosjektere filmen på veggen under lading? Hehe, greit unødvendig, men unødvendig-artig. ^^ 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 minutter siden):

Absolutt imponerende hva de får til, men lysene er kostbare. Spesielt Audi sine "projektorer" koster jo en formue. Men det kommer vel som opsjoner hos de aller fleste etterhvert. Tesla ser ut til å bruke resurser andre plasser intill videre. Men ingen vet hva som er nytt med de nye lyktene som kommer nå.

Nå er god opplysning noe av den beste sikkerhetsforanstaltningen man får, så LED matrix-løsninger er verdt hver krone 🙂 

Complexity skrev (15 minutter siden):

Model S ser mere moderne ut nå enn den gjorde i 2012. Og Model 3\Y ligner ikke mye på 2012 Model S. 

Så lenge denne formen er veldig aerodynamisk vil jeg ikke tro de beveger seg så langt unna. 

Jada, den er mer moderne i dag, men den har likevel ikke endret seg mye. Design er dog en smakssak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, RaptorStrike said:

Model S ser mere moderne ut nå enn den gjorde i 2012.

Den var moderne ja, nå ser den bare gammel ut. Så en helt ny S her en dag (sjeldent nok) og den så rundt 5 år gammel ut. Eneste man så det på var nytt skilt EB7----- ett eller annet. Selges jo nesten ikke S i Norge lenger.

Lenke til kommentar
kremt skrev (2 minutter siden):

Den var moderne ja, nå ser den bare gammel ut. Så en helt ny S her en dag (sjeldent nok) og den så rundt 5 år gammel ut. Eneste man så det på var nytt skilt EB7----- ett eller annet. Selges jo nesten ikke S i Norge lenger.

Ja S er på lang vei moden for oppgradering, både innvendig og utvendig. Skuffelsen var stor da de lanserte plaid i samme drakt som før. Mange mener dette er ett triks for å ikke fjerne S Salget helt fremover, jeg er usikker men håper det stemmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd den har blitt så irrelevant. Det er på mange måter en fantastisk bil men det viser seg at den har blitt for dyr med bare største batteri og nå fins mange andre biler, de fleste mindre i størrelse. Salgstall sier sitt, bilen selger omtrent ikke i Norge. Plassutnyttelsen i S er ikke den beste for å være helt ærlig. Panseret er nærmere 2 meter (et mareritt å vaske) og i baksetet sitter man med knærne langt oppe. Ergonomi på førerplass følte jeg vel heller aldri var helt på topp. Hele den armlenegreia med koppholderne funket dårlig for min del og var lite justerbar. MCU1 var også veldig laggy i noen SW versjoner. Men klart, det var ekstremt kult med S, for 5-6 år siden.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor raskt vw produkter har føyset ut amcarene. Etron har tatt x salget. Taycan selger bedre enn modell S. Vil tippe id4 og enyac vil ta y markedet.

Model 3 har vel liten konkurranse ennå.

Selv jeg trodde ikke vw kom så raskt på banen på el biler. De har utviklet og produsert på rekord tid.

Lenke til kommentar
On 10/4/2020 at 10:11 AM, Panneband said:

Jeg har jo forklart at den ikke er avhengig av mobildekning? Mobilnøkkel fungerer på ferger og underjordiske garasjeanlegg. Hvorfor ignorerer du resten av innlegget mitt og fortsetter å argumentere med noe jeg allerede har svart på?

Man er faktisk avhengig av mobildekning for å logge inn I appen... 

Det er ikke ofte man blir kastet ut, men om man blir kastet ut av appen, og må logge inn igjen, så krever det mobildata. Det er derfor man alltid skal ha med det kredittkortet da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, kremt said:

De leverer altså biler som ikke er kjørbare?

Joda, de kjører jo. Men software er jo langt fra ferdig og det er nok litt flaut for VW. Spesielt når det hele tiden avdukes nye mangler og bugs.

Men de har levert bedre enn Polestar 2 iallefall, det skal sies. Ikke like mange ID.3 som bare stopper.

Edit: ser at flere plages med en bug på id.3 hvor bilen rapporterer at det er feil med kollisjonspute. Det vil jo potensielt hindre folk fra å tørre å bruke bilen.

 

120740415_1195929170786782_4340687271334868880_n.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Just now, bzzlink said:

Man er faktisk avhengig av mobildekning for å logge inn I appen... 

Det er ikke ofte man blir kastet ut, men om man blir kastet ut av appen, og må logge inn igjen, så krever det mobildata. Det er derfor man alltid skal ha med det kredittkortet da...

Tror ikke jeg har blitt kastet ut på mitt ett og et halvt år jeg har eid bilen. Men det som har hendt 2? ganger i mitt eie er at serveren er nede, og at fjernstyring som forvarming ikke har fungert. Men mobilnøkkel funket fortsatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (41 minutter siden):

Joda, de kjører jo. Men software er jo langt fra ferdig og det er nok litt flaut for VW. Spesielt når det hele tiden avdukes nye mangler og bugs

Har du en liste?

Complexity skrev (41 minutter siden):

Men de har levert bedre enn Polestar 2 iallefall, det skal sies. Ikke like mange ID.3 som bare stopper.

Eksempler på at ID.3 bare stopper?

Ser at VW ID.3 solgte over 25 000 i Europa på 3 uker i september. Det er mer enn antall Model 3 solgt for hele kvartalet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Complexity said:

Edit: ser at flere plages med en bug på id.3 hvor bilen rapporterer at det er feil med kollisjonspute. Det vil jo potensielt hindre folk fra å tørre å bruke bilen.

Det er nok mye flere bugs enn bare det, blant annet dette:

120888671_10164405148535515_238373982926

Spørsmålet er om dette er en kritisk feil så bilen stopper og må berges. Eller noe man kan kjøre et par uker med til man får time for sjekk til "lege". En annen hadde fått opp melding om at programvaren oppdateres og at bilen ikke kan brukes. Betyr det at noen biler allerede er levert med aktivert ota, eller er det enda en feilmelding?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...