Jump to content

Panneband

Medlemmer
  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

173 :)

Recent Profile Visitors

2919 profile views
  1. Jaha? https://teslascope.com/teslapedia/software/2020.24.6 Dette er den nyeste oppdateringen, ser ut som mye nytt spør du meg. Bug fix vil det jo alltid være, men det kommer stadig nye funksjoner også. Du burde la være å kommentere på ting du ikke har greie på bare for å komme med et motargument, du dummer deg bare ut.
  2. For en tåpelig kommentar, å selge unna investeringer for å kjøpe bil er uaktuelt. Da tar man heller lån med 2-3% rente og holder på investeringene som man lett kan slå bankens rente med, det er enkel matte. Dersom jeg hadde solgt mine investeringer da jeg kjøpte min Tesla i fjor hadde jeg gått glipp av en økning tilsvarende prisen på bilen, så dersom jeg selger unna nå har jeg egentlig fått en gratis bil ved hjelp av billån.
  3. Men å skrive krasj er villedende og kan være direkte feil, og linken du viser til baserer seg kun på forsikringsdata som sier oss veldig lite om selve skadehendelsen. Da er det jo alt fra noen som bulker døra inn i siden til noen som rygger i deg. Det er dyre biler og da er det forståelig at de benytter forsikringen sin dersom det oppstår en bulk. At de er motorsterke biler tror jeg ikke har så mye sammenheng, da hadde media fanget dette opp for lenge siden at Teslaer knuser inn i andre, nå er det vel heller det motsatte.
  4. Gjerne siter hvor det står at Teslaer krasjer oftere, for jeg finner det ikke.
  5. Fastned i Nederland har forresten samme opplegg som Tesla. Så det ligger til rette for dette i CCS, men ladeoperatørene somler med å få det implementert. https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115012747127-Autocharge-
  6. Her har du link til uttalelsen fra dem selv siden du ikke klarer å forstå informasjon som kommer fra annet hold. https://ir.tesla.com/node/20341/pdf
  7. Fallende salg? Tesla har jo levert rekordmange biler nå i Q4. Skjønner at ditt ønske om at Tesla skal feile er stor, men du burde kanskje fått fakta på plass før du uttaler deg. https://electrek.co/2020/01/03/tesla-record-deliveries-q4-2019/
  8. Meh, vil heller ha en bil som jeg kan betale for oppdateringer til, enn å ha en bil som blir utdatert når neste års modell kommer.
  9. Jeg skjønner godt hva du prøver å snakker om, men det var ikke det dette som i utgangspunktet ble diskutert. Du derailer tråden bort fra det som vi snakket om, jeg prøver bare å komme tilbake på rett spor og gjentar derfor mye Tesla og det som har hendt. Se hvilken tråd du er i, du får nok muligheten til å ytre dine meninger igjen når det sikkert kommer flere artikler på dette i fremtiden. Håpet mer på å komme til denne tråden for å se om noen har kjøpt oppdateringen og erfaringer rundt denne, istedenfor å snakke om hvordan bilbransjen raner oss forbrukere for penger.
  10. En bil til oppunder 1,000,000 kan jeg finansiere med mnd betaling på 9-10k. Å droppe en ekstra månedsbetaling for å kjøpe funksjoner til bilen er ikke mye i det store perspektive men i kort tidshorisont der en må dra 10k ekstra er verre for en familie. Og hvis noen vil lage gratis biler for så å dra inn penger på mersalg, hva er problemet? Det er jo en forretningsmodell det også. Det er ingen som starter selskap for å tape penger. Det må jo være en gulrot.
  11. Småkjøp er småkjøp, i ditt tidligere eksempel 10k og i dette tilfellet 18,5k, det er ikke vanlig å bruke så mye for hvermansen på "småkjøp" eller tilvalg i bilen i ettertid. Dette er rettet for folk som vil ha raskere bil, ikke for Ola og Kari. Og som sagt, beløp på over 10k er lettere å bake inn i et billån over låneperioden enn å kaste vekk 10k i det dagligdagse.
  12. Nei, mentaliteten er enkel å utnytte når man konfigurerer bilen, for da kan man dekke 10,000kr i billånet rimelig enkelt for da fordeler man de 10k over flere år. 10,000,- i ettertid er vanskeligere å svelge, det må man ta fra sin dagligdagse økonomi. Det er ikke alle familier som har 10k å spenne en måned på funksjoner til bilen, som jeg også tror blir uinteressant for de fleste, men muligheten er der.
  13. Det kan så klart gå begge veier med oppdateringer, se på Intels Spectre og Meltdown. Og det har i all evig tid blitt spekulert ved at nyere drivere/telefonoppdateringer gjør de tregere ved lansering av nytt produkt for å lokke de gamle forbrukerne over på nytt.
  14. Det gir forbrukerne muligheten til å kjøpe tilvalg til bilen etter levering som var uhørt i bilbransjen før. Isteden for å selge bilen og kjøpe ny bil for nye funksjoner, kan man heller kjøpe de funksjonene i ettertid. Er de funksjonene uinteressante så er det ikke værre som forbruker enn å la være, slik som alt annet der ute i butikkhyller og mobilspill.
×
×
  • Create New...