Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

raab skrev (4 minutter siden):

I denne tråden der konteksten er PS5 vs XSX måler jeg verdien på den måten. Hva annet har de gående for seg enn marginalt bedre grafikk og raskere lastetider på gamle eller last-gen spill? PS5 har i det minste et par (helt) eksklusive new-gen titler, men sett bort fra det har denne nye generasjonen vært en underlig greie så langt. Jeg er glad i gamepass, men hvor er de nye spillene som ikke er laget til forrige generasjon?

Har ingen problemer med at spill kommer ut på flere plattformer (ihvertfall ikke til PC som er og blir den mest suverene plattformen) men når man skal koke ned til hvilken konsoll er "best" - hva annet enn eksklusive titler kan man ta med i vurderingen? Konsollene er så like at det for meg er åpenbart det er her skoen trykker. 

 

Har det noe å si at de er laget for forrige generasjon også, så lenge det er teknisk mulig? Demon's Souls er eksklusiv for PS5, men kunne rent teknisk blitt lansert på PS4 eller PC, eksempelvis. På hvilken måte er det en bra ting? Helt motsatt av hvordan jeg ser på det. 

På hvilken måte blir SX dårligere av at noen av spillene finnes på PC? Eller XBONE? Selv i denne settingen? Mener du at man står i butikken og vurderer PS eller XBOX, og konkluderer med at sistnevnte er et dårligere kjøp fordi folk med PC også får glede av spillene? 

Next Gen eksklusive som er det bare fordi markedsavdelingen vil ha eksklusive titler er no stort tull... 

Og, ok, om man har en fet gaming-pc fra før, kanskje kan jeg følge logikken. Men på en annen side, PS spill kommer allerede i stor grad på PC etter hvert, og dette vil komme stadig nærmere release fremover, tror jeg. 

Personlig, jeg har en Gaming PC og har kun kjøpt SX så langt. For, noen av spillene er best på konsoll, andre PC. Og, jeg har spilt mye mer på PC og Xbox siste generasjon at jeg ikke synes spilletiden har vært verdt en ny PS. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...