Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig er det det. Passer jo ikke inn i deres tankesett.

 

3 så og si feilfrie biler her, det er deilig å eie Tesla. Billig også. 

Testen du henviser er for det første basert på bare måneders eie. For det andre stemmer den svært dårlig med rapporter fra eiere, den testen jeg henviste til og selgere (f.eks selskapet som sluttet å selge Tesla pga store feil). Så den har lite troverdighet da den ikke stemmer med annet.

Dessuten ser man på undersøkelse over lengre tids bruk, at havner Tesla på bunnen. En test med opp til 5 år gamle biler er selvsagt langt mer interessant og troverdig. Men forstår at fakta er vanskelig å svelge for enkelte.

1369455139_mostreliableandleastsurveyd2020.jpg.b48c71aebc96e29bbaa31bb40de9af7b.jpg

Endret av gamlefar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville ikke forundre meg om dette er sant angående undersøkelsen i WhatCar. Det stemmer så dårlig med alle annen informasjon som har lekket ut, at det stinker kjøpt og betalt.

Sitat

I follow all the Tesla blogs and Facebook groups and the cars are plagued with build quality and safety defects. Tesla has one of the highest fatality rates for cars in the USA. Dozens upon dozens upon dozens of fatalities. This piece reads like something written by Tesla stakeholders and Tesla you tubers that are after Tesla referrals and rewards. 

 

Endret av gamlefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, 6RCURCGB said:

Så du mener det er større sannsynlighet for at en Tesla eier ikke forstår hvordan dørhåndtaket fungerer enn at det er manglende mobildekning evt. "radiostøy" på bildekket? Jaja...

Jeg har jo forklart at den ikke er avhengig av mobildekning? Mobilnøkkel fungerer på ferger og underjordiske garasjeanlegg. Hvorfor ignorerer du resten av innlegget mitt og fortsetter å argumentere med noe jeg allerede har svart på?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snowleopard said:

Måtte lukke bakluka på naboens E-Tron i går, da den stå på fullt gap, og visste frem et ganske så fullt bagasjerom. Det kan jo virke som denne bilen ikke har noen slik varsling i appen, siden hen ikke hadde merket noe selv. Mangler det på premium-bilen fra Audi, så er det vel en god sjanse for at den og mangler hos VW.

Men da fikk jeg ihvertfall testet funksjonen med motorisert bakluke...

😉

Nei Audi sine biler har vel neppe sånn varsling. Audi har vel knapt app? Men VW ID.3 får vel det (og mere til) siden den vistnok er mye mere avansert enn Model 3.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

Id3 appen har vell bare av/på klima, ikke mye funksjonalitet etter hva jeg har sett. 

Kan man programmere avreisestidspunkt fra appen slik at bilen er varm og klar når man ønsker det?

Det er visst bare plunder med Tesla. Tråd her. Man må gå inn i bilen om man skal endre på det. Kan ikke gjøres fra telefonen.

Edit: Ja, det kan man med ID.3 appen. Nok et eksempel på at Tesla er veldig avansert helt til man begynner å se nærmere på hva slags funksjonaliet kunden faktisk får.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
uname -l skrev (11 minutter siden):

Kan man programmere avreisestidspunkt fra appen slik at bilen er varm og klar når man ønsker det?

Det er visst bare plunder med Tesla. Tråd her. Man må gå inn i bilen om man skal endre på det. Kan ikke gjøres fra telefonen.

Edit: Ja, det kan man med ID.3 appen. Nok et eksempel på at Tesla er veldig avansert helt til man begynner å se nærmere på hva slags funksjonaliet kunden faktisk får.

Det kjenner jeg ikke til men for tesla sin del er det jo lett som en plett. De har dedikerte eiere som utvikler apper til slik. Det er ikke noe problem uten å gå inn i bilen, min varmes når jeg skrur på lysene om morgenen feks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
33 minutes ago, uname -l said:

Kan man programmere avreisestidspunkt fra appen slik at bilen er varm og klar når man ønsker det?

Det er visst bare plunder med Tesla. Tråd her. Man må gå inn i bilen om man skal endre på det. Kan ikke gjøres fra telefonen.

Edit: Ja, det kan man med ID.3 appen. Nok et eksempel på at Tesla er veldig avansert helt til man begynner å se nærmere på hva slags funksjonaliet kunden faktisk får.

Det var det som var mere avansert altså? At man kan planlegge oppvarming fra appen?..

ID.3 er mye mere avansert enn Tesla Model 3. Ser jo det nå ja.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Det var det som var mere avansert altså? At man kan planlegge oppvarming fra appen?..

ID.3 er mye mere avansert enn Tesla Model 3. Ser jo det nå ja.

Nei, som du ser så var det et konkret spørsmål om appen fra Salvesen som ble besvart. Og det ser ut til at appen til VW er bedre på et område som teller for folk.

Augmented Reality er også noe som er ganske så avansert. Et spennende fagområde hvor VW har plassert seg i front.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, uname -l said:

Augmented Reality er også noe som er ganske så avansert. Et spennende fagområde hvor VW har plassert seg i front.

Joda, kan bli stilig å se noen piler på frontruten sin. Men dette er de jo ikke færdig med? Siden infotainment skjermen i ID.3 er laggy så virker det jo ikke som de har gått banas med hardware iallefall. Spennende å se om disse pilene vil hakke rundt på frontruten og.

Men det kan bli kult en dag det er jeg enig i.

Har du flere eksempler på at ID.3 er mye mere avansert enn Model 3?

Model 3 SR+ kommer med elektriske seter som er profilbasert. Setter du deg inn justeres ratt, speil og sete til din lagrede preferanse.

ID.3 har.. manuelt justerbare seter og ratt..  Får vel elektriske seter på toppmodellen eneste..

Men den er jo mye mere avansert

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, uname -l said:

Skjønner at Tesla-eiere er veldig mot valgmuligheter når man kjøper bil. Seter skal være laget i plast, basta. 

Sliter bare med å forstå hva som gjør ID.3 mye mere avansert enn Model 3.

ID.3 har iallefall justerbart ratt selv om det er manuelt. Er vist en luksus ikke alle produsenter påkoster seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Joda, kan bli stilig å se noen piler på frontruten sin. Men dette er de jo ikke færdig med? Siden infotainment skjermen i ID.3 er laggy så virker det jo ikke som de har gått banas med hardware iallefall. Spennende å se om disse pilene vil hakke rundt på frontruten og.

Men det kan bli kult en dag det er jeg enig i.

Har du flere eksempler på at ID.3 er mye mere avansert enn Model 3?

Model 3 SR+ kommer med elektriske seter som er profilbasert. Setter du deg inn justeres ratt, speil og sete til din lagrede preferanse.

ID.3 har.. manuelt justerbare seter og ratt..  Får vel elektriske seter på toppmodellen eneste..

Men den er jo mye mere avansert

Forøvrig er det bmw som er i front her, bare de har det på skjerm. Vw har jo ikke lansert det enda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...