Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig i at å legge ut brorparten av korta når folk flest i 8-16 verden enten er på jobb eller reiser hjem fra jobb ikke nødvendigvis har vært det beste. Men her vil man uansett treffe en stor del mennesker uavhengig av tidspunkt man velger.

Tenk om ett år, når vi alle sitter med AMD-rigger hele gjengen og ler oss i hjel av denne grusomme nvidia lanseringen 😛

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (31 minutter siden):

Du har jo fått beskjed om at du får kortet dit i januar hva mer vil du vite? Hvor mange 100 000 som er foran deg i køen?

Jeg har, i likhet med mange andre, over tid fått fortløpende beskjed om nye (urealistiske) kortsiktige datoer.
 

Sikkert helt nytt for deg og du har sikkert ikke lest heading på tråden da, men du er altså på side 200+ i en side om dette som topic og gjenganger. 
 

Det er en (av flere forhold) jeg kritiserer. Har du fortsatt ikke lest gjennom innlegget du forsøker å kritisere med alle mulige varianter av selvfølgeligheter, misforståelser og irrelevans, så foreslår jeg at du gjør det nå, så begynner vi på nytt med blanke ark. Det sparer oss begge for mye tid. Fair enough? 🙂

Endret av HåkonN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan virke som noen prøver på å ikkje få tak i kort, for så å klage på at de ikkje får tak i kort.

Det har vært så mange kort tilgjengelig på komplett.no denne uka, og oppdateringer har kommet nesten konstant her i denne tråden. At noen her i denne tråden ikkje har fått tak i 3080/3090 kort er jo helt utrolig.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Nizzen said:

Kan virke som noen prøver på å ikkje få tak i kort, for så å klage på at de ikkje får tak i kort.

Det har vært så mange kort tilgjengelig på komplett.no denne uka, og oppdateringer har kommet nesten konstant her i denne tråden. At noen her i denne tråden ikkje har fått tak i 3080/3090 kort er jo helt utrolig.

 

Fordi folk absolutt må ha et spesifikt kort - gjerne et det er stor etterspørsel på, eller en variant som ikke er prioritert av produsent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Mala said:

Tenk om ett år, når vi alle sitter med AMD-rigger hele gjengen og ler oss i hjel av denne grusomme nvidia lanseringen 😛

Det ender nok med at de samme folka som ikkje har klart å få tak i 30 serie nvidia kort nå, ikkje får tak i AMD 5 serie cpuer heller. Dermed blir det Intelcpuer på dem, eller noen gamle avdanka Ryzen cpuer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo umulig være spesielt opplyst Nizzen om du nå påstår at det er god tilgjengelighet på Asus TUF 3080 kort. 

Kunder selger kort til overpris på Finn, og mediene skriver om dette til daglig. Flere nettbutikker har stengt for bestillinger. Kunder får beskjed om levering i 2021. Tråden er på 200 sider. 

Selvsagt kan man sikkert betale 2-2,5 ganger pris for noen få FPS ekstra hvis man daglig følger nøye med, slik at man kan bruke det som en penisforlenger på forum med en ukjent bruker, men det hjelper jo ikke den jevne kunden som kun skal spille med kortet?

Og hadde Komplett kontaktet sine kunder som var tidlig ute og sitter på lange ventelister, og tilbudt de denne gode tilgjengeligheten du nå påstår eksisterer, så hadde vi vel kanskje ikke hatt denne diskusjonen, hadde vi vel? 🙂

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
L1pslide skrev (4 minutter siden):

Fordi folk absolutt må ha et spesifikt kort - gjerne et det er stor etterspørsel på, eller en variant som ikke er prioritert av produsent. 

Tror det heller er det at flere har lagt inn bestilling på et kort til en lavere pris enn hva som ser ut til å være nye normalen, gjerne med en 10%-rabatt.

Hadde de tidligere prisene på forskjellige kort fremdeles vært gjeldende, samt. at man kunne dratt rabatt-koden over til en annen bestilling; antar jeg at flere hadde gått for det.
 

Endret av Erik09
Lenke til kommentar

Tror folk flest klager over kortet de har bestilt og ikke fått enn å ikke gå bestilt i det hele tatt, jeg er hvertfall i den kategorien av folk som har bestilt og bare fått utsatt dato hele tiden. Det er nesten mer frustrerende enn om jeg ikke hadde fått bestilt noe i det hele tatt. Uansett så kommer jeg nå ikke til å bestille nytt kort uansett tilgjengelighet fra noen steder som har økt prisen, da beholder jeg heller den bestillingen jeg har og venter. AMD sitt kort om de klarer levere store kvantum ser ut som beste alternativet nå. Skal jo ha ryzen 5600x til riggen, så et amd skjermkort er ikke dårlig valg med deres nye smart access thingamajing

Lenke til kommentar
HåkonN skrev (1 minutt siden):

Du kan jo umulig være spesielt opplyst Nizzen om du nå påstår at det er god tilgjengelighet på Asus TUF 3080 kort. 

Kunder selger kort til overpris på Finn, og mediene skriver om dette til daglig. Flere nettbutikker har stengt for bestillinger. Kunder får beskjed om levering i 2021. Tråden er på 200 sider. 

Selvsagt kan man sikkert betale 2-2,5 ganger pris for noen få FPS ekstra hvis man daglig følger nøye med, slik at man kan bruke det som en penisforlenger på forum med en ukjent bruker, men det hjelper jo ikke den jevne kunden som kun skal spille med kortet?

Og hadde Komplett kontaktet sine kunder som var tidlig ute og sitter på lange ventelister, og tilbudt de denne gode tilgjengeligheten du nå påstår eksisterer, så hadde vi vel kanskje ikke hatt denne diskusjonen, hadde vi vel? 🙂

De samme har sagt igjen og igjen hvor 'lett' det er å få tak i kort hele veien, og sitter selv på mellom 5-10 kort fordi de har bestilt 1 av hver eneste modell fra hver eneste nettside, samtidig som de mener dette er helt 'normalt' 🤷‍♂️

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (8 minutter siden):

Det ender nok med at de samme folka som ikkje har klart å få tak i 30 serie nvidia kort nå, ikkje får tak i AMD 5 serie cpuer heller. Dermed blir det Intelcpuer på dem, eller noen gamle avdanka Ryzen cpuer :p

Mye mulig :wee:

 

Jeg tenker jeg ser ann AMD nyhetene fremover og handler i ro og mak når det er mulig 😛 Ikke brydd meg med dag 1 CPU-handling tidligere, men ser for meg at det kan bli travel åkkesom.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
2 minutes ago, HåkonN said:

Du kan jo umulig være spesielt opplyst Nizzen om du nå påstår at det er god tilgjengelighet på Asus TUF 3080 kort. 

Kunder selger kort til overpris på Finn, og mediene skriver om dette til daglig. Flere nettbutikker har stengt for bestillinger. Kunder får beskjed om levering i 2021. Tråden er på 200 sider. 

Selvsagt kan man sikkert betale 2-2,5 ganger pris for noen få FPS ekstra hvis man daglig følger nøye med, slik at man kan bruke det som en penisforlenger på forum med en ukjent bruker, men det hjelper jo ikke den jevne kunden som kun skal spille med kortet?

Og hadde Komplett kontaktet sine kunder som var tidlig ute og sitter på lange ventelister, og tilbudt de denne gode tilgjengeligheten du nå påstår eksisterer, så hadde vi vel kanskje ikke hatt denne diskusjonen, hadde vi vel? 🙂

Jeg er VELDIG opplyst. Derfor har jeg fått både 3080 og 3090 ;)

Synn for deg at du ikkje fikk TUF 3080... Må være skikkelig tuft 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 minutter siden):

Jeg er VELDIG opplyst. Derfor har jeg fått både 3080 og 3090 ;)

Synn for deg at du ikkje fikk TUF 3080... Må være skikkelig tuft 😆

Noe spesiell grunn til at du fortsatt henger her for å fortelle alle om hvor lett det var å skaffe kort og hvor mange du fikk tak i hvis du har fått det du ville ha? Virker unødvendig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Finalcell said:

Noe spesiell grunn til at du fortsatt henger her for å fortelle alle om hvor lett det var å skaffe kort og hvor mange du fikk tak i hvis du har fått det du ville ha? Virker unødvendig. 

Like nødvendig som grininga til HåkonN

Venter fortsatt på flere kort. Skal oppgradere flere maskiner. Kanskje litt til F@H også.

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syting og klaging er da i det minste on-topic her, og det er jo en grunn for at det ble en egen tråd for nettopp dette..for å slippe å forsøple den andre tråden hvor man diskuterer kortene man HAR fått og sirkel-runker rundt benching.

 

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (Akkurat nå):

Jeg er VELDIG opplyst. Derfor har jeg fått både 3080 og 3090 ;)

Synn for deg at du ikkje fikk TUF 3080... Må være skikkelig tuft 😆

Du øser penger ut på overprisede PC komponenter som en full sjømann, samme hvilket merke det er fra eller hvilket påslag produsenten måtte ta. Så løper du til diskusjon og skryter av hva du har og dine ekstra 10 fps. 

Så "opplyst" er du. 

For en som i lang tid har hatt en 6-sifret sum i Nvidia aksjer, så støtter jeg deg selvsagt i det - det er bare at det ikke hjelper kunder flest så mye. 🙂

Det siste krumspringet setter deg ikke i så veldig godt lys. 

Skal vi fortsette pissekonkurransen, eller evner du å argumentere litt bedre mot min kritikk enn å harselere om andre eller snakke om din store strømforsyning og dine benchmarks?

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mala said:

Syting og klaging er da i det minste on-topic her, og det er jo en grunn for at det ble en egen tråd for nettopp dette..for å slippe å forsøple den andre tråden hvor man diskuterer kortene man HAR fått og sirkel-runker rundt benching.

 

Jeg skrev jo: Like nødvendig som grininga til HåkonN, så da ville jeg tro jeg er ON-topic :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...