Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Baranladion skrev (21 minutter siden):

Sian, en liten gruppe mennesker som ønsker å fjerne muslimer med vold. 

Voldelige motdemonstranter, en liten gruppe mennesker som ønsker å fjerne sian med vold. 

Begge har samme tankegodset, begge er like farlige / ufarlige. Heldigvis så er majoriteten av den norske befolkningen ganske tydelig på at ingen av de har rett :) 

De voldelige motdemonstrantene er ikke organisert på samme måte som SIAN. De representerer heller ikke alle motdemonstranter ei heller alle norske muslimer eller venstresiden.. De voldelige personene representerer seg selv. 

 

SIAN representerer SIAN.

SIAN er en ideologi. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Psykake said:

Hvilken konkret gruppe var dette og hvem representerte gruppen? 

Voldelige motdemonstranter, hvis du leser posten jeg siterte. Hvem som representerte dem er vel de som sto i fronten for volden. Poenget ditt er?

Synes forøvrig også de representerte essensen i islam på en ypperlig måte. Som den intolerante og voldelige ideologien den er.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

De voldelige motdemonstrantene er ikke organisert på samme måte som SIAN. De representerer heller ikke alle motdemonstranter ei heller alle norske muslimer eller venstresiden.. De voldelige personene representerer seg selv. 

 

SIAN representerer SIAN.

SIAN er en ideologi. 

Nei, det var ikke tilfeldige voldspersoner som representerte seg selv, de hadde jo en felles forståelse for at her er det innafor å gå til angrep, basert på ett eller annet tankegods. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Psykake skrev (1 time siden):

Hvis flertallet i et samfunn lar seg overbevise av nazistisk tankegods og er enige i at jøder må utryddes,  er det ikke mindre farlig dagen før utryddelsen iverksettes. Dehumaniseringen er allerede fastslått. Dehumaniseringen baserer seg på farlig tankegods om at jødene må utryddes.

Selvsagt, men jeg tror vi kan være enige om at slike ting ikke skjer over natten... ei heller skjer ting i isolasjon. Poenget/min holdning er at ekstreme holdninger er noe man best konfronterer i en åpen og fri debatt.

Ellers så har jeg nok misoppfattet argumentasjonen din litt, trodde du argumenterte for et forbud mot SIAN sine ytringer. Beklager det.

Endret av Slettet+2534
Fikset skrivefeil.
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Voldelige motdemonstranter, hvis du leser posten jeg siterte. Hvem som representerte dem er vel de som sto i fronten for volden. Poenget ditt er?

Synes forøvrig også de representerte essensen i islam på en ypperlig måte. Som den intolerante og voldelige ideologien den er.

SIAN er en organisert gruppe med en klar ideologi.  De voldelige motdemonstrantene representerer ingen. 

Ikke norske muslimer

Ikke venstresiden. 

Kun seg selv. 

Hvis ikke du har dokumentasjon som viser at de var organiserte og hadde planlagt denne volden på bakgrunn av religiøs eller politisk overbevisning? 

 

 

Sitat

Synes forøvrig også de representerte essensen i islam på en ypperlig måte. Som den intolerante og voldelige ideologien den er.

Alle de muslimene som oppførte seg som siviliserte mennesker er de som representerte Islam på en ypperlig måte. Dette var også majoriteten, men hvis du nok en gang skal bruke logiske feilslutninger og si at fåtallet representerer flertallet, vær så god. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Grimnir skrev (1 minutt siden):

Selvsagt, men jeg tror vi kan være enige om at slike ting ikke skjer over natten... ei heller skjer ting i isolasjon. Poenget/min holdning er at ekstreme holdninger er noe man best åpner i en åpen og fri debatt.

Ellers så har jeg nok misoppfattet argumentasjonen din litt, trodde du argumenterte for et forbud mot SIAN sine ytringer. Beklager det.

Veldig enig. Bortsett fra i Rwanda som må ha verdensrekorden i effektivt folkemord. 

Enig. Åpen og fri debatt er det beste. 

Det går fint. Jeg beklager hvis jeg har formulert meg uklart. 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

Ok. Hvilken gruppe og hvilket tankegods representerte de da? 

Det må du spørre de om. Kanskje de er imot ytringsfriheten, kanskje de er imot poliitet, kanskje de er rabiate islamister. Jeg vet ikke. Jeg tipper at den gjengen som drev med vold under demonstrasjonen, hadde planlagt dette, jeg finner det usannsynlig at de tilfeldigvis møttes på gata og hver for seg fant ut at her må det vold til.

 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Psykake skrev (8 minutter siden):

De voldelige motdemonstrantene representerer ingen. 

Men hvorfor møtte de da opp i noe som liknet en organisert gruppe? Synes jeg leste noe om at det er en gruppe som heter Oslo mot rasisme som hadde organisert noe... men jeg kan huske feil. 

Men uansett hvem dette måtte være: det at de går til fysisk angrep er ikke akseptabelt, det tror jeg alle kan være enige i.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Det må du spørre de om. Kanskje de er imot ytringsfriheten, kanskje de er imot poliitet, kanskje de er rabiate islamister. Jeg vet ikke. 

 

Nei, det må jeg ikke. Jeg sier at jeg ikke har noe informasjon som tilsier at de representerte andre enn seg selv.

Det er du som skriver at de ikke var tilfeldige voldelige personer som representerer seg seg selv, men at de handlet pga bakgrunn av et eller annet tankegods.

 

Jeg spør deg så om hvem de representerer (hvis ikke de representerer seg selv ) og hvilket tankegods. Du må tydeligvis sitte på mer informasjon enn meg siden du kan fastslå dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Grimnir skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor møtte de da opp i noe som liknet en organisert gruppe? Synes jeg leste noe om at det er en gruppe som heter Oslo mot rasisme som hadde organisert noe... men jeg kan huske feil. 

Men uansett hvem dette måtte være: det at de går til fysisk angrep er ikke akseptabelt, det tror jeg alle kan være enige i.

Det blir et ledende spørsmål, for det er ingenting som tilsier at de voldelige var en del av de organiserte gruppene. 

Majoriteten av de som møtte opp oppførte seg eksemplarisk. Ergo så representerer ikke de voldelige noe annet enn seg selv. 

 

Det blir som argumentet om at det fåtallet av ekstremt rasistiske personer  som kommenterer hos Resett ikke representerer alle hos Resett. Eller at lokale FRP politikere som kommer med ekstremt rasistiske kommentarer ikke representerer alle i FRP. 

 

 

Oppsummert.

Det er ingenting som tilsier at de som brukte vold var en del av en organisert gruppe, som helhet,  med et ideologisk mål om å bruke vold som verktøy i mot SIAN og polittiet. 

Det kan være at de voldelige var del av ulike organiserte grupper, men igjen så representerer ikke de hele gruppen uansett.

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

Oppsummert.

Det er ingenting som tilsier at de som brukte vold var en del av en organisert gruppe, som helhet,  med et ideologisk mål om å bruke vold som verktøy i mot SIAN og polittiet. 

Det kan være at de voldelige var del av ulike organiserte grupper, men igjen så representerer ikke de hele gruppen uansett.

Du må huske på at grupper som Tjen Folket deltok i demonstrasjonen. Dette er grupper som støtter bruk av vold.

Jeg ser det som veldig sannsynlig at de som utførte vold var medlem av en radikal gruppe hvor vold får ryggdunk av de andre medlemmene.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (3 minutter siden):

Du må huske på at grupper som Tjen Folket deltok i demonstrasjonen. Dette er grupper som støtter bruk av vold.

Jeg ser det som veldig sannsynlig at de som utførte vold var medlem av en radikal gruppe hvor vold får ryggdunk av de andre medlemmene.

Ren spekulering med andre ord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Psykake said:

Ren spekulering med andre ord. 

Det er min erfaring at det alltid ligger en radikal gruppe bak. 

Og har du hatt erfaring med Tjen Folket? Jeg møtte noen medlemmer av dem for flere år siden. Valgkampanjen deres var "boikott valget", de støttet væpnet revolusjon og mente gulagene i Soviet var nødvendige.

Når jeg hørte det, så sa jeg bare at vi kan være enige om å være uenige, noe som gjorde dem ekstremt sure.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Det er min erfaring at det alltid ligger en radikal gruppe bak. 

Og har du hatt erfaring med Tjen Folket? Jeg møtte noen medlemmer av dem for flere år siden. Valgkampanjen deres var "boikott valget", de støttet væpnet revolusjon og mente gulagene i Soviet var nødvendige.

Når jeg hørte det, så sa jeg bare at vi kan være enige om å være uenige, noe som gjorde dem ekstremt sure.

Min erfaring med Tjen Folket er irrelevant. Det samme er din erfaring med at det alltid ligger en radikal gruppe bak. Beklager, men det er fakta. 

Jeg forstår at du har denne erfaringen og bruker denne erfaringen som basis for legge denne merkelappen på de voldelige demonstrantene, men det blir kun basert på din anekdotiske erfaring. 

Jeg har også vanskeligheter med å se at de pøblene som hyllet Allah mens de sparket på politibiler er tilknyttet Tjen Folket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Min erfaring med Tjen Folket er irrelevant. Det samme er din erfaring med at det alltid ligger en radikal gruppe bak. Beklager, men det er fakta. 

Jeg forstår at du har denne erfaringen og bruker denne erfaringen som basis for legge denne merkelappen på de voldelige demonstrantene, men det blir kun basert på din anekdotiske erfaring. 

Jeg har også vanskeligheter med å se at de pøblene som hyllet Allah mens de sparket på politibiler er tilknyttet Tjen Folket. 

Tjen Folket er ikke den eneste radikale gruppen i Norge. Det finnes også radikale islamistiske grupper i Norge.

Hva er din erfaring som tilsier at dette er helt tilfeldige mennesker som blir provosert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (48 minutter siden):

Nei, det må jeg ikke. Jeg sier at jeg ikke har noe informasjon som tilsier at de representerte andre enn seg selv.

Det er du som skriver at de ikke var tilfeldige voldelige personer som representerer seg seg selv, men at de handlet pga bakgrunn av et eller annet tankegods.

 

Jeg spør deg så om hvem de representerer (hvis ikke de representerer seg selv ) og hvilket tankegods. Du må tydeligvis sitte på mer informasjon enn meg siden du kan fastslå dette. 

 

 

Utifra bilder, utsagn på feed og hva som skjedde, så vil jeg anta at denne gruppen representerte ett av disse to tankegodsene: 

Ingen skal kødde med guden min

Jeg gjør som jeg vil, ingenting kan stoppe meg. 

 

Jeg antar at denne gjengen, ikke går amok hver eneste lørdag, basert på helt tilfeldige hendelser

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...