Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

Måsadåtten skrev (15 timer siden):

Ikke remastered, på game pass. Det kom i dag

 

Altså det som er gromt, er jo ikke at det kom et gammelt remaster spill. Det som er stas er at det passer inn i mye av satsningen til Phil Spencer inn imot Japan. Akkurat som at han i et intervju for noen dager siden nevnte kingsom hearts og persona 5 som viktige japanske spill. Og at han mente at det var viktig for xbox å jobbe mot å få de beste spillene fra Japan over på maskina for å kunne komme inn i markedet der

Det er fortsatt en del som mangler, men Xbox har definitivt blitt flinkere til å få japanske spill de siste årene. Faktisk en god del serier som har kommet til Xbox for første gang denne generasjonen. Yakuza, Dragon Quest og Kingdom Hearts. Monster Hunter sin hovedserie også, selv om det teknisk sett ikke er det første Xbox-spillet basert på IP-en.

Jeg tror Game Pass har gjort underverker for utbredelsen av japanske spill på Xbox. Veldig stilig å se spill som Yakuza 0 bli lansert gjennom GP. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leflus skrev (56 minutter siden):

Det er fortsatt en del som mangler, men Xbox har definitivt blitt flinkere til å få japanske spill de siste årene. Faktisk en god del serier som har kommet til Xbox for første gang denne generasjonen. Yakuza, Dragon Quest og Kingdom Hearts. Monster Hunter sin hovedserie også, selv om det teknisk sett ikke er det første Xbox-spillet basert på IP-en.

Tenker også microsoft sin tilstedeværelse på tgs er et sterkt signal. Sånn jeg har forstått det setter de i Japan veldig pris på direkte forhandlinger og tilstedeværelse. At Phil Spencer har vært flere turer over til Japan ser jeg som et tydelig tegn på at de går den rette veien for å skape de relasjonene som trengs for å lande de viktige spillene

Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (21 minutter siden):

 

 

PS5:

  • Raskere loading.
  • Høyere minimum resolution.
  • Dropper rundt 1 frame, men ingen screen tearing.

Series X:

  • Saktere loading.
  • Lavere minimum resolution.
  • En del screen tearing.

Bare semiinteressant disse forskjellen nå på de første spillene. Det er mye ny teknologi i disse boksene som gjør til at det tar tid før de lærer seg å optimalisere riktig. Ganske trygg på at begge konsollene er knall, og kommer til å levere gode opplevelser. 

 

Men ser at det er spennende å følge disse forskjellene fra startgropen, for å potensielt finne en tendens

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke fått PS5 i hus enda. Men en ting er sikkert og det er at Sony har klart å lage en bedre kontroller en Xbox denne gangen. 
 

Jeg var spent på funksjonene til DualSense men at den skulle ligge så mye bedre i hendene og føles så mye bedre ut en hva som kommer med SeriesX|S det hadde jeg ikke trodd....

 

2F341403-BD63-4CF5-B307-7156BC5AFE8F.thumb.jpeg.bec52f3ac94584ceb57ba7bd7767340e.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kvalitets inntrykket en får med DualSense er mye bedre en hva som kommer med SeriesX|S

Den type plast som er brukt på DualSense føles mye bedre ut samens med knapper osv. Det er virkelig en stor forskjell denne gangen. Og det ifra en som så absolutt likte Xbox sin kontroller best. Aldri vært noen fan av DualShock4.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
barezell skrev (2 minutter siden):

Vil ikke det være rimelig subjektivt? om begge kontrollene er veldig gode så faller det vel ned på hvilken tommel plassering man foretrekker? 

Joda, som alt annet det. Men tror nok mange som har foretrukket Xbox sine kontrollere vil bli veldig positivt overrasket av DualSense. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
barezell skrev (3 minutter siden):

Vil ikke det være rimelig subjektivt? om begge kontrollene er veldig gode så faller det vel ned på hvilken tommel plassering man foretrekker? 

Alltid subjektivt, men det virker tilfellet å være slik at de fleste heller mot DualSense. Det finnes også en del objektive kriterier.

Lenke til kommentar

Må si jeg er veldig spent på å prøve DualSense Haptic Feedback og Adaptive Triggers, previews og reviews har virkelig satt lista høyt for hvor bra det faktisk er så det lover godt. Så må man bare krysse fingrene for at dette blir tatt ordentlig i bruk og ikke noe som blir forlatt slik som har skjedd med en del andre ting.

Men, når det er så bra som folk skal ha det til tilfører det noen ekstra dimensjoner, ergo kommer dette til å bli tatt i bruk. Er jo også derfor Sony ikke støtter DS4 for PS5-spill, da hadde de rett og slett motarbeidet seg selv.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
On 11/12/2020 at 3:29 PM, Raul07 said:

God bortforklaing, PS5 er best :)

Rocket League kjører i 120Hz på Xbox men kun 60 på PS5. Grunnen?

Quote

Enabling 120hz on Xbox Series X|S is a minor patch, but enabling it on PS5 requires a full native port due to how backwards compatibility is implemented on the console, and unfortunately wasn’t possible due to our focus elsewhere.

https://www.pushsquare.com/news/2020/11/heres_why_rocket_league_cant_run_at_120fps_on_ps5

Var ikke så dumt det jeg sa allikevel kanskje? ;) Poenget er at ting som kjører i bakoverkompatibilitetsmodus ikke er et godt grunnlag for sammenligning. Og som sagt, Xbox har fordeler her, som tilfeller over klart viser.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (5 timer siden):

Vil ikke det være rimelig subjektivt? om begge kontrollene er veldig gode så faller det vel ned på hvilken tommel plassering man foretrekker? 

Jepp. Men noen liker jo å konkludere subjektive meninger som fakta og konstantere "uten tvil"

For meg er uten tvil Xbox sin bedre. Så da er man jo like langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...