Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Skulle noen trenge en nesten ny Seasonic Prime Ultra Platinum, 750W kan man sende en melding. Jeg har kjøpt en Thor 1200W som skal erstatte den siden jeg på et tidspunkt vurderte 3090 Strix OC med høy overklokk.

750W er mer enn nok for 3080 + 3900X (sikkert også 5950X). Den har kjørt klokking av hele riggen min uproblematisk.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barezell skrev (8 minutter siden):

Samme. Vi får se hvordan det går. Kommer aldri i verden nå 😂

Samme kort? Jeg trodde først jeg skulle få det 22.10, da datoen ble pushet frem to ganger, 01nov - 28 okt - 22 okt, men når den datoen kom, så var det selvsagt rett tilbake til 01.nov. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (20 timer siden):

Lesson learned:

Asus 3090 strix oc levert av komplett.no

Ytelse levert i toppklasse av Asus.

Alltid stol på Komplett.no og Asus ;)

Selvfølgelig Asus Apex hovedkort og Asus Thor 1200w psu (seasonic)

 

https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/port+royal+3dmark+score+performance+preset/version+1.0/1+gpu

Ja, lett å være lyrisk og støttende når man har betalt dobbel pris for et produkt som av åpenbare grunner ikke er så attraktivt i markedet. Du betaler et ekstremt påslag for skrytefaktoren......som du også i dette innlegget demonstrerer på en aldeles eksemplarisk måte er årsaken til ditt kjøp ved å bable om alt mulig andre komponenter du har i maskinen din - og irrelevante benchmarks. 

Slike produkter har alltid høyere tilgjengelighet, og skulle vi alle vært så opptatt av skrytefaktoren på strømforsyninger og grafikk-kort som deg - så hadde også du hatt en leveringsdato i 2021 nå. 😉 

Både Komplett og Asus kunne løst dette på en langt bedre og mer kundevennlig måte. Men da hadde de ikke levert samme økonomiske resultat. De vet godt hvordan dette fungerer etter så mange år i bransjen. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
HåkonN skrev (48 minutter siden):

Komplett har:

  • Bevisst startet salget før slipptidspunktet for å stjele kunder fra sine konkurrenter.
  • Oppgitt varebeholdning de ikke har (for å øke salget)
  • Satt datoer som ikke bærer realisme (for å unngå å miste ordre)
  • Ikke opplyst prioritering av OC-modeller
  • Ikke holdt tilstrekkelig dialog med produsenten for å få informasjon på bordet. Alternativt gjort jobben sin, men unngått å informere kunden videre.

La oss ikke være SÅ naive da, her er det snakk om titalls millioner i omsetning. 😉

Dere er bare dårlige ventere. Komplett visst ikke at Asus kun ville produsere OC utgaven. Det er noe Asus bestemte seg for når de så at etterspørselen var så stor. Egentlig logisk, prioritere de kundene som har betalt mest. OC er dyrere.

Varebeholdningen var reell. Det var bare ekstrem etterspørsel. Selv jeg som kjøpte TUF OC var ferdig betalt kl 1501 fikk ikke noe kort før denne uken.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, HåkonN said:

Ja, lett å være lyrisk og støttende når man har betalt dobbel pris for et produkt som av åpenbare grunner ikke er så attraktivt i markedet. Du betaler et ekstremt påslag for skrytefaktoren......som du også i dette innlegget demonstrerer på en aldeles eksemplarisk måte er årsaken til ditt kjøp ved å bable om alt mulig andre komponenter du har i maskinen din - og irrelevante benchmarks. 

Slike produkter har alltid høyere tilgjengelighet, og skulle vi alle vært så opptatt av skrytefaktoren på strømforsyninger og grafikk-kort som deg - så hadde også du hatt en leveringsdato i 2021 nå. 😉 

Både Komplett og Asus kunne løst dette på en langt bedre og mer kundevennlig måte. Men da hadde de ikke levert samme økonomiske resultat. De vet godt hvordan dette fungerer etter så mange år i bransjen. 

 

Han hadde 3080 først. Han er nok over gjennomsnittet rask på labben med å bestille, derfor får han kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (31 minutter siden):

Samme kort. Akkurat samme her. Ganske frustrerende. 

Skjønner. Tipper det blir en oppdatering i morgen med utsettelse. Helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg skal beholde. Kjøpte et 2080 TI på finn for èn måned tilbake, da jeg solgte mitt 2070S for et par måneder siden og ikke hadde kort. Fikk en god deal på 2080 TI, og det kan virke som det kan holde i noen år uansett. Får ta en avgjørelse på det, når det evt. kommer.

Lenke til kommentar
joakimbo skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Tipper det blir en oppdatering i morgen med utsettelse. Helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg skal beholde. Kjøpte et 2080 TI på finn for èn måned tilbake, da jeg solgte mitt 2070S for et par måneder siden og ikke hadde kort. Fikk en god deal på 2080 TI, og det kan virke som det kan holde i noen år uansett. Får ta en avgjørelse på det, når det evt. kommer.

Eneste grunn til at jeg har beholdt ordren er at prisene har gått opp, har 1080TI nå så det er ikke noe krise. Om det ikke kommer noe før tilgjengeligheten bedrer seg for alle kort så bytter jeg tok til en evga eller asus strix da jeg har hatt god erfaringer med de tidligere. 

Det bare irriterer meg at komplett driver å flytter datoen fremover å gir forhåpninger uten grunn :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...