Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

raab skrev (12 timer siden):

Aldri før har en "konsollkrig" vært så uinteressant. Vi får to nye konsoller uten noe vesentlig ny funksjonalitetet foruten at de er noe kraftigere enn forgjengeren.

Uenig. Forrige generasjon var mye kjedeligere, og ikke minst var både PS4/XOne betraktelig dårligere specca enn denne generasjonen er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
raab skrev (På 9.11.2020 den 19.55):

Det er også bisarrt å se lanseringen av en ny generasjon konsoller uten nye spill, der bakoverkompabiliteteten er det store innsalget.

Synes det er smått utrolig at folk fremdeles kan mene det ikke kommer nye spill denne generasjonen. Om det utelukkende er Xbox man tenker på kan jeg forstå det litt, dog selv der er det vel et par nye spill som kommer. For Playstation derimot har en ny konsollgenerasjon aldri lansert med et bedre utvalg av spill. Fire av Playstations største serier får oppfølgere i løpet av det første året, en av dem ved release (Spider-Man Miles Morales), i tillegg lanseres den med Demon's Souls, Sackboy A Big Adventure og Astros Playroom. I løpet av første halvdel av 2021 kommer kommer også Destruction All-Stars, Ratchet & Clank Rift Apart og Kena: Bridge of Spirits. Andre halvdel av 2021 kommer Horizon Forbidden West og God of War Ragnarok. Til slutt er det ikke umulig at FF XVI kan komme mot slutten av 2021, eller tidlig 2022.

Det er flere også, men dette er de største jeg kommer på i farten. I tillegg har man selvfølgelig utallige tredjepartsspill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rider of Reason skrev (10 timer siden):

Synes det er smått utrolig at folk fremdeles kan mene det ikke kommer nye spill denne generasjonen.

Jeg snakket hovedsaklig om hva som er tilgjengelig i lanseringsvinduet. Og her ser jeg ikke allverdens nytt nå den første tiden.

Lenke til kommentar

Det er ingen klar vinner, er man spill entusiast må man vel tilslutt ha begge.

Spørsmålet blir hvem konsoll vil man ha først, og hvor lenge vente på nr 2, 1-2 eller flere år?

Xbox series x ser penere ut i stående stilling vel å merke, minimalistisk og et stilfullt design, ps5 er gigantisk og passer vel dårligst inn i stua.

xsx mere lagring/lagringsmuligheter, kan bruke gammelt utstyr, quick resume gjør den faktisk raskere i oppstart av spill, selvom ps5 ssd skal være raskere.
Kontrollen til ps5 virker mere next gen, men ms kontrolleren er godt likt. 

Selv synes jeg det er vanskelig å skulle velge.

Oppkjøpet Microsoft nylig gjorde på 7.5 billioner viser litt hvor mye dem satser på gamepass. Hvem vil vel ikke ha en Netflix tjeneste for spill?

Sony sine spill koster 859kr. Microsoft sine koster kun det du betaler for gamepass i den aktuelle mnd.

Kjipt at spiderman ikke finnes på Xbox, vært et flott spill å kjørt på series x før cyberpunk kommer, 
Jeg er sikker på at PlayStation collection kom bare pga gamepass, konkurranse gir både PlayStation og Xbox brukere goder 🙂

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Det er en klar vinner, Series X. Økosystemet og pro-consumer strategien til Xbox er i en helt annen liga enn PS sitt, og man får så latterlig mye mer for pengene med en Xbox S|X + GamePass at man vil jo spare titusener av kroner bare der sammenlignet med hva man må punge ut for en PS5 og alle Sony sine first-party titler i løpet av hele neste generasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...