Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dessverre dette er årsaken til at Proshop har fjernet 3090 Strix OC fra sortimentet i går.
https://www.proshop.no/Desktop-Dutzo-Gamer-configs/DUTZO-Almighty-Deluxe/8029909

Gaming PC'er mot jul til 42k. Heldigvis har de ikke specet den med 5950X men det spørs om det ikke gjør det også når de begynner å få inn de.

RIP.
https://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3090-ROG-STRIX-O24GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort/2876867

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pc Lynet said:

Uten at jeg har noe tall, virker det som om Komplett er den eneste norsk nettbutikken som stadig levere ut bestillinger og gjør nye kort tilgjengelig for bestilling.

Jeg kjøpte et Asus TUF 3080 den 18/09 og ordren ble sist oppdatert 29.10 med ny levering 02.01. Jeg lurer på om komplett kan ha andre skjermkort tilgjengelig som jeg heller burde sett på? Jeg er snart fristet til å gå for et 3090 om jeg kan få det fortere lol, snart dropper jeg hele nvidia og heller går AMD

Lenke til kommentar
BenTus_XL skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøpte et Asus TUF 3080 den 18/09 og ordren ble sist oppdatert 29.10 med ny levering 02.01. Jeg lurer på om komplett kan ha andre skjermkort tilgjengelig som jeg heller burde sett på? Jeg er snart fristet til å gå for et 3090 om jeg kan få det fortere lol, snart dropper jeg hele nvidia og heller går AMD

Ja dere som bestilte TUF ikke-OC  har vært maks uheldig. Asus burde kun solgt OC når de har valgt å kun produsere det kortet først. Det kommer nesten hver uke nye 3080 og 3090 kort for salg hos Komplett. Du må bare følge med i denne tråden.

Du kan jo se hva AMD kommer med.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte Asus TUF 3080 fra Komplett 4 minutter før lansering og har lavt ordrenr. Stod ganske mange på lager når jeg bestilte.

Nå er det flyttet ut i Januar, og folk som har senere bestilt OC versjonen får kortet sitt.

Lesson learned

  • ikke stol på Komplett
  • ikke stol på Asus

Begge har tatt en "spansk en" for å øke omsetningen. Og så langt har de også operert med helt urealistiske datoer for å få folk til å holde på bestillingen. 

Så kommer AMD nå med noe som gir mer for pengene. Klarer de å levere (?), så får de pengene mine. Forhåpentligvis blir det et annet merke....fra en annen sjappe enn Komplett.

Beste måten å si i fra på er ved å velge med lommeboken. 🙂

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entity extraction skrev (2 minutter siden):

"Bestilt, forventet inn på lager 1 november 2020, 1 stk."

Hva betyr egentlig det?

Tror de at det kommer inn på lager 01. november og at jeg kanskje får et?

Hvis det er på orderen din så er det mulig det kommer i morgen.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
HåkonN skrev (7 minutter siden):

Bestilte Asus TUF 3080 fra Komplett 4 minutter før lansering og har lavt ordrenr. Stod ganske mange på lager når jeg bestilte.

Nå er det flyttet ut i Januar, og folk som har senere bestilt OC versjonen får kortet sitt.

Lesson learned

  • ikke stol på Komplett
  • ikke stol på Asus

Begge har tatt en "spansk en" for å øke omsetningen. Og så langt har de også operert med helt urealistiske datoer for å få folk til å holde på bestillingen. 

Så kommer AMD nå med noe som gir mer for pengene. Klarer de å levere (?), så får de pengene mine. Forhåpentligvis blir det et annet merke....fra en annen sjappe enn Komplett.

Beste måten å si i fra på er ved å velge med lommeboken. 🙂

 

Dette er Asus sin skyld ikke Komplett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Dette er Asus sin skyld ikke Komplett.

Slutt å beskytt Komplett. Ja, det at de ikke har fått ikke-OC TUF kort er kun Asus sin skyld; det betyr ikke at Komplett er feilfrie. 

Flere ting de kunne gjort for å yte bedre service. 

1. Gjøre som Proshop, legge ut lister med hva de får inn.
2. Gjøre det mulig å legge seg bakerst på OC-køen, da de trolig vil komme tilbake på salg før folk flest før ikke-OC kortene. Dette har de sagt at de ikke vil gjøre.
3. Komme med hyppigere oppdateringer på en eller annen måte som holder kundene sine oppdatert.

Det skal sies at jeg har nesten alltid bestilt elektronikk fra Komplett, og kommer til å gjøre det fremover. Det betyr ikke at man ikke kan være kritiske til noen valg de tar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pc Lynet said:

De vil åpne for bestillinger igjen av RTX 3080 TUF OC etter at de har fått fylt nåværende ordre. Du sparer jo nesten 2000kr ved å ha is i magen.

Mitt RTX 3080 TUF OC (bestilt 19.09) har blitt jevnt og trutt utsatt og har nå dato 12. desember. Jeg har tatt meg ekstra fri i julen for å spille, men nå har jeg ikke lenger tro på at kortet kommer tidsnok.

Og hvis noen non-OC-bestillinger nå skulle legges bak meg i køen, ville de sannsynligvis heller ikek dukke opp før på nyåret - tidligst.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 minutt siden):

Mitt RTX 3080 TUF OC (bestilt 19.09) har blitt jevnt og trutt utsatt og har nå dato 12. desember. Jeg har tatt meg ekstra fri i julen for å spille, men nå har jeg ikke lenger tro på at kortet kommer tidsnok.

Og hvis noen non-OC-bestillinger nå skulle legges bak meg i køen, ville de sannsynligvis heller ikek dukke opp før på nyåret - tidligst.

Samme her. Julen ser bekmørk ut :(

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Erik09 said:

Slutt å beskytt Komplett. Ja, det at de ikke har fått ikke-OC TUF kort er kun Asus sin skyld; det betyr ikke at Komplett er feilfrie. 

Flere ting de kunne gjort for å yte bedre service. 

1. Gjøre som Proshop, legge ut lister med hva de får inn.
2. Gjøre det mulig å legge seg bakerst på OC-køen, da de trolig vil komme tilbake på salg før folk flest før ikke-OC kortene. Dette har de sagt at de ikke vil gjøre.
3. Komme med hyppigere oppdateringer på en eller annen måte som holder kundene sine oppdatert.

Det skal sies at jeg har nesten alltid bestilt elektronikk fra Komplett, og kommer til å gjøre det fremover. Det betyr ikke at man ikke kan være kritiske til noen valg de tar.

De listene til Proshop har jo svært begrenset verdi. Hjelper jo ikkje en dritt, da korta virker å komme sykt treigt til proshop. Inkommende skjermkort ser jo ut til å ha sneglefrakt mildt sagt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Aetius skrev (6 minutter siden):

Mitt RTX 3080 TUF OC (bestilt 19.09) har blitt jevnt og trutt utsatt og har nå dato 12. desember. Jeg har tatt meg ekstra fri i julen for å spille, men nå har jeg ikke lenger tro på at kortet kommer tidsnok.

Og hvis noen non-OC-bestillinger nå skulle legges bak meg i køen, ville de sannsynligvis heller ikek dukke opp før på nyåret - tidligst.

 

Faxa skrev (4 minutter siden):

Samme her. Julen ser bekmørk ut :(

Jeg er 100% sikker på at dere får kortet deres før 12.12

Det er ikke-OC som det ikke er håp for før etter jul.

Lenke til kommentar
HåkonN skrev (33 minutter siden):

Bestilte Asus TUF 3080 fra Komplett 4 minutter før lansering og har lavt ordrenr. Stod ganske mange på lager når jeg bestilte.

Nå er det flyttet ut i Januar, og folk som har senere bestilt OC versjonen får kortet sitt.

Lesson learned

  • ikke stol på Komplett
  • ikke stol på Asus

Begge har tatt en "spansk en" for å øke omsetningen. Og så langt har de også operert med helt urealistiske datoer for å få folk til å holde på bestillingen. 

Så kommer AMD nå med noe som gir mer for pengene. Klarer de å levere (?), så får de pengene mine. Forhåpentligvis blir det et annet merke....fra en annen sjappe enn Komplett.

Beste måten å si i fra på er ved å velge med lommeboken. 🙂

 

Om AMD kortene gir mer for pengene vet vi vel ikke helt enda. Og om noen tror AMD ikke kommer til å bli utsolgt timer etter release er de ganske naive.

Endret av EpicNerd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...