Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Randeboy skrev (Akkurat nå):

Tidenes sammenligning.. De er ikke i nærheten av samme prisklasse. 🤣  Du forstår at konsollene koster akkurat det samme? 

Har hatt begge 2  pro så ut som en plasma tv med dansende pixler klarte ikke engang å fullføre Horizon zero dawn så helt snålt ut på en oled tv.

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (15 minutter siden):

Det der kom for over et år siden. 😆

Ikke remastered, på game pass. Det kom i dag

 

Altså det som er gromt, er jo ikke at det kom et gammelt remaster spill. Det som er stas er at det passer inn i mye av satsningen til Phil Spencer inn imot Japan. Akkurat som at han i et intervju for noen dager siden nevnte kingsom hearts og persona 5 som viktige japanske spill. Og at han mente at det var viktig for xbox å jobbe mot å få de beste spillene fra Japan over på maskina for å kunne komme inn i markedet der

Endret av Måsadåtten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (3 timer siden):

Absolutt. Men tror det er fordel for ps5 også med sterkere konkurranse. De har den siste generasjonen nærmest hatt monopol. Større konkurranse betyr både bedre spill og billigere priser. Nå lever spillmediet

 

+at man har kommet så langt, at en mer likeverdig kamp høyder sjansen for crossplay, som gavner alle

Støtter den. Uten konkurranse så stagnerer utviklingen. 

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (5 timer siden):

Sony trenger ikke Game Pass siden spillene selger seg selv. Og det vi ser så langt er at Microsoft's first party spill blir dårligere og dårligere... tro om det har noe med endret budsjettmodell under Game Pass å gjøre 🤔

 

Men de trenger åpenbart PS Now og PS Plus Collection? Passe driti ut det der. 
Selger seg selv? Ja spill selger om man ikke putter det noen andre steder enn på en platform med en pris til 800kr, hvem hadde trodd det. 

Dårligere og dårligere faktisk, men aldri like dårlig som PS blir de hvert fall aldri.

 

Croc Man skrev (5 timer siden):

Kanskje fordi de ikke tjener penger på det? Som forøvrig heller ikke Microsoft gjør.

Ikke så rart de ikke gjør det når tilbudet de legger frem er søppel. Ingen som bryr seg om et ræva tilbud som det PS legger frem. 
Spennende, kan du ikke legge frem hele budsjettet til Microsoft da? Gjerne veksten og hvor mye de vil tjene på gamepass de neste 5-7 årene mens du er i gang.

Lenke til kommentar
samco skrev (5 timer siden):

Monopol de fleste kjøper billige biler flere er ikke bedre .... 😆 

Synes pro var forferdelig prøvde 2 men den grumsete 4K oppskaleringen  mot native 4K på X solgte jeg begge ,uff at folk orka å se på pixel dansinga på pro. Lenge leve flertallet glad jeg ikke følget flokken.

Native 4K spill er IKKE fremtiden denne generasjonen. I hvert fall ikke om man skal ha høy fps i tillegg.

 

Vet ikke om du har fått med deg det Nvidia og AMD driver med om dagen..

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Ezio said:
 

Men de trenger åpenbart PS Now og PS Plus Collection? Passe driti ut det der. 
Selger seg selv? Ja spill selger om man ikke putter det noen andre steder enn på en platform med en pris til 800kr, hvem hadde trodd det. 

Dårligere og dårligere faktisk, men aldri like dårlig som PS blir de hvert fall aldri.

 

Ikke så rart de ikke gjør det når tilbudet de legger frem er søppel. Ingen som bryr seg om et ræva tilbud som det PS legger frem. 
Spennende, kan du ikke legge frem hele budsjettet til Microsoft da? Gjerne veksten og hvor mye de vil tjene på gamepass de neste 5-7 årene mens du er i gang.

Å leke spåmann får være din oppgave. Du er jo ganske fantasifull fra før. Jeg forholder meg til virkeligheten som rår nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (1 minutt siden):

Å leke spåmann får være din oppgave. Du er jo ganske fantasifull fra før. Jeg forholder meg til virkeligheten som rår nå.

Virkeligheten er jo at du ikke vet, noe du også bekrefter med det svaret. Så du får bare fortsette å leve i virkeligheten med at Xbox har et mye bedre spilltilbud enn hva Playstation noensinne vil ha. 

Spill er det som betyr noe uavhengig om det er gammelt eller nytt. Microsoft knuser Sony på begge delene ved å inkludere det i Gamepass til prisen av en remake av Demon Souls i året. hahaha

Lenke til kommentar

Enkel matte tilsier at Microsoft burde tjene godt på Gamepass. Hva andre aktører som har spillene der tjener er jo vanskelig å si, men Gamepass selges for 99 og 125 kroner.

Si at Microsoft tjener 30 norske, blanke kroner i snitt i overskudd (etter betaling til selskaper, driftkostnader etc) per medlem, per måned. 

Si de har 15 millioner betalende kunder, tror det tallet var snakk om nylig?

30 kr ganger 15 millioner, 450 millioner norske kroner hver måned.

Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (6 minutter siden):

Enkel matte tilsier at Microsoft burde tjene godt på Gamepass. Hva andre aktører som har spillene der tjener er jo vanskelig å si, men Gamepass selges for 99 og 125 kroner.

Si at Microsoft tjener 30 norske, blanke kroner i snitt i overskudd (etter betaling til selskaper, driftkostnader etc) per medlem, per måned. 

Si de har 15 millioner betalende kunder, tror det tallet var snakk om nylig?

30 kr ganger 15 millioner, 450 millioner norske kroner hver måned.

Og da er de 15 millionene de har der i dag, fremdeles bare en start sett utifra hva de håper å få med seg etterhvert.

 

Og med å ha mange unike brukere har du også en svært sterk plattform for mersalg av spill fra tredjepartsutgivere som ikke er på game pass, utstyr og tilbehør, dlc++++

Lenke til kommentar
Mala skrev (6 timer siden):

Native 4K spill er IKKE fremtiden denne generasjonen. I hvert fall ikke om man skal ha høy fps i tillegg.

 

Vet ikke om du har fått med deg det Nvidia og AMD driver med om dagen..

Pc er ikke meg mala kunne godt ha hoppa in men da blir det et opgradering mareritt som jeg står over. 

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (9 timer siden):

fikk konsollen fra microsoft i dag. Men har ikke åpnet den. Må kjenne etter om det egentlig er ps5 jeg vil ha. Kan ikke ha begge to ... Forhåndsbestilte begge deler, og glemte når microsoft lanserte sin haha. 

Luksusproblem, men det er et problem uansett. Jeg var nære ved å gjøre det samme, men slo fra meg XSX og venter nå på min PS5. Umulig å si om det er riktig valg, men tror man kommer greit ut av det uansett! Sikkert ikke lett å velge når du sitter med begge fysisk foran deg...lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...