Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (21 minutter siden):

Hadde lett gått for begge konsollene hadde jeg hatt ekstremt med penger å bruke, men det at spillene koster 850kr og mer er en av grunnene til at jeg står over. Ikke alle som kan hive vekk nesten en tusen lapp per spill, tro det eller ei.

Nå koster Spiderman:MM, Sackboy og Demon's Souls henholdsvis 499, 699,- og 799,-, så du overdriver med "spillene koster 850kr og mer". Videre var prisene ved lansering av PS4 også høyere ved lansering av konsollen, for å så synke når det ble mer allemannseie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Raul07 said:

Hadde lett gått for begge konsollene hadde jeg hatt ekstremt med penger å bruke, men det at spillene koster 850kr og mer er en av grunnene til at jeg står over. Ikke alle som kan hive vekk nesten en tusen lapp per spill, tro det eller ei.

Patetisk at du hele tiden må gripe etter løgner.

 

27 minutes ago, Raul07 said:

God bortforklaing, PS5 er best :)

Trodde ikke det hadde noe å si?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selvin skrev (3 timer siden):

Vil spille hva jeg selv vil når jeg selv vil uten at noen skal fortelle meg akkurat når det spillet er tilgjengelig eller blir tatt bort. Så, Gamepass = nei takk. Det er heller ikke sånn at alle AAA-spill kommer til Gamepass upfront, kanskje ikke i det hele tatt, så de sammenligningene dere kommer med er rett og slett feil.

Så har vi PS+ collection på PS5, masse AAA-spill, og ingenting forsvinner heller. En mye bedre modell.

Uff ja. Kun et spill er nok for å forsvare prisen kontra et PS5 spill.

 

Du om det, resten av verden er uenig. Heldigvis er ikke spillindustrien lagt opp etter hva du tenker. Hadde det gjort det så hadde ikke ting som Netflix og Spotify eksistert heller med den logikken. Kos deg med å betale fullpris. Mens resten av verden får hundrevis av spill iløpet av året for kostnaden av et PS5 spill. 

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (3 timer siden):

Du må betale hvis du vil ha nye third-party spill på Xbox også. Og Microsoft evner ikke å produsere brukbart first-party innhold heller. Sony er derimot nærmest enerådende i sin sjanger med svære påkostede enspiller-produksjoner og kan følgelig ta seg betalt for det.

 

Åja, jammen daså. Hvis du sier det så. "evner ikke å produsere first party innhold".

Forandrer fortsatt ikke det faktumet at Gamepass koster like mye som et PS5 spill.Tilgang til flere hundrespill, inkludert releases spill for prisen av et PS5 spill. 

"når man har spilt alt". Ja når man har sett alt på Netflix så 

Croc Man skrev (3 timer siden):

Game Pass har vært bra lenge, men når man har spilt det man var interessert i der er tjenesten død.

Folk sa det om Netflix også. Netflix ble bare større og bedre over tid også. Selv om du sitter 24/7 å spiller spill så betyr ikke det at resten av verden gjør det. 

Verre på PS  med andre ord etter man har spilt det som er av interesse der, som er veldig lite. Kanskje et spill i året om man er heldig.. Da er jo hele konsollen død i mellomtiden. I mellomtiden så kan alle som har interesse av det spille hundrevis av titler for prisen av en remake av Demon Souls. Folk kommer til å velge det første hver dag i uka og det kommer til å vise seg over tid ;)

Endret av Ezio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Ezio said:
 

Åja, jammen daså. Hvis du sier det så. "evner ikke å produsere first party innhold".

Forandrer fortsatt ikke det faktumet at Gamepass koster like mye som et PS5 spill.Tilgang til flere hundrespill, inkludert releases spill for prisen av et PS5 spill. 

Eller et Xbox-spill. Third party spillene koster det samme.

 

Game Pass har bare gamle third-party spill og Microsoft's egne spill som er av svært varierende kvalitet.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (1 minutt siden):

Eller et Xbox-spill. Third party spillene koster det samme.

 

Game Pass har bare gamle third-party spill og Microsoft's egne spill som er av svært varierende kvalitet.

Eller prisen av et PS5 spill. PS har dessverre ingen tilbud som kan måle seg opp mot GamePass overhode. PS Now har jo floppet fullstendig.

Uff, kjedelig med gamle spill ja. Det er fullstendig uspillbart. Ingen spiller gamle spill noensinne. Interesse for gamle konsoller og gamle spiller  jo også helt død i verden. Nye spill som blir lansert fremover er også varierende kvalitet. Spill somHalo, Fallout, Starfieldl, Skyrim og mye mer iløpet av årene er det jo ingen som vil spille lengre og da spesielt ikke for prisen av et PS5 spill i året. 

Helt enorm deal for alle gamere som elsker spill. Som er det nettopp konsoller handler om. Men det er jo helt tydelig at noen ikke helt skjønner hvordan verden fungerer. For selv om et spill er gammelt, så betyr det ikke at det har gått ut på dato eller ikke vil være nytt for en person som ikke har spilt det. Det er også en del folk som ligger  å spille gjennom spill flere ganger, spesielt om spill blir optimalisert bedre for nettopp ny hardware. Noe du tydeligvis ikke forstår. 

Men kanskje en dag vil Sony klare å matche Microsoft på spillfronten, men slik situasjonen er nå så er de milevis unna.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (10 minutter siden):

Sony kom med strømming lenge før Microsoft, bare du som ikke følger med.

Den har bare vært død og floppet fullstendig. Mens Microsoft tok helt av og cruiser videre. Kommer bare til å bli større og større for Sony ikke klarer å matche Microsoft.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ezio said:

Men kanskje en dag vil Sony klare å matche Microsoft på spillfronten, men slik situasjonen er nå så er de milevis unna.

Sony trenger ikke Game Pass siden spillene selger seg selv. Og det vi ser så langt er at Microsoft's first party spill blir dårligere og dårligere... tro om det har noe med endret budsjettmodell under Game Pass å gjøre 🤔

10 minutes ago, Ezio said:

Den har bare vært død og floppet fullstendig. Mens Microsoft tok helt av og cruiser videre. Kommer bare til å bli større og større for Sony ikke klarer å matche Microsoft.

Kanskje fordi de ikke tjener penger på det? Som forøvrig heller ikke Microsoft gjør.

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (31 minutter siden):

At dere gidder. Spent på om det er noe interessant som diskuteres når jeg ser at det er nye innlegg, men så er det bare den samme gjengen som gnæger.

Det er valgfritt hvilken konsoll man velger. Om folk er happy med gamepass så er det supert. Om noen digger PS-kontrolleren, topp. Let it go!

Absolutt. Men tror det er fordel for ps5 også med sterkere konkurranse. De har den siste generasjonen nærmest hatt monopol. Større konkurranse betyr både bedre spill og billigere priser. Nå lever spillmediet

 

+at man har kommet så langt, at en mer likeverdig kamp høyder sjansen for crossplay, som gavner alle

Endret av Måsadåtten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Monopol de fleste kjøper billige biler flere er ikke bedre .... 😆 

Synes pro var forferdelig prøvde 2 men den grumsete 4K oppskaleringen  mot native 4K på X solgte jeg begge ,uff at folk orka å se på pixel dansinga på pro. Lenge leve flertallet glad jeg ikke følget flokken.

Endret av samco
Lenke til kommentar
samco skrev (21 minutter siden):

Monopol de fleste kjøper billige biler flere er ikke bedre .... 😆 

Synes pro var forferdelig prøvde 2 men den grumsete 4K oppskaleringen  mot native 4K på X solgte jeg begge ,uff at folk orka å se på pixel dansinga på pro. Lenge leve flertallet glad jeg ikke følget flokken.

Digital Foundry er ikke enig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
samco skrev (25 minutter siden):

Monopol de fleste kjøper billige biler flere er ikke bedre .... 😆 

Synes pro var forferdelig prøvde 2 men den grumsete 4K oppskaleringen  mot native 4K på X solgte jeg begge ,uff at folk orka å se på pixel dansinga på pro. Lenge leve flertallet glad jeg ikke følget flokken.

Hvilken sammenligning er det? De koster da ca. det samme, og Sony selger da langt flere enn MS. Nettopp fordi det er PlayStation folket vil ha! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...